Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!

Vierailija
04.03.2025 |

Juu

Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi talletat muutaman kolikon tilillesi? Osta hyvä ihminen kaupasta ruokaa niillä kolikoilla. 

Vierailija
42/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valehtele, en päässyt ennakkoäänestämään marketin äänestyspisteellä ajokorttia esittämällä. Olisi pitänyt olla passi tai henkkarit. Että näin! Ehkä joissain paikoissa ollaan hövelimpejä.

No ainakin näissä tulevissa vaaleissa pääsee ajokortilla. Ja ikinä ei ole minulta kysytty mitään muuta kuin ajokortti, olen äänestänyt ensimmäistä kertaa jo ysärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kelpas ajokorttikin. Ei mulla ole varaa passiin.

Eri

Ennen riitti, että käveli konttoriin missä oli naapurin Marjatta joka tunsi koko kylän. Ei tarvinnut edes omaa nimeä osata sanoa ja pankkiasiat hoitui.

Naapurin Marjatta vaatii nyt henkilöllisyystodistuksen.

Vierailija
44/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Vuonna 2019 alussa muuttui säännöt. Mutta jos nyt on elänyt jossain tynnyrissä taas muutaman vuoden, niin tuollaista se on.

Vierailija
45/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa ihmisiä, jotka eivät mitenkään tajua mitä ympärillä tapahtuu. Ajokortti ei ole enää vuosiin kelvannut henkilöllisyystodistukseksi monessakaan paikassa. 

Tai kaipa tämäkin kiukustuminen taas tapahtui Porvoossa.

Vierailija
46/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valehtele, en päässyt ennakkoäänestämään marketin äänestyspisteellä ajokorttia esittämällä. Olisi pitänyt olla passi tai henkkarit. Että näin! Ehkä joissain paikoissa ollaan hövelimpejä.

No ainakin näissä tulevissa vaaleissa pääsee ajokortilla. Ja ikinä ei ole minulta kysytty mitään muuta kuin ajokortti, olen äänestänyt ensimmäistä kertaa jo ysärillä.

Itse olen aina äänestänyt ajokortilla.  Edellisissä presidentinvaaleissa pystyi aivan varmasti äänestämään ajokortilla.  

Vierailija
47/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Alle 10 vuotta sitten oli Prismassa sellainen kolikkoautomaatti, jonne saattoi heittää kolikot. Kone laski ja pisti rahat S-pankin tilille. Sinne meni niitä koulun myyjäisten mokkapalarahoja aika paljon.

Miksi tälläistä ei ole enää? Kätevää olisi.

Vierailija
48/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää. 

Lähes yhtä kalliita ne ovat. Ei juuri hinnassa eroa. 

Vierailija
49/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökorttikin kelpaa. Tosi se on vähän passia kalliimpi. Mutta passi siis ei ole pakolline. Toki AP nyt haluaa trollata joka tapauksessa.

Vierailija
50/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla kenellekkään yllätyksenä, että ajokortti ei kelpaa pankissa. Eikä siis missään virastoissa tai poliisilla jne.

Vierailija
51/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää.

Passi maksoi viime viikolla 53 euroa, henkkarit 67 euroa, arvaa kumman valitsin kun kumpikin on voimassa viisi vuotta 

Järkyttävää että henkkarikortista revitään tuollaisia hintoja, oikea hinta olisi jotain 25 euroa ja ilman muuta passia halvempi pitäisi olla.

Mistä keksit kortin oikeaksi hinnaksi 25 euroa? Kortithan tekee yksityinen yritys, jolta vaaditaan erilaisia turvajärjestelyjä ettei kuka tahansa voi tehtailla itselleen virallisia kortteja. Tietoturva-asiat ovat kehittyneet niistä ajoista, kun sama pahvinen ajokortti kelpasi henkkarina vuosikymmenet.

Vierailija
52/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Alle 10 vuotta sitten oli Prismassa sellainen kolikkoautomaatti, jonne saattoi heittää kolikot. Kone laski ja pisti rahat S-pankin tilille. Sinne meni niitä koulun myyjäisten mokkapalarahoja aika paljon.

On sellainen, mutta se talletus vaatii nykyään sitä virallista henkkaria.

Vierailija
53/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle aikuisista passin tai henkilökortin hinta viiden vuoden välein ei ole mikään ongelma.

Tämä. Reilu kymppi vuodessa on liikaa, mutta sitten on varmasti kaiken maailman Netfliksit jne.

Vierailija
54/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän paikkakunnalla ole talletusautomaatteja? Jos ei ole, niin maksa niillä kolikoilla kassalla. Pankissa asiointiin tarvitaan henkilöllisyystodistus, joten hommaa sellainen.

S-pankin kortti ei toimi talletusautomaatilla. Olisin pistänyt sinne kolikot että tilillä riittää juuri kate vuokranmaksuun

Pitääkö tämä tosiaan kutinsa? Miksi ihmeessä S-pankin pankkikortille ei pystyisi tallettamaan talletusautomaatilla rahaa. Onpahan taas älytön rajoitus keksitty. Minä talletan kaiken ylimääräisen käteisen eli nurkkiin kertyneet kolikot ja lompakossa pyörivät setelit oman (eri) pankin tilille. Käteistäkin toisinaan käytän mutta en tykkää kanniskella esimerkiksi turhia kolikoita mukanani. Itsekin välillä ihmettelen mistä niitä kertyy :D

Vierailija
55/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti riittää äänestämiseen eduskuntavaaleissa ja kunnallisvaaleissa. Lukee ihan siinä ilmoituksessa ääänioikeudesta paperista mikä jaetaan kotiin. Kansalaisia ei voi asettaa eri asemaan sen mukaan kellä sattuu olemaan voimassa oleva passi jne. Mikäköhän virkaintoinen pikkuhitleri edellisen kohdalle on osunut.

Vierailija
56/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajokortti käy kyllä äänestäessä.

Vierailija
57/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla yleensä sanotaan, että passi kelpaa. Mutta siinä pitäisi lukea Suomen passi, mun toisen EU-maan passini ei kelpaa. Ei edes S-pankissa piti hankkia suomalainen henkilökortti

Vierailija
58/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vesipää ylipäätään edes yrittää tallentaa muutamaa kolikkoa tilille? Eikä se ole pankin vika, jos laki vaatii virallista henkilöllisyystodistusta.

Kuka vesipää ylipäätään edes yrittää tallentaa muutamaa kolikkoa tilille? Eikä se ole pankin vika, jos laki vaatii virallista henkilöllisyystodistusta.

No kuka on väittänyt, että se on pankin vika? Lakihan tässä on pöljä.

Toki siellä isoissa kaupungeissa on varmaan vähän vaikeaa ymmärtää, että pankin henkilökunta voi oikeasti jopa tuntea ihmisiä, mutta nykyään pitää siitä huolimatta olla passi tai henkilökortti. Ihan täysin älytöntä touhua.

Ja sama vaikkapa passin noutamisessa. Se kyllä toimitetaan tuohon lähikauppaan, mutta vaikka koko henkilökunta tietää kuka mä olen, niin silti en sitä saa haettua ilman passia/henkilökorttia.

Siellä pikkukylässä on varmaan vähän vaikea ymmärtää sellaisia ison maailman asioita, kuten rahanpesu. Sellaisten asioiden takia meillä on niin tiukka laki ja se on ihan sinunkin turvallisuutesi takia. 

Vierailija
59/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tämä on ollut jo pitkään tiedossa, että ajokortti ei ole virallinen henkkari. Pankin palveluihin passi/henkilökortti lähes aina pakollinen. 

Vierailija
60/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on Citymarketin aulassa TalletusOtto-automaatti, jolla voi tallettaa niin kolikot, kuin setelitkin. S-tilille ei taida sillä saada, mutta muiden pankkien tilien kanssa toimii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä