Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karrageeni syynä suolistosairauksiin

Vierailija
03.03.2025 |

Suomessa tulehdukselliset suolistosairaudet kasvaneet joka vuosi siitä lähtien kun karrageenia alettiin lisätä kermaan ja muihin maitotuotteisiin. Norjassa tuo jo kielletty mutta suomessa vähätelty koko ainetta viimeiset kymmenen vuotta vaikka karrageeni aiheuttaa tutkimusten mukaan suolistotulehduksen. Valion kaikissa jäätelöissä ja kermoissa karrageenia ja niitä syötetään pienestä pitäen suomalaisille.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vieraannuttu luonnollisista aineista., Maidossa erottuu rasva pinnalle, se on hirveää ja valituksenpaikka.  Pakko laittaa sitä sun tätä ainetta kaikkeen, Väriä ja saostusta  ja vaikka mitä.

Vierailija
82/86 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E407 kaikissa jätskeissä levä nimikkeellä. Lihan pehmennyksessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulevat kermaa pilantuuneeksi, kun eivät osaa ravistaa karrageenitonta tölkkiä.

Vierailija
84/86 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ärtynyt suoli (IBS) ja ulkomaisissa julkaisuissa on neuvottu välttämään lisäaineista juuri E407 (karrageeni), E412 (guarkumi), E415 (ksantaanikumi) ja E418 (gellaanikumi). Ne kuulema ärsyttävät suolistoa.

Lisäksi IBS-potilas tietysti välttää kaikkia -oli -loppuisia sokereita, kuten ksylitoli, sorbitoli, jne... Nämäkin ovat usein lisäaineita.

Kiitos! Otin kuvakaappauksen sun tekstistä! Mulla on IBS ja myös luki häiriö yms mikä vaikuttaa muistamiseen js keskittymiseen.  Sun teksti kulkee nyt mun mukana ruokaostoksilla. Enhän mä siellä ruuhkassa nälissäni enää tiedä edes kengännumeroani. Nyt on helppo tarkistaa. Kiitos paljon!

Vierailija
85/86 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tuoteselosteet! Karrageeni aiheuttaa välittömän ripulin 🙋🏻

Myös E330 aiheuttaa vaivoja!!!!! Iho-oireita, kutinaa, mahavaivoja. Sitä lisätään kaikkeen ja kaikenlaisiin tuotteisiin, niin ruokiin, makeisiin kuin kosmetiikkaan ja pesuauneisiin. Säilöntätuote. Ja tehokas pesuaine. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
86/86 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni kinkku sisältää tuota

esim broileri tai kalkkunaviipaleet leivän päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä