♥ - Tammikuisten pe-la-su - ♥
Kommentit (28)
[color=008B45][b]Ihan alkuun: [size=4]Kiitos[/size] kaikille kannustajille, Olette Ihania! [color=#800000][size=4]♥[/size][/b]
[color=27408B]Ilmeisesti vauvakin luki mun väsystä ja tajus jotain,sillä nukkui jopa hieman eilen päivällä! Wou.. oli hassua,kun toinen nukkui ja en tiennyt mitä olisin tehnyt sen aikaa,oli niin outo tilanne :))
Yökin todella meni paremmin,nukahti todella pitkän valveilla olon jälkeen puoli kymmenen ja heräs ekalle syötölle klo 3,sitten kello 10 yli kuus,joten nousin jo siitä sitten ylös,sillä kello herättää mulla viis yli puol seiska..
[b]nenn[/b]: meillä myös illalla taistellaan unta vastaan,kädet huitoo sataa ja tissi ei pysy suussa ja huutaa pitää,kun väsyttää lujaa,mutta ei voi luovuttaa nkkumatille helpolla!
Meillä muuten jostain syystä hyljitään toista rintaa,mitään vikaa en siinä näe, piimäklimppiä tms.. Jyri taisi hylkiä muuten samaa tissiä *muistelee*
Äsken piti taas ottaa yhteen neiti-ihan-just-pian10Ween kanssa yhteen.huih..
nyt kutsu kuuluu,moikka!
[color=darkviolet]Tosin sillä mittää merkitystä sinällään oo, ku ihan viikkopöllönä aina haahuilen :D Niin no ukko lopettaa tänään töissä aiemmin hommat ja on enempi näkyvillä mökillä.
Jotenki omituinen ilta oli kunnei akka ollu häseltämässä ja en tiiä johtuko siittä niin pienimies kitkusi ja mikkää ei meinannu jossai vaiheessa passata. Kerran oli näin aiemmin, ku akka oli jumpassa.
:/ voi eih. .masu meinaa olla kummallinen. Toivottavasti ei yritä mikkää pöpö iskee!!
Täällä ei nyt vielä tän kummempia tälle erää. Piti vaan käyä näyttäytymässä, ku täyty tulla tarkistaan yks juttu. .
Z ja Kossi perjaintai fiiliksissä
Vieläkään en oo ehtinyt lukea, et oisin päässyt kärryille, mut pikkuhiljaa =)
Hienoa Maria, että teillä on ollut parempi vuorokausi!
Miekin olen iloisesti yllättynyt, kun viime yönä ei tarvinnut parkuvaa vauvaa kantaa, vaan nukkui oikeestaan koko yön. Levottomasti tosin, mutta ei herännyt kunnolla. Nukuin koko yön vauvan kanssa olohuoneessa, niin mies sai kerrankin nukkua rauhassa. En oikeesti ees ymmärrä, et miten tuo mies jaksaa, kun neidin kanssa on yöt valvoskellut, käy töissä, harkoissa ja jaksaa viel ulkoilla esikoisen kanssa ja tehdä kotitöitä. Ite olin muuton aikana ihan rikkipoikkiväsynyt!
Jospa tää vauvan rytmi tästä alkais pikku hiljaa korjaantua ja vakiintua. Positiivisempaan suuntaan kuitenkin jo menty =)
Mut nyt puutuu toinen käsi, kun vauva rennosti roikkuu. Pitää kokeilla, josko ois kunnolla unessa ja asettuis tuohon sohvalle nukkumaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
-tau- & rinsessa
Täällä on takana hyvin nukuttu yö eilisen vyöhyketerapian jälkeenkö vai missä syy... Mutta olihan se hirveää touhua... Tyttö huusi ihan suoraa huutoa, mutta maha rupesi toimimaan heti. Illalla ja yöllä ei sitten mahaa kipristänytkään ja nukkui ensin 4 tuntia ja sitten kaksi kolmen tunnin putkea. Eikä itkeskellyt yhtään välissä. Aiemmin kun yösyöntien välillä on välillä itketty pari tuntia ihan suoraa huutoa minkään auttamatta. Toivottavasti hyvä olo jatkuu.
Mutta nyt laittamaan neitiä neuvola kuntoon...
jo tänne kirjoitella, että pahimmat itkut ovat jääneet (taas hetkeksi?) taakse päin ja minäkin olen saanut nukuttua mukavasti viimein.. kyllä kävi mielessä missä hoidossa itse olen pian, jos ei ala helpottua :( mieskin kun on arkipäivät töissä kellon ympäri ja jos ei ole, niin huitelee treeneissään. yksikin päivä sanoin jopa vihaavani häntä tällä hetkellä. huhhuh.. ja me ei yleensä-koskaan edes riidellä! olo on siis välillä kuin yksinhuoltajalla. että se siitä miehen osallistumisesta tällä hetkellä. on päässy vähän retuperälle..
rela-tipat, kantoreppuilu (liinaa en osaa vielä sitoa) ja vyöhyke auttaneet meidän neitiä kovasti. vyöhykettä annan itse ja kyllä pylly paukkuu ja kakka lentää silloin! ;) ja tyttö näkyy nauttivan ja rentoutuvan hieronnasta.
eilen oli neuvola ja neiti on 5vk vanhana nyt 4550kg (3310) ja 54,1cm (48). kovasti on siis kasvanut ja hymyään vilauttelee jo kovasti :) tissimaitoa kyselivät, josko lahjoittaisin, mutta taidan kerätä vaan omaa varastoa. pakkasessa on jo kunnon saalis ;)
nyt lähden lukemaan monen monen päivän pinoja.. olen ihan ulkona :/
cec ja tyty 5+1
isaa vipattaa ulkoilemaan? :D täällä myös.. ja aina pahimpien huutojen aikana otan sen mielikuvan kylmästä tupposesta ja savukkeesta. mies on sanonu, että voin käydä jossain ravintelissa tyyliin parilla ja hän ruokkii pullosta, mutta en raaski lähteä. hevostakin huollettaessa kauhea kiirus aina kotia tytön luo.. piru vie kun katkasivat napanuoran!!
vieressänukkumista: täällä myös. enkä enää pelkää, että kääntyisin päälle. hilasin pinnasängynkin pois oman sänkyni vierestä, kun sillä ei käyttöä. yöllä on kätevä sitten imetellä ja yleensä tissi jääkin paljaaksi kun nukahdetaan kesken hommien :) tyttö siitä saa aina nuuhkutettua lohtua, jos pahoja unia näkee.
minä en imetä kun yhestä kerrallaan. ja siitäkin joudun ensin pumppaamaan/lypsämään 20-40ml pois, kun tyttö raivostuu jos suihkuaa suuhun. yöllä en röyhtäytä myöskään, ellei ole vetässyt ilmaa kunnolla. vaippaakaan en vaihda, kun pakosta. en siis tee yöllä mitään?! :D
maria: voimia sinulle.. lohduttavaa on, että tilanne ei ole pysyvä ja voi muuttua hetkessä. kiitos myös minua tsempittäneet, kun oli valvomiset menossa ja univelkaa vaan keräänty!
Huomenta,
täällä sataa vettä ;( Ei niin ihana ulkoiluilma, kuin mitä toivois :) Vanhin lapsi sanoikin heti aamulla, että en kyllä halua tänään ulos ollenkaan, joten eipä sitä sinne pakottaakaan voi. Ja toisaalta ihan hyvään saumaan se sen sanoi, kun en itse tiedä, että uskaltaisinko edes lähtee noiden kanssa ulos. Meinaa nimittäin olla vähän samaa vikaa kuin Zatulla, eli mahassa kiertää aika oudosti, on ollut tätä jo eilisestä illasta lähtien.. Kävinkin illan ja yön aikana aika monta kertaa tyhjennyksellä ja nyt uskaltauduin jo vähän syömään ja toistaiseksi on vielä sisällä pysynyt, mutta kovin kauas pihalta en uskaltaisi missään tapauksessa lähtee..
Täytyy toivoa, ettei tämä tauti iske muihin, että olisi vain jotain ohimenevää ja olisi vain minulla. ei ole kiva, jos tämä lapsiin iskee..
Nyt heräsi pikkuneiti, joten tämä jäi taas vähän tynkäviestiksi..
-äitiliini ja tytteli 9vkoa tasan
[color=teal]Meillä oli sittenkin ihan kunnon yö vaikka eilen oli taas Jekovit-päivä. Taisi olla sattumaa se huonompi yö aiemmin, tai mistä sitä tietää. Tuntuu että nämä yöt on melkoista arpapeliä, eikä noudata mitään kaavaa. :) Ostin kuitenkin sitä Cuplatonia, kun niissä oli Disflatylin kanssa tismalleen sama vaikuttava aine, dimetikoni. Eroa ei ollut oikeastaan muussa kuin siinä että Disflatylin pitoisuus oli pienempi ja sitä olisi pitänyt siis antaa huomattavasti enemmän kerralla. No, katotaan miten meille käy, pitääkö lopettaa sen antaminen jossain vaiheessa. Ainakin nyt näyttäisi auttavan.
Mua kyllä vähän hävettää rutista meidän öistä, kun neiti ei edelleenkään itke kuin nälkää. Masua se vain murisee, ärisee ja kiemurtelee, mutta kun ollaan molemmat niin herkkäunisia, niin ei saada nukuttua. Korvatulppia en voi harkitakaan, juuri tämän ed.päivien puheenaiheen eli hengityksen tarkkailun vuoksi... ;) Voin vaan kuvitella mitä olis, jos vauva huutaisi kurkku suorana eikä mikään auttaisi. Ehkä me kuitenkin ollaan päästy vielä aika helpolla... *hmm*
[b]Ceciliah[/b], kiva juttu että teilläkin masuvaivat pikkuhiljaa helpottaa. Kerrohan tuosta vyöhyketerapiasta, miten sen teet?? Hierotko vaan jalkapohjia vai joitain tiettyjä pisteitä? Mulla on jäänyt kysymättä sulta toinenkin juttu, kun sanoit että teidät C5:ssä täytyy laittaa kaukalo etupenkille ja airbag pois päältä. Miksei takapenkille? Meillä ainakin laitetaan kaukalo taakse vänkärin penkin taa. Siinähän ei oo kuin ikkuna-airbag, joka ei pitäisi haitata. Ainakin Gracon ohjeessa on ruksittu C5:n sallitut paikat ja taakse voi laittaa joka paikalle. Itse en uskalla laittaa eteen vaikka airbagin voisikin sulkea, kun olen lukenut useista lehdistä että tarpeeksi suuressa kolarissa se sulku ei pidä, vaan airbag laukeaa siitä huolimatta.
[b]Maria[/b], hienoa että teilläkin alkaa vastoinkäymiset pikkuhiljaa helpottaa!
[b]Menojalka-G[/b], ei tod. vipata. Syynä varmaan tää mun ja Pupinan potema Leijonaemo-syndrooma ;) ;) No, joskus kun tulee kunnon menobiisi radiosta tai Voicelta, tekis mieli bilettämään, mutta tanssiahan voi kotonakin vauvan kanssa. Meidän vauvan lempibiisi taitaa olla Basshunterin Boten Anna, sen verran usein tuli kuunneltua tosi isolla kun oli vielä massussa ja nyt on jorattu sen kanssa monta kertaa. Ja ei näytä huonoa tykkäävän :) Siideriä tekisi kyllä mieli joskus saunan jälkeen, mutta yhtä hyvää on omenamehu+sprite. Tai sitten nämä uudet Fun Lightin Crystal-juomatiivisteet, joilla voi " tuunata" vettä. On muuten tosi hyvän makuisia, kun vettä tulee lipitettyä nyt imettäessä litratolkulla. Ainakin tuo Lemon & Lime, mitä olen maistanut (toinen maku Lemon&Grapefruit). Suosittelen!
[b]Uni-G[/b], meidän neiti ainakin näkee unia. Vingahtelee unissaan kuin meidän koirat, silloin kun ne on sikeässä unessa (liekö saanut vaikutteita...) :) Ja ihme kiljahduksia ja mutinoita kuuluu toisinaan, silmäluomet räpsyy, kädet ja jalat vispaa. Ja joskus myös täysin sikeässä unessa alkaa yhtäkkiä suoraviivainen itku, tai huuto, tosi luonnottoman kuuloista, ja sitten loppuu yks kaks. Näkeekö kestien painajaista? Onko muilla ollut vastaavaa? Silmät on aina kiinni, eli on kai ihan unessa.
Nyt lähden lehtien lukuun, olen ehkä noin 3 vuotta ostanut kaikki vauva-aiheiset lehdet aina kun ne ilmestyy. Ja kas kummaa, nyt tammikuun jälkeen en ole lukenut/ostanut yhtään! :D Paitsi nyt eilen ostin uuden Odotus ja Vauvat -lehden, kun siinä oli ristiäisistä, sekä uuden 9 kuukautta -lehden. Niiden pariin siis....
Sinda & Nipsu 6+4
Sinda kirjoitteli tuosta kaukalon autoon laittamisesta. Meillä on vähän niinkuin olosuhteiden pakosta kaukalo C5:n etupenkillä ja airbag kytketty pois päältä. Eli meillä on takapenkillä jo kaksi lasta turvavyöistuimissa (tai mitä lie nimeltään ovatkin) ja kaukalo on niiden kanssa tosi vaikea sovitettava sinne ja turvavyötkään ei kunnolla yletä..
Eli meillä on vauva etupenkillä ja mua on pelottanut myös tuo, että jos sattuu jokin kolari, niin sit airbag laukeaa ja vauva rutistuu väliin ;( Mutta mies on lohdutellut, että jos niin kova paukku käy, niin siinä tulee pahaa jälkeä joka tapauksessa, eli yritän nyt suhtautua niin, että niin kovaa kolaria ei satu, että näin kävisi. Miehenihän ajoi kolarin pari vuotta sitten ja vaikka aika kova tälli olikin, niin ei airbagit lauenneet.
Ja meidän neiti kasvaa niin kovalla vauhdilla, kun iso oli jo syntyessään, että luultavasti ennen kesää meidän täytyy joka tapauksessa luopua kaukalosta ja siirtyä turvaistuimeen (kun neiti ei yksinkertaisesti mahdu enää turvallisesti matkustamaan kaukalossa). Silloin kaikki lapset menee takapenkille, kun turvaistuin selkämenosuuntaan on tarkoitus laittaa takapenkin keskelle ja sit isommat lapset reunoille. Mutta kaukalon sovittaminen tuonne takapenkin keskelle on liian iso operaatio..
Eli näin meillä.. Meillä on myös aiemmin ollut lapsi etupenkillä ja airbag kytkettynä pois ja tällä hetkellä on toimittava myös näin ihan olosuhteiden pakosta, kun tilaa autoissakin on valitettavasti vain rajallisesti, kun on jo 3 lasta kuljetettavana.. Tila-auto olis tietty kiva, mutta kun rahaakin on vain rajallisesti, niin tähän on tyydyttävä :)
-äitiliini ja tytteli 9vkoa
Hyvä yö, toistamiseen, vau! vauva nukkui 23.30- 4.30, söi ja nukahti uudestaan, herättiin vasta 8.45 siihen että jälkikasvu istui jo olohuoneessa ihmettelemässä missä äiti on =) Isommat tytöt olivatjo lähteneet kouluun,mies herätttää heidät aamuisin ja itse osaavatmennä taksille josäitiä einäy. reippaita lapsia! Toinen kuudennella ja toinen kolmannella luokalla. Tuo nuorempi tyttö on nyt saanut uusia kavereita koulussa, yksi tyttö muutti pois täältä jouluna ja tää mun tyttö pääsi siihen porukkaan kolmanneksi. Vieläkin on välillä yksin, muttei enää niin masentunut, eikä itke kun tulee koulusta. Opettajan kanssa olin palaverissä ja juteltiin asiasta, eli kiusaamisesta. On vielä yksi poika joka melkein päivittäin on ilkeä, mutta mun mies jutteli pojan isän kanssa ja he olivat tietoisia asiasta koska opettaja soittaa aina kotia kun jotain tapahtuu. Pahoitteli asiaa ja sanoi vielä juttelevansa pojan kanssa. Mutta pääasia on että meidän tyttö voi nytparemmin ja jopa nauraa! On ollut kavereittensa luona pari kertaa ja he ovat olleet täällä. Siltä osin on nyt rauhallista.
Ardisia: Sureminen on nyt jo kaipaamista,pitää tottua siihen ettei mummaa enää ole. Usein ajattelen että soitanpa mummalle, ja heti muistan etten voi. Mielessäni kelaan viimeistäpuhelua, viimeistä kertaa kun näin mumman elossa ja kuoleena, sitä hetkeä kun kuulin asiasta jne. Miten ihmeessä elämä voi muuttua silmänräpäyksessä? Voi jos saisin vielä kerran puhua mumman kanssa, tai silittää hänen ryppyistä kättään... Tälläisia ajatuksia ajattelen joka päivä. Se että hän sai pitkän elämän ei nyt juuri lohduta, emme olisi vielä hänestä halunneet luopua. Mutta näin se menee elämän kiertokulku, vaikkei sitä heti voikaan hyväksyä. Tämäkin asia kuuluu elämään.
Nyt miestuli kotia, palailen jos kerkiän myöhemmin. Muuten hyvää viikonloppua!
nenn ja poika 2kk
Nyt en ehdi muuta kirjoittelemaan, kun olen viettänyt viimeisen tunnin selailemalla blogin kuvia ja lueskelemalla vauvojen nimiä. Aivan ihania vauvoja kaikilla! Ja mahtavia nimiä! Ihan niiden vauvojen näköisiä! Ja minä kun luulin, että meidän vaavilla on hiuksia... Valloittavia tuuheatukkaisia pullukaisia ja söpöjä nahkatukkia.
Kerrankin minulla olisi ollut mahdollisuus mennä päiväunille, kun neiti on ulkona vaunuissa eikä ole mitään tähdellistä tekemistä. No, tässähän se aika sit vierähtikin. Pitäisi varmaan tehdä ruoka nyt ennen ku ulkoa kuuluu kutsuhuuto. Vauva kantoliinassa on ilkeää olla hellan ääressä ja kärvistää pienen takalistoa.
Katsku ja Hilu 9 vkoa (laskinkohan oikein, voiko siitä olla jo noin kauan)
[color=D02090]Ja heti alkuun ettei unohdu, SOOSI: tervetuloa joukkoon!
Sain pojan parvekkeelle unille, niin ehtii äitikin pinoutua ;)
Meillä on ollut tosi kurjia masuvaivoja pojalla koko tämä viikko. Niitä on itketty päivät aamusta iltaan. Välillä on nukkunut päiväunia, mutta taas herätessä on kitinä alkanut. Yöt meillä on edelleet olleet ihan hyviä, oikeastaan parempia kuin pitkään aikaan. On tainnut poika väsyttää itsensä kunnolla itkemällä. Poju on tällä viikolla herännyt vain 2-3 kertaa syömään ja nukahtanut saman tien. Tosi jännää, että meillä itketään masua päivisin, vaikka niin monella muulla se ajoittuu yöaikaan. No me ollaan onnekkaita. Voin vain kuvitella miten raskasta se olisi yöllä itkevää vauvaa kanniskella. Myötätuntoni kaikille, jotka yöllisistä masuvaivoista joutuvat kärsimään. Tai myötätuntoni oikeastaan kaikille, jotka masuvaivoista joutuvat kärsimään. Sekä pienille terhoille että heidän äideilleen (Zatulla ja jollain muullakin oli maha " outona" ).
No niin, vein siis pojan eilen vyöhyketerapiaan, koska edelliset päivät olivat olleet niin itkuisia. Vielä en ainakaan ole mitään suurta vaikutusta huomannut, paitsi tämän aamuinen ensimmäinen " niskakakka" :D Olihan siivoamista! Mutta kitissyt on edelleen tänäkin aamuna vatsaansa. Sain vyöhyketerapeutilta myös ohjeet kuinka voi itse hieroa vauvan jalkoja, joten sitä on tarkoitus jatkaa hieman joka päivä. Kaikki tipat on nyt jätetty pois, koska en huomannut niistä mitään hyötyä. Katsotaan paheneeko, jos pahenee niin aloitetaan uudelleen.
Mutta nyt täytyy mennä kotihommiin ennen ku tuo poju tuolta herää. Olis pyykkiä silitettävänä...
Mukavaa viikonloppua kaikille ja vähemmän masuvaivoja! :)
Sulina + poju 10vk tasan tänään
Pitkästä aikaa taas yritän jotain kirjoitella..
Ristiäiset oli viime lauantaina ja hyvin menivät vaikka poika kävikin välillä isin sylissä rauhoittumassa jottei sylikummilla olisi ollut liian tiukat paikat;)
Täytynee täälläkin hehkuttaa kun poika nukkui viime yönä lähes 8h putkeen:) Oli kyllä jossain vaiheessa hereillä, mutta kun ei kunnolla huudellut niin nukahdin uudestaan ja poikakin oli nukahtanut. Kylläpä oli sitten hassua katsoa kelloa kun aloin imettämään ja huomata, että onkin jo melkein aamu (klo 5:00). Ei haittaa vaikka tälläisiä öitä tulisi lisää!!
Poitsu on muuttunut taas niin paljon isomman oloiseksi. Viihtyy jo jumppamatolla tosi hyvin virkeänä ollessaan ja huitoo käsillää roikkuvia leluja ja juttelee niille. Myös jalat potkuttavat hauskasti. Hymyjä tulee paljon. Aivan ihanaa kun ei tartte koko ajan kanniskella. Ei tahdo oikein selkä kestää moista..
Ensi viikolla onkin neuvola. Kiva nähdä kuinka paljon on kasvanut, kun tuntuu niin kovin pitkältä kaverilta.
Täällä oli cittarissa Travallen välikausihaalarit alessa ja käytiin tuossa sateessa esikon ja pojan kanssa ostamassa tuolle esikolle haalari. Eipä tartte sitä sitten enää miettiä.
Onko muuten hyviä vinkkejä miten saa 2.5-vuotiaan tytön innostumaan ulkovaatteiden pukemisesta? Siis osaa kyllä pukea jo hyvin, mutta uloslähteminen on ollut viime aikoina yhtä tuskaa kun ei millään halua silloin lähteä kun äiti haluaa.. Aina keksii jonkin leikin jota ei sitten malttaisi jättää kesken. On nimittäin hermot mennyt useampaan kertaan:( Nyt on ollaan palkintolinjalla, tyttö saa tarran aina kun pukeminen onnistuu ilman riitaa.
Mie pelkäsin esikon aikaan kätkyt kuolemaa aika paljonkin. Nyt se käy välillä mielessä, mutta unohtuu sitten. Ja nukun koko yön korvatulppien kanssa!!! En usko, että jos jättäisin ne pois voisin ehkäistä kätkytkuoleman, mikäli se meidän kohdalle osuisi. Nyt on tärkeintä, että myös äiti saa levättyä:) Eikä ne todellakaan ehkäise äänien kuulemista, vaan vain hiljentävät. Kyllä meidän ukon ährintä ja paukuttelu kuuluu niiden kanssakin, saati sitten kovemmat komennukset;)
MenoG: Ei kyllä tee mieli ravintolaan, muuta kuin syömään;) Kai tämä ikäkin jo siihen vaikuttaa, ettei menojalkaa vipata!
Nyt esikkoa herättelemään:)
tikru ja poitsu huomenna 7vkoa
cec:mikä liina sulla on,trikoo vai joku muu? Meillä on trikoinen liina ja siinä tuli tosi hyvä sidontaohje mukana (mul on myös ihan puuvillanen liina ja siihen en saanu meiän neitiä mitenkään..) kannan meinaan neitiä liinassa päivittäin useita tunteja ja hyvin toimii.. voisin skannata ton mun ohjeen ja mailata sulle jos siitä olis mitää apua :) ja siitä menojalasta,heh,no nyt tänään päätin et lähen himokseen kattoo joko sleeppareita tai popedaa ja mies on mielellään vauvan kans sen ajan,meillä kun se käy toisaalta helpommin kun en imetä..
toi vyöhyketerapia juttu muakin kiinnostais,kertokaas te tietävämmät että mitä siellä oikein tehdään.. kaikki apu olis massu vaivoihin tervetullutta,liinassa kantaminen tosin auttaa mutta olis kiva olla välillä muutenkin :D
kestovaippojen helppoudesta olin erittäin yllättynyt,kun nyt tällä kolmannella lapsella päätin tutustua niitten mystiseen maailmaan :) mitäs kestoja muut käyttää,muistaakseni täällä muutama oli???? meillä enimmäkseen käytössä nauhiksia,pul ja villakuorien kera. Sekä taskuvaippoja,anopin ompelemia..
jaksuja kaikille maha ja muitten vaivojen kanssa kamppaileville,mä ajattelen että yleensähän ne helpottaa kolmen kuukauden kieppeillä ja siihen ei enää oo kauaa..
niin se maili ossa on isabelluska@hotmail.com
T:Isa ja iituneiti 7vk 4päivää
joo saa siihen c5 mihin vaan cracon.. :) meillä on siis keskellä takana kaukalo. eteen en edes haluisi, kun pelkään että tulisi vaan vauvaa kahtottua eikä liikennettä.
vyöhykkeestä: sivelen jalkapohjista suurinpiirtein keskikohdalta ylhäältä ales.. kaksplussassa oli hyvä juttu juuri aiheesta ja oli kuvakin kohdista. vilkases siitä :) olen itse käynyt vyöhykkeessä muutaman vuoden ajan aina välillä ja samoja pisteitä painellaan minultakin ;) jalkoja hieron samalla, kun rasvailen. kun aloitettiin painelut, tyttö ei tykänny ja tuntui menevän vaan pahemmaksi. jatkoin vaan ja muutaman päivän päästä (olin joka pv 5-15min sivellyt kohtia aina ohi mennen) alkoi pöksyissä rupsua :) tulee jo muutaman minuutin päästä sivelystä ilmaa tai kakkaa. mies sanoo, että jaloissa kakkanappi tytöllä ;)
isa: olisi mukava, jos vaikka pystyisit livenä näyttämään sidontaa, kun tässä lähellä ollaan? meinasin jo laittaa jotain ilmoitusta jonnekin, josko joku neuvoisi kädestä pitäen sitomiset.. liinasta en tiedä mikä on. se on se vauvalehden tilauslahja, eli ei mikään erikoinen liina kai? laitan sulle vaikkas mailia tulemaan..
[color=darkviolet]Vaihtelua eiliseen vesiropinaan. .
[b]Maria [/b]piti jo aiemmin peukuttaa sulle paremmasta päivästä :) mut kappas ku ei täs päässä vieläkkää pysy ajatukset yhes koos ni unohin.
[b]Tau [/b]mulla kävi eilen sun tarinaa lukiessa myös mielessä millohan ukkos kerkee levähtään. Hienoa, että jaksaa olla myös esikon kanssa. Mun ukko myös ihanasti touhuaa akan kans, käy luistelemassa/hiihtämässä jne. Oma aika ku ei vielä oikeen tunnu sellaseen riittävän.
[b]Soosi [/b]niin teretulemast :) ja hienoa, ett vyöhykkeestä on ollu apuja.
[b]Ceciliah[/b] jospa et sentään oikeesti vihaa ukkoas. Kieltämättä itekki herkästi väsyneenä kiroo asiat ku asiat alimpaan h**vettiin herkästi, ku joku tökkii. Toivottavasti osallistuu kummiski vauvan elämään paremmin jatkossa.
[b]Äitiliini [/b]toivottavasti masus on rauhottunu. Ite join äskön toisen kupin kahvia vasta tälle päivää kaiken varmuuen välttämisen ehkäsemiseksi. .useempana päivänä oon jo napsinu Idoformia, ku täällä Noro vaan jatkaa riehumistaan.
[b]Sinda [/b]juuh uneksii meilläki miekkonen ja just tuollasia itkupuuskia tulee unissaan mielestäni sillon, ku mielenpahottamisen jälkeen nukkuu unosia. Tulee kai vielä unikuviin mieleen aiemmat tapahtumat.
Ihaninta on ku unissaan syö tisua :)
[b]Nenn [/b]onpa hienoa kuulla, että tyttönne on saanu kavereita ja koulussa on helpompaa. Toivottavasti se kiusaaja-poika saahaan myös kuriin ja nuhteeseen pian!!
[b]Sulina [/b]eikös vaan oo oma hommansa tuollasen kakan siivouksessa :D
[b]Tikru [/b]mitä sä syötit sille poitsulle ;) Auttaako tuo tarrapalkinto lapsellas? Itellä ei vastaavasta pukemisrumbasta kokemusta, joten niksejä en osaa sanoo. Jotenki pitäs varmaan saaha leikit hyvissä ajoin lopettamaan.
[b]Isa [/b]onko Himos kaukana? Aattelin ku sinne voisit mennä tuulettuun, ett onko sinne matkaa. . Harmi, ku itellä on sinne turhan pitkästi. Ois ihan hyvät esiintyjät ;)
Tuosta menojalasta ja menovedestä tuli huomattua, ett jouluoluset alkaa meneen happamaksi baarikaapissa. Pääsiäisen aikaan näköjään on parasta ennen :/ mitä ne niin aikasin!
Laiton sit yhen jääkaappiin, jos vaikka saunassa olushammasta kolottas. Mitä epäilen kyllä.
En tiiä monta kummia Kossi saa. Neljää haluaisin, mut voi olla vähä katellessa. Yks kummiksi kysytty kieltäyty, toinen kysytty yhä miettii. Kolmas jota kysyttiin lähti heti. .joten vähä edistystä tällä rintamalla tuli eilettäin.
Ja nyt vähä oon päättäny tarjoilujen suhteen. Kakun lisäksi muffinsseja ja varmaan jotai pasteijoita teen. Pitäs kehittää joku makosa täyte.
Jahas, mäkin taidan käyä ostaan KaksPlussan. Uusin Odotus-lehti on yhä lukematta. Pari sivua oon siinä edenny. Ei oikeen nyt kiinnosta lukee yhtään mittää. Kirja minkä oon alottanu aikaa sitten pölyttyy hyllyssä.
Alkopas tekeen tuplaa mieli mikä tarttu kaupasta mukaan. .
Meillä oli tänään neljäs ja tähän erään viimeinen vyöhyketerapia käynti. En oikein osaa sanoa onko se meitä auttanut. Ensimmäisen kerran jälkeenhän tilanne kovasti paheni. Sen jälkeen on ollut parempia päiviä, mutta viime yö oli taas kovin hankala. Ehkä päivät ovat ainakin nykyään helpompia ja poika pysyy paremmin tyytyväisenä. Vatsakipujakin vähemmissä määrin vaikka tosin viime yönä taas huudettiin niiden takia.
Meilä myös ongelmana tuo nukkumattomuus. Musta tuntuu, että poika on jatkuvasti hereillä. Päivisin nukkuu vain mun sylissä tai liikkuvissa vaunuissa ulkona. Herää melkein heti jos siirtoa yrittää muualle nukkumaan. Kun vaunut pysähtyy niin poika herää. Joten itse ei pysty silloin lepäämään tai vaikka tekemään kotitöitä. Yöllä jos vatsa ei vaiva niin poika nukahtaa syönnin jälkeen poski mun tississä tiukasti kiinni. Välillä pitää käsilläkin kovasti kiinni ettei se tissi vaan lähde karkuun... Tänään raahasin pinnasängyn meidän sängyn viereen, jos sais jossain vaiheessa totutettua poikaa siinä nukkumaan. Toisaalta nautin kun on mun lähellä, mutta pienen levottoman unen takia oma uni jää hyvin pieneksi. Samoin hieman huolettaa, että jos mun tissi on ainoa, joka saa pojan nukkumaan niin enhän mä voi koskaan olla poissa. Olisi hienoa jos isäkin kelpaisi nukuttajaksi. Tilannetta oman jaksamisen kannalta on helpottanut se, että aamulla ollaan nukuttu päiväunet yhdessä eli aamullakin se mun tissi on kelvannut unileluksi. Jos vatsavaivat eivät valvota ja huudata poikaa niin meillä syödään kahden tunnin välein. Olenkin hieman kade muiden paremmista öistä. Itseä on nukkuminen alkanut sen verran stressata, etten meinaa itse saada unta niissä väleissä, vaikka väsynyt olenkin. No ajan kuluminen varmasti helpottaa tilannetta.
Katsku: Mulla on käytössä kotona vain kantopussi ja rintareppu. Rintarepussa tykkää olla, mutta kantopussissa ahdistuu. Jotenkin se pussi tuntuu niin pieneltäkin.. Mulla on ollut aina ongelmia selän kanssa, joten toi rintareppukin käy vain nyt kun vauvalla ei kovasti painoa ole. Kantoliina tosin olis parempi pikkuiselle ja varmaan selällekin, mut ne on mulle aika utopiaa. En ole missään vaiheessa perehtynyt sidontoihin ym. Ja nyt ei jotenkaan ole ollut voimia. Miten teidän kipsijutut onnistuivat? Mistä muuten olit ostanut tarvikkeet? Olis kiva tehdä taulut pikkuisen käden ja jalan jäljistä. Meillä tosin tuntuu noi pienet kätöset olevan tiukasti nyrkissä aina kun niihin koskee..
Jaksamisia kaikille!
Ristiäiset oli viikko sitten ja mukavat juhlat olivatkin! Aikuisia oli 16 ja lapsia 5 sekä kaksi vauvaa. Ihania lahjoja tyttö sai. Huusi vaan koko toimituksen ajan, oli sylikummilla pitämistä! Vieläkin vaan vähän väsyttää, kun meillä oli vieraita viikonlopun yli. Ei ole tullut nukuttua pitkään aikaan päiväuniakaan...
Aasinsiltana neitosen nukkumiseen.. Viime yönä meni nukkumaan klo 22 jälkeen ja heräs puol 3 ja puol 5 ja kuudelta ja seiskalta noustiinki jo ylös. Nyt on toisilla päiväunillaan jo. Tuota voi sanoa meillä jo levottomaksi yöksi nimittäin on jo nukkunut reilun 5tunnin jaksoja ja herännyt vain kerran yöllä.
Päivällä tyttö nukkuu useita parin tunnin jaksoja joskus jopa neljä tuntiakin putkeen. Saan olla siis tosi tyytyväinen. Kauhulla luin Maria, teidän Ähriksen nukkumattomuudesta! Jaksamista ja toivotaan et uni rupeis maittaa pojalle enemmän!! bdbdbdbd
Maanantaina olis 2kk neuvolalääkäri. Kiva saada tietää onko jo yli 6kg. Ei ehkä ihan. Aika paljon pulautellut nuhan takia. Jo kolmatta viikkoa pikkuisella nuhaa. Sitkeessä on! Toisaalta ei ihme ettei parane sillä isosiskonsa nokka valuu kans.
Bilejalka vipattais kyllä toisaalta vähän mullakin. Eilen olis ollut kaverin synttärit isolla tyttöporukalla. Vielä illalla ysiltä sovittelin vaatteita et jos olisin kuitenkin lähtenyt vähän pyörähtää... Olin jo aiemmin viikolla päättänyt etten lähde, kun tuo vatsamakkara inhottavasti edelleen (!) pömpöttää ja on " kävelevä meijeri" -olo. Äitiyshousuissa en viiti baariin lähteä ja omiinkaan en vielä mahdu kunnolla ja rahaa ei ole nyt uusia ostaa. Joten enpä sit menny. Kerkeehän tuota myöhemminkin!
Meillä on citikan picasso autona ja jos yksin ajan, olen kytkenyt turvatyynyn apukuskin paikalta pois niin vauvan kaukalo voi olla siinä edessä. Ja kyllä mäkin tarkistan aina välillä et vauva hengittää jos on kauan nukkunut ihan hiljaa. Eiköhän se ole ihan normaalia äidin käytöstä. Jos se tarkkailu alkaa vaivata tai häiritä esim omaa nukahtamista siitä vois ehkä mainita neuvolassa.
Nyt lähden taikoo jotai lounasta isommille lapsille...
Mukavaa viikonloppua kaikille Terhoille ja tervetuloa mukaan Soosi ja cinza!
t. H
Ette tiedäkään mammat miten ihanaa, meidän jätkä on nyt nukkunut kahtenä yönä peräkkäin klo: 21-01 ja 01.30-4.30! Mut sitten vaan tunnin klo:5-6 tai 6.30 ja siitä alkaa pikkuherran aamu, kunnes torkahdetaan aamutorkuille 8-9 aikaan, joskus ei ollenkaan....
Tänäkin aamuna herra oli niin uninen ja hieroi vaan väsyneitä silmiään...sitten se ähisi ja pihisi ja :)....muttei, ei malttanut nukahtaa kun 15-30 minuutiks!
Nyt sain sitten jätkän ulos vaunuihin, simahti jo pukiessa eli helpolla pääsin ainakin nukuttamisen suhteen! Saas nähdä nukkuisko syvemmin kun kahtena edellisenä päivänä, silloin piti käydä vähä väliä heiluttelemassa takaisin uneen.
NENN- Kiva kuulla että tyttäresi koulunkäynti vihdoin sujuu ilman itkuja! Kurjaa tuommoinen koulukiusaaminen, muistan tasan tarkkaan tunteen.....
VAUVAN KÄDEN & JALANJÄLJET meilläkin olis tarkoitus saada ne ikuistettua ensiaskelkirjaan, mutta yks päivä rupesin yrittämään (yksin!) ja eihän siitä mitään tullut, sotkua vaan! (vesivärillä piti painaa jäljet, ku ajattelin että lähtee paremmin veke kuin mustikka.... luulin siis, jätkällä oli 2 viikkoa vielä sinistä kynsien alla vaikka rasvailin paksusti ennen väriä....!)
Pitänee vaan piirtää tai sitten ottaa mies apuriksi!
CECILIAH- meillä mies ei harrasta oikein mitään kodin ulkopuolella kun tekee vuorotyötä (?) eikä pahemmin juokse baareissa, mutta senkin edestä istuu KAIKEN liikenevän ajan (ihme käsite näin lapsiperheessä!) tietokoneella pelaten pokeria ja etsien leffoja, pelejä ym.!
Eli meillä kyllä saadaan riitaa tästä aikaiseksi ja usko ettet ole ainoa joka sanoo välillä vihaavansa miestään....!
Kotityöt kun yleensä jää sitten minulle (+ vauvanhoito tottakai) sillä ne on tärkeysjärjestyksessä vasta seuraavana ....samoin vaimon huomioiminen...;( (hormonit tekee kyllä tehtävänsä ja itku on välillä herkässä)
Vaikka mies on kotona niin harvoin " läsnä" jotta vois jutella tms. tärkeää!
Tsemppiä sinulle & muille " yksinhuoltajille" !
MENOJALKA-G ei oo, ei tuu.... SINDAN kanssa vissiin jämähdetty leijonanpentujemme kanssa kotimökkiin ikuisiks ajoiks....
No leikki leikkinä, oon sen verran ehtinyt baareja koluta ettei tehnyt edes mieli vaikken ollut raskaana , saati sitten nyt kun en edes raaski kauppaan mennä yksin!
Katotaan muutaman vuoden kuluttua....
Vappupäivänä vois sen kuohuviinilasillisen juoda, " raittiusjaksoni" vuosipäivänä!
SINDA- " SIELUNSISARENI" - olen aivan samoilla linjoilla noiden korvatulppien kanssa, en uskalla käyttää kun haluan kuulla jokaikisen tuhinan vaikkakin oma uni jää hieman vajaaksi....Saan kyllä tarpeeksi unta kun olen aika hyvä nukahtamaan uudestaan imetyksen jälkeen tai aikana....
Ja meilläkin poitsu näkee unia ja itkee unissaan: yleensä se itku tulee hetken nukahtamisen jälkeen ja se on se yksi parkaisu ja sitten on hiljaista! Ja välillä luomet vilkkuu eli taitaa nähdä unta...:)
Tää on muuten harvinainen hetki että pääsen koneelle kun miehen tyttö on täällä! Nyt se lähti systerin muksujen kanssa lautailemaan ja saan hetken olla rauhassa koneella, tosin täytynee jatkaa kotitöitä niin kauan kun jätkä nukkuu!
Painun lajittelemaan vaatteita yläkertaa, eilen laitoin ison pinon pieneks jääneitä vaatteita jo sivuun...;( Seuraavaa odottamaan!
Huomasin että meillä tuota " pulautus" -pyykkiä tulee niin kauheesti että täytyy painua kauppaan ensviikolla ostamaan muutama body ja yöpuku kun niitä menee aika reippaasti päivän aikana!
En viitsi näin talviaikaan pitää pojalla yhtään märkää vaatetta ettei tuu vilu, eli vaihdan hyvin usein yläosan...
Systeri vihjas että käytä välillä niitä pehmeitä froteisia ruokalappuja (Ikeasta sai yhteen aikaan!) ettei kastu vaatteet kokoajan! Varsinkin jos pitää pukea ku lähtee johonki ettei sitten mee uusiks koko kerrasto jos tulee pulautus.... Meidän herra kun ei anna kaulalla olla mitään sideharsoja tai muita rättejä häiritsemässä!
Mukavaa viikonloppua & voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu 7+5
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9775762&p=3&tmode=1&smode…