Miksi en laihdu vaikka runsas alkoholin käyttö jäi? Ruokavalioon ei muutoksia
En syö sen enempää, oikeastaan varmaan kokonaisuudessaan vähemmän kuin juovana aikana. 6 viikkoa ilman alkoholia jonka aikana on yhteensä noin 200 olutta/annosta alkoholia jäänyt juomatta.
Tämä ei näy päällepäin kuin korkeintaan kasvoissa.
Kommentit (43)
Minkä ikäinen ap olet? Olen ihmetellyt samaa. Alkoholisti en ole ollut koskaan, mutta talven aikana tuli tissuteltua erinäisistä syistä ja paino heilunut pitkään normaalipainon ja lievän ylipainon välillä. Mitään grilliruokia ja krapulamättöjä ei siis ole ollut ruokalistalla. Nyt olen ollut kokonaan juomatta ja ajattelin myös, että on varmaankin paino laskenut. Paskan marjat.
Kolmekymppisenä kun aloitin myös pitkän tipattoman, paino laski itsestään lähemmäs normaalipainon alarajaa. Nyt kun ikä alkaa viitoselta, mitään ei tapahtu.
Minä myös olen lihonut paljon kun alkoholi jäänyt , syön enemmän ruokaa, kaloreita tulee. Liikuntakin vähentynyt polven nivelrikon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska syöt enemmän kuin kulutat
Juurihan kerroin, että en syö yhtään sen enempää vaan päinvastoin.
Juovana aikana join 2-3 kertaa viikossa ja jokaisella juomiskerralla vähintään 15 annosta alkoholia. Siihen lisäksi grilliruuat. Seuraava päivä myös grilliruokaa ja makeaa. Tämä siis tapahtui pari kolme kertaa viikossa.
Nyt syön terveellisemmin kokonaisuudessa enkä ahmi krapulaani kuten aiemmin tein. -ap
Sama juttu. Nyt yli vuoden ollut alkotta, eikä paino ole pudonnut yhtään. Pettynyt olo. Tiedä vaikka tässä taas repeisi ryyppäämään.
En tiedä eikä taatusti lohduta, mutta mulle kävi ihan samalla tavalla. Itse tiedän, että ruokavalio meni huomattavastikin terveellisemmäksi koska pois jäi kaikki känninapostelut ja sokeriset lantringit, aamuöiset grillimätöt ja krapulassa tilatut pizzat.
Noita edellämainittuja ei siis enää tule juotua / syötyä käytännössä lainkaan, koska ei niitä ole selvinpäin tehnyt koskaan mieli kuin hyvin satunnaisesti (siis kerran vuodessa).
Ja mä olen siis ollut raittiina jo reilun vuosikymmenen ja ainoa muutos oli se melko heti tullut kasvojen turvotuksen ja punoituksen katoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ap olet? Olen ihmetellyt samaa. Alkoholisti en ole ollut koskaan, mutta talven aikana tuli tissuteltua erinäisistä syistä ja paino heilunut pitkään normaalipainon ja lievän ylipainon välillä. Mitään grilliruokia ja krapulamättöjä ei siis ole ollut ruokalistalla. Nyt olen ollut kokonaan juomatta ja ajattelin myös, että on varmaankin paino laskenut. Paskan marjat.
Kolmekymppisenä kun aloitin myös pitkän tipattoman, paino laski itsestään lähemmäs normaalipainon alarajaa. Nyt kun ikä alkaa viitoselta, mitään ei tapahtu.
Tämä! Nuorena riitti kun piti kuukauden breikin siitä jokaviikonloppuisesta juhlimisesta ja paino putosi jonkun kilon viikossa. Mikä parasta, tuo lähti aina vyötäröltä ja naamasta.
Nyt sitten ei tapahdu enää mitään kun ikää on +40 vuotta vaikka olisi vuoden tipattomalla.
Mulla oli sama ja kesti viitisen kuukautta että alkoi tippumaan. Luulin kanssa että heti tapahtuisi mutta ei.
Ei se välttämättä riitä. Mäkin luulin noin, kun sairaalloisen ylipainon rajan ylitettyäni päätin laihduttaakseni lopettaa juomisen vuodeksi. Olin juonut joka ainoa päivä 4-6 isoa pint-koon keskikaljaa, ja usein viiikonloppuna yhtenä päivänä kunnon kännit (12-16 isoa olutta tai pullo väkevää).
No mitä kävi - ekalla viikolal lähti muutama kilo turvotusta pois, sen jälkeen ei lähtenyt painoa yhtään.
Vasta sitten kun aloin myös rajata kaloreita syömisistä, alkoi jotain tapahtua painossa.
Parantunut ruokahalu korvaa alkoholin kalorit moninkertaisesti. Raitistuin itse n. 2 vuotta sitten ja paino on noussut ainakin 20kg. Näin lihava en ole koskaan ennen ollut. Toisaalta elämä on virkeämpää ja nukun paremmin, mutta helvetin tylsää on toisinaan.
"Alkoholi myös aiheuttaa monta samaa terveysvaivaa mitä sairaalloinen ylipaino, vaikka olisi ihan langan laiha puliukko. Rasvamaksa, verenpaineet, diabetes jne. "
no tossa saa olla jo aika totaalinen alkkis että pelkästä alkoholista tuollaisia tulee.
Olet korkeintaan pysäyttänyt lihomisen. Juomisen lopettaminen ei useinkaan tuo riittävää energiavajetta laihtumiseen.
Vaatii aktiivista liikuntaharrastusta, ennen kuin alkaa paino tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii aktiivista liikuntaharrastusta, ennen kuin alkaa paino tippumaan.
hölömö
Vierailija kirjoitti:
Moni vanha alkoholisti on laiha vaikka teoriassa alkoholista tulee paljon kaloreita. Jollain tavalla kaikki alkoholin energia ei kerry rasvaksi, jos alkoholia juodaan kerralla paljon.
Tämä.
Itse lihoin pysyvästi ylipainon puolelle noin 10 kiloa sen jälkeen kun lopetin alkoholin. Ja lopetin sen vuosia sitten.
No tätä olen itsekin välillä miettinyt. Olen 48v, ollut aina ylipainoinen ja myös savuton absolutisti. Nykyään jo 100 kg/170cm ja olo sen mukainen.
Olen lukenut kuvauksia miten kaikella tavalla ihmisten uusi alkoton tai savuton elämä on niin freesiä, tervettä, hoikistuvaa, energistä ja ihanaa.
Minun oloni ja elämäni on aina ollut yksi iso ja loputon ENNEN-kuva. Miten paljon väsyneempi, lihavampi ja ankeampi olisin, jos vielä tähän käyttäisin päihteitä...?!
Vierailija kirjoitti:
"Alkoholi myös aiheuttaa monta samaa terveysvaivaa mitä sairaalloinen ylipaino, vaikka olisi ihan langan laiha puliukko. Rasvamaksa, verenpaineet, diabetes jne. "
no tossa saa olla jo aika totaalinen alkkis että pelkästä alkoholista tuollaisia tulee.
No joo, mutta sitten se iso kalja joka ilta voi olla se ratkaiseva tekijä lievästi pulskalla, miksi joku noista sairauksista iskeekin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta sitten se iso kalja joka ilta voi olla se ratkaiseva tekijä lievästi pulskalla, miksi joku noista sairauksista iskeekin päälle.
niinhän ne väittää että tuoppi lihavalle on sama kuin neljä hoikalle. tällä on ollut hyvä perustella miks on ok juoda nelinkertaisesti suosituksiin nähden
Ei se alkoholinkäyttö kaikilla nosta painoa, mutta aina turmelee terveyttä jollakin tavalla; unet jää huonoiksi (sammuneena olokaan ei ole oikeaa unta), vitamiineja ja hievenaineita huuhtoutuu elimistöstä, aivokemiat menee vituroilleen, henkinen tasapaino voi järkkyä myös morkkiksen takia. Ja niin edelleen.
Mieti sitä ajan määrääkin minkä menetät humalassa ja krapulassa olemisella. Kolme kertaa viikossa sinun kohdalla ap!
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että lopetit Alkon käytön ! Ja varmasti alkaa jossain vaiheessa näkyä. Kroppa saattaa olla vielä ns. jumissa. Jos alat juomaan enemmän vettä ja vähän liikkumaan ?.
Älä vain luovuta vaikka vielä ei näy tuloksia.
Alkoholi on kamala myrkky ja vältyt monelta pahalta kun lopetit käytön.
Minä en osaa kirjoittaa oikein, joten mulla on aina välilyönti ennen huutomerkkiä ja kysymysmerkkiä.
No en sanoisi että liioitellaan, mutta ne vaikutukset ovat paljon yksilöllisemmät. Alkoholi heikentää unen ja kaikenlaisen palautumisen laatua ja sitä kautta sekoittaa hormonitoiminnan ja monta muuta asiaa kropasta. Joku lihoo, joku laihtuu, joku pysyy saman kokoisena. Se on sata varmaa että terveyshaittoja juopumiseen johtavasta juomisesta tulee aina ja mitä enemmän sitä enemmän.
Alkoholi myös aiheuttaa monta samaa terveysvaivaa mitä sairaalloinen ylipaino, vaikka olisi ihan langan laiha puliukko. Rasvamaksa, verenpaineet, diabetes jne.