Miksei nyky ihmiset harrasta mitään?
Mikä on elämänlaatu ihmisellä jolla ei työn lisäksi ole kuin vuokra-asunto, koira ja ehkä puoliso.
Tuollainen kuulostaa minusta todella masentavalle. Jos ihmisellä ei ole mitään intohimoa mihinkään, ja vaikka olisi ei välttämättä sitä pystyisi toteuttamaan resurssien takia.
Kommentit (100)
Nykyihmisethän just harrastaa paljon ja panostaa harrastuksiinsa. Joillekin ne on ihan intohimo. Pelkkä arjen pyöritys ei siellä kerrostalokaksiossa kauhean paljon vie aikaa ja energiaa (ainakin jos ei ole lapsia), joten jää aikaa harrastella.
Asun puolisoni kanssa n. 200 m2 talossa ja tässä on paljon harrastettavaa sisällä ja ulkona. Ei kotieläimiä. Mukavasti jää myös laiskotteluaikaa. Kodin ulkopuoliset harrastukset ei nyt kiinnosta, mutta kesällä lähdetään mualimalle.
Monen työ on niin raskasta, ettei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan itse kerroit syyt: jos ei ole intohimoa ja vaikka olisi, ei ole resursseja toteuttaa sitä.
Miksi kysyä tällaisia ja sitten vastata itse ja todeta, että masentavaa on? Mikä tällaisen aloituksen järki on?
Miksei ihmisillä ole intohimoa mihinkään? Ymmärrän että naishenkilöt löytää vaikkapa kutomisen,lukemisen, kasvien kasvatuksen tai vaikkapa leipomisen. Mutta mitä tekee mies? Juo kaljaa ja hakkaa vaimoa turhautuneena?
Mutta mitä tekee mies? Tietysti istuu nenä kiinni puhelimessa ja kirjoittaa av:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan itse kerroit syyt: jos ei ole intohimoa ja vaikka olisi, ei ole resursseja toteuttaa sitä.
Miksi kysyä tällaisia ja sitten vastata itse ja todeta, että masentavaa on? Mikä tällaisen aloituksen järki on?
Miksei ihmisillä ole intohimoa mihinkään? Ymmärrän että naishenkilöt löytää vaikkapa kutomisen,lukemisen, kasvien kasvatuksen tai vaikkapa leipomisen. Mutta mitä tekee mies? Juo kaljaa ja hakkaa vaimoa turhautuneena?
Onpa sulla ankea käsitys miehistä. Oma mieheni harrastaa elektroniikkanäpertelyä ja moottoripyöräilyä. Jälkimmäinen on meidän yhteinen harrastus. Jos nyt mietin mun ystäväpiirin ja omanikäisten (40-50) sukulaisten miespuolisten harrastuksia, niin äkkiseltään tulee mieleen erilaiset liikuntalajit (esim. juoksu, pyöräily, hiihto, skeittaaminen, lumilautailu,
Kyllä miehet harrastaa: kalastus, metsästys, mökkeily, ruoanlaitto, vaellus, valokuvaus, tietokonepelit, pyöräily, hiihto jne.
Mitä hourailet? Suuri osa kansalaisopiston kursseista täyttyy sekunneissa ilmoittautumisen alkamisesta. Joogastudiolla, jossa itse käyn, tunnit ovat 90% loppuunmyytyjä. Parhaimmillaan viikkoja ennen tunnin alkua. Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä sun täytyy miettiä ihan keskenäsi. Sinähän et ole sama asia kuin kaikki miehet, jos et vielä tiennyt.
Mielenkiintoista. Onko nuo sitten jotain humanoideja, jotka treenaavat tuossa läheisellä urheilukentällä? Tälläkin hetkellä näyttää olevan jäällä sekä pikaluistelijoita että mailapelien pelaajia. En erota näin kaukaa onko niillä kiekot vai pallot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos mieskin lukisi, leipoisi, kokkailisi - ja on niitä neulovia miehiäkin!
Työ vie kaikki mehut. Jaksan käydä säännöllisesti vain kuntosalilla ja lomilla i ulkomailla lomamatkoilla. Teen käsitöitä ja joogaan, nämä tietysti kodin rauhassa. En juurikaan pidä ihmisistä. Pidän yksinolosta. Näen säännöllisesti vanhempiini ja sisarusteni perheitä, heistä pidän ja nämä kontaktit riittävät minulle mainiosti, siinäpä se.
Palkat junnaavat ja hinnat nousevat. Yksin elävänä tuskin saisin lainaa omistusasuntoon haluamaltani asuinalueelta. En halua muuttaa ongelmamähiöön, jonne massit saattaisivat riittää. Ja mitäpä tuota omaisuutta keräämään, ei meille kenellekään ole huomista luvattu. Sotakin on ihan nurkalla.
Vierailija kirjoitti:
Työ vie kaikki mehut. Jaksan käydä säännöllisesti vain kuntosalilla ja lomilla i ulkomailla lomamatkoilla. Teen käsitöitä ja joogaan, nämä tietysti kodin rauhassa. En juurikaan pidä ihmisistä. Pidän yksinolosta. Näen säännöllisesti vanhempiini ja sisarusteni perheitä, heistä pidän ja nämä kontaktit riittävät minulle mainiosti, siinäpä se.
Palkat junnaavat ja hinnat nousevat. Yksin elävänä tuskin saisin lainaa omistusasuntoon haluamaltani asuinalueelta. En halua muuttaa ongelmamähiöön, jonne massit saattaisivat riittää. Ja mitäpä tuota omaisuutta keräämään, ei meille kenellekään ole huomista luvattu. Sotakin on ihan nurkalla.
Mitä se kuntosali, joogaminen ja käsityöt mielestäsi on jos ei harrastamista?
Kyllä ihmiset käy liikuntaharrastuksissa varmaan enemmän kuin koskaan.
Ei jaksa töiden jälkeen, kun pääsee kotiin saa vihdoinkin rentoutua hetken kunnes pitää taas mennä töihin
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa töiden jälkeen, kun pääsee kotiin saa vihdoinkin rentoutua hetken kunnes pitää taas mennä töihin
Elämänhallinta pielessä, jos töiden jälkeen ei ehdi muuta kuin hetken rentoutua kotona.
Kaikki salit ja muut keskukset on ihan täynnä nykyään.
Hyvinkin moni (ap mukaan lukien) näyttää harrastavan. Eihän tätä palstaakaan olisi ilman, että ihmiset tätä harrastaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Monen työ on niin raskasta, ettei vaan jaksa.
Nykypäivänä on hyvin harvoja ammatteja, joissa työ on oikeasti raskasta. Nykyihminen on vain niin hiton laiska, että se uupu jo siitä, jos pitää 6 tuntia naputella tietokoneella. Sitten kun päälle ruokalilut on perseellä, ei ihme, ettei "jaksa" mitään.
Musta tuntuu että omat naapurini ovat työttömiä ja istuvat vaan kotona tai käyvät tupakalla jatkuvasti.
Harrastelu on amatöörien hommaa