Psykologi: Nyky-yhteiskunta sallii aikuisille naisille käytöksen joka on tyypillistä pikkulapsille
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Syyllisyyden ja häpeän tehtävänä on ohjata käyttäytymään oikein toisia kohtaan.
Kehotus, että syyllisyydestä ja häpeästä pitäisi päästä kokonaan eroon, on kehotus ryhtyä psykopaatiksi. Psykopaatilla ei ole näitä tunteita.
Mistä asioista minun pitäisi nyt kokea syyllisyyttä ja häpeää?
Meitä naisia syyllistetään helposti, kun ensin on valvottu yö lapsen kanssa, siitä sitten hommattu mummo hoitamaan lasta, menty töihin mutta ei jäädäkään ylitöihin! Mummo on tehnyt ruuankin valmiiksi mutta akka ei saa edes siivottua siltä lastenhoidoltaan!
Tai joku häpeä: pitäisi olla kunnon tyttö, joka ei halua seksiä ja joka ehostaa itseään somasti ja leikkaa hiukset pois häpeän merkkinä kun saa ensinnäusen lapsensa. Meidän naisten tulisi myös hävetä jos joku toinen suomalainen, mies tai nainen, puhuu englantia suomalaisella aksentilla. Tai tykkää hirvisopasta. Noloo!
Mitä muuta meidän tuon lisäksi tulisi hävetä?
Miksi minun pitäisi alistua incelin hakattavaksi? Jos olen itsekäs, kun suojelen itseäni, niin sitten olen. Vielä on löytynyt suhteeseen ihan normaalejakin miehiä, jotka eivät hakkaa ja alista.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että ei puhu naisista, vaan aikuisista. Aikamme ilmiöstä.
Mutta mitäpä sitä ei naisvihansa eteen tekisi.
Miehissä on narsisteja tutkimusten mukaan paljon enemmän.
Olen hedonisti, koska nautin hyvästä kahvista. Olen hedonisti, koska lenkkeilen kauniissa maisemissa. Toki voin juoda myös pahaa kahvia ja lähteä lenkille moottoritienlaitaan, mutta miten tämä maailmaa parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Primaarin narsismin jälkeen lapsi etenee kehitysvaiheeseen, jossa täytyy huomioida muut, noudattaa määräyksiä, kestää pettymyksiä ja tehdä kompromisseja.
Jos nyt puhutaan narsisteiksi diagnosoiduista henkilöistä niin narsismin takana on päälle jäänyt infantiili kehitysvaihe joka ei ole poistunut persoonallisuudesta kasvun myötä.
Narsismissa ei ole kyymys itsetunnosta tai itsekkyydestä vaan siitä että henkilö elää aikuisenakin primaarissa narsismissa. Esim.kohteen hakeminen, narsistinen paniikki (kohteen katkaistua yhteyden), pohjautuvat tähän. Narsisti tarvitsee kohteen korvatakseen infantiilin primaarin narsistinen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on pilanneet nyky-yhteiskunnan. Näin on.
Tavallaan joo. Joku nainen sinutkin synnytti.
Keltikangas-Järvinen on itse osaltaan vastuussa tästä kehityksestä. Psykopuhe valtaa alaa.
Hänhän aikoinaan tuli kansan tietoisuuteen temperamenttia koskevista huomioistaan. Hänen mielestään esimerkiksi ujoutta pidettiin suotta ei-toivottavana piirteenä, vaikka siihen liittyy paljon hyvää. Hän siis suorastaan vaati ujouden hyväksymistä ja arvostamista.
No, nyt minulla luimii nurkissa kuvankaunis miniäehdokas, joka osaa hädin tuskin päivää sanoa. Kommunikaatio on vaikeaa. Kun kysyn pojaltani että missä mättää, poika sanoo: Hän on vain todella ujo.
On olemassa ujoutta, ja sitten on sellaista ujoutta joka haittaa elämää. Sellaisesta on tervettä pyrkiä pois.
Ihmisillä on vaikka kuinka paljon erityisiä ja yksilöllisiä taipumuksia ja haluja, joita voidaan huomioida vaikka kuinka loputtomasti. Yksi totuus kuitenkin vallitsee: Maailma ei odota ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa ainesta on aina ja tulee olemaan molemmissa sukupuolissa. En ole miehenä tavannut naista jonka kanssa haluaisin olla, koska on minullakin kriteerit kumppanille ja se on tervettä itsekkyyttä.
Pettäjiä tarjotaan joka suunnasta, mutta en koskaan pystyisi luottamaan pettäjään. Jos ei yksi ihminen riitä niin tuskin itsekään riittäisin.
Pettäjään luotetaan siihen asti, kunnes hän pettää.
Mielummin luotan omaan intuitioon olla luottamatta pettäjiin.
Aika outoihin asioihin keskityt. Onko siellä päässä minkäänlaista älyllisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet ne poseeraavat mainoksissakin aina leuhkana ulkonäöstään jne jne. Onhan se pirun narsistista. Kaikenmaaliman meikkejä ja pakkeleitakin laappivat naamaansa ulkonäön tähden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi alistua incelin hakattavaksi? Jos olen itsekäs, kun suojelen itseäni, niin sitten olen. Vielä on löytynyt suhteeseen ihan normaalejakin miehiä, jotka eivät hakkaa ja alista.
Miksi vaihdat hiljaiset hissukat juopporetkujen tilalle? Siis niiden oikeasti hakkaavien?
Vierailija kirjoitti:
Ap se vaan jaksaa yksin vänkyttää.
Miksi te vastailette yhtään mitään näihin naisvihaketjuihin? Ikuinen mysteeri.
Vain narsistisest henkilöt pääsee enää nykyisin töihin. Levittävät siellä pahuutta ympärilleen myrkyn lailla. Kaikki kehittämiskoulutuksetkin tähtäävät siihen että luodaan itsestään valheellinen kuva jolla jyrätään. Tämä on yhteiskunnan malli nykyisin. Syrjäänvetäytyvä suorittaja ei ole enää ihanne ja vaatimukset siten levittävät ilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää. Aiheen asiantuntija Sam Vakninin mukaan nykyään suhdeluku on 50:50. Ja toksinen feminismi ihailee häpeämättömyyttä aivan avoimesti eräänlaisena aseenaan miehen jallittamiseksi.
Onpas täällä poikkeuksellisen itsekästä keskutelua....no, jatkakaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle itsekkyys on ollut sallittua aina.
Mutta arvostettu miehiä jotka ovat vastuullisia, tunnollisia ja kunnollisia. Mihin heidän muka hävisivät? Heitä ei vaan saa olla näkyvillä sairaassa femososialismissa. Miestä ei oikeasti paikkaa valtion auttaja-neuvojasektori.
Mistä tällaisen miehen tunnistat? Määrittele, mitä tällainen mies tekee ja miten tuo kunnollisuus ilmenee? Yhteiskunnassa? Entä parisuhteessa? Entä suhteessa jälkeläisiin? Suhtautuminen ehkäisyyn? Entä naisten oikeuksiin?
Minusta nimittäin tuntuu, että miehet ovat saaneet tuon kunnollisen miehen mitalin aika pienellä panoksella. Koska eihän heiltä voi enempää odottaa?
Ymmärrätkö että koetat vängätä omaa miesten halveksuntaasi joksikin säännöksi aivan epätoivoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä poikkeuksellisen itsekästä keskutelua....no, jatkakaa....
Kiva, kun sallit jatkaa! Sallitko meidän myös käydä töissä ja harrastuksissa vai pilaako se päiväsi prinsessana?