Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu vaikka runsas alkoholin käyttö jäi? Ruokavalioon ei muutoksia

Vierailija
03.03.2025 |

En syö sen enempää, oikeastaan varmaan kokonaisuudessaan vähemmän kuin juovana aikana. 6 viikkoa ilman alkoholia jonka aikana on yhteensä noin 200 olutta/annosta alkoholia jäänyt juomatta. 

Tämä ei näy päällepäin kuin korkeintaan kasvoissa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syöt enemmän kuin kulutat

Vierailija
2/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että lopetit Alkon käytön ! Ja varmasti alkaa jossain vaiheessa näkyä. Kroppa saattaa olla vielä ns. jumissa. Jos alat juomaan enemmän vettä ja vähän liikkumaan ?. 

Älä vain luovuta vaikka vielä ei näy tuloksia. 

Alkoholi on kamala myrkky ja vältyt monelta pahalta kun lopetit käytön. 

Tsemppiä jatkoon  ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska syöt enemmän kuin kulutat

Juurihan kerroin, että en syö yhtään sen enempää vaan päinvastoin. 

Juovana aikana join 2-3 kertaa viikossa ja jokaisella juomiskerralla vähintään 15 annosta alkoholia. Siihen lisäksi grilliruuat. Seuraava päivä myös grilliruokaa ja makeaa. Tämä siis tapahtui pari kolme kertaa viikossa. 

Nyt syön terveellisemmin kokonaisuudessa enkä ahmi krapulaani kuten aiemmin tein. -ap

Vierailija
4/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan noin pian vielä näy. Keholla kestää aikansa palautua.

Vierailija
5/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että lopetit Alkon käytön ! Ja varmasti alkaa jossain vaiheessa näkyä. Kroppa saattaa olla vielä ns. jumissa. Jos alat juomaan enemmän vettä ja vähän liikkumaan ?. 

Älä vain luovuta vaikka vielä ei näy tuloksia. 

Alkoholi on kamala myrkky ja vältyt monelta pahalta kun lopetit käytön. 

Tsemppiä jatkoon  ! 

Kiitti. 

En lopettanut painon vuoksi vaikka tietenkin odotukset ovat olleet, että paino tippuu. 

Lopetin monesta muusta syystä ja siinä aion pysyä. -ap

Vierailija
6/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ihmeissään et pitäskö tehdä muutakin kuin käydä alkoholilla

Vierailija
7/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kokovartalokuva nyt ja toinen vaikka 2kk päästä ja vielä 6kk päästä, niin alkaa varmaan näkymään sitten jotain muutosta. Etenkin jos on ikää jo, niin muutos on hidas ja itse sitä on vaikea huomata kun joka päivä katsoo peilistä.

Vierailija
8/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet juonut alkoholin tilalla? Limsoja, alkoholittomia oluita? Jos mättää näitä yhtä ahkeraan kuin alkoholia, niin sokeria niistä tulee ja ei laihdu.

Vierailija
9/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet juonut alkoholin tilalla? Limsoja, alkoholittomia oluita? Jos mättää näitä yhtä ahkeraan kuin alkoholia, niin sokeria niistä tulee ja ei laihdu.

En juo mitään korvaavia tuotteita. Vesi aina ollut janojuomana ja mustaa kahvia, vihreää teetä tullut juotua. Ap

Vierailija
10/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin rankan juomisen 14 vuotta sitten eikä se koskaan alkanut näkyä muuten kuin etten ole niin pöhöttynyt. Paino jäi ja on tullut lisääkin.

Vierailija
11/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat huomaamatta syödä enemmän.

itse kanssa lopetellut n. 10 kaljaa/päivä tapaa eikä paino ole pudonnut neljässä viikossa juuri laisinkaan. vaikka tuohan on n. 1000kcal. hidastuneella aineenvaihdunnalla voi olla myös jotain tekemistä asian kanssa

Vierailija
12/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanha alkoholisti on laiha vaikka teoriassa alkoholista tulee paljon kaloreita. Jollain tavalla kaikki alkoholin energia ei kerry rasvaksi, jos alkoholia juodaan kerralla paljon.

Vierailija
13/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin rankan juomisen 14 vuotta sitten eikä se koskaan alkanut näkyä muuten kuin etten ole niin pöhöttynyt. Paino jäi ja on tullut lisääkin.

mediassa liiotellaan alkoholin lopettamisen hyötyjä. esim ne tutkimukset joidenka mukaan alkoholi heikentää unenlaatua ja palautumista jne on tehty ihmisillä jotka ei ole alkoholiin tottuneita. kun elimistö tottuu alkoholiin niin alkoholin poisjättäminen heikentää unenlaatua ja palautumista

Vierailija
14/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mediassa liiotellaan alkoholin lopettamisen hyötyjä. esim ne tutkimukset joidenka mukaan alkoholi heikentää unenlaatua ja palautumista jne on tehty ihmisillä jotka ei ole alkoholiin tottuneita. kun elimistö tottuu alkoholiin niin alkoholin poisjättäminen heikentää unenlaatua ja palautumista

No kyllä minun kroppa oli ainakin ekat viikot ihan vetelä ja väsytti niin paljon, että itketti. Kroppa ja psyyke oli ihan sekaisin. Nyt tasoittunut. Parempi mieli ja hieman enemmän energiaa. Alkoholia kun join olin väsynyt lähes koko ajan ja muutenkin vaikutti todella paljon elämääni negatiivisesti vaikka siihenkin tavallaan tottui. Nyt kuitenkin kokonaisvaltaisemmin parempi olo ja kiitollisuus siitä ettei tarvitse juoda ja kärsiä niitä kaikkia olotiloja mitä se sai aikaan. -ap

Vierailija
15/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minun kroppa oli ainakin ekat viikot ihan vetelä ja väsytti niin paljon, että itketti. Kroppa ja psyyke oli ihan sekaisin. Nyt tasoittunut. Parempi mieli ja hieman enemmän energiaa. Alkoholia kun join olin väsynyt lähes koko ajan ja muutenkin vaikutti todella paljon elämääni negatiivisesti vaikka siihenkin tavallaan tottui. Nyt kuitenkin kokonaisva

jeps itselläkin oli eka viikko aivan tolkuton väsymys, hyvä että sohvalta jaksoi nousta. sitten alkoi tasaantua. nyt olo on ehkä pikkasen energisempi kun sillon mitä joi mutten sanois että ero on merkittävä. juodessa päivät jaksoi jotenkin sen voimalla että illalla sai taas korkata, sitten korkkaamisen jälkeen oli energinen olo jonkin aikaa mitä ei kyllä koskaan tullut käytettyä mihinkään hyödylliseen. nyt päivisin on pikkasen enemmän energiaa ja helpommin saa asioita aikaseks mutta kuten todettua ero ei oo mitenkään suuri

terveyssyistä lähinnä pidän taukoa, jos kalja olis terveellistä joisin huoletta joka päivä

Vierailija
16/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join "vain" noin kolme-neljä kertaa kuussa, mutta siihen kuului aina grilliruoka ja krapulapäivänä karkkia ja pizza, sipsiä tms. Aluksi en huomannut mitään eroa, mutta noin 9-10 kk päästä olo tuntui paljon kevyemmältä yhtäkkiä. En tehnyt mitään muita muutoksia. Lopulta lähti noin 12 kiloa! Luulin että ne on iän mukanaan tuomia kiloja. 

Eniten olen iloinen rahansäästöstä. Ja erikoinen juttu, että ei haluta pizzaa tai grilliruokaa enää ollenkaan.

Vierailija
17/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti alkoholi ei oikeastaan olekaan ollut se ongelma ylipainollesi. Itselläni ainakin on pakki niin sekaisin aina kun on vähän enemmän kuppia ottanut, ettei niistä krapulamätöistä tai kaljoista mitään tunnu vyötärölle jäävän.

Sen sijaan monia muita terveysvaivoja se on varmasti aiheuttanut, jotka nyt lähtevät helpottamaan. Se jo itsessään on helvetin hienoa! Terveys on paljon muutakin kuin se lukema siellä vaakapuntarissa.

Vierailija
18/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi todennäköisesti sotki aineenvaihduntaasi siten, että ravinto ei kunnolla imeytynyt. Kun jätit sen pois parani ruoansulatuksen "hyötysuhde" eli samasta määrästä ruokaa jää nyt kehoon enemmän energiaa.

Jos haluat laihtua niin joudut vähentämään ruoasta saamasi energian määrää.

Vierailija
19/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jutut siitä kuinka yksi alkoholiannos heikentää unenlaatua ovat aika outoja. Ehkä sitten, jos heittää sen paukun kurkkuunsa ja painuu sitten heti nukkumaan, kun viina polttelee vatsassa. Päivällisen kanssa jos juo viinin, niin sehän on ehtinyt poistua elimistöstä ennen kuin menee nukkumaan. Tällainen amatöörikin saa juoda aika paljon enemmän ennen kuin sillä on nukkumiseen vaikutusta.

Vierailija
20/43 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että juomien energia imeytyy elimistöön samoin kuin ruoan. Minulla myös ollut elämässäni kausia, jolloin olen juonut paljon ja sellaisia, etten ole juonut ollenkaan, mutta painoon sillä ei ole ollut vaikutusta. Varmasti juomattomuudesta on muuten terveyshyötyjä, mutta vaikutusta painoon liioitellaan älyttömästi. Tosin olen niitä, joilla myöskään muut hehkutetut muutokset eivät laske painoa vaan elimistö tottuu pienempään energiamäärään nopeasti. Kerran olin vuoden ruokavaliolla, jolla jätin kaiken epäterveellisen pois ja tein kaikki ruoat itse ja laihduin koko aikana kilon, vaikka olen ylipainoinen. Tämä siis kun sanotaan, että pysyvä laihtuminen tapahtuu elämäntapamuutoksella, jota voi jatkaa loppuelämän, mutta minulla ei ainakaan tehoa kuin tiukka kitukuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi