Onko täällä nähnyt elävän suden vapaana?
Kommentit (27)
Olen nähnyt. Sekä töissä ollessani että vapaa-ajalla "yllätyksenä".
T. biologi
Olen nähnyt Etelä-Savossa, metsätiellä.
Kyllä. Juoksi pihan poikki ja niitä kulkee silloin tällöin viereisellä pellolla
Klaukkalassa 2 viikkoa sitten jolkotteli susi pellon reunalla noin 200m päässä minusta.
Olen nähnyt, mökillä Kemiönsaarella. Sieltä se metsän reunasta katseli, hoikka todennäköisesti nuori susi, tämän vuoden kesäkuussa. Kieltämättä, vaikka järki sanoo ettei ne nyt ihmiselle ole vaaraksi ja susi ei ole ihmiselle tehnyt mitään sataan vuoteen, niin yksin ollessa varsinkin vähän karmiva olo nykyisin oleskella pihalla. Kaikki sieltä metsästä kuuluvat rasahdukset pelästyttää ihan eri tavalla kuin ennen, kun oletus oli että rusakko tai peura siellä vaan.
Olen nähnyt lapsena lapsuudenkodissani, nykyisessä kodissani ja kesämökilläni. Siis läheisessä metsässä kaikissa näissä paikoissa.
Tossahan niitä pyörii kotinurkilla. Mitään ei saa tehdä eikä lapsia uskalla päästää pihalle yksin leikkimään.
Olen nähnyt joo, peuran raatoa syömässä naapurin pellolla. Susia en niin kovasti pelkää, mutta se kun karhun raapimajälkiä ja kakkaa on löytynyt aika läheltä meidän pihaa, se kyllä jossain määrin ahdistaa. Olen mä silti marja- ja sienimetsällä käynyt, mutta joku alkukantainen vietti laittaa pelkäämään vaikka järki kuinka vakuuttaa ettei Suomen luonnossa on äärimmäisen epätodennäköistä joutua petoeläimen raatelemaksi. Kun tuntuu että ei tämmöinen 50-kiloinen nainen niiden silmissä varmaan kummoinen vastus ole, jos nälkä sattuu oleman ja jotain helppoa saalista pitäisi saada.
Palstalla (siis täällä) niitä pyörii päivittäin näykkimässä milloin ketäkin:).
Kukaan ei oo koskaan nähny mutta silti vingutaan miten niitä on "liikaa" ja miten ne vallottaa ihmisten elintilat ja syö kaikki pois vauvasta vaariin :D
Sama ku sanois että ahma tekee samaa, kukaa ei oo koskaa nähny sitäkää eläintä :D
Ja nyt susivihaajat alotuksessa on näin : "kyllä minun pihalla menee päivittäin, jotain pitäisi tehdä" xDDDD Juu niin menee xD
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei oo koskaan nähny mutta silti vingutaan miten niitä on "liikaa" ja miten ne vallottaa ihmisten elintilat ja syö kaikki pois vauvasta vaariin :D
Sama ku sanois että ahma tekee samaa, kukaa ei oo koskaa nähny sitäkää eläintä :D
Tässäkin ketjussa moni sanoo nähneensä, ja jotkut ei uskalla päästää lapsia pihaan.
En ole nähnyt, jälkiä kylläkin. Sukulainen naapurissa on kyllä nähnyt kotinsa ikkunasta järven jäällä juoksemassa suden.
En, mutta n. 4 km päässä kotoa on lähin susihavainto. Olivat kiertäneet hevoshakaa.
Jo, yks asuu tässä meidän lähiympäristössä ja saalistelee naapuritilan lampaita ja muutama koirakin mennyt ihan pihasta. Helppoa sapuskaa. Yrittää naapuripitäjän laumaan päästä jäseneksi, aika ajoin näkyy siellä olevan ja pyöriskelevän. Todella kaunis eläin, valitettavasti pitäisi vaan metsästää pois, koska on ihan tutkittua tietoa, että jos sudelta häviää arkuus ihmistä kohtaan niin se on voimakkaasti periytyvää.
Lapsena näin, Varsinais-Suomessa. Ei ollut tuolloin sillä seudulla edes kovin harvinaista eikä aiheuttanut paniikkia. Minä pidän susista!
Susipari juoksi mettätien yli yksi kaunis kesäaamu, näin turvallisesti ratin takaa.
Olen, Emetträsketissä olin parkissa tien varressa. Toisen kerran suoraan Ducaton nokan edestä meni Mänttä-Vilppula - Keuruu rajamailla. Molemmilla kerroilla oli käynyt juomassa järvestä ja ylitti tien.
Nainen on naiselle susi ja mies se vasta onkin. Palstalainen sanonta.
Aika harvassa taitaa olla kirjoitustaitoisetkin.