Olisiko maitohappobakteereista apua ärtyvään suoleen?
Minulla on vatsa sekaisin usein myös hormoneiden takia. Nyt ajattelin kokeilla maitohappobakteereiden ottamista joka aamu tyhjään vatsaan. Tästä ei varmaankaan voi olla mitään haittaakaan?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
herkkujen takia sulla maha sekasi, ei hormoonien.
Just joo, olen 161 cm/78 kg eli ihan siinä normaalipainon jopa alarajoilla. Älä kirjoita, jos et faktoja tiedä!
Ap
Tuliko sulla painon tai pituuden kohdalle näppäilyvirhe, jos väität olevasi normaalipainon alarajoilla? Mä painan sellaiset 62 kg ja olen normaalipainon ylärekisterissä (sama pituus).
Ei ole. Söin vuoden. Ei mitään vaikutusta.
Mustikka rauhoittaa vatsaa. Itse syön mustikoita päivittäin rahkan kera.
Vierailija kirjoitti:
Hapattaminen on kivaa. Siinä tulee samalla syötyä ne niiden bakteerien ruuat bakteerien mukana ja samalla syötyä vihanneksia aina, kun ovat maukkaampia hapatettuna.
Kasvien hapattaminen on myös helppoa. Nyt on purkissa muhimassa pitkiä vihreitä papuja, vihreää paprikaa, pieniä tomaatteja, valkosipulia ja chiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On apua. Mikäli maito ei sovi, tilaa vesikefiirin rihmastoa. Kasvata sitä erilaisilla sokereilla (organismin ravinto), lisää hieman vuorisuolaa (mineraaleja) ja esimerkiksi murskattua kananmunan kuorta (kalsiumlähde). Sopiva suhde on noin desi sokereita (ruokosokeripohjaisia mielellään) kahteen litraan vettä. Mausta esimerkiksi sitruunalla.
Mikäli maito sopii, niin kefiiriä ja sitten tilaat kapseleina esimerkiksi probiootteja useita kantoja. Joissain on yli 30 erilaista maitohappobakteerikantaa. Samalla tavoin, ruoki bakteereita sopivalla blendillä sokereita. Mikäli sinulla on noin 40 asteen haude, valmistuu yön yli, muuten noin vuorokausi huoneenlämmössä. Tuloksena on lohkeileva viilimäinen jogurtti.
Molemmilla edellä oleville kasvatusalustaksi vatsaan oikeanlaisia kuituja. Esimerkiksi jogurttiin heität sekaan tattarihiutaleita tai vastaavaa.
Vältä kotimaisia viljoja, riisiä ym.
Ripulin rahoittaja? Mitä se tuollainen on?
tuttu on saanut apua asiaan, gluteenittomalla ruokavaliol ja kävi ravintoterapeutin kanssa puhumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
herkkujen takia sulla maha sekasi, ei hormoonien.
Just joo, olen 161 cm/78 kg eli ihan siinä normaalipainon jopa alarajoilla. Älä kirjoita, jos et faktoja tiedä!
Ap
Et ole normaalipainon alarajoilla noilla kilomäärillä, onhan tuossa ainakin 15 kiloa ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kimchiä kokeillut? Onko hyvää vatsalle?
On se hyvää suolille. Jos sitä ostaa kaupasta, niin sellaista mitä ei ole pastöroitu, pastörointi tappaa myös maitohappobakteerit. Kimchiä ja muita hapatettuja kasviksia on helppo tehdä kotona.
Ota syvään henkeä ja laske kymmeneen.
Joku kirjoittelee täällä minuna, painosta. Mikä sinulla on tähän motiivina?
t. oikea Ap
Slay