Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes mahdotonta saada mitään töitä!

Vierailija
04.03.2025 |

Te-palveluiden työntekijän mukaan minulla on erinomainen CV ja osaan kirjoittaa hyviä hakemuksia. Olen valmistunut filosofian maisteriksi ja ollut joitakin aikoja oman alan töissä. Nyt olen kuitenkin työttömänä ja hakenut monipuolisesti erilaisia töitä. Siivosin viimeiset puoli vuotta, mutta en jaksa sitä enää. Hain esimerkiksi verkkokauppakeräilijäksi ja en päässyt edes jatkoon videohaastatteluun! Hakijoita on kuulemma melkein 500. Sama tilanne kaikissa sellaisissakin tehtävissä, joihin ei edes tarvitse koulutusta. Harmittaa, kun menee aikaa ja energiaa kuitenkin hakemusten tekemiseen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyyhkiä vaikka pyllysi sillä maisterin paperilla.

Näin.

Vierailija
2/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. T. terve 30 vuotias nainen joka ei pääse mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voltti kuskiksi pääsee

Vierailija
4/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofian maisteri ei vielä kerro mitään. Mikä oli pääaineesi?

Vierailija
5/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. En mäkään ole päässyt haastatteluun edes parin viikon osa-aikaiseen keikkatyöhön. Motivaatio hakemiseen on tällä hetkellä 0 ja laitan vaan pakolliset 2 hakemusta vaan johonkin, että saan työnhakuvelvoitteen täytettyä. Katellaan joskus syksyllä sitten uudestaan..

Vierailija
6/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä siivojaan paikkaa omalta paikkakunnalta mutta niissäkin vaaditaan auto. Mutta miten voin työttömänä kustantaa auton jos en saa töitä xD

Vierailija
7/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinullakin vielä tärppää. Itse pääsin vuoden alussa vakituiseen virkaan ja esimiesasemaan huolimatta pätkätöistä ja pitkistä työttömyys- ja sairausjaksoista. Siivoojanakin tuli työskenneltyä. Tsemppiä.

Vierailija
8/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyaika on sellainen että sitä omaa työuraa pitää alkaa rakentaa jo todellä hyvissä ajoin ennen valmistumista eikä vasta kun on paperit kourassa. Varsinkin korkeakoulutettujen ihmisten pitää hankkia monipuolista kokemusta laajasti niin että heillä on jotain millä erottua muista hakijoista. Erinomainen hakemus ei auta mitään jos siellä ei ole mitään joka pomppaisi työnantajan silmään sitä lukiessa.

Molemmat omat lapseni ovat vielä opiskelijoita mutta molemmilla on monia pieniä työkokemuksia alkaen lukioiästä jotka ovat sitten aina johtaneet seuraavaan ja seuraavaan. Ja he ovat tulleet valituiksi ainoina jopa satojen hakijoiden joukosta.

Vierailija
9/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ainoastaan työpaikan kun TE-toimisto tarjosi palkkatuettua työpaikkaa. Lisäksi työpaikka oli just itselle mieluinen, (hiljainen liike) olin ihan ihmeissäni, sain siellä 10 kuukauden olla. Oletko tuota palkkatukea kokeillut?

Vierailija
10/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy filosofiksi, alan maisteri kun olet.

Vierailija
11/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofian maisteri voi tarkoitta lähes mitä tahansa. Jos olet STEM-alan FM, hae finanssialalle, siellä on töitä.

Vierailija
12/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätit sitten hommata turhan paperin palan kun et oman alan hommia halua tehdä.

Vierailija
13/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM (pääaine englantilainen filologia, olen aineenopettaja), KM (luokanopettaja), lyhytterapeutti (60op koulutus), nepsyvalmentaja (30op) ja psykologiaakin on suoritettuna 50op eli melkein aineopinnot. "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun" -viestejä on vain ollut tuloksena.

