Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!

Vierailija
04.03.2025 |

Juu

Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kelpas ajokorttikin. Ei mulla ole varaa passiin.

Eri

Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää.

Paitsi että passi netin kautta tilattuna (pitää toki käydä sormenjälki antamassa ja muistaa entiset osoitteensa ja vanhempiensa nimet yms. mitä nyt kysyvätkään) on muutaman euron halvempi kuin henkilötodistus, mikö on minusta tosi kummallista, Syyksi kertoivat poliisilaitoksella, että muovi maksaa ...

Vierailija
62/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asia kerrotaan suunnilleen 50 kyltillä paikan päällä, niin voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kelpas ajokorttikin. Ei mulla ole varaa passiin.

Eri

Rahastustahan tämä. Poliisi myöntää passin ja henkkarit, aiemmin myönsi myös ajokortin, mutta sitten ajokortti siirtyi Trafille, niin johan taas keksittiin lehmä, mitä lypsää. 

koskas ajokortti on poliisilta Trafille siirtynyt?

Vierailija
64/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vesipää ylipäätään edes yrittää tallentaa muutamaa kolikkoa tilille? Eikä se ole pankin vika, jos laki vaatii virallista henkilöllisyystodistusta.

Kuka vesipää ylipäätään edes yrittää tallentaa muutamaa kolikkoa tilille? Eikä se ole pankin vika, jos laki vaatii virallista henkilöllisyystodistusta.

No kuka on väittänyt, että se on pankin vika? Lakihan tässä on pöljä.

Toki siellä isoissa kaupungeissa on varmaan vähän vaikeaa ymmärtää, että pankin henkilökunta voi oikeasti jopa tuntea ihmisiä, mutta nykyään pitää siitä huolimatta olla passi tai henkilökortti. Ihan täysin älytöntä touhua.

Ja sama vaikkapa passin noutamisessa. Se kyllä toimitetaan tuohon lähikauppaan, mutta vaikka koko henkilökunta tietää kuka mä olen, niin silti en sitä saa haettua ilman passia/henkilökorttia.

Mutta sen voi hakea paikallinen nisti ilman että tunnette toisianne kunhan hänellä on passi tai henkilökortti.

Vierailija
65/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki siellä isoissa kaupungeissa on varmaan vähän vaikeaa ymmärtää, että pankin henkilökunta voi oikeasti jopa tuntea ihmisiä, mutta nykyään pitää siitä huolimatta olla passi tai henkilökortti. Ihan täysin älytöntä touhua.

Ja sama vaikkapa passin noutamisessa. Se kyllä toimitetaan tuohon lähikauppaan, mutta vaikka koko henkilökunta tietää kuka mä olen, niin silti en sitä saa haettua ilman passia/henkilökort

Siellä pikkukylässä on varmaan vähän vaikea ymmärtää sellaisia ison maailman asioita, kuten rahanpesu. Sellaisten asioiden takia meillä on niin tiukka laki ja se on ihan sinunkin turvallisuutesi takia. 

Mutta siinä vaiheessa kun rahoja siirtyy ulkomaille kymmeniätuhansia nämä säännöt eivät päde. Kuinka on mahdollista, että omalle tilille käteisen tallettaminen on lähes mahdotonta, mutta samaan aikaan rahat siirtyvät ulkomaisille tileille eikä niistä kysellä mitään?

Vierailija
66/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämänkin täytyy olla Rumpin vika.

Vierailija
67/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortilla todistetaan ajo-oikeus, henkkarilla tai passilla henkilöllisyys. Mikä epäselvää?

Vierailija
68/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se että halutaan vaikeuttaa ulkomaalaisten ttt-asiakkaiden rahalähetyksiä kotimaidensa sotia tukemaan.

Vierailija
69/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo rahanpesun kontrolli mennyt muutenkin överiksi.Luulisi ajokortin kelpaavan.

Vierailija
70/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Play it again, Sam.

Vierailija
71/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortilla todistetaan ajo-oikeus, henkkarilla tai passilla henkilöllisyys. Mikä epäselvää?

Miksi samat tiedot sisältävät kortit eivät kelpaa yhteneväisesti? Mikä on se ero noiden korttien välillä? Muu kuin byrokraattien keksimä ero?

Vierailija
72/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita passia vaan henkilöllisyystodistus ja ajokortti on nimensä mukaisesti ajokortti, vaikka kaupat yleisesti hyväksyvätkin sen iän todistamiseen.

Passi on monikäyttöisempi jos matkustaa ulkomailla.

Vierailija
73/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaivaa ihmisiä, jotka eivät mitenkään tajua mitä ympärillä tapahtuu. Ajokortti ei ole enää vuosiin kelvannut henkilöllisyystodistukseksi monessakaan paikassa. 

Tai kaipa tämäkin kiukustuminen taas tapahtui Porvoossa.

Kyllä vanha ajokortti kelpasi vielä ainakin postipakettia haettaessa.

Vierailija
74/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita passia vaan henkilöllisyystodistus ja ajokortti on nimensä mukaisesti ajokortti, vaikka kaupat yleisesti hyväksyvätkin sen iän todistamiseen.

Saa ajokortilla esimerkiksi äänestää. Ei mulla ole muuta henkkaria ollut 10 vuoteen. 

Vierailija
75/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi talletat muutaman kolikon tilillesi? Osta hyvä ihminen kaupasta ruokaa niillä kolikoilla. 

Ainakin minä talletin siksi, että minulla oli 10 ja 20-senttisiä kolikoita noin 40 euron edestä. Toivotko oikeasti, että niillä käydään ruoka-ostoksilla?

Törmäsin samaan ongelmaan. Ajattelin kaataa kolikot siihen ainoaan pankin kolikkoautomaattiin, minkä lähitienoolta löysin. Se oli S-pankin automaatti. Mutta rahoja ei saanut suoraan S-pankin tilille, vaan sai kuitin jonka kanssa piti mennä asiakaspalveluun. Ja ei, en kanna passia mukanani, joten jouduin tekemään uuden reissun seuraavana päivänä, kun ajokortti ei kelvannut.

Vierailija
76/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista ihmistä nöyryytetään tällaisilla pikkumaisilla ja pikkusielujen keksimillä pykälillä mutta isot roistot kyllä saavat puljattua rahat kaikkien sääntöjen ohi hyvävelikerhojen jne. avulla ilman mitään henkkareitakin. Samaa roistojoukkoa rahavalta ja poliitikot, yhteiskunnan alinta ja kaikkein pahinta saastaa, toimivat lain yläpuolella!

Vierailija
77/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Alle 10 vuotta sitten oli Prismassa sellainen kolikkoautomaatti, jonne saattoi heittää kolikot. Kone laski ja pisti rahat S-pankin tilille. Sinne meni niitä koulun myyjäisten mokkapalarahoja aika paljon.

Miksi tälläistä ei ole enää? Kätevää olisi.

On kyllä, mutta rahojen saamiseen s-pankin tilille tarvitaan käynti infopisteessä ja passi.

Vierailija
78/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama vaikkapa passin noutamisessa. Se kyllä toimitetaan tuohon lähikauppaan, mutta vaikka koko henkilökunta tietää kuka mä olen, niin

Mutta siinä vaiheessa kun rahoja siirtyy ulkomaille kymmeniätuhansia nämä säännöt eivät päde. Kuinka on mahdollista, että omalle tilille käteisen tallettaminen on lähes mahdotonta, mutta samaan aikaan rahat siirtyvät ulkomaisille tileille eikä niistä kysellä mitään?

Tämä. Huijareille saa kyllä siirtää helposti rahansa, mitä lienee laittomia tarkoituksia varten. 

Vierailija
79/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama vaikkapa passin noutamisessa. Se kyllä toimitetaan tuohon lähikauppaan, mutta vaikka koko henkilökunta tietää kuka mä olen, niin silti en sitä saa haettua ilman passia/henkilökorttia.

Mutta se, mikä on vielä järjettömämpää on, ettet voi itse passiasi noutaa, jos vanhan passisi voimassaoloaika on päättynyt! Sinun passisi pitää noutaa siis joku muu omilla papereillaan. Näin tapahtui minulle.

Vierailija
80/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2019 vuonna muuttui niin, ettei ajokortti enää kelpaa virallisesti henkilötodistukseksi. En päässyt äänestämään kun ei ollut henkkareita eikä voimassaolevaa passia. Laitoin henkkarihakemuksen poliisille, jouduin menemään paikanpäälle tunnistamista varten, ja sain valtakirjalapun kioskilta lunastamiseen. Henkkarit tulivat R-kioskiin, jonne menin veljeni kanssa jolla oli voimassaoleva passi. Hänelle kirjoitin sen valtakirjan, ja hän lunasti henkkarini. Otin opikseni, ja nyt osaan kytätä, ettei henkkarit pääse vanhenemaan.

Ahaa. Mä kyllä pääsin äänestämään viime vuonna ajokortilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi