Voiko kunnallisen hammashoidon kautta saada tekohampaat?
Kommentit (33)
Osaproteesit ja kokoproteesit onnistuu. Laminaatit riippuu tekijästä. Jos vain kosmeettista hoitoa, ei tehdä kunnallisesti. Osaproteesit 300-700 €, kokoproteesit n 300 €/leuka. Laminaatit ovat yleensä kruunujen hinnoissa, halvimmillaan 350 €/hammas. Virosta paljon halvemmalla tietty, laminaatit saa jo samana päivänä jos klinikalla on esim cerec-laite joka jyrsii kuorikot paikan päällä. Samaa tehdään Suomessa.
Voi saada, ensimmäisen koko proteesin.
Voisiko joku kertoa miten tämä koko anomusprosessi etenee? Mihin pitää olla yhteydessä, jos tarvitsee tekarit?
Minä kävin kunnallisessa hammaslääkärissä. Hän sanoi että kaikki pitää ottaa pois ja tekarit tilalle. Antoi ajan poistoon ja samalla aletaan valmisteleen tekareita. Eli samassa paikassa tehdään kaikki. Lasku tulee kaupungilta.
Paljonko tekarit maksoivat kaupungin hinnoissa?
Itselläni parodontiitti, 3 hammasta vedettiin pois alhaalta.Kysyin siltaa tms. luvattiin että onnistuu, vuosi kulunut eikä mitään ole kuulunut asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin kunnallisessa hammaslääkärissä. Hän sanoi että kaikki pitää ottaa pois ja tekarit tilalle. Antoi ajan poistoon ja samalla aletaan valmisteleen tekareita. Eli samassa paikassa tehdään kaikki. Lasku tulee kaupungilta.
Minä kävin kunnallisella poistattamassa kaikki hampaat, proteesit tilasin teknikolta suoraan, 3 vuotta sitten ylä- ja alaproteesi maksoi yhteensä 880€.
Sain kunnalliselta hampaat ennen leikkausta ja sen jälkeen ne eivät sopineet ja nyt maksoin 700e turhaan. Olen edelleen ilman hampaita ja tietoa uusista ei ole...
voiko proteesit tilata ennen poistoa vai miten kauan joutuu olemaan ilman hampaita?
Hei miten muuten tapahtuu jos hampaat täytyy poistaa. Montako kertaa niitä pitää poistaa ja millä tavoin. Revitäänkö ne vaan puudutuksessa.
Miten kauan koko prosessi kestää ennenkuin ne tekarit olisi suussa. Onko jollain kokemusta.
Äidillä olisi ehkä edessä kaikkien hampaiden poisto ja tekarit. On siinä kunnossa mutta ei meinaa uskaltaa mennä hoitoon.
Ei saa ainakaan täällä mikkelissä .(
Minulta puuttuu synnynnäisesti pari hammasta. Toisen tilalle teetin sillan omalla rahalla, toiseen pitäisi tehdä implantti, mutta hinta pyörii tuhansissa, eikä kunnallisella puolella tehdä. Ei ole varaa.
on ikävää kuunnella kunnallisen puolelta tapahtuvista hoidoista , raha se on joka määrittelee mitä ja kuinka hyvää hoitoa saa. kunnallisella puolella hoidetaan hyvin niukasti muuta kuin se välttämätön pakollinen. yksityiseen ei ole varaa minullakaan ja sielläkin tehdään turhia hoitoja mm. kun halutaan " kalastaa" asiakasta. tuurin kauppaa todellakin....kuinka rehellisen ja hyvän hammaslääkärin satut saamaan. itse olen käynyt 40 eri hammaslääkärissä joista voin todeta kolme olivat rehellisiä ja käyttivät talonpoikaisjärkeä määritellessään hoitoja suuhuni.
Nosto