Haen tällä hetkellä monipuolisesti erilaisen suunnittelijan töitä, erityisesti koulutuksen ja työhyvinvoinnin kentältä, mutta ihan mikä vain kohtuullisen sopiva työ kelpaa. Olen siis vaihtanut alaa ja irtisanonut luokanopettajan virkani. Opetustöissä en haluaisi jatkaa, mutta niihinkin olisin valmis, jos mitään muuta ei löydy. Asuinkaupungissani ei vain ole ollut tänä vuonna yhtään opettajan virkaa auki. Määräaikaisuuksia saattaa olla tulossa, mutta niihin tulee olemaan hirveä tunku. Sille on myös syynsä, miksi opetuspuolelta halusin pois.

Vierailija
14/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofian maisteri ja oman alan työt? Mitä ne on?

Vierailija
15/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen FM (pääaine englantilainen filologia, olen aineenopettaja), KM (luokanopettaja), lyhytterapeutti (60op koulutus), nepsyvalmentaja (30op) ja psykologiaakin on suoritettuna 50op eli melkein aineopinnot. "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun" -viestejä on vain ollut tuloksena.

Haen tällä hetkellä monipuolisesti erilaisen suunnittelijan töitä, erityisesti koulutuksen ja työhyvinvoinnin kentältä, mutta ihan mikä vain kohtuullisen sopiva työ kelpaa. Olen siis vaihtanut alaa ja irtisanonut luokanopettajan virkani. Opetustöissä en haluaisi jatkaa, mutta niihinkin olisin valmis, jos mitään muuta ei löydy. Asuinkaupungissani ei vain ole ollut tänä vuonna yhtään opettajan virkaa auki. Määräaikaisuuksia saattaa olla tulossa, mutta niihin tulee olemaan hirveä tunku. Sille on myös syynsä, miksi opetuspuolelta halusin pois.

Sinulla on siis paljon opintoja mutta olemattomasti työkokemusta mistään muusta kuin opettamisesta. Valitettavasti nykyään pelkkä iso opintojen määrä ei tee työnanatajiin vaikutusta vaan pitäisi olla muutakin relevanttia työkokemusta joka osoittaisi sen että olet pätevä tekemään töitä joissa yhdistetään osaamisia monelta eri alalta.

Vierailija
16/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyaika on sellainen että sitä omaa työuraa pitää alkaa rakentaa jo todellä hyvissä ajoin ennen valmistumista eikä vasta kun on paperit kourassa. Varsinkin korkeakoulutettujen ihmisten pitää hankkia monipuolista kokemusta laajasti niin että heillä on jotain millä erottua muista hakijoista. Erinomainen hakemus ei auta mitään jos siellä ei ole mitään joka pomppaisi työnantajan silmään sitä lukiessa.

Molemmat omat lapseni ovat vielä opiskelijoita mutta molemmilla on monia pieniä työkokemuksia alkaen lukioiästä jotka ovat sitten aina johtaneet seuraavaan ja seuraavaan. Ja he ovat tulleet valituiksi ainoina jopa satojen hakijoiden joukosta.

Miksi tähän tulee hirveä määrä alapeukkuja kun tämä on kuitenkin ihan totta? Se ei ehkä ole reilua mutta todellisuus ei aina ole.

Vierailija
17/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit sisätyöt on jo kauan olleet tukossa hakijoista. Puhtaanapito- ja puutarha-alan töihin ei sellaista tunkua ole. Terveisin tradenomi... puutarha-alalle taas mennään...

Vierailija
18/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se Satoselle. Eli: SSS.

Vierailija
19/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterina saat nopeasti luettua uuden tutkinnon. 

Vierailija
20/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ainoastaan työpaikan kun TE-toimisto tarjosi palkkatuettua työpaikkaa. Lisäksi työpaikka oli just itselle mieluinen, (hiljainen liike) olin ihan ihmeissäni, sain siellä 10 kuukauden olla. Oletko tuota palkkatukea kokeillut?

Miten sulle te- toimisto sellaista tarjosi. Mulle sanottiin, että itse ne pitää hakea. Mitään ei enää tarjota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme