Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsin radiossa: "Olen niin kyllästynyt pariskuntiin, kaikki on heille puolet halvempaa"

Vierailija
06.03.2025 |

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-fixar-du-ekonomin-som-singel

Radio-podcast mutta tuo viesti on kyllä puheenarvoinen aihe. Muitakin yksineläviä jotka kyllästyneitä siihen miten pariskunnat pystyy jakamaan lähes kaikki kustannukset ja siten kaikki heille puolet halvempaa`?

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla leipäpaketti menee pilalle ennen kuin sen paketin kerkeää syödä loppuun. Loput leivät on sellasia kovia. Varmaan jaksaa pakastaa, voi sitten myydä pakasteleipiä halvemmalla. Samoin paketti voita tai margariini on pilalla, myös juusto homeessa.

Se nyt on oma moka, jos ei osaa ostaa pienempiä pakkauksia tai pakastaa. Kannattaa myös katsoa kilo- ja litrahintoja, se isoin ei aina ole halvempi.

Vierailija
182/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tarvi miettiä kuin asunnon ostoa. Jos pariskunnalla varaa 400k asuntoon, yksinelävällä samantuloisella ehkä korkeintaan 180k asuntoon. Pitää huomioida että kaikki kustannukset kuten sähkö, vesi, netti, vastike jne tulee yksinelävällä yksin maksettavaksi.

Hommaa kämppis jakamaan kuluja sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu mitä olen täällä aiemminkin ehdottanut: talouskohtainen tuloverotus ja lapset alentaisi veroprosenttia ettei rankaisisi lapsiperheitä. lapset kuitenkin aiheuttaa suuret kustannukset.

Lapset tehdään sitten kun on rahaa heidän elättämiseen. Nyt jo on yhteiskunnan puolelta maksuttomat terveydenhuolto ja koulutus. Lapsilisät ja varhaiskasvatus. Mitä vielä pitäisi maksaa lokkiperheiden elämästä? Eikö ole mitään omaa vastuuta?

Vierailija
184/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pariskunnalla on vain 1 auto niin se jo pelkästään on iso säästö siihen että sinkkutaloudella on auto.

Se auto on nykyään aika kallis ja siihen saattaa mennä rahaa jopa se 500e/kk.

Mä olen parisuhteessa, meillä on yhteensä viisi autoa. Mä maksan kulut yhdestä autosta, mies lopuista. On jokseenkin kallis harrastus.. mutta, ihan yhtä paljon maksoin autosta nyt kuin yksin asuessa.

Vierailija
185/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu mitä olen täällä aiemminkin ehdottanut: talouskohtainen tuloverotus ja lapset alentaisi veroprosenttia ettei rankaisisi lapsiperheitä. lapset kuitenkin aiheuttaa suuret kustannukset.

Lapset tehdään sitten kun on rahaa heidän elättämiseen. Nyt jo on yhteiskunnan puolelta maksuttomat terveydenhuolto ja koulutus. Lapsilisät ja varhaiskasvatus. Mitä vielä pitäisi maksaa lokkiperheiden elämästä? Eikö ole mitään omaa vastuuta?

Varhaiskasvatus on maksullinen. Siis ainakin niille, joilla on palkkatuloja.

Vierailija
186/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastaminen ja lääkkeet ei ole parille halvempia !

Vierailija
187/187 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ruotsalaiset fiksumpia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän