Aika moni lankesi Hybridivaikutukseen euroviisuissa, aika pelottavaa
Israelin valtiohallinnon oma mainostoimisto teki kokeilun euroviisuissa miten osaavat hybridivaikuttaa ihmisten mieliin. Aika pelottaavaa kuinka moni suomalainenkin lankesi tähän ansaan ja toteutti äänestysmantraa. Eihän tämä laitonta ole mutta kertoo hyvin paljon kuinka surkeaa on suomessakin enemiston medialukutaito.
Kommentit (33)
Minä ihmettelen eniten kanssa sitä, että onko ihmiset todella noin tyhmiä. Vai voisiko kuitenkin olla joku muulla lailla masinoitu juttu/painostus/kiristys tms. Se se vasta pelottavaa olisi.
Mielestäni vielä tyhmempää on paasata viikko tolkulla jostain musiikkikilpailusta ja sen äänestystuloksista. Pelottavaa.
Minulla on käytössä selaimessa adblokkerit ja muut suojaukset mutta jopa minä näin tämän maan euroviisumainoksia kehoituksella äänestää. Voi miettiä että kuinka paha tulva on niillä jotka näkee kaiken sonnan mitä mainoksiksi kutsutaan.
Voi vain ajatella kuinka lampaat on määkässeet ja sanovat että rahaa se vain on ja äänestäneet tylsää biisiä koska mainoksissa se tyttö puheli kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Tai oikeasti se laulu oli hyvä?
ei minusta, ihan helevetin tylsä ja euroviisumaneereja täynnä.
Onpa jännä, että itse en nähnyt yhtäkään Israelin äänestysmainosta ja itse kuitenkin seuraan aktiivisesti euroviisuja. Sen sijaan näin monen muun maan äänestyskehoituksia .
Höpö höpö. Ainut joka politisoi euroviisuja oli asiantuntijaraati, joka poliittisista syistä torppasi jälleen Israelin voiton.
Enkä minä ainakaan nähnyt somessa tai muuallakaan ainuttakaan euroviisuihin liiittyvää mainosta, en Israelia tukevaa enkä muunlaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ainut joka politisoi euroviisuja oli asiantuntijaraati, joka poliittisista syistä torppasi jälleen Israelin voiton.
Enkä minä ainakaan nähnyt somessa tai muuallakaan ainuttakaan euroviisuihin liiittyvää mainosta, en Israelia tukevaa enkä muunlaistakaan.
Tästä vastauksesta näkee että ihmisten sumuttaminen on helpompaa kuin saada heidät näkemään että heitä sumutetaan.
Vierailija kirjoitti:
No olihan näitä, että Käärijä hyppeli euroviisuissa kyltin kanssa, jossa pyydettiin äänestämään Viron kappaletta. Politiikkaa, ilmeisesti ainakin pelottavaa hybridivaikuttamista joidenkin mielestä.
Israelin viisun sanoitukset ja laulajaksi valitun säälitausta olivat tietoista propagandaa. Israel sai viisuilla mittauttaneeksi sen, kuinka suurta hyväksyntää se voisi saada etniselle puhdistukselleen.
Jossain netissä oli juoru, että maat joissa piti rekisteröityä äänestämään, Israel sai nolla ääntä.
Että olisiko siinä joku syy tähän farssiin.
"en nähnyt mainosta" ihmiset eivät kuuluneet kohderyhmään johon vaikutettiin koska eikö hybridivaikuttaminen on aika tarkkaan laskelmoitua.
Israelin kappale oli keskinkertainen. Hämmentävää jos joku pitää sitä parhaimpana.
Vierailija kirjoitti:
"en nähnyt mainosta" ihmiset eivät kuuluneet kohderyhmään johon vaikutettiin koska eikö hybridivaikuttaminen on aika tarkkaan laskelmoitua.
Millainen ihminen sinun mielestäsi olisi ollut kohderyhmää? Itse kuvittelisin olevani ihan unelmakohde tällaiselle vaikuttamiselle, mutta ei nyt tällä kertaa osunut kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen eniten kanssa sitä, että onko ihmiset todella noin tyhmiä. Vai voisiko kuitenkin olla joku muulla lailla masinoitu juttu/painostus/kiristys tms. Se se vasta pelottavaa olisi.
Johan sitä vuosi sitten oli tosi moni nykyisessä hallituksessa oleva politiikko ainakin Kokoomuksesta ja Perussuomalaisista somessa kehottamassa ihmisiä äänestämään Israelia. Yksi sanoi ihan suoraan syyksi ihan vaan sen että "vasemmistoa v***taisi". Jopa ihan ministeri Rydman koki tärkeäksi kertoa että aikoo äänestää Israelia. Eipä tuo ihme kun siellä on äärioikeistohallitus.
Kun katsoo jotain hihhulilahkojen videoita, niin on hämmentävää kuinka paljon siellä on ihan tavallisen näköisiä ihmisiä hurraamassa ja kaatuilemassa. Tämä on ihmetyttänyt minua aina.
Kai ne mainokset on tulleet näille, jotka jaksavat asiasta vaahdota päivä toisensa jälkeen laulukilpailun jälkeen netin keskustelupalstalla.. ei niinkään tavalliselle, terveelle ihmiselle.
Vassarit ja hyvesignaloijat tekivät viisuista politiikkaa ja yllättyivät, kun ihmiset eivät olleet samaa mieltä ja osallistuivat politidointiin vastalauseella. Ajatella.
Oikeanlaidan uskovaiset on tyhmimpiä ihmisiä. Ei siihen laumaan edes päädy jos vähänkään veri kiertää aivoissa.