Olen 53 vuotias nainen ja luovuttanut ihan kaikessa
Aamuisin peilistä katsoo takaisin orastava vanhus, kylpyhuoneen peilistä paljastuu jatkuvasti jotain kauhisteltavaa, työpaikan tehtävät on alkaneet mennä parikymppisille, miehiä ei enää kiinnosta edes sinkkuuteni, auto rapistuu, minä rapistun. Mikään ei enää huvita. Ei tässä taistelussa voi voittaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos terveys kestää ja säästöjä on,niin tee rakkaasta harrastuksestasi vaikka pienimuotoista yritystoimintaa. Lähde matkustelemaan, mene opistoon, kirjoita kirja, tee runoja, opettele soittamaan jotain, mitä tahansa, mikä vie ajatukset pois edessä olevasta ja väistämättömästä.Aloita hyväntekeväisyystyö, auta niitä,joilla on asiat paljon huonommin. Anna sydämesi viimein hyväksyä se tosiasia,että ihmisille ei lopulta jää mitään muuta elämästään käteen kuin muistot, ketä rakastit ja ketä et ja se,mitä kuolinvuoteellaan katuu. Emme voi paeta kuolemaa,mutta voimme hidastaa sen saapumista ja jättää varmasti ainakin yhden ihmisen elämään lähtemättömän jäljen itsestämme.
Lisää typeriä elämänohjeita.
Kerrotko nyt vielä, mikä noista ehdotuksista oli typerä? Aloittaja on vajoamassa masennukseen ja itsesääliin,eikä siinä oikeasti mikään psyykenappipurkki auta,jos ongelmat on syvemmällä. Itseäni kaduttaisi kuolinvuoteella ajatella,etten tehnyt yhtään mitään yrittääkseni parantaa omaa tilannettani tai opetellakseni mitään uutta siinä vaiheessa,kun biletys ja miesten iskeminen ei enää olekaan vaihtoehto. On aika lähteä purkamaan elämäänsä ja tehdä siitä niin nautittavaa ja merkityksellistä kuin mahdollista. Aivan kuten nuoremmatkin ihmiset tekevät-kaikki on kiinni omien korvien välistä,jos olosuhteet eivät sitä estä. Surullista,että olet noin kyyninen ja katkera.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että parin vuoden päästä olen just tuossa samassa jamassa. Nyt siis muutaman vuoden nuorempana olo on kaikkea muuta kuin virkeä ja vetreä eikä tässä auta sen enempää liike kuin lääkekään. Eikä myöskään lepo.
Kroppa on jäykkä eikä mikään määrä venyttelyä tunnu auttavan ja niveliä särkee ja jomottaa. Yhtään pidempi lenkki saa nilkat ja jalkaterät särkemään niin, ettei nukkumisestakaan tule mitään edes särkylääkkeen kanssa.
Se kyllä yllätti isosti kuinka äkisti ja aikaisin kroppa alkaa levitä käsiin. Tässä olisi vaikka mitä suunnitelmia ollut tulevaan, mutta ei hirveästi hotsita enää mikään kun koko ajan on jotenkin hankala ja paha olla niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Itse en enää edes sure sitä, että ikisinkkuna elän koska jotenkin se parisuhdehaluisuuskin karisi tämän ei-niin-toivotun elämänmuutoksen myötä joka tosiaan tuli yllättävän aikaisin. Muut ihmiset lähinnä en
Mitä olet tehnyt asialle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Itseäni ilahduttaa enää päihteet...viini ja kannabis. Kohta alan varmaan töissäkin pössyttelemään että kestää sitä typerää sakkia siellä
Sun taikarohdot on ongelmien syy ja seuraus.
Kannabishan on tutkitusti erittäin tehokas apu vaihdevuosioireisiin. En halua hormoneja ja tässä iässä en jaksa enää yhtään välittää onko joku aine laitonta vai ei, jos siitä ei ole haittaa minulle eikä muille että sitä käytän
Mitään luovuttamistunnelmaa ei ole minulla koskaan ollut. Olen ollut 26 vuotta leskenä ja asustellut yksin. Minulla on ideoita pää täynnä ja tekemistä kaikkina päivinä. Kyllä peiliin katson välillä ja käyn kampaajalla laitatuttamassa piristäviä raidoituksia paksuihin hiuksiini, harmaata ei ole vielä tullut, ryppyjäkin aika vähän. Lääkkeitä en periaatteesta syö jos ei ole joku tulehdus tai kova flunssa, siis äärettömän harvoin. Ikää on 74 v. ja elämä tuntuu edelleen oikein maukkaalta ja mukavalta, en ole miestä edes etsinyt vaikka olen näin kauan jo leskenä. Ei kiinnostanut parisuhteet enää leskeksi jäätyäni.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Itseäni ilahduttaa enää päihteet...viini ja kannabis. Kohta alan varmaan töissäkin pössyttelemään että kestää sitä typerää sakkia siellä
Ajattele, kannattaako pilata elämäsi ja olla työpaikassa, jonka ihmisistä et pidä. Mieluummin muuta työtä ( en tiedä onko kiinni työstä vai ihmisistä vai molemmista ). Jää työttömäksi ja harkitse seuraava työsi tarkkaan. Tsekkaa ja kysele etukäteen millaista siellä on. Puhdista itsestäsi nuo ikävät muistot.
Tämä arpa ei voita, kiitos osanotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun taikarohdot on ongelmien syy ja seuraus.
Kannabishan on tutkitusti erittäin tehokas apu vaihdevuosioireisiin. En halua hormoneja ja tässä iässä en jaksa enää yhtään välittää onko joku aine laitonta vai ei, jos siitä ei ole haittaa minulle eikä muille että sitä käytän
Just... päihteet pahentaa oireitasi, erityisesti juopottelu, muttei se kannabiskaan terveellistä ole.
Vaihdevuodet menee ajallaan ohi. Troppiesi haitat on pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi paremminkin ajatella positiivisesti.
Että sellaista asiaa tässä. Ei elämä parannu valittaen.Ei tämä valitettavasti parane valittamattakaan.
ei ap
50 ja ennen 60 on mielestäni vaikeaa aikaa, koska 50 vuotiaana kokee nuoruuden jäävän taakse. Monille tulee 50 v molemmin puolin viidenkympin villitys. Siksi parempi miettiä mihin ryhtyy ja mitä välttää. Mielestäni kun pääsee 60 vuotiaaksi, tilanne helpottuu tottumisen myötä. Jää myös paljon enemmän aikaa tehdä mitä haluaa koska ruuhkavuodet ovat ohi. Joillekin se on työnteon jatkamista noin 70 vuotiaaksi ja joillekin palkkatyön lopettamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellaista asiaa tässä. Ei elämä parannu valittaen.Ei tämä valitettavasti parane valittamattakaan.
ei ap
Mikä melkein nuoria ihmisiä vaivaa, kun heistä on tullut rutisevia vanhuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, kannattaako pilata elämäsi ja olla työpaikassa, jonka ihmisistä et pidä. Mieluummin muuta työtä ( en tiedä onko kiinni työstä vai ihmisistä vai molemmista ). Jää työttömäksi ja harkitse seuraava työsi tarkkaan. Tsekkaa ja kysele etukäteen millaista siellä on. Puhdista itsestäsi nuo ikävät muistot.
Tjaah.. Kukas lainat maksaa? Julkisivuremppalaina yli 500ekk ja asuntolainaa toinen mokoma pälle. Muitakin laskuja tulee ja elääkin pitäis. 50+ ei duunia kaikki löydä tosta vaan
Vierailija kirjoitti:
Uusi maa ja uusi taivas.
Seiväsmatka Gambiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko pystyy töihin huonoilla elämäntavoilla?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei arvosteta ikää ja elämänkokemusta. Presidentti on tästä hyvä esimerkki.
Jenkkilässä arvostetaan ja mites on tilanne siellä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
50 ja ennen 60 on mielestäni vaikeaa aikaa, koska 50 vuotiaana kokee nuoruuden jäävän taakse. Monille tulee 50 v molemmin puolin viidenkympin villitys. Siksi parempi miettiä mihin ryhtyy ja mitä välttää. Mielestäni kun pääsee 60 vuotiaaksi, tilanne helpottuu tottumisen myötä. Jää myös paljon enemmän aikaa tehdä mitä haluaa koska ruuhkavuodet ovat ohi. Joillekin se on työnteon jatkamista noin 70 vuotiaaksi ja joillekin palkkatyön lopettamista.
En koe nuoruuden jäävän taakse. Olen aikuinen, mutten vanha. Hyvässä iässä. Tämä vuosikymmen pitää käyttää hyödyksi, niin pysyn psyykkisesti ja fyysisesti kunnossa ja tiedossa on terve vanhuus.
Sama koskee myös taloutta. Raha-asiat järjestykseen, niukoillakin tuloilla.
N52.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaah.. Kukas lainat maksaa? Julkisivuremppalaina yli 500ekk ja asuntolainaa toinen mokoma pälle. Muitakin laskuja tulee ja elääkin pitäis. 50+ ei duunia kaikki löydä tosta vaan
Ja sä laitat nuo rahat savuna ilmaan ja kurkusta alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala etsiä uutta työpaikkaa, etsivä löytää jos olet tosissaan etsimässä. Ei ole 50 + este, ellet tee siitä sellaista itse. Yrittäjyys on myös vaihtoehto, jotain mistä pidät..
Vierailija kirjoitti:
"Käyttämättömästä elämästä ei saa rahojaan takaisin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käyttämättömästä elämästä ei saa rahojaan takaisin."
Ihanat. Käyttämätön elämä on hukkaan heitetty mahdollisuus. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa tekemään mitä haluaisi tehdä jos mikään ei estäisi eli jos itse ei estä itseään. Ettei tarvitse kuollessa katua mitä jätti tekemättä.
No, Ap! Nyt positiivisuutta esiin. Sinussa on aivan varmasti jotain hyvää myös! Vanhenemme ja ulkonäkö muuttuu, mutta mitäs siitä, se kuuluu asiaan!
Voiko sinulla olla vaihdevuosista johtuva mielialan lasku? Jos ei ole hormonikorvaushoitoa, eikä esteitä sille , niin kehotan aloittamaan se. Ota yhteys lääkärin.
Tsemppejä!
T.N 1970
Sama. N52.