Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?

Vierailija
01.03.2025 |

Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.

Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.

Kommentit (1597)

Vierailija
321/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?

Osin kyllä sillä nuorten kustannuksella eläkeläiset ovat vairauttaan keränneet ja nytkin elävät nