Riitelyä neuvolassa
Aika paljon nykyisin vanhempia jotka eivät anna rokotusohjelman mukaisia rokotteita vauvoilleen.
He eivät kuitenkaan kestä itse omaa vakaumustaan koska eivät neuvolassa suostu allekirjoittamaan todistusta että heidän tahdostaan vauvaa ei pistellä.
Luulisi ylpeänä allekirjoittavan kun tietää asiansa hyvin
Kommentit (6)
Hyvä. Ylimääräinen rokote ei kuulu vauvalle välttämättä. Minkä firman ne ovat ja missä valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne rokotteet ole pakollisia antaa.
En itsekään ole rokotteiden perään mutta rokotusohjelmaa olen noudattanut koska se on tuntunut kuitenkin järkevältä toimia niin.
Tähän lisään että kausirokotteita ei olla otettu, eivät kuulu ohjelmaan. Lapsilla kaikki hyvin.
Kyllä ne rokoottet on vähentynyt lapsikuolleisuutta, mun mielestä pitäisi olla pakollista antaa rokotusohjelman rokotteet, koska näissä nyt vanhemmat jättää niin paljon antamatta, tää pitäis ajatella että rokote on lapsen oikeus, jos ei toteudu ei voi huolehtia lapsesta. Samoin suunniteltu kotisynnytys voisi olla laiton...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ylimääräinen rokote ei kuulu vauvalle välttämättä. Minkä firman ne ovat ja missä valmistettu.
Mutta miksi et suostu allekirjoittamaan paperia mielipiteestäsi, vauvalleni mitään rokotteita?
Haluatko jättää sen varan että voit syyttää neuvolaa kun lapsesi aikuisena kysyy miksi minulla ei rokotuksia? Kun työmatkalle ei työnantaja laske jos ei perusrokotuksia ja kohdemaan vaatimia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne rokoottet on vähentynyt lapsikuolleisuutta, mun mielestä pitäisi olla pakollista antaa rokotusohjelman rokotteet, koska näissä nyt vanhemmat jättää niin paljon antamatta, tää pitäis ajatella että rokote on lapsen oikeus, jos ei toteudu ei voi huolehtia lapsesta. Samoin suunniteltu kotisynnytys voisi olla laiton...
Nyt on tullutkin vanhemman "hoitotahtopaperi" jossa vanhemmat ilmoittavat heidän tahdostaan vauvansa jäävän ilman rokotusohjelman rokotuksia. Miksi hopeaveteen uskovat eivät tahdo sitä kuitenkaan allekirjoittaa? (Neuvolassahan ei ole pakko käydä ollenkaan.)
Eivät ne rokotteet ole pakollisia antaa.
En itsekään ole rokotteiden perään mutta rokotusohjelmaa olen noudattanut koska se on tuntunut kuitenkin järkevältä toimia niin.