Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
No itselleni kyllä kasvaa karvat takaisin nopeammin, ja kainalokarvojen kohdalla se on ihan hygieniakysymys ajaako niitä miten usein. Varmaan minulla myös karkeampaa karvoitusta kuin sinulla, olen tummaverikkö (vaaleaihoinen toki).
En taida tuntea yhtäkään miestä, joka ajelisi kainalot, että onko tämä hygeniakysymys vain naisilla? Ajelen kainalot vain kesäisin puhtaasti ulkonäkö syistä, koska en tykkää, että tursottavat hihattoman paidan alta. Ja sekin on ihan ok, jos joku mieluummin antaa tursottaa. Sääret ajalen myös vain hamekautena eli kesäisin. Enkä käytä mitään vaahtoja ap:n listalta. Onnistuu hyvin suihkusaippuallakin, kun terä on vaan terävä.
-eri
Itselleni turhakkeita olisivat sheivaukseen liittyvät vaahdot ja terät. Mulla on ladyshaver, jolla hoidan homman.
Siivousliinat ovat mikrokuituliinoja, jotka voi pestä koneessa vaikka 90 asteessa. Kestävät vuosia.
Lattiakaivonsuodatin on täysin turha. Kylppäriremontin jälkeen viemäri ei yski hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota menee ainakin melkoisesti kuukaudessa ja yllättävän paljon pyykinpesuaineita ym pesuaineita.
Sit vielä roskapussit ja talouspaperit, ml wc-papru, nenäliinat
Voi ostaa halvinta
Halvin wc-paperi ei muuten kestä niin pitkään, kun on ohuempaa, siis vähemmän kerroksia. Kannattaa ostaa paksumpaa ja parempaa, riittää pidemmäksi aikaa.
ja maksaa puolet enemmän,eli +-0
En ole laskenut onko se ihan plus miinus nolla, mutta on ainakin miellyttävämpää käytössä. Miksi ei siis käyttäisi miellyttävämpää wc-paperia, jos tulos on taloudellisesti sama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma samppoopulloni kestää noin vuoden!
Käsienpesuainetta käytän vain, jos kuuma vesipesu ei puhdista, yksi pullo kestää minulla vuoden.
Käsirasva/vartalovoide kestää yleensä pari vuotta
Että 20 euroa jos menee, kun ihan kaiken raavin 20 vuoden ajalta muka
Mä pesen hiukset joka ilta, shampoo ja hoitoaine kuluu noin 3 viikossa kokonaan. Vartalonpesuaine myös. Käsisaippua ei kauaa kestä, kun pesen saippualla kädet noin 5 kertaa päivässä. Jne.
Käytän kaikenlaisia kasvorasvoja, joihin niihinkin menee rahaa. Vanulaput maksaa jne. Siteet maksaa.
No varmasti kuluu, jos laittaa kourallisen kerralla. Saahan sitä kulumaan vaikka 5 litraa shampoota päivässä, jos ei osaa annostella järkevästi. Käsisaippuassa riittää yksi pumppaus kerralla, ei tarvita litratolkulla saippuaa. Vanulaput ovat yksi turhin asia, johon rahaa käyttää.
Tyhmiltä otetaan rahat pois näillä "joka pinnalle pitää olla oma pesuaine" kikoilla. Normaaliin kotisiivoukseen et tarvitse kuin yleispuhdistusaineen ja wc-pesuaineen sekä tiskiaineen. Kosteusvoiteista riittää sama voide jokaiselle kehon osalle, ei tarvita erikseen naamarasvaa, käsirasvaa, jalkarasvaa, vartalorasvaa jne. jne. Siivousliinoiksi riittävät mikrokuituliinat, joilla korvaa hyvin myös talouspaperin.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa AP:n listalla olevista tavaroista on täysin tarpeettomia eli eivät ollenkaan mitään välttämättömyyksiä. Siinä säästää jo tosi paljon rahaa kun jättää ne kauppaan. Jokainen joutuu keskenään miettimään mikä itselle on välttämätöntä ja mikä ei ole.
Mutta ymmärrän pointin AP:n aloituksessa. Itse ostan suurimman osan mainitsemistaan tuotteista alennuksesta, en koskaan normaalihinnalla. Toki jotkut noista ei ole koskaan alennuksessa, mutta suurin osa on. Ostan silloin kerralla enemmän, riippuen siitä onko tuote hyvin säilyvä vai ei ja mikä on sen menekki. Viimeksi ostin esimerkiksi vessapaperia hyvästä tarjouksesta suoraan viisi paalia kotiin odottamaan käyttöä, koska tarjous oli tosi hyvä. Seuraavan kerran palaan asiaan useamman kuukauden päästä kun vain yksi paali on jäljellä.
Ihan fiksua tuo wc-paperihamstraus tarjouksesta. Onko sinulla sitten kotona hyvin säilytystilaa. Itselläni on yksiö, mutta tässä on sauna jota käytän hyvin harvoin. Sinne voisi laittaakin nuo paalut. Mahtaisi vaan miesystävää naurattaa kun tulisi käymään ja näkisi nuo paalut siellä saunassa sen lasioven läpi 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota menee ainakin melkoisesti kuukaudessa ja yllättävän paljon pyykinpesuaineita ym pesuaineita.
Voi ostaa halvinta
Valitettavasti kaikessa tämä ei päde. Voin ostaa vaikkapa halpaa yleispesuainetta tai halvimpia pumpulipuikkoja mutta shampoo maksaa lähes 20 e, sitä menee pullo ja vähän toistakin kuukaudessa, minulla on psoriaasi. Kaupan halvin hoitoaine ei myöskään metristä tukkaa selvitä, pitää ostaa joku muu. Onnekas on se joka voi käyttää aina halvimpia tuotteita, kaikille se ei vaan käy.
Mulla kaupan halvin hoitoaine on ollut paras hoitoaine mitä olen kokeillut ja mun tukka on alaselkään asti. Ainut miinus on, ett
Halvin taitaa olla joku Xtra-merkin hoitoaine, jota en ikinä käyttäisi pitkään tukkaan (en kyllä lyhyeenkään). Tai joku Tokmannin halpis (Pisara?).
Ja kyllä esim. Elvitalin hoitoaine on ihan eri luokkaa kuin Lidlin halvempi hoitoaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mikä kenellekin on melkoisesti. Itse pesen hiukset joka toinen pv ja tavallinen shampoopullo kestää helposti kuukauden. Maksaa muutaman euron.
Pyykinpesuainetta ei muuten tarvitse laittaa niin paljon kuin suosituksissa, esim. itse laitan alle puolet ohjemäärästä ja pyykki puhdistuu oikein hyvin.
Peilikaapin peilinkin saa puhtaaksi melkein millä tahansa pesuaineella, ihan vedelläkin. Mikä muuten on peilikaapin peilien puhdistus-suihke?
Kaupassa myydään suihkupullossa erikseen peilinpesuaine-nimistä tuotetta. Saman asian ajaa, kun laittaa suihkupulloon vettä ja pari tippaa tiskiainetta. Hintaa ei tule edes senttiä per pullollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n listalla on paljon sellaisia tuotteita, joita meillä ei edes käytetä. Shampoot ja suihkusaippuat kestävät meillä kauan, vaikka käymme suihkussa päivittäin. Käytämme suihkussa ekologista pesuharjaa muovisienien sijasta. Sähköhammasharjan päitä vaihdellaan 3kk välein. Tiskiharjat kestävät ikuisuuden (niihinkin on vaihtopäät) ja pestään astianpesukoneessa. Eri pesuaineita ei ole montaa, keittiössä Fairy ja Universal Stone.
Asiat, mitä ostan kuukausittain, ovat käsisaippua, wc-raikastimet, konetiskitabletit, leivinpaperi, pakastepussit, wc-paperi, talouspaperi, roskapussit ja näin talviaikaan paristot patterivaloihin. Sanoisinko että n. 5-30€/kk.
Wc-raikastimet? Turhake. Mitäpä jos vaan siivoaisit vessan tarpeeksi usein.
Kyllä, luit oikein, koetan pihistää turhasta. Eihän uuniritilöitä kovin usein tarvitse puhdistaa. Ja se peilisuihke kestää pitkään ja siihen tarkoitukseen käy halpisversiokin.
Ap
Kyllä, luit oikein, koetan pihistää turhasta. Eihän uuniritilöitä kovin usein tarvitse puhdistaa. Ja se peilisuihke kestää pitkään ja siihen tarkoitukseen käy halpisversiokin.
Ap
Eihän tuo ole pihistämistä, kun käytät rahasi täysin turhiin asioihin. Uuniritilät puhdistuvat astianpesuaineella ja pelisuihketta saat tehtyä laittamalla suihkupulloon vettä ja pari tippaa astianpesuainetta. Ja taas säästyi monta euroa, kun jätit turhakkeet kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mikä kenellekin on melkoisesti. Itse pesen hiukset joka toinen pv ja tavallinen shampoopullo kestää helposti kuukauden. Maksaa muutaman euron.
Pyykinpesuainetta ei muuten tarvitse laittaa niin paljon kuin suosituksissa, esim. itse laitan alle puolet ohjemäärästä ja pyykki puhdistuu oikein hyvin.
Peilikaapin peilinkin saa puhtaaksi melkein millä tahansa pesuaineella, ihan vedelläkin. Mikä muuten on peilikaapin peilien puhdistus-suihke?
Oisko nimikkeellä ikkunanpuhdistussuihke?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiltä otetaan rahat pois näillä "joka pinnalle pitää olla oma pesuaine" kikoilla. Normaaliin kotisiivoukseen et tarvitse kuin yleispuhdistusaineen ja wc-pesuaineen sekä tiskiaineen. Kosteusvoiteista riittää sama voide jokaiselle kehon osalle, ei tarvita erikseen naamarasvaa, käsirasvaa, jalkarasvaa, vartalorasvaa jne. jne. Siivousliinoiksi riittävät mikrokuituliinat, joilla korvaa hyvin myös talouspaperin.
Minä käytän kookosöljyä meikinpuhdistukseen, huulirasvana,vartalovoiteena ja käsirasvana. Toimii mysö hiertymiin ja pieniin haavoihin. Koirien tassujakin tuolla on tullut rasvailtua. Ainoastaan kasvoille minulla on erillinen rasva. Tuo iso pönttö riittää sellaiset 6-8 kk ja maksaa joku 6€
Vierailija kirjoitti:
No itselleni kyllä kasvaa karvat takaisin nopeammin, ja kainalokarvojen kohdalla se on ihan hygieniakysymys ajaako niitä miten usein. Varmaan minulla myös karkeampaa karvoitusta kuin sinulla, olen tummaverikkö (vaaleaihoinen toki).
En taida tuntea yhtäkään miestä, joka ajelisi kainalot, että onko tämä hygeniakysymys vain naisilla? Ajelen kainalot vain kesäisin puhtaasti ulkonäkö syistä, koska en tykkää, että tursottavat hihattoman paidan alta. Ja sekin on ihan ok, jos joku mieluummin antaa tursottaa. Sääret ajalen myös vain hamekautena eli kesäisin. Enkä käytä mitään vaahtoja ap:n listalta. Onnistuu hyvin suihkusaippuallakin, kun terä on vaan terävä.
-eri
Sinulla ei sitten taida olla miestä elämässäsi, jos kerta ajelet säärikarvat vain kesällä? Kainalokarvoista puhumattakaan
En siivoa kämppääni ja pesen kädet ja kainalot julkisissa vessoissa käyttäen niissä olevaa saippuaa. Käyn suihkussa kerran kuussa ja se riittää kun vältän hikoilua. Hiustyylini on siili joka ei kaipaa sen enempää pesua kuin muutakaan hoitoa. Kyllä on halpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa AP:n listalla olevista tavaroista on täysin tarpeettomia eli eivät ollenkaan mitään välttämättömyyksiä. Siinä säästää jo tosi paljon rahaa kun jättää ne kauppaan. Jokainen joutuu keskenään miettimään mikä itselle on välttämätöntä ja mikä ei ole.
Mutta ymmärrän pointin AP:n aloituksessa. Itse ostan suurimman osan mainitsemistaan tuotteista alennuksesta, en koskaan normaalihinnalla. Toki jotkut noista ei ole koskaan alennuksessa, mutta suurin osa on. Ostan silloin kerralla enemmän, riippuen siitä onko tuote hyvin säilyvä vai ei ja mikä on sen menekki. Viimeksi ostin esimerkiksi vessapaperia hyvästä tarjouksesta suoraan viisi paalia kotiin odottamaan käyttöä, koska tarjous oli tosi hyvä. Seuraavan kerran palaan asiaan useamman kuukauden päästä kun vain yksi paali on jäljellä.
Ihan fiksua tuo wc-paperihamstraus tarjouksesta. Onko sinulla sitt
No jo on syy olla ostamatta vessapaperi. Oikein miesystävää naurattaisi. Oletko ehkä 15-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Sinulla ei sitten taida olla miestä elämässäsi, jos kerta ajelet säärikarvat vain kesällä? Kainalokarvoista puhumattakaan
Minulla on nimenomaan mies. Hän ymmärtää, että aikuisella naisella kasvaa myös säärikarvat. Ei minun häntä varten tarvitse ajella yhtään karvaa. Seksiä on karvoista huolimatta, jos sitä mietit.
N46, toinen eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tai jospa hänellä on mies joka rakastaa häntä karvoineen kaikkineen? Uskomatonta mutta voi olla totta ;)
Vierailija kirjoitti:
Joko sulla on iso perhe tai muuten mieletön kulutus. Meillä menee 3 aikuisella 2 paalia vuodessa. Siskonlikka kyllä sai viikon mökkireissulla menemään rullan päivässä yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sulla on iso perhe tai muuten mieletön kulu
Montako rulla tuossa "paalissa" on?
t. yksinasuva, jolla menee enemmän kuin yksi rulla viikossa (en käy töissä kodin ulkopuolella ja muutenkin käyn harvoin vessassa muualla kuin kotona)