Alkoholismi itse aiheutettu sairaus
Ihminen ei synny alkoholistiksi, se itse aiheutettu juomalla. Oletko samaa mieltä? Kerro mitä mieltä ja ajatuksia herättää alkoholismi sairaus.
Kommentit (195)
Antakaa nyt ilmi tämä paskaketju!
Jos kaikki on omaa syytä kannattaa vetää itsensä kaulakiikkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen ei synny alkoholistiksi, se itse aiheutettu juomalla. Oletko samaa mieltä? "
En. Alkoholismi ei synny juomisesta. Liiallinen juominen taas johtuu kyllä alkoholismista.
Mutta alkoholistiksi ei tulla ilman juomista.
Eli ovat he jotka lukiodiskon jälkeen menevät kotiin kiltisti nukkumaan ja he jotka jäävät väkisin juomaan alkoholia vaikka se on pahaa ja väsyttää?
Ei.
Eli miksi joivat enemmän kuin muut? Koska geenit. Eli lähtökohtaisesti herkempi addiktoitumaan. Ja tästä terveellä ei aitoa näkemystä asiaan ole joten älkää yrittäkö tässä määritellä mikä on liikaa juomista.
Addiktille yksi on liikaa ja sata liian vähän.
vähän mitä alkoholismilla tarkoitetaan
alkoholisteilla on usein yhteisenä kokemuksena se tajuton ensihumalan huuma joka on usein vahvempi kuin juuri mikään muu elämän kokemus. ensirakkaudetkin voivat kalveta sen kokemuksen rinnalla
siis kaikkien alkoholisuhde ei rakennu samaan lähtökohtaan. isolle osaa ihmisiä alkoholi ei aiheuta mitään suuria tunnetiloja ja siksi he eivät jää siihen riippuvaiseksikaan
tietyllä tapaa ap on oikeassa, alkoholisti aiheuttaa itse oman kierteensä. ylensä kuitenkin siinä vaiheessa kun asia tajutaan ollaan jo aika syvällä. apua on tarjolla, myös täysin maksutonta apua mutta alkoholistin täytyy itse sieltä kuopasta haluta ulos
On sairaus. Kaikki eivät kuitenkaan halua hoitoa siihen.
Mitä sitten jos on itse aiheutettu? Tuon toteaminen ei vähennä alkoholismia.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta, mutta kenelläkään, joka on kerrankin maistanut alkoholia ei ole varaa moralisoida. Jo yhdestä kerrasta voi tulla riippuvaiseksi. Olet onnekas, jos sinulle ei ole käynyt niin.
En tiedä yhtään alkoholistia, joka oli yhdestä kerrasta alkoholisoitunut ja saanut niin pahat viekkarit, että viinaa on saatava!
Kyllä se vaatii monilla vuosien mittaisen säännöllisen ja päivittäisen juomisen!
Tiede ei ole vielä pystynyt selvittämään mikä päihderiippuvuuden aiheuttaa. Geeniperimä on merkittävässä roolissa, mutta siltikään mekanismeja ei vielä tunneta.
Molemmat vanhempani olivat alkoholisteja. Itsestäni ei ole tullut riippuvaista, vaikka nuorempana yritys oli kova. Ei alkoholiin, mutta muihin päihteisiin. Kai sitten joku oikea geeniyhdistelmä jäi saamatta, vaikka perintötekijät ovat vahvat.
Sanotaan ettei juopoksi synnytä. Vaan alkoholistiksi tullaan juomalla.
Mun puolison alkoholismi johtui monen lähiomaisen lähekkäisistä kuolemista. Kyllä siinä murtuu kenen tahansa mieli.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolison alkoholismi johtui monen lähiomaisen lähekkäisistä kuolemista. Kyllä siinä murtuu kenen tahansa mieli.
Suru nyt on vain yksi provosoiva tekijä. Mutta ei kaikki joilla on murtunut mieli ala juomaan eikä se ole syy. Jos käsi tarttuu pulloon lohtua hakeakseen niin se on oma valinta.
Kyse on geneettisestä alttiudesta alkoholisoitua. Samoin kuin on löydetty altistava geneettinen muunnos psykopatialle, joka voi laueta ellei lapsuudessa koe saavansa myötätuntoa ja ymmärrystä.
Taipumus päihtedenkäyttöön on kai geneettistä ja pahenee, mitä enemmän päihteitä käyttää. Ainoa hoito on lopettaa käyttäminen. Usein ongelma ei ole lopettaminen, vaan se, että koko sosiaalinen elämä liittyy päihteisiin. Moni päihderiippuvainen suorittaa elämänsä ihan hyvin, käyttö on vain ylimääräinen riesa joka vie voimia muusta, joka johtaisi ehkä parempaan.
Aivot tottuu siihen mitä niille tarjotaan, ja ottaa ohjat elämässä
Oma mieli on sivustaseuraaja, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Ottakaa selvää asioista.
Kaikkien pää ja elimistö ei kestä alkoholia samalla tavalla kuin toisten.
Alkoholismiin liittyviä alttiusgeenejä on todennäköisesti monia, joista kukin selittää vain verraten pientä osaa sairastumisriskistä. Toistaiseksi näitä alttiusgeenejä tunnetaan vaan muutama, lähinnä alkoholidehydrogenaasi- ja asetaldehydidehydrogenaasigeenejä. Muiden geenien osuudesta on vasta orastavaa näyttöä, mutta suurta mielenkiintoa kohdistetaan tällä hetkellä gamma-aminovoihapporeseptorigeeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että mieli murtuu, mutta ei silti tarvitse pulloon tarttua.
Mistä tulee tämä kuvitelma, että kaikkien muiden paitsi alkoholistien elämä on jotenkin hirveän helppoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen ei synny alkoholistiksi, se itse aiheutettu juomalla. Oletko samaa mieltä? "
En. Alkoholismi ei synny juomisesta. Liiallinen juominen taas johtuu kyllä alkoholismista.
Mutta alkoholistiksi ei tulla ilman juomista.
Eli ovat he jotka lukiodiskon jälkeen menevät kotiin kiltisti nukkumaan ja he jotka jäävät väkisin juomaan alkoholia vaikka se on pahaa ja väsyttää?
Ei.
Eli miksi joivat enemmän kuin muut? Koska geenit. Eli lähtökohtaisesti herkempi addiktoitumaan. Ja tästä terveellä ei aitoa näkemystä asiaan ole joten älkää yrittäkö tässä määritellä mikä on liikaa juomista.
Addiktille yksi on liikaa ja sata liian vähän.
Niinpä ei kannata juoda ollenkaan. Sillä siitä pääsee.
Ei se ole sairaus ensinkään. Juominen on oma vain valinta eikä mikään virus, bakteeri, syöpä, autoimmuunijuttu ja mitä näitä nyt on.
Ei riippuvuus "tule esiin" vaan syntyy pikkuhiljaa kun alkoholia juodaan toistuvasti liikaa. Ja se on oma valinta.