Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi
Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin?
- shampoo ja hoitoaine
- suihkugeeli
- pesusieni
- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan
- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)
- deodorantti
- sheivausterät
- sheivausvaahto
- hammasharja
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- siivoussienet/hankaussienet
- wettex-liinat
- siivousliinat
- tiskiharja
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu
- konetiskitabletit
- astianpesuaine
- yleispuhdistusaine
- putkimies
- peilien puhdistussuihke
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine
- lieden puhdistusaine
- astianpesukoneen puhdistusaine
- pyykinpesukoneen puhdistusaine
- tuorekelmu
- alumiinifolio
- leivinarkki
- pakastepussit
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat
- pumpuli/vanulaput
- paristot
Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa.
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankaa keittiössä ja huuhtele kylppärissä suihkun alla. Tai hankaa ja huuhtele kylppärissä. Ei ongelmaa.
Tajuatko yhtään, miten pieniä koppeja kylppärit voivat olla kerrostaloasunnoissa?
Tuskin kuitenkaan pienempiä kuin uunipelti.
Ei varsinkaan niin pieni kuin sinun äo:si.
Joka on huomattavasti korkeampi kuin sun äo:si.
- deodorantti
- sheivausterät / sheivaus turhaa
- sheivausvaahto / sheivaus turhaa
- hammasharja / näitä pitäisi vaihtaa kolmen kuukauden välein, onko nyt niin paha?
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- wettex-liinat / voi pestä koneessa
- siivousliinat / voi pestä koneessa
- tiskiharja / osta semmoinen missä on vaihtopää, eikä näitä tarvitse ostella koko ajan
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu / ei pitäisi hajota säännöllisesti
- konetiskitabletit / osta halvempaa jauhetta
- astianpesuaine / miksi tätä kuluu, jos koneella pestään enimmäkseen?
- yleispuhdistusaine
- putkimies / älä laita putkiin mitään mikä tukkii sen. Ei pitäisi joutua säännöllisesti käyttämään
- peilien puhdistussuihke / turha
- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine / tätäkin tarvitsee vain kerran vuodessa ellet käytä uunia täysin huolimattomasti
- lieden puhdistusaine / yleispuhdistusaine riittää ellet kokkaa huolimattomasti
- astianpesukoneen puhdistusaine / turha
- pyykinpesukoneen puhdistusaine / turha
- tuorekelmu / turha, käytä kannellisia astioita tai laita lautanen astian päälle
- alumiinifolio / turha, käytä astioita ja kannelista uunivuokaa
- leivinarkki / käytä mahdollisuuksien mukaan uunivuokaa
- pakastepussit / käytä kestäviä pakastusrasioita
- suodatinpussit
- wc-paperi
- talouspaperi / turha, sinulla oli jo wettex ja siivousliinat luettelossa
- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat / hanki itselle sopivat kestotuotteet
- pumpuli/vanulaput / turha, pese vedellä kunnolla
- paristot / hanki ladattavia ja mieti onko ylipäänsä tarpeen käyttää niin paljon pattereilla toimivia tavaroita
Ei ihme, että suomalaistwn ylikulutuspäivä on tyyliin maaliskuussa, jos ostaa tähän tahtiin.
Perustele miksi totuus on tyhmyyttä.
Koska se esitettiin idi oottimaisessa muodossa ja idi ootin toimesta. Oliko lapsella muuta kysyttävää?
Olet törkeä haukkuessasi tuntemattomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
- deodorantti
- sheivausterät / sheivaus turhaa
- sheivausvaahto / sheivaus turhaa
- hammasharja / näitä pitäisi vaihtaa kolmen kuukauden välein, onko nyt niin paha?
- hammastahna 3 e
- hammaslanka 2 e
- haavan puhdistusaine
- laastarit
- sideharso
- särkylääke
- perusvoide tms.
- huulirasva
- wettex-liinat / voi pestä koneessa
- siivousliinat / voi pestä koneessa
- tiskiharja / osta semmoinen missä on vaihtopää, eikä näitä tarvitse ostella koko ajan
- lattiankaivosuodatin
- wc:n putkilamppu / ei pitäisi hajota säännöllisesti
- konetiskitabletit / osta halvempaa jauhetta
- astianpesuaine / miksi tätä kuluu, jos koneella pestään
Talouspaperi ei ole turha. Kuivaan sillä mm. silmälasit kun olen ne ensin pessyt miedolla astianpesuaineliuoksella. Tulee halvemmaksi kuin ostaa puhdistuspyyhkeitä ja suihkeetkin pitää katsos kuivata. On sille muutakin käyttöä, eikä ole edes kovin kallista jos halvinta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi totuus on tyhmyyttä.
Koska se esitettiin idi oottimaisessa muodossa ja idi ootin toimesta. Oliko lapsella muuta kysyttävää?
Olet törkeä haukkuessasi tuntemattomia ihmisiä.
Perustele, miksi totuus on törkeyttä.
Leipäpussi roskapussina? Eihän sinne mahdu kuin muutama roska kerralla. Itse en viitsi jatkuvasti juosta jätekatoksessa ja siksi ostan ihan roskapusseja. Hintaa niillä on hurjat 1€/rulla.
Kun kierrättää kaiken, niin pieni leipäpussi riittää hyvin. Kerran pari viikossa tulee vietyä roskat. Itse en tarvitse isoja roskapusseja, saisin kerätä yhteen pussiin roskia varmaan kuukauden että tulisi täyteen. Mieluummin vien vähän usemmin.
Ei mene kuukaudessa montaa kymppiä välttämättömiin tuotteisiin. Säännöllisesti (viikon-kahen välein) menee wc/talouspapereihin- ja nenäliinoihin. Harvemmin (ei joka kuukausi) menee siivousaineisiin, pesuaineisiin, pyykkiaineisiin tms..
Ite tarvitsen ostaa vessa/talouspaperia joka viikko (jokunen euro viikossa menee niihin). Monesti teen silleen et teen erikseen kauppakeikan et silloin ostan harvemmin ostettavat tuotteet (mm. Tiskiaine, pyykkiaine, yleispesuaine, rätit, hiusten- ja ihonhoito/pesutuotteet yms. Mitä silloin tarvitseekin ostaa.) Olen autoton ja käyn lähi cittarissa-tai prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Leipäpussi roskapussina? Eihän sinne mahdu kuin muutama roska kerralla. Itse en viitsi jatkuvasti juosta jätekatoksessa ja siksi ostan ihan roskapusseja. Hintaa niillä on hurjat 1€/rulla.
Kun kierrättää kaiken, niin pieni leipäpussi riittää hyvin. Kerran pari viikossa tulee vietyä roskat. Itse en tarvitse isoja roskapusseja, saisin kerätä yhteen pussiin roskia varmaan kuukauden että tulisi täyteen. Mieluummin vien vähän usemmin.
Mihin sä laitat esim. lihapakkaukset tai muut isommat muovipakkaukset? Ihan itsekseenkö ne kiertää pois kotoasi?
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan riitä. Katsos kun meillä kerrotaloissa se kierrätyspiste=jätekatos. Sinne viedään muovijäte, metallijäte, lasijäte, paperijäte, pahvijäte, biojäte ja sekajäte. Ei riitä mitenkään yksi leipäpussi kaiken tuon kantamiseen, vaikka miten kierrättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Voin käyttää vain yhtä hammastahnaa, kun saan muista allergiaoireita, ja jopa sen hinta on noussut selvästi eikä sitä enää myydä kahden tuubin säästöpakkauksissa. Samoin aiemmin ostamani K menu vanulaput olivat todella hyviä mutta silti edullisia kolmen paketin isossa säästöpakkauksessa, niin sitä tuotettahan ei enää ole myynnissä missään.
Kaikkien edullisten hyvien tuotteiden valmistus on lopetettu tai hinnat nousseet selvästi. Olen näide tuotteiden hinnoissa hyvin tarkka, koska olen ostanut niitä vuosikaudet aina tarjouksista sillä ajatuksella, että kun joudun niitä kumminkin ostamaan, niin seuraan milloin ne ovat tarjouksessa ja silloin ostan useamman pakkauksen.
Oletko testannut suomalaisen Oxygenol-merkin hammastahnoja? Mun yliherkät suun limakalvot ei saa tuon sarjan hammastahnoista mitään oireita. Pepsodent on myrkkyä jota en osta ikinä.
K-Menun vanulappuja kolme/paketti saa kyllä vieläkin. Tänään just ostin niitä City-Marketista monta kerralla.
Mun kuukausimenot ketjun aiheeseen liittyen on vähintään 100€
Ottakaas nyt lääkkeenne ja menkää nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin käyttää vain yhtä hammastahnaa, kun saan muista allergiaoireita, ja jopa sen hinta on noussut selvästi eikä sitä enää myydä kahden tuubin säästöpakkauksissa. Samoin aiemmin ostamani K menu vanulaput olivat todella hyviä mutta silti edullisia kolmen paketin isossa säästöpakkauksessa, niin sitä tuotettahan ei enää ole myynnissä missään.
Kaikkien edullisten hyvien tuotteiden valmistus on lopetettu tai hinnat nousseet selvästi. Olen näide tuotteiden hinnoissa hyvin tarkka, koska olen ostanut niitä vuosikaudet aina tarjouksista sillä ajatuksella, että kun joudun niitä kumminkin ostamaan, niin seuraan milloin ne ovat tarjouksessa ja silloin ostan useamman pakkauksen.
Oletko testannut suomalaisen Oxygenol-merkin hammastahnoja? Mun yliherkät suun limakalvot ei saa tuon sarjan hammastahnoista mitään oireita. Pepsodent on myrkkyä jota en osta ikinä.
K-M
Oxygenolilla on ihan erikseenkin herkän suun hammastahna. Kokeili kerran eikä ärsyttänyt. Oral-B:n hammastahna ärsytti, se, jonka pitäisi vahvistaa hampaita ja hammaskiillettä.
Täällä jotkut ei ymmärrä kuinka kaikilla ei ole autoa käytettävissä, niin sitten ei ole mahdollista ostaa megapäkkejä papereita,isoja pesuainepulloja ym kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Ite tarvitsen ostaa vessa/talouspaperia joka viikko (jokunen euro viikossa menee niihin). Monesti teen silleen et teen erikseen kauppakeikan et silloin ostan harvemmin ostettavat tuotteet (mm. Tiskiaine, pyykkiaine, yleispesuaine, rätit, hiusten- ja ihonhoito/pesutuotteet yms. Mitä silloin tarvitseekin ostaa.) Olen autoton ja käyn lähi cittarissa-tai prismassa.
Joskus teen niinkin et menen erikseen ostamaan isomman säkin vessa-ja talouspaperia, niin ei tarvitse niitä osaa moneen viikkoon.
Kuinka paskainen AP on kun noin paljon menee pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut ei ymmärrä kuinka kaikilla ei ole autoa käytettävissä, niin sitten ei ole mahdollista ostaa megapäkkejä papereita,isoja pesuainepulloja ym kerralla.
Miksei olisi? En ole koskaan omistanut autoa enkä edes ajokorttia. Silti ostan pesuaineet ja paperit aina isoissa säästöpakkauksissa. 5l käsisaippuatonkka mahtuu erittäin hyvin reppuun ja 24 rullan vessapaperipakkauksen saa kannettua kädessä. Kauppaan on matkaa 2,5km ja kuljen matkan kävellen tai pyörällä. Talvella saatan käyttää pulkkaa apuna tavaroiden kuljettamiseen.
Ota uunipelti, vie se kylppäriin ja pese se, sen jälkeen tuot sen takaisin keittiöön. Ymmärsitkö?