Olisiko maitohappobakteereista apua ärtyvään suoleen?
Minulla on vatsa sekaisin usein myös hormoneiden takia. Nyt ajattelin kokeilla maitohappobakteereiden ottamista joka aamu tyhjään vatsaan. Tästä ei varmaankaan voi olla mitään haittaakaan?
Kommentit (119)
Kokeile, joillekin on. Mulla taas menee vatsa niistä aivan tuhannen sekaisin, vaikka kuinka varovasti aloittaa.
Nyt viisi vuotta yliopistossa opiskelleena olen pettynyt siihen ettei luennoilla juurikaan käydä luennoitsijan ja yleisön välisiä väittelyitä.
herkkujen takia sulla maha sekasi, ei hormoonien.
Kuulemma auttaisivat. Laadukkaat vahvat probiootit ja siihen lisäksi S. Boulardii kapselit
Söin näitä 6kk kun itsellä oli mennyt vatsan bakteerikanta ihan pilalle antibiooteista ja se aiheutti kroonisia tulehduksia muualla kehossa. Näillä lähti tulehdukset. Nykyään syön ylläpitona probiootteja, mutta en päivittäin enää
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa: mitä vähemmän tunget kehoosi _yhtään mitään_, sen parempi.
Olen jo vuosia sitten lopettanut syömisen ja olo onkin paljon parempi.
Tuo on kuule niin nollavalitusta kuin vain voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole haittaa, ihan hyvin voi kokeilla. Itselläni niistä ei ole mitään apuakaan kyllä, mutta joillekin voi olla.
Nuo purkkibakteerit on kuin hyttysen paska Itämeressä🤣 jokaisen suolistossa on kilokaupalla maitohappobakteereja luonnostaan. Syö hapatettuja maitotuotteita, ajaa saman asian.
Voisitko olla hieman diplomaattisempi?
Onko sulla kaikki muumit laaksossa?
Jos vain lopettaisit sen pers'reiän rassaamisen vai eikö se ole vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Just joo, olen 161 cm/78 kg eli ihan siinä normaalipainon jopa alarajoilla. Älä kirjoita, jos et faktoja tiedä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hormoooni. Yhdys sanat.
Vierailija kirjoitti:
Jätä edes viljat ja sokeri pois, jo sillä monen suolisto rauhoittuu. Hapankaali ja muutenkin kaikki hapatettu tulee halvemmaksi kuin yleensä turhat maitohappobakteerivalmisteet (eipä niistä toki haittaa ole.)
Suomalaiset syövät liikaa & epäterveellisesti eivätkä liiku juuri yhtään. Siinähän se ongelma piilee. Ja ei, koiran ulkoiluttaminen pari kertaa päivässä ei ole liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Positiivisten kommenttien rohkaisemana ostin tätä ja ei ainakaan itsellä auttanut. Päin vastoin,sain niin hirveät suolistokrampit ja kivut että meinasin lähteä päivystykseen. Näyttää siltä että joillekkin tämä piihappo-tuote ei sovi, kannattaa aloittaa varovasti.
Onko kukaan kimchiä kokeillut? Onko hyvää vatsalle?
Moi! Käytii tänään Testo Manin ja Raudon kaa leffassa tsiigaas Dare Devil!
Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!