Maalla asuminen oli helvettiä
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä maalla pärjäsin. Osaan kolata pihan, osaan sahata puut ja lämmittää talon, osaan pikkuisen korjata autoakin ja taloa. Osaan sulattaa jäätyneet putket. Mutta ei se auta, jos tuntematon mies alkaa stalkkeriksi.ap
Tosi paha jos kaheli kyttää ilkunan takana, pihasaunaakaan ei uskalla käyttää. Eikö poliisi olisi paikallaan? Kameravalvonta ekaksi, siis todisteet! Keinoja on häätää hullu veks.
Vierailija kirjoitti:
Mä päätin muuttaa maalta sinä iltana, kun naapuri parin kilometrin päästä tuli aseen kanssa heilumaan meidän pihaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta, mutta sillä kertaa käyttyi uhkaavasti. Naapurin ase on luvallinen ja paikallinen poliisi katsoi ilmiselviä rikkomuksia läpi sormien, kun kyse oli yhteisen metsästysseuran jäsenestä.
Mulla on vähän samanlainen kokemus. Yksi sorsastaja mies tuli ihan kännissä ladatun aseen kanssa sisälle, kun ovi oli auki. Pakotti mut viemään autollani kotiinsa. Eihän poliisit tuollaisille mitään tee.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä maalla pärjäsin. Osaan kolata pihan, osaan sahata puut ja lämmittää talon, osaan pikkuisen korjata autoakin ja taloa. Osaan sulattaa jäätyneet putket. Mutta ei se auta, jos tuntematon mies alkaa stalkkeriksi.ap
Tosi paha jos kaheli kyttää ilkunan takana, pihasaunaakaan ei uskalla käyttää. Eikö poliisi olisi paikallaan? Kameravalvonta ekaksi, siis todisteet! Keinoja on häätää hullu veks.
Ei poliisi mitään tehnyt. Minä muutin pois.ap
Eihän Suomessa juuri mitään kuuta olekaan. Oikeita kaupunkeja meillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ns uusavuton, että tarvitsee kahvilaa aamulatteensa, pesulaa pyykkiinsä, kuntosalia kunnon kohentamiseen, kynsihoitolaa muka kaunistukseen, harrastetoimintaa ajankulukseen , niin maaseudulla asuminen voi olla hankalaa. Jos taas on tekevä, näkevä, keksivä, omatoiminen , maalla asuminen on ihanaa. Happea ympärillä.
Sekä älyllisesti korkeintaan keskinkertainen ja yksinkertaisesti ajatteleva. Vähänkään älykkäämmälle, monimutkaiselle yksilölle harrastukseksi, virikkeeksi ja elämäntehtäväksi ei riitä halkojen hakkaaminen, lumityöt ja kitkeminen vuosikymmentä toiseen.
Kyse on opituista taidoista ja niiden hyödyntämisestä arjessa ja siitä minkälaisesta elämästä nauttii. Onko mielestäsi esim. maalla asuva lääkäri jotenkin tyhmempi kuin kaupungissa asuva? Yleensä kyllä älykäs ihminen keksii itse ratkaisuja eri asioihin eikä tarvitse ns. ohjattua toimintaa tyydyttävän elämän takeeksi. Toki sinä voit pitää vaikkapa näyttelyissä tai konserteissa käymistä mieltä virkistävänä mutta eipä sillä ole älyn kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on jos ei ole tottunut koskaan tekemään mitään itse vaan on aina ostanut kaiken valmiina. Maalla kun ei ole palveluita uusavuttomia kaupunkilaisia varten vaan täällä tehdään ja hankitaan asiat itse
Mistä tämä outo oletus että kaupunkilaiset olis uusavuttomia? Ei maallakaan kaikki tee kaikkea itse. Maalla on yllättävän hyvin palveluita esim.remontointiin ja tienhoitoon!!
Voi myös olla että ostaa mieluummin kuin tekee itse, vaikka osaisikin, ja säästää aikaa.
Itselläni terveyden reistailu pakottaa välillä ostamaan palveluita.
T. Ei uusavuton kaupunkilainen, maalla kesät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ns uusavuton, että tarvitsee kahvilaa aamulatteensa, pesulaa pyykkiinsä, kuntosalia kunnon kohentamiseen, kynsihoitolaa muka kaunistukseen, harrastetoimintaa ajankulukseen , niin maaseudulla asuminen voi olla hankalaa. Jos taas on tekevä, näkevä, keksivä, omatoiminen , maalla asuminen on ihanaa. Happea ympärillä.
Naisilta odotetaan vähän liikaa jos pitäisi olla samaan aikaan metsuri, puuseppä, maanviljelijä, traktorikuski, mies jne. Se vaatisi jo rahaa. Ei kaikki omaa tekokynsiä ja juo lattea.
Eikös naiset pysty samaa kuin miehet niin mikä tässä on ongelma? Ettehän te naiset vaan valehtele siittä että pystytte samaa kuin miehet?
Ei valehtele. Äläkä sinä lässytä kun mies ei pysty samaan kuin nainen. Meillä on suvussa pikkutyttöjä kun on pyörittänyt kokonaista tilaa omin voimin, joten jos miesten hommissa pärjää alakouluikäiset likat niin ei se kovin kummoista tekemistä ole.
Minähän olen avannut tätä kokemusta. Mulla oli Timo Siiri stalkkerina. Hänestä löytyy googlella tietoa.ap
Ok, tästä henkilöstä olen palstalla lukenut sen verran, että on jäänyt nimi mieleen. En tiedä mitä olet kokenut, mutta ahdisttavaa varmasti. Kunpa yhteisö tai virkavalta olisi siihen puuttunut ajoissa, enkä ymmärrä miksi eivät ole niin tehneet. Asun pienessä maalaiskylässä neljättä vuotta, stalkkereita täällä ei ole, mutta tietäisin varmasti jos joku alkaisi ahdistelemaan kyläyhteisöltä saisin tukea. Olen todella pahoillani puolestasi ja harmissani, että olet jäänyt ongelman kanssa yksin. Tavallisesti nuo knöllit laitetaan maalla sakilla ruotuun. En ymmärrä miksei joku jo tee tästä TS:n hammaslääkäristä miljonääriä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiset ei osaa muuta kuin tuijotella kännykkäänsä. Avuttomia. Kuolevat pois kun alkaa sotiminen....Suurimmalla osalla ei edes ole rahaa käyttää niitä palveluja joita mainostavat syyksi kaupungissa asumiseen.
Mistä moinen viha kaupunkilaisia kohtaan? En asu kaupungissa jonkun palvelun takia vaan työtilanteen takia. En ole avuton. Sotaa en toivo, mutta jos tulee, jatkan elämää.
Älypuhelimet ovat kyllä käytössä maallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilta odotetaan vähän liikaa jos pitäisi olla samaan aikaan metsuri, puuseppä, maanviljelijä, traktorikuski, mies jne. Se vaatisi jo rahaa. Ei kaikki omaa tekokynsiä ja juo lattea.
Eikös naiset pysty samaa kuin miehet niin mikä tässä on ongelma? Ettehän te naiset vaan valehtele siittä että pystytte samaa kuin miehet?
Tottakai pystyy jos on terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valehtele. Äläkä sinä lässytä kun mies ei pysty samaan kuin nainen. Meillä on suvussa pikku
Sinä et ole selvästikään tuo joka valitti että naiselta odotetaan liikaa kun pitäisi olla metsuri, puuseppä, traktorikuski ja maanviljelijä niin mitä sinä tulet lässyttämään kysymykseen mitä sinulle ei esitetty? Ja mikä on semmoinen mihinnnaiset pystyy mutta miehet ei? Siis joku muun kuin synnyttäminen tai joku muu mikä selittyy biologisille eroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiset ei osaa muuta kuin tuijotella kännykkäänsä. Avuttomia. Kuolevat pois kun alkaa sotiminen....Suurimmalla osalla ei edes ole rahaa käyttää niitä palveluja joita mainostavat syyksi kaupungissa asumiseen.
Mistä moinen viha kaupunkilaisia kohtaan? En asu kaupungissa jonkun palvelun takia vaan työtilanteen takia. En ole avuton. Sotaa en toivo, mutta jos tulee, jatkan elämää.
Älypuhelimet ovat kyllä käytössä maallakin.
Viha kaupunkilaisia kohtaa johtuu puhtaasti siittä kaupunkilaisten vihasta maallaasuvia kohtaan.
Vai pitäisikö maalla asuvien vain tykätä, arvostaa ja kunnioittaa kaupunkilaisista jotka ei mitään muuta osoita sinua kohtaan kuin vihaa ja halveksintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä päätin muuttaa maalta sinä iltana, kun naapuri parin kilometrin päästä tuli aseen kanssa heilumaan meidän pihaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta, mutta sillä kertaa käyttyi uhkaavasti. Naapurin ase on luvallinen ja paikallinen poliisi katsoi ilmiselviä rikkomuksia läpi sormien, kun kyse oli yhteisen metsästysseuran jäsenestä.
Mulla on vähän samanlainen kokemus. Yksi sorsastaja mies tuli ihan kännissä ladatun aseen kanssa sisälle, kun ovi oli auki. Pakotti mut viemään autollani kotiinsa. Eihän poliisit tuollaisille mitään tee.ap
Jompikumpi teistä lienee Sulo Vilen. Eikö Artturi Reinikainenkaan auttanut teitä?
Asun maalla, traktoria en tarvitse kun yksi kylän isännistä hoitaa lumityöt ja polttopuut ostan muualta. Eli ei täällä tarvitse osata jotain maagista maalla-asumisosaamista jos ei halua. Etätöitä teen mummonmökistä ja poikkean silloin tällöin toimistolla Helsingissä tai Lontoossa pari päivää. Ei ole huonoja kokemuksia ainakaan tämän 5 vuoden aikana. Mutta ei olekaan hullua stalkkeria tai kännisiä isäntiä jaloissa pyörimässä. Kyllästyin maailmalla ja halusin lähemmäs Helsingissä asuvia vanhoja vanhempia, mutta omaan rauhaan maalle.
Ei maalla asuminen mitään helvettiä ole, vaan se, ettei siellä ole juuri ajanvietemahdollisuuksia. Harva jaksaa aina vaan kotonaan olla ja siellä pelkästään puuhastella. Tai ainoastaan luonnossa olla.
Olen itse maalta. Kaikki touhut siellä liittyi omaan pihapiiriin tai lähinaapurustoon. Ei siellä missään viihteellä koskaan käyty. Murrosiässä piti lähteä toiselle paikkakunnalle juhlimaan, jos sellaista halusi. Omassa pitäjässä ei ollut kuin joku antiikkinen pieni elokuvateatteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ehkä todella hankalasti pärjäisin, mutta naisena tiedän myös tarvitsevani miestä! Varsinki
Vässykkä. Haluat miehestä itsellesi siis jonkun työkoneen asioihin, jotka voisit hoitaa itsekin. Tuo on niin viime vuosisataa heittäytyä avuttomaksi naiseksi ja vikistä miesten töistä. Oksetus.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Eikö tuollaisesta voi jo ilmoittaa jonnekin keskusrikospoliisiin vai mikä nyt onkaan poliisin toimintaa valvova viranomainen.
saamaton ei pärjää ikinä ei edes betoni viidakossa
Kun ei ikinä ole asunut muuta kuin neljän seinän sisällä ei ne todellakaan kykene asumaan missään muualla.
Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä, myös asumisen suhteen ja hyvä niin. Itseäni ei maalle, eikä edes omakotiintaloon kaupunkialueella, saisi muuttamaan millään. Viikon loman voisin juuri ja juuri viettää jossain mökillä.