Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon

Vierailija
28.02.2025 |

Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti. 

Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. 

Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon. 

Kommentit (295)

Vierailija
1/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kova kovaa vastaan. Tapaamisoikeus on sinun ja lapsen välinen juttu, ja lapsen äiti ei sitä säätele, tai jos säätelee, asiaan pitää puuttua.

Vierailija
2/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapseesi yhteyttä kaikin mahdollisin tavoin. Soita, tekstaa, netin kautta. Älä mollaa hänelle äitiä.

Kun lapsesi kasvaa, hän alkaa kyseenalaistaa monia asioita. Ja hänen omaa mielipidettään on kuunneltava enemmän. Olet sitten lähellä tai kaukana, isä on aina lapselle tärkeä. Etkä voi toisaalta tietää, mitä ex-puolisosi ajattelee tilanteesta. Ehkä äitikin oivaltaa, että lapsen takia teillä on oltava asialliset, suht toimivat välit. Ajan myötä tilanne rauhoittuu ja selkiytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäistä kun alkaa vieraannuttaa, niin lopputulos on varma.

Suositan jättämään lapsen suosiolla  ja keskittymään uuteen parempaan naiseen. Valitse joku ei_eroperheen nainen, jos haluat lapsia. Tilastollisesti parempi.

Lasten oikeudet ovat täällä tälläsiä, nainen voittaa.

Vierailija
4/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin ikävää, kun toinen vanhempi käyttää lasta välineenä henkilökohtaisen vihan kanavoimiseen. 

Pitäisi olla kypsyyttä ajatella, että lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat, vaikka nämä eivät asuisi yhdessä. Pidä lujasti kiinni oikeuksistasi, mutta vältä asioiden kärjistämistä. Toimi itse fiksusti. 

En niin hirveän huolissani olisi siitä, tuleeko exän poikaystävästä lapselle isähahmo. Eihän siinä välttämättä niin käy, kauanko tuo suhde edes kestää. Ja riippuu myös monesta muusta tekijästä, kiintyykö lapsi tuohon mieheen. Mikään ei muuta sitä tosiasiaa, että sinä olet lapsen isä. Kyllä lapsikin sen aikaa myöten tajuaa, eikä lapsen äitikään tätä tosiasiaa voi muuksi muuttaa. 

Vierailija
5/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea.  Lapsen etu. Jos toivot lapsellesi parasta, niin toivot varmaan, että lapsen äidin uusi mies on sellainen, joka tykkää lapsista ja haluaakin solmia lapseen hyvän suhteen? Eikä ole kylmä ja ilkeä ja välinpitämätön ja kaamea isäpuoli. No niin. 

Älä myöskään aliarvioi lasta. Hän kyllä tietää, että olet isä ja että olet tärkeä. Parhaassa tapauksessa hänen kannaltaan hänellä on monta rakastavaa aikuista ympärillään hänestä huolehtimassa. 

Vierailija
6/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hän ei olisi saanut muuttaa kauaksi, sinä olisit voinut vaatia että lapsi pysyy myös sinun lähelläsi. 

Minä sinun tilanteessa muuttaisin perästä ja vaatisin viikko-viikko. Johon sinulla on isänä oikeus ja johon erityisesti lapsella on oikeus  

Vierailija
7/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mukana Isät lapsen asialla -yhteisössä? Kannattaa liittyä, saat sieltä apua tilanteeseesi  

Vierailija
8/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mukana Isät lapsen asialla -yhteisössä? Kannattaa liittyä, saat sieltä apua tilanteeseesi  

Täällä: https://www.isatlastenasialla.fi/

Vierailija
9/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihmiset osaisivat ajatella niitä pieniä ihmisiä, heittopusseina aikuisten välissä. Jotka jokainen ajattelemassa vain, että minä minä minä ja minun oikeuteni. Mikä on lapselle kamalampaa kuin olla aikuisten riitojen väline ja kohde. Kärsiä siitä, kun on erottu ilman, että asioita on puhuttu selviksi.

Ehkä ei ois kannattanut tehdä lapsia ollenkaan. 

Vierailija
10/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oman mielenterveytesi kannalta: lakkaa kutsumasta exääsi "vaimoksesi" ja hyväksy se, että lapsi kiintyy niihin, kenen kanssa kasvaa, tittelistä viis. Jos hän ei ole katsonut sinua hyväksi seuraksi itselleen ja lapselle, niin se on todennäköisesti juuri niin. Mene elämässäsi eteenpäin ja perusta vaikka itsekin uusi perhe ja kohtele seuraavaa vaimoa vähän paremmin. Tai keskity omaan elämääsi. Tuo kuvio on kuitenkin nyt täydellisesti hajonnut eikä tule todennäköisesti koskaan palautumaan.

Vierailija
11/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

Vierailija
12/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä ukko.

Vierailija
13/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koti on lapselle parempi kuin vuoroviikoin kodin vaihtaminen.

Vierailija
14/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Vierailija
15/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Jaa että exäsi olisi pitänyt jäädä paikoilleen sinun takiasi ja hylätä työmahdollisuus. Sinä olet todella itserakas rasittava omaan napaasi tuijottaja. Kyllä sen äidinkin pitää kerryttää eläkettään työtä tehden.

Vierailija
16/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos olet hyvä isä voisitko kysyä neuvoa lakimieheltä tai joku ilmainen neuvonta jos ei ole rahaa, että miten tilanteessa voisi toimia. Jos haluaisit nähdä lasta, miten (lapselle matkustus on raskasta), ei vieraannuteta ihan tai onko videopuhelu mahdollinen jne. Uusi mies ei ole biologinen isä koskaan. Fiksu lapsi kyllä tunnistaa erot ihmisissä. Jos uusi mies on järkevä, ei toimi isänä lapselle kun ei isä ole. Ehkä lapsia joutuu hieman ohjaamaan, onko uusi mies kiva.

Vierailija
17/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ihmiset osaisivat ajatella niitä pieniä ihmisiä, heittopusseina aikuisten välissä. Jotka jokainen ajattelemassa vain, että minä minä minä ja minun oikeuteni. Mikä on lapselle kamalampaa kuin olla aikuisten riitojen väline ja kohde. Kärsiä siitä, kun on erottu ilman, että asioita on puhuttu selviksi.

Ehkä ei ois kannattanut tehdä lapsia ollenkaan. 

...kyseisen naisen kanssa.

Vierailija
18/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni hän ei olisi saanut muuttaa kauaksi, sinä olisit voinut vaatia että lapsi pysyy myös sinun lähelläsi. 

Minä sinun tilanteessa muuttaisin perästä ja vaatisin viikko-viikko. Johon sinulla on isänä oikeus ja johon erityisesti lapsella on oikeus  

Nainen voi muuttaa tuollaisessa tilanteessa vapaasti.

Vierailija
19/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitit tänne? Sympatian toivossako? Vähän vaikea sanoa asiaan mitään, kun lapsen äiti ei ole täällä kertomassa omaa näkemystään tilanteeseenne. Miksi yksi turvallinen aikuinen lisää olisi pahaksi lapsellesi? En ymmärrä, miksi juuri sinun pitäisi olla se ykkösisähahmo lapsellesi. Jos lapsen etu ja paras on ykkösasia, niin olisit onnellinen, että lapsellasi on hyvät oltavat isäpuolensa kanssa. Sinun mustasukkaisuuden tunteet eivät ole tärkeitä, vaan lapsen hyvinvointi on. Lakkaa kitisemässä, kasvata p allit ja kanna vastuusi vanhempana. Äläkä yritä naamioida omaa viitsimättömyyttäsi olla isä äidin vieroitukseksi. Monta kertaa yhteishuoltajuudessa etä ei käytä sitä yhteishuoltajuutta, vaan olettaa lähin tiedottavan kaikesta lapseen liittyvästä. 

Vierailija
20/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai missään tapauksessa anna hänelle yksinhuoltajuutta, sitten olet kusessa. Mullakin poika sanoi 5vuotiaana että hänellä on kaksi isää, pidettiin pikku "palaveri" ja tähän aiheeseen ei ole palattu sen jälkeen. Hänellä on yksi isä, ja äidillä on uusi mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä