Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!

Vierailija
04.03.2025 |

Juu

Hieno systeemi. En voinut tallettaa muutamaa kolikkoa s-pankin tililleni ajokortilla, kun tarvitaan passi!

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kelpas ajokorttikin. Ei mulla ole varaa passiin.

Eri

Ennen riitti, että käveli konttoriin missä oli naapurin Marjatta joka tunsi koko kylän. Ei tarvinnut edes omaa nimeä osata sanoa ja pankkiasiat hoitui.

Vierailija
22/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi mullekin. Piti hankkia passi, että sain 20 egee tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää.

Henkilökortti maksaa vielä enemmän kuin passi. Jokaiselle Suomen kansalaiselle tulisi myöntää henkilökortti, aivan kuten Kela-korttikin, mutta lampaat maksaa mitä vain valtio keksii pyytää. 

-eri 

Vierailija
24/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Henkilöllisyystodistus on välttämättömyys, kun ilman sitä ei voi hoitaa asioita, joten hae sitä varten toimeentulotukea. Sen ei tarvitse olla passi, henkilökortti riittää.

Passi maksoi viime viikolla 53 euroa, henkkarit 67 euroa, arvaa kumman valitsin kun kumpikin on voimassa viisi vuotta 

Vierailija
25/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikoiden tallettaminen on nykyään ylivoimainen rasti ja siksi teen enintään parin euron pitkävedon kertoimelle 1,01 - 1,05 jolloin se on kohtalaisen "varma" voitto mutta ei kuitenkaan missään nimessä satavarma. Vedon ostan käteisellä ja jos se osuu voittamaan, viekkaus maksaa voiton pankkitililleni. Minulla on siis sellaiset asetukset siellä. Tuollaisia kahden euron vetoja jos on viikon joka päivälle, saan 14 euroa viikossa siirrettyä pankkitililleni. 

Vierailija
26/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita passia vaan henkilöllisyystodistus ja ajokortti on nimensä mukaisesti ajokortti, vaikka kaupat yleisesti hyväksyvätkin sen iän todistamiseen.

Älä sibä homo länkytä, ajokortti kävi aivan hyvin pankin tiskillä, kun pankkeja vielä oli.

Vierailija
27/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Passi maksoi viime viikolla 53 euroa, henkkarit 67 euroa, arvaa kumman valitsin kun kumpikin on voimassa viisi vuotta 

Järkyttävää että henkkarikortista revitään tuollaisia hintoja, oikea hinta olisi jotain 25 euroa ja ilman muuta passia halvempi pitäisi olla.

Vierailija
28/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl

Vierailija
29/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle aikuisista passin tai henkilökortin hinta viiden vuoden välein ei ole mikään ongelma.

Vierailija
30/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla miljardien varjolaivastoa kuljetetaan Helaingin edustalla dubailaisten pöytälaatikkofirmojen kautta, mutta ans olla jos sinä stanan suomalainen sait 50 euroa mummoltasi!

Vierailija
31/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vesipää ylipäätään edes yrittää tallentaa muutamaa kolikkoa tilille? Eikä se ole pankin vika, jos laki vaatii virallista henkilöllisyystodistusta.

Kuka vesipää ylipäätään edes yrittää tallentaa muutamaa kolikkoa tilille? Eikä se ole pankin vika, jos laki vaatii virallista henkilöllisyystodistusta.

No kuka on väittänyt, että se on pankin vika? Lakihan tässä on pöljä.

Toki siellä isoissa kaupungeissa on varmaan vähän vaikeaa ymmärtää, että pankin henkilökunta voi oikeasti jopa tuntea ihmisiä, mutta nykyään pitää siitä huolimatta olla passi tai henkilökortti. Ihan täysin älytöntä touhua.

Ja sama vaikkapa passin noutamisessa. Se kyllä toimitetaan tuohon lähikauppaan, mutta vaikka koko henkilökunta tietää kuka mä olen, niin silti en sitä saa haettua ilman passia/henkilökorttia.

Vierailija
32/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019 vuonna muuttui niin, ettei ajokortti enää kelpaa virallisesti henkilötodistukseksi. En päässyt äänestämään kun ei ollut henkkareita eikä voimassaolevaa passia. Laitoin henkkarihakemuksen poliisille, jouduin menemään paikanpäälle tunnistamista varten, ja sain valtakirjalapun kioskilta lunastamiseen. Henkkarit tulivat R-kioskiin, jonne menin veljeni kanssa jolla oli voimassaoleva passi. Hänelle kirjoitin sen valtakirjan, ja hän lunasti henkkarini. Otin opikseni, ja nyt osaan kytätä, ettei henkkarit pääse vanhenemaan.

Vierailija
33/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita passia vaan henkilöllisyystodistus ja ajokortti on nimensä mukaisesti ajokortti, vaikka kaupat yleisesti hyväksyvätkin sen iän todistamiseen.

Älä sibä homo länkytä, ajokortti kävi aivan hyvin pankin tiskillä, kun pankkeja vielä oli.

Mitä sillä on merkitystä miten asiat olivat ennen?

Ennen sai lapsi lyödä ja lapset sai ostaa limuviinaa. Vetoanko siihen tänään ja tarjoan lapsilleni alkoholia selkäsaunan jälkeen? Homo!!

Vierailija
34/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on merkitystä miten asiat olivat ennen?

Ennen sai lapsi lyödä ja lapset sai ostaa limuviinaa. Vetoanko siihen tänään ja tarjoan lapsilleni alkoholia selkäsaunan jälkeen? Homo!!

Se oli muuten ennen, kun homoa käytettiin haukkumasanana. Ei enää nykyään.

Vierailija
35/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2019 vuonna muuttui niin, ettei ajokortti enää kelpaa virallisesti henkilötodistukseksi. En päässyt äänestämään kun ei ollut henkkareita eikä voimassaolevaa passia. Laitoin henkkarihakemuksen poliisille, jouduin menemään paikanpäälle tunnistamista varten, ja sain valtakirjalapun kioskilta lunastamiseen. Henkkarit tulivat R-kioskiin, jonne menin veljeni kanssa jolla oli voimassaoleva passi. Hänelle kirjoitin sen valtakirjan, ja hän lunasti henkkarini. Otin opikseni, ja nyt osaan kytätä, ettei henkkarit pääse vanhenemaan.

Ajokortti riittää äänestäessä kyllä. Tai ainakin niin lukee tuossa minulle tänään tulleessa ilmoituksessa äänestysoikeudesta.

Mutta pankkiin vaaditaan henkkari tai passi.

Vierailija
36/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, äänestämään pääsee ajokortilla ainakin minä olen päässyt aina pelkällä ajokortilla. Äänestämisellä ei ole mitään tekemistä pankin kanssa 

Vierailija
37/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa olin näkevinäni tekstin seinällä että tunnistautumiseen kelpaisi myös s-mobiili, mutta en nyt tiedä pitääkö paikkansa kun siitä passista ja henkilökortista vaahdotaan joka paikassa.

Vierailija
38/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa olin näkevinäni tekstin seinällä että tunnistautumiseen kelpaisi myös s-mobiili, mutta en nyt tiedä pitääkö paikkansa kun siitä passista ja henkilökortista vaahdotaan joka paikassa.

Varmaan ihan huvikseen siihen seinään ovat laittaneet, että s-mobiili käy ja sitten ei kuitenkaan käy krääh, krääh, rähh häh hää! Jos siinä seinässä lukee, että mobiili käy, ja muuta väitetään niin sitten vaan sitä seinän lappusta osoittelemaan. 

Vierailija
39/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikoiden ja seteleiden tallettaminen onnistuu helpoiten TalletusOtto-automaateilla, jos sinulla on debit- tai yhdistelmäkortti käytössäsi. Syötä automaattiin korttisi > Anna tunnuslukusi > Valitse talletus > Syötä setelit ja kolikot. Tämän jälkeen rahat siirtyvät heti korttiisi liitetylle tilille.

Vierailija
40/116 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valehtele, en päässyt ennakkoäänestämään marketin äänestyspisteellä ajokorttia esittämällä. Olisi pitänyt olla passi tai henkkarit. Että näin! Ehkä joissain paikoissa ollaan hövelimpejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän