Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Valitettavasti kaikessa tämä ei päde. Voin ostaa vaikkapa halpaa yleispesuainetta tai halvimpia pumpulipuikkoja mutta shampoo maksaa lähes 20 e, sitä menee pullo ja vähän toistakin kuukaudessa, minulla on psoriaasi. Kaupan halvin hoitoaine ei myöskään metristä tukkaa selvitä, pitää ostaa joku muu. Onnekas on se joka voi käyttää aina halvimpia tuotteita, kaikille se ei vaan käy.
Mihin sä sitä shampoota käytä, kun sitä menee pullo tai vähän toista kuukaudessa? Eihän psoriasis tarkoita sitä, että pitää kaataa pullokaupalla shampoota päähän joka pesussa. Valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä tarviit kodin putkimiestä joka kuukausi? Mä en tarvitse sitä koskaan.
Kuuma vesi säännöllisesti ja tarvittaessa konetiskipulveri likoon yöksi, erillinen putkimies on ihan turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkimiestä kyllä tarvitsen silloin tällöin, sekä wc:n että keittiön altaaseen
Sen tukkeutuneen lavuaarin voi avata ihan ilman myrkkyjäkin. Ei tarvitse olla mikään putkimies sitä varten. Miksi kuormittaa ympäristöä jollain hirveillä myrkyillä, kun voi avata hajulukon ja putsata osat ihan yleispesuaineellla ja vanhalla pulloharjalla tai hammasharjalla. Säästänkin vanhat hammasharjat juuri tätä hommaa varten ja nakkaan sitten roskiin.
Koska tämä on kielletty taloyhtiöissä. Ei todellakaan saa mennä itse availemaan mitään!
Kaikki ei asu taloyhtiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tukkeutuneen lavuaarin voi avata ihan ilman myrkkyjäkin. Ei tarvitse olla mikään putkimies sitä varten. Miksi kuormittaa ympäristöä jollain hirveillä myrkyillä, kun voi avata hajulukon ja putsata osat ihan yleispesuaineellla ja vanhalla pulloharjalla tai hammasharjalla. Säästänkin vanhat hammasharjat juuri tätä hommaa varten ja nakkaan sitten roskiin.
Koska tämä on kielletty taloyhtiöissä. Ei todellakaan saa mennä itse availemaan mitään!
Onneksi en tiennyt tätä asuessani vuokralla :D Lapsuuteni asuin omakotitalossa ja nyt taas toista kymmentä vuotta ja aina tottunut siihe, että jos meinaa mennä lavuaari tukkoon niin se avataan itse. En ymmärrä mikä voi mennä vikaan, kun ruuvaa siitä sen hajulukon irti ja ja putsaa. Takaisin laittaessa vaan tarkistaa, että ei vuoda mistään. Osat on niin simppelit, että en ymmärrä miten joku voi edes saada ne väärin takaisin.
Ite pyrin siihen että ostan vaan kampaamoshampoita koska ovat riittoisia eli tulevat siinä mielessä edullisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoo pari kertaa vuodessa, halpaa. Käsisaippua myös suihkussa, pari euroa, kestää kuukausia. Hammasharja kestää kauan ja hammastahna. Deodorantti olisko kolmesti vuodessa, Lidlin halpa. En meikkaa. Kallein on perusvoide naamaan ja silmänympärysvoide, muutaman kymppiä vuodessa.
Jotkut tarvitsevat antiperspiranttia, jopa erikoisempaa sellaista, tarpeita kun on niin erilaisia.
Kuulostaapa omituiselta. Pari kertaa vuodessa shampoota ja suihkugeeliä? Joko ostat 5 l töniköitä tai sitten et peseydy kuin kerran viikossa. Shampoota menee vähintään puteli kuukaudessa ja hoitoainetta myös. Suihkugeeli kestää pullon koosta riippuen 1-2 kk. Hammasharjoillakin on suositeltu vaihtoväli jota olisi syytä noudattaa! Antiperspirantti, Ihan markettituote kestää sen pari kk, sitähän laitetaan kainaloihin JOKA PÄIVÄ sen pes
Minusta sinun juttusi kuulostavat omituisilta. Minulla on pitkät hiukset (vyötärölle asti) enkä ole ikinä saanut kulumaan shampoota ja hoitoainetta purkillista kuukaudessa. Suihkusaippua kestää 3-4kk. Ei sitä kourallista kerralla tarvitse laittaa. Hammasharjojen suositeltu vaihtoväli on 3kk välein ja 5kpl pakkaus harjoja maksaa noin 2€.
Ap:n listalla on paljon sellaisia tuotteita, joita meillä ei edes käytetä. Shampoot ja suihkusaippuat kestävät meillä kauan, vaikka käymme suihkussa päivittäin. Käytämme suihkussa ekologista pesuharjaa muovisienien sijasta. Sähköhammasharjan päitä vaihdellaan 3kk välein. Tiskiharjat kestävät ikuisuuden (niihinkin on vaihtopäät) ja pestään astianpesukoneessa. Eri pesuaineita ei ole montaa, keittiössä Fairy ja Universal Stone.
Asiat, mitä ostan kuukausittain, ovat käsisaippua, wc-raikastimet, konetiskitabletit, leivinpaperi, pakastepussit, wc-paperi, talouspaperi, roskapussit ja näin talviaikaan paristot patterivaloihin. Sanoisinko että n. 5-30€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoo pari kertaa vuodessa, halpaa. Käsisaippua myös suihkussa, pari euroa, kestää kuukausia. Hammasharja kestää kauan ja hammastahna. Deodorantti olisko kolmesti vuodessa, Lidlin halpa. En meikkaa. Kallein on perusvoide naamaan ja silmänympärysvoide, muutaman kymppiä vuodessa.
Jotkut tarvitsevat antiperspiranttia, jopa erikoisempaa sellaista, tarpeita kun on niin erilaisia.
Kuulostaapa omituiselta. Pari kertaa vuodessa shampoota ja suihkugeeliä? Joko ostat 5 l töniköitä tai sitten et peseydy kuin kerran viikossa. Shampoota menee vähintään puteli kuukaudessa ja hoitoainetta myös. Suihkugeeli kestää pullon koosta riippuen 1-2 kk. Hammasharjoillakin on suositeltu vaihtoväli jota olisi syytä noudattaa! Antiperspirantti, Ihan markettituote kestää sen pari kk, sitähän laitetaan kainaloihin JOKA PÄIVÄ sen pes
Meillä on kaksi shampoon käyttäjää ja molemmat pesee hiukset vähintään joka toinen päivä ja 250 ml pullo riitti kolmeksi kuukaudeksi. Laadukkaita tuotteita ei tarvitse holvata kourallista kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota ja hoitoainetta pullo kuukaudessa, YHDELLÄ ihmisellä??? Paljonko niitä oikein lotraat???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä lista.
Samppoo+hoitoaine, perheessä 4 pitkätukkaa (miespuolisia kaikki), minulla lyhyt ohut tukka. Oma samppoopulloni kestää noin vuoden! Ja tämä nykyisen ostin eurolla. Karvat ajelen miedten partahöylillä, kaupan halvimpia. Sääret ehkä 4x vuodessa, kainalot 2x. Sama terä riitää koko vuodeksi.
Käsienpesuainetta käytän vain, jos kuuma vesipesu ei puhdista, yksi pullo kestää minulla vuoden.
Käsirasva/vartalovoide kestää yleensä pari vuotta, hiilirasvoja kuluu 1 tai 2 halpispötköä vuodessa, tänä vuonna vähemmän, kun on ollut leuto talvi.
Deodorantti kestää 2-4kk, riippuu paljonko teen etätöitä. En haise kotonakaan hielle, mutta täällä ei haittaa, jos "dödl pettäisi". Käytän kestositeitä, jotka olen tehnyt itse. Olen yhdeltä ammatiltani ompelija...
Vessan lamppu on vaihdettu 15v sitten.
Jne.
E
"Karvat ajelen miedten partahöylillä, kaupan halvimpia. Sääret ehkä 4x vuodessa, kainalot 2x. Sama terä riitää koko vuodeksi."
Siis mitä mä just luin? 😶
No anteeksi, jos oli kirjoitusvirheitä. Olin koiran kanssa lenkillä, ja sormet olivat vähän kohmeessa. Kyllä toi silti oli mun mielestä ihan selkeä?
Käytän karvojenpoistoon miesten halpoja partahöyliä. Koska olen hentokarvainen, niin yhden halvan partahöylän terä kestää sekä säärten ajelun 4x vuodessa että kainaloiden ajelun 2x vuodessa.
Mikä siinä oli epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tiennyt tätä asuessani vuokralla :D Lapsuuteni asuin omakotitalossa ja nyt taas toista kymmentä vuotta ja aina tottunut siihe, että jos meinaa mennä lavuaari tukkoon niin se avataan itse.&n
Ei se kovin montaa vuotta ole ollut kiellettyä.
"Ei ole ihme, että juuri hajulukon tyhjentämiseen liittyy paljon epävarmuutta, sillä se siirrettiin osakkaalta taloyhtiön vastuulle vasta vuonna 2019."
Vierailija kirjoitti:
WC:n lavuaariin muuten kannattaa hommata hiussieppari. Ainakin pitkähiuksisten. Ei auta vaikka pitäisi hiukset kiinni, niitä irtoaa väistämättä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WC:n lavuaariin muuten kannattaa hommata hiussieppari. Ainakin pitkähiuksisten. Ei auta vaikka pitäisi hiukset kiinni, niitä irtoaa väistämättä kuitenkin.
Mihin sellaista tarvitsee? Eihän hiuksia lavuaarissa pestä ja ne muutamat irtokarvat, jotka putoavat lavuaariin esim. hiuksia harjatessa saa pois ihan käsinkin.
eri
2023 vuonna meni keskimäärin 45€ kuukaudessa. 2024 vuonna meni keskimäärin 61€ kuukaudessa. Hinnat ovat nousseet, se näkyy, perheemme kulutuksessa ei suuria muutoksia. Perheessä 2 aikuista ja 2 teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähällä pärjää, esimerkiksi astianpesuaineella voi puhdistaa paikat ja mihin tarvitaan sheivausvaahtoa?
Pyyhitkö lattiatkin astianpesuainevedellä etkä yleispuhdistussuihkeella? Mielestäni listani oli siivouksen osalta aika suppea.
Ap
Mihin tarvitsee kaikkia sun pesuaineitas😂. Mitä toheloita on kodissa, jossa laastaria pitää ostaa jatkuvasti. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta hoidossa ja laastaripaketin olen ostanut joskus 3 v sitten ja puolet on jäljellä ja vessan lamppu on ollut 5 vuotta.
Jos hoitaa kotinsa oikein niin mitään kemiallista putkimiestä ei tarvitse koskaan. Ym, ym
No ei tietenkään laastareita tarvitse jatkuvasti. Mutta eivät ne vuo
Minulla on kyllä siinä ihan se tiskialtaan oma irrotettava "suodatin" joka kerää tähteet, voi älykkyysosamäärä sentään. Mutta meneehän sinne väistämättä rasvaakin jos siinä huuhtelee jotain tai laittaa lautasen altaaseen odottamaan tiskikoneeseen menoa. Sitä lautasta en huuhtele kun kuluttaa turhaan vettä, mutta se huuhtoutuu siinä samalla kun joutuu laskemaan vettä esim. tiskirättiä varten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä tarviit kodin putkimiestä joka kuukausi? Mä en tarvitse sitä koskaan.
Miten niin joka kuukausi? Harvoin minä sitä tarvitsen. Tuo listaus oli kuukaudessa keskimäärin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:n listalla on paljon sellaisia tuotteita, joita meillä ei edes käytetä. Shampoot ja suihkusaippuat kestävät meillä kauan, vaikka käymme suihkussa päivittäin. Käytämme suihkussa ekologista pesuharjaa muovisienien sijasta. Sähköhammasharjan päitä vaihdellaan 3kk välein. Tiskiharjat kestävät ikuisuuden (niihinkin on vaihtopäät) ja pestään astianpesukoneessa. Eri pesuaineita ei ole montaa, keittiössä Fairy ja Universal Stone.
Asiat, mitä ostan kuukausittain, ovat käsisaippua, wc-raikastimet, konetiskitabletit, leivinpaperi, pakastepussit, wc-paperi, talouspaperi, roskapussit ja näin talviaikaan paristot patterivaloihin. Sanoisinko että n. 5-30€/kk.
Wc-raikastimet? Turhake. Mitäpä jos vaan siivoaisit vessan tarpeeksi usein.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin montaa vuotta ole ollut kiellettyä.
"Ei ole ihme, että juuri hajulukon tyhjentämiseen liittyy paljon epävarmuutta, sillä se siirrettiin osakkaalta taloyhtiön vastuulle vasta vuonna 2019.
No en minä sitten ole mikään kauhea kriminaali ole ollut :D Viimeksi asunut vuokrala 2010 ja siitä eteenpäin omakotitalossa. Yllätyin kyllä, kun muutama vuosi sitten tuttu putkimies kertoi, että olisin voinut pyytää huoltoyhtiön hätiin. Ei tullut mieleenkään silloin. Niin simppeli homma eikä tarvinnut puljata huoltomiehen kanssa sopivaa aikataulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähällä pärjää, esimerkiksi astianpesuaineella voi puhdistaa paikat ja mihin tarvitaan sheivausvaahtoa?
Ainakin minä naisena käytän vaahtoa sheivatessani.
Ap
no etkö voi käyttää sitä Lactolineä?
Hirveä lista kaikkea turhaa. Astianpesuaineella voi myös pestä peilit.
Kyllä se vaahto on pehmeää, Lactoline ei niin hirveästi edes vaahtoa.
Ap
Kuulostaapa omituiselta. Pari kertaa vuodessa shampoota ja suihkugeeliä? Joko ostat 5 l töniköitä tai sitten et peseydy kuin kerran viikossa. Shampoota menee vähintään puteli kuukaudessa ja hoitoainetta myös. Suihkugeeli kestää pullon koosta riippuen 1-2 kk. Hammasharjoillakin on suositeltu vaihtoväli jota olisi syytä noudattaa! Antiperspirantti, Ihan markettituote kestää sen pari kk, sitähän laitetaan kainaloihin JOKA PÄIVÄ sen peseytymisen jälkeen. Jos et kerran peseydy niin eihän sinulla aineitakaan kulu. Hyhhyh. Ja nainen vielä.