Ruotsin radiossa: "Olen niin kyllästynyt pariskuntiin, kaikki on heille puolet halvempaa"
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-fixar-du-ekonomin-som-singel
Radio-podcast mutta tuo viesti on kyllä puheenarvoinen aihe. Muitakin yksineläviä jotka kyllästyneitä siihen miten pariskunnat pystyy jakamaan lähes kaikki kustannukset ja siten kaikki heille puolet halvempaa`?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tarvi miettiä kuin asunnon ostoa. Jos pariskunnalla varaa 400k asuntoon, yksinelävällä samantuloisella ehkä korkeintaan 180k asuntoon. Pitää huomioida että kaikki kustannukset kuten sähkö, vesi, netti, vastike jne tulee yksinelävällä yksin maksettavaksi.
Hommaa kämppis jakamaan kuluja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu mitä olen täällä aiemminkin ehdottanut: talouskohtainen tuloverotus ja lapset alentaisi veroprosenttia ettei rankaisisi lapsiperheitä. lapset kuitenkin aiheuttaa suuret kustannukset.
Lapset tehdään sitten kun on rahaa heidän elättämiseen. Nyt jo on yhteiskunnan puolelta maksuttomat terveydenhuolto ja koulutus. Lapsilisät ja varhaiskasvatus. Mitä vielä pitäisi maksaa lokkiperheiden elämästä? Eikö ole mitään omaa vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Jos pariskunnalla on vain 1 auto niin se jo pelkästään on iso säästö siihen että sinkkutaloudella on auto.
Se auto on nykyään aika kallis ja siihen saattaa mennä rahaa jopa se 500e/kk.
Mä olen parisuhteessa, meillä on yhteensä viisi autoa. Mä maksan kulut yhdestä autosta, mies lopuista. On jokseenkin kallis harrastus.. mutta, ihan yhtä paljon maksoin autosta nyt kuin yksin asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu mitä olen täällä aiemminkin ehdottanut: talouskohtainen tuloverotus ja lapset alentaisi veroprosenttia ettei rankaisisi lapsiperheitä. lapset kuitenkin aiheuttaa suuret kustannukset.
Lapset tehdään sitten kun on rahaa heidän elättämiseen. Nyt jo on yhteiskunnan puolelta maksuttomat terveydenhuolto ja koulutus. Lapsilisät ja varhaiskasvatus. Mitä vielä pitäisi maksaa lokkiperheiden elämästä? Eikö ole mitään omaa vastuuta?
Varhaiskasvatus on maksullinen. Siis ainakin niille, joilla on palkkatuloja.
Sairastaminen ja lääkkeet ei ole parille halvempia !
Se nyt on oma moka, jos ei osaa ostaa pienempiä pakkauksia tai pakastaa. Kannattaa myös katsoa kilo- ja litrahintoja, se isoin ei aina ole halvempi.