Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!
Juu
Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole ollut yhtään seteliä. Pulloja voi vielä toistaiseksi kerätä. Enkä usko, että toimeentulotukea myönnetään ihan passiin.
Ihanan empatiakyvyttömiä täällä. Toivottavasti joskus itse päädytte tilanteeseen, jossa teitä kohtaan ei kukaan tunne empatiaa. Ellette jo ole ja sen takia katkeria.
Toimeentulotukea voi saada passikuvaankin. Meillä on toimiva järjestelmä joten sitä voi käyttää. Ei siitä hermostua tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän paikkakunnalla ole talletusautomaatteja? Jos ei ole, niin maksa niillä kolikoilla kassalla. Pankissa asiointiin tarvitaan henkilöllisyystodistus, joten hommaa sellainen.
Juuri näin! Ottaako enää mikään pankki edes kolikoita talletukseen? Persaukisen kannattaisi säästää edes 20 e ja tallettaa se setelinä automaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kelpas ajokorttikin. Ei mulla ole varaa passiin.
Eri
Rahastustahan tämä. Poliisi myöntää passin ja henkkarit, aiemmin myönsi myös ajokortin, mutta sitten ajokortti siirtyi Trafille, niin johan taas keksittiin lehmä, mitä lypsää.
Rahastuspa hyvinkin. Suomi on harvoja maita, joissa henkilöasiakirjat pitää uusia viiden vuoden välein, ja hinnat nousevat vuodesta toiseen. Silkkaa piiloverotusta.
Kieltämättä oman pankkitilin ehdoissa voisi olla täppä, että tilille saa laittaa rahaa ilman henkilöllisyystodistusta vaikka KELA-kortilla. Ainakin, jos itse laittaa.
Harvoin tuonne on kukaan vieras tallettanut rahaa kolikoina pankkitiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
"Mun ajokortissa on kuva vuodelta 2002. Onneksi sentään hiustyyli ei ole kamalasti muuttunut (pitkät hiukset kummassakin), mutta kyllähän sitä tässä yli 20 vuoden aikana muuttuu ihan luonnostaan paljon. Henkilökortissa tai passissa valokuva on maksimissaan 5 vuotta vanha."
Eli sun naamasi muuttuu aina hiustyylin myötä. Erikoista. Jos muutut täysin erinäköiseksi, olet velvollinen päivittämään kuvasi myös ajokorttiin.
Ei, vaan että hiustyyli (kuten myös vaikka silmälasit) vaikuttaa myös ulkonäköön ja sen arviointiin. Tosin enemmän siihen vaikuttaa tuo yli 20 vuotta, mitä on aikaa vierähtänyt ajokortin kuvasta. Ja monella oman ikäiselläni on vieläkin vanhempi kuva ajokortissaan.
Virallinen henkilötodistus on vaadittu pankkiasioinnissa jo kauan. Asiasta on kerrottu uutisissa ja pankkien tiedotteissa moneen kertaan joten ei voi tulla yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun ajokortissa on kuva vuodelta 2002. Onneksi sentään hiustyyli ei ole kamalasti muuttunut (pitkät hiukset kummassakin), mutta kyllähän sitä tässä yli 20 vuoden aikana muuttuu ihan luonnostaan paljon. Henkilökortissa tai passissa valokuva on maksimissaan 5 vuotta vanha."
Eli sun naamasi muuttuu aina hiustyylin myötä. Erikoista. Jos muutut täysin erinäköiseksi, olet velvollinen päivittämään kuvasi myös ajokorttiin.
Ei, vaan että hiustyyli (kuten myös vaikka silmälasit) vaikuttaa myös ulkonäköön ja sen arviointiin. Tosin enemmän siihen vaikuttaa tuo yli 20 vuotta, mitä on aikaa vierähtänyt ajokortin kuvasta. Ja monella oman ikäiselläni on vieläkin vanhempi kuva ajokortissaan.
Mun miehellä on ajokortti vuodelta 1974 vaaleanpunainen paperikortti.
Eipä enää ole samaa näköä juurikaan.
Ensi vuonna pakko uusia 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää.
Lähes yhtä kalliita ne ovat. Ei juuri hinnassa eroa.
Henkilökortti on kätevämpi kokonsa takia kuin iso passi. Passia ei viitsisi aina mukana kuljettaa, henkilökortti kulkee siinä missä muutkin kortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat otetaan ilman silmälaseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Alle 10 vuotta sitten oli Prismassa sellainen kolikkoautomaatti, jonne saattoi heittää kolikot. Kone laski ja pisti rahat S-pankin tilille. Sinne meni niitä koulun myyjäisten mokkapalarahoja aika paljon.
Meidän prismassa on automaatti, joka kyllä laskee ne rahat ja antaa laskennasta kuitin, mutta talletusta varten sitten pitää esittää palvelupisteellä virallinen henkilöllisyystodistus.
Ei sellaista olekaan kuin "virallinen henkilöllisyystodistus". Kelpoisuuden määrittelee se, joka henkkaria pyytää. Joillekin kelpaa ajokortti, joillekin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat otetaan ilman silmälaseja.
Mun ajokorttikuvassa mulla on silmälasit. Ei tainnut silloin vuonna 2002 olla ihan yhtä tiukkoja ohjeistuksia.
Vierailija kirjoitti:
2019 vuonna muuttui niin, ettei ajokortti enää kelpaa virallisesti henkilötodistukseksi. En päässyt äänestämään kun ei ollut henkkareita eikä voimassaolevaa passia. Laitoin henkkarihakemuksen poliisille, jouduin menemään paikanpäälle tunnistamista varten, ja sain valtakirjalapun kioskilta lunastamiseen. Henkkarit tulivat R-kioskiin, jonne menin veljeni kanssa jolla oli voimassaoleva passi. Hänelle kirjoitin sen valtakirjan, ja hän lunasti henkkarini. Otin opikseni, ja nyt osaan kytätä, ettei henkkarit pääse vanhenemaan.
Sinulle on osunut kohdalle täysin tietämätön ja osaamaton vaalivirkailija. Harmi kun et tajunnut asiaa, sinun olisi pitänyt nostaa mekkala.
Ajokortti on äänestäessä täysin hyväksyttävä tapa todistaa henkilöllisyytensä. https://vaalit.fi/-/henkilollisyyden-todistaminen-aanestettaessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää.
Paitsi että mutta mulla kun on se henkilökortti niin se oli kalliimpi kuin passi (ajattelin että mulle passia kätevämpi).
Kauheet jonot eikä istumapaikkoja.