Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei nyky ihmiset harrasta mitään?

Vierailija
05.03.2025 |

Mikä on elämänlaatu ihmisellä jolla ei työn lisäksi ole kuin vuokra-asunto, koira ja ehkä puoliso.

Tuollainen kuulostaa minusta todella masentavalle. Jos ihmisellä ei ole mitään intohimoa mihinkään, ja vaikka olisi ei välttämättä sitä pystyisi toteuttamaan resurssien takia. 

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelu on amatöörien hommaa

Vierailija
22/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisethän just harrastaa paljon ja panostaa harrastuksiinsa. Joillekin ne on ihan intohimo. Pelkkä arjen pyöritys ei siellä kerrostalokaksiossa kauhean paljon vie aikaa ja energiaa (ainakin jos ei ole lapsia), joten jää aikaa harrastella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun puolisoni kanssa n. 200 m2 talossa ja tässä on paljon harrastettavaa sisällä ja ulkona. Ei kotieläimiä. Mukavasti jää myös laiskotteluaikaa. Kodin ulkopuoliset harrastukset ei nyt kiinnosta, mutta kesällä lähdetään mualimalle. 

Vierailija
24/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti

Vierailija
25/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen työ on niin raskasta, ettei vaan jaksa.

Vierailija
26/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan itse kerroit syyt: jos ei ole intohimoa ja vaikka olisi, ei ole resursseja toteuttaa sitä. 

Miksi kysyä tällaisia ja sitten vastata itse ja todeta, että masentavaa on? Mikä tällaisen aloituksen järki on?

Miksei ihmisillä ole intohimoa mihinkään? Ymmärrän että naishenkilöt löytää vaikkapa kutomisen,lukemisen, kasvien kasvatuksen tai vaikkapa leipomisen. Mutta mitä tekee mies? Juo kaljaa ja hakkaa vaimoa turhautuneena?

Mutta mitä tekee mies? Tietysti istuu nenä kiinni puhelimessa ja kirjoittaa av:lle.

Vierailija
27/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan itse kerroit syyt: jos ei ole intohimoa ja vaikka olisi, ei ole resursseja toteuttaa sitä. 

Miksi kysyä tällaisia ja sitten vastata itse ja todeta, että masentavaa on? Mikä tällaisen aloituksen järki on?

Miksei ihmisillä ole intohimoa mihinkään? Ymmärrän että naishenkilöt löytää vaikkapa kutomisen,lukemisen, kasvien kasvatuksen tai vaikkapa leipomisen. Mutta mitä tekee mies? Juo kaljaa ja hakkaa vaimoa turhautuneena?

Onpa sulla ankea käsitys miehistä. Oma mieheni harrastaa elektroniikkanäpertelyä ja moottoripyöräilyä. Jälkimmäinen on meidän yhteinen harrastus. Jos nyt mietin mun ystäväpiirin ja omanikäisten (40-50) sukulaisten miespuolisten harrastuksia, niin äkkiseltään tulee mieleen erilaiset liikuntalajit (esim. juoksu, pyöräily, hiihto, skeittaaminen, lumilautailu,

Kyllä miehet harrastaa: kalastus, metsästys, mökkeily, ruoanlaitto, vaellus, valokuvaus, tietokonepelit, pyöräily, hiihto jne.

Vierailija
28/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hourailet? Suuri osa kansalaisopiston kursseista täyttyy sekunneissa ilmoittautumisen alkamisesta. Joogastudiolla, jossa itse käyn, tunnit ovat 90% loppuunmyytyjä. Parhaimmillaan viikkoja ennen tunnin alkua. Ja niin edelleen. 

Vierailija
29/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä sun täytyy miettiä ihan keskenäsi. Sinähän et ole sama asia kuin kaikki miehet, jos et vielä tiennyt. 

Vierailija
30/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Onko nuo sitten jotain humanoideja, jotka treenaavat tuossa läheisellä urheilukentällä? Tälläkin hetkellä näyttää olevan jäällä sekä pikaluistelijoita että mailapelien pelaajia. En erota näin kaukaa onko niillä kiekot vai pallot. 

Vierailija
31/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos mieskin lukisi, leipoisi, kokkailisi - ja on niitä neulovia miehiäkin!

Vierailija
32/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vie kaikki mehut. Jaksan käydä säännöllisesti  vain kuntosalilla ja lomilla i ulkomailla lomamatkoilla. Teen käsitöitä ja joogaan, nämä tietysti kodin rauhassa. En juurikaan pidä ihmisistä. Pidän yksinolosta. Näen säännöllisesti vanhempiini ja sisarusteni perheitä, heistä pidän ja nämä kontaktit riittävät minulle mainiosti, siinäpä se.

Palkat junnaavat ja hinnat nousevat. Yksin elävänä tuskin saisin lainaa omistusasuntoon haluamaltani asuinalueelta. En halua muuttaa ongelmamähiöön, jonne massit saattaisivat riittää. Ja mitäpä tuota omaisuutta keräämään, ei meille kenellekään ole huomista luvattu. Sotakin on ihan nurkalla. 

Vierailija
33/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ vie kaikki mehut. Jaksan käydä säännöllisesti  vain kuntosalilla ja lomilla i ulkomailla lomamatkoilla. Teen käsitöitä ja joogaan, nämä tietysti kodin rauhassa. En juurikaan pidä ihmisistä. Pidän yksinolosta. Näen säännöllisesti vanhempiini ja sisarusteni perheitä, heistä pidän ja nämä kontaktit riittävät minulle mainiosti, siinäpä se.

Palkat junnaavat ja hinnat nousevat. Yksin elävänä tuskin saisin lainaa omistusasuntoon haluamaltani asuinalueelta. En halua muuttaa ongelmamähiöön, jonne massit saattaisivat riittää. Ja mitäpä tuota omaisuutta keräämään, ei meille kenellekään ole huomista luvattu. Sotakin on ihan nurkalla. 

Mitä se kuntosali, joogaminen ja käsityöt mielestäsi on jos ei harrastamista?

Vierailija
34/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset käy liikuntaharrastuksissa varmaan enemmän kuin koskaan.

Vierailija
35/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa töiden jälkeen, kun pääsee kotiin saa vihdoinkin rentoutua hetken kunnes pitää taas mennä töihin

Vierailija
36/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa töiden jälkeen, kun pääsee kotiin saa vihdoinkin rentoutua hetken kunnes pitää taas mennä töihin

Elämänhallinta pielessä, jos töiden jälkeen ei ehdi muuta kuin hetken rentoutua kotona. 

Vierailija
37/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki salit ja muut keskukset on ihan täynnä nykyään. 

Vierailija
38/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin moni (ap mukaan lukien) näyttää harrastavan. Eihän tätä palstaakaan olisi ilman, että ihmiset tätä harrastaisivat. 

Vierailija
39/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen työ on niin raskasta, ettei vaan jaksa.

Nykypäivänä on hyvin harvoja ammatteja, joissa työ on oikeasti raskasta. Nykyihminen on vain niin hiton laiska, että se uupu jo siitä, jos pitää 6 tuntia naputella tietokoneella. Sitten kun päälle ruokalilut on perseellä, ei ihme, ettei "jaksa" mitään. 

Vierailija
40/100 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että omat naapurini ovat työttömiä ja istuvat vaan kotona tai käyvät tupakalla jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän