♥ - Tammikuisten pe-la-su - ♥
Kommentit (28)
Hetki omaa aikaa, tosin poika herää varmaan ihan justiinsa kun on nukkunut jo yli 3h ulkona..
Kävin aamusta YKSIN kaupungilla, ostin itselleni sukset! En olekaan n. 15 vuoteen hiihtänyt, osaankohan edes enää? Jos yrittäis virittää uutta harratusta.. Tosin voi olla, että koehiihto jää ensi talveen, sen verran märän oloista ulkona on. No, ehkä tässä malttaa vielä yhden talven odottaa?!
Zatu: Ihan äiteen omalla maidolla tankattuna poika vetäs ennätys unensa;) Viime yökin meni loistavasti, yhdeksän jälkeen nukahti ja neljän aikaa söi ekan kerran:) Sit aamupala oli 6:30 ja kahdeksaan jatkoi unia. Tuleekohan poitsu siskoonsa, hää kun alkoi aikaisin nukkumaan pitkiä unia, hyvältä ainakin nyt näyttää.
Nyt katkes ajatus (ei mitään uutta!) kun kaveri soitti tähän väliin..
Ainiin; neidin pukemisongelmasta pitikin vielä kirjoittaa. Tarrapalkintokokeilu on vasta aluillaan, joten en vielä sen tehoavuudesta oikein osaa sanoa. Mutta nyt on pari pukemiskertaa mennyt jo paremmin, jote ehkä tämä tästä. On vaan niin rasittavaa taistella tytön kanssa päivisin kun olen yksin lasten kanssa ja pitäisi päästä pihalle. Onneksi kesä lähenee eikä sitten tartte pukea juuti mitään päälle!!!
Nyt herättelemään ainakin neitiä, ja kait toi poikakin pitää kohta tuoda sisälle kun on 3.5h tuntia koisannut.
tikru
Enpäs ole vieläkään kerennä lukemaan viime viikon juttuja. Hätäisesti oon välillä käynyt pikalukemassa tään viikon tarinoita. Miten sitä ei nykyään kerkee ees konetta avaamaan päivisin? :)
Mie en nyt sit olekaan varma, onko Lillukka kuitenkaan allerginen. Ihohan voi olla kuiva ilman allergiaakin ja miusta tuntuu, että kasvoissa punoittaa vielä hormooninäpyt. Kuinkahan kauan niitä oikein kestää? Meillä on näpyttänyt jo yli kuukauden päivät. Muu kuivuus ollaan saatu kuntoon rasvaamalla ahkerasti monta kertaa päivässä.
Päivät menevät meleko samaa rataa. Lillukka nukkuu ulkona yleensä kolmisen tuntia, eilen melkein neljä. Iltaisin on vielä vähän huutoa, mutta se on enemmän siirtynyt siihen kun mennään nukkumaan. Silloin pitää jostain syystä karjua tissille. Ostin tutinkin, kun aattelin, että jos se vain haluaa imeä, muttei halua sitä maitoa, mikä tisseistä _yllättäen_ tulee kun imuttelee, muttei se tuttikaan oikein maistu ja meinaa suuttua sillekin. Että jos tää nyt kans on eräänlainen vaihe. Tyttö harjoittelee kovasti kääntymistä ja kerran on jo ollut ihan hilkulla, ettei pyörähdä mahalleen, muttei ole vielä onnistunut.
Vähän harmittaa, kun käytiin Citymarketissa aamulla ja oli tarkoitus ostaa esikoiselle Remun haalari, muttei ollut enää kokoja. Ois vaan ollut hyvä tarjous.
Jaahas, esikoinen heräs. Täytyypä taas mennä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: Monttu ja Lillukka 2kk3vk.
Kyllä tosiaan iho voi olla kuiva ilman allergioita. Meidän esikolla kuivuu talvisin kädet+jalat ja niitä rasvaillaan. Kesällä ei ole mitään. Ja tämä alkoi tytön ollessa n.3-4kk. Eikä ole, onneksi, allergioita. Nyt pojalla on jaloissa kuivia kohtia, varmaan iho kuivuu kun jalat kastuu useamman kerran päivässä pyllyä pestäessä.
Pojalla on ollut kans pitkään hormoonimäppyjä kasvoissa, varmaan 3vkoa. Nyt niitä on vähemmän, mutta iho on varsinkin poskissa kuiva. Olenkin nyt niitä alkanut tehostetusti rasvaamaan, eiköhän se auta.
Me haettiin Remun haalarit perjantaina tytölle. Soitin heti aamusta cittariin ja varasin ne, kun arvasin että koot loppuu.. Minkä kokoisen olisit ostanut? olen ennenkin soittanut sinne ja tehnyt varauksen, jos en ole heti päässyt itse käymään, toimii hyvin:)
tikru
...Enpä ole aikoihin tänne kerennyt!
Nyt ootan neitin heräämistä, on nukkunut yli kolme tuntia putkeen ulkona jo toistamiseen tänään :)
Meillä olis tiistaina neuvola, joten tuoreita mittoja ei ole tiedossa, mutta silmäkin sanoo, että kasvanut on kovasti. Ensi la olis ristiäiset, jotka meikä ulkoisti totaalisesti. Meillä kun on kaikenlaista kamaa ja krääsää nurkat täynnä ennen kuin päästään muuttamaan, joten ei kiva kutsua tänne " isoa" lössiä.
Meillä nukutaan joka yö suurinpiirteinklo 23-03 ja klo 04-07. Joten saapi siinä onneksi itekin nukuttua. Olen kyllä ihan kuitti, jos neiti nukkuu tuon toisen pätkän esim. vain 2h. Ulkona neiti tuntuu viihtyvän, eikä häiriinny siirroista vaikka pukisin ja laittaisin ulos kesken päiväunien :)
No nyt pitää taas mennä. Onneksi täällä on ahkeria palstailijoita, on kiva lukaista aina kuulumisia, vaikka ite ei kerkee kirjuutella. (Tälläkin viikolla oltiin parina päivänä reisussa ja meillä on käynyt " kohtalotovereita" )
Äitee ja Alina 6 vko + 1pv
Täällä on ollut tänää tosi synkee päivä ja välillä sato taas räntää,että ei viittiny uloskaan mennä..meijän neiti menee yleensä 22.00 nukkumaan ja herää ekan kerran 3-3.30 syömään ja sitte nukutaan 7-8 asti ja syödään ja rupee taas nukkumaan..eli ihan hyvin saan yöt nukuttua,mutta mua on nyt noin viikon verran ruvennu päivisin tosi paljon väsyttämään,jostai kumman syystä,ja sitte myös pitää ravata vessassa ainakin 30min välein,ainakin tuntuu siltä,ja välillä vihloo tosta oikeelta puolen kylkeä tosi inhottavasti..on nyt pari kolme päivää vihlassu sillon tällön..mut eipä täs nyt muuta Jasmin kasvaa ja voi hyvin,tänää hän leikki vähän aikaa lattialla,ja yx ehdoton suosikki hällä o että saa kattella peilistä itteensä,tykkää aina näytellä kieltään ja sitte hymyillään..mut hyvät viikonloput kaikille!!
mansemamma ja Jasmin 2kk
Täällä meinaa aurinko pilkistää pilvien takaa. Olis kyllä ihanaa vaihtelua eilisen räntä/vesisateeseen!
Mies on ekassa aamuvuorossa, loppui 4 pvn vapaat. Nyt on tovi aikaa kirjoitella, tytöt leikkii ja pikkuinen on hiljakseen tuolla vaunuissa.
Täytyy kyllä pidellä peukkuja, että pojulla alkaa tuo rytmi löytyä yöunien suhteen. Neljänä peräkkäisenä yönä on nukkunut 22-4.30/5.30, syö 10min. ja nukkuu 7.30-8.00 asti! Pisin pätkä on siis ollut unia tuo 7,5h! Nukkuu omassa sängyssä. Oon kyllä saanut hyvin itsekin nukuttua. Tytöt on myös nukkuneet aina hyvin. Meidän poju ei yöllä itke ollenkaan, herään siihen ääneen kun hän hamuilee rintaa..
Mites teidän muiden vauvoilla tuosta kakan väristä. Kun meillä tulee aika useasti vihertävää kakkaa. Mietin, että johtuuko se väri ruisleivän syönnistä, -tiedän, että aiheuttaa myös ilmavaivoja- ,vaiko mistä? Yön jälkeen kakka on normaalia sinapin väristä ryynimäistä, mutta päivisin aika useasti tuota vihreetä. Vai onko maitoallergiaa? *hmmm*
Poika on muuten aika tyytyväinen, ilmavaivat silloin tällöin vaivaa päivisin (piereskelee paljon), muttei oo mikään " hervoton" itkemään.
Neuvola olisi siis tiistaina ja mulla myös jälkitarkastus. Mukavaa kuulla miten poika on kasvanut.
Minä oon alkanut käymään kuntosalilla kaverin kanssa. Tarkoituksena olis parina iltana viikossa. Vatsalihakset olen jättänyt tekemättä vielä ja teen aika pienillä painoilla näin aluksi. Milloinkas vatsalihaksia saa alkaa tekeen salilla? Tietääks kukaan?
Kohta olis pojun päikkäreiden aika. Laita ulos nukkuumaan ja vetää tirsoja siellä 3-4h.
Pitää mennä..........
p.s lähetin Marialle pojasta pari kuvaa blogiin laitettavaksi, onko tullut perille? Jos on, niin laita ku kerkeät ja jaksat!
mellum ja poika kohta 2kk
Mellum: Myös meidän pojalla on välillä vihreää kakkaa. Myös esikolla oli aikoinaan. Ei ole syytä huoleen:) Esikkoa odottaessa miun työkaveri (lääkäri) opasti, että vihreä kakka on ihan normaalia ja siitä ei kannata huolestua;) Hyvä oli, että ennen vauvan syntymää tuon sanoi, olisin varmasti sitä säikähtänyt..
Myös mie mietin uskaltaisko vatsalihaksia alkaa tekemään.. Selkä on niin huonossa kunnossa, että olisi pikkuhiljaa pakko alkaa vahvistamaan lihaksia. Miulla on jälkitarkastukseenkin vielä yli kaksi viikkoa. Kysypä tuota sitten jälkitarkastuksessa ja tule kertomaan! Oletko kokeillut suoria vatsalihaksia, ovatko ne erkaantuneet eli tuleeko lihasten väliin isoa rakoa? Mie omani kokeilin ja omasta mielestä ainakin lihakset ovat aika hyvin palautuneet yhteen.
Myös viime yö sujui mallikkaasti. Poitsu nukahti klo 21 ja klo 4 söi ekan kerran ja heräsi 7 aikaan:) Ja illalla söi kunnolla tisua viimeisen kerran klo 20 aikaan eli oli 8h putkeen syömättä.. On kyllä hyvät unenlahjat kaverilla:)
tikru
Taas pitkästä aikaa ehdin jotain kirjoitteleen. Tai saas nähdä, kai tuo vauva herää nyt kun tähän istahdin. On muuten nukkunutkin jo kolmisen tuntia tuossa takapihalla. Sisällä en saa sitä millään nukahtaan vartteja pidemmiksi ajoiksi. meillä on sitä samaa, että nukkuis vaan sylissä ja herää heti kun yrittää siirtää omaan sänkyyn tai vaunuihin. Yöunille kyllä nukahtaa aika hyvin, iltaitkujen jälkeen. Helposti itkee väsymystään eikä malta nukahtaa, eilen meni paremmin iltahuutojen suhteen kun laitoin vielä ilalla reilun tunnin torkuille vaunuihin ja pihalle. Sisällä ei ois nukkunut kyllä sitäkään. Tuntuu vaan et vauva nukkuu tosi vähän vuorokautta kohti, pitäis ihan laittaa nukkumiset ylös ja laskea.
Yöt kyllä menee hyvin, täytyy olla onnellinen siitä, ettei tarvi turhaan valvoa yöllä. Poika nukahtaa siinä 22-24 välillä, nukkuu n. 4h omassa sängyssään ja sitten otan loppuyöksi viereen nukkuun. Heräilee sitten siinä 8-9 välillä ja nyt näinä päivinä kun oon ulkona nukuttanut niin nukahtaa siinä 9.30-10.30 välillä ekoille unilleen. On se kyllä ihana kun vihdoin päästiin tuon ulkoilun makuun, sairasteluiden jälkeen.
Mitähän juttua täällä on ollutkaan...No, menojalasta sen verran, ettei kyllä vipata täälläkään. En muutenkaan juuri ole baarityyppiä, enään. Nuorenpana tuli hurviteltua kiintiö kai täyteen. Vaikka eihän sitä tiedä, kun kolmenkympin kriisi iskee, että miten sitten. Mutta tuskin raaskin jättää vauvaa kauppareissujenkaan ajaksi, niin saati pitemmäksi aikaa. Se on niin vähän aikaa noin pieni ja tarvitseva, että aion nyt nauttia tästä ajasta ja jättää menemiset myöhemmäksi. Mulle riittää rentoutumiseen, että saa käydä yksin saunassa tai kävelyllä.
Pupinalle jalan-, ja kädenjäljistä...Mä olen käyttänyt ihan sormivärejä. Saa aika hyvin pestyä pois. Tosin tältä vauvalta en oo vielä kädenjälkiä saanut, pitää niin tiukasti käsiään nyrkissä.
No, nyt kuuluu kutsuhuuto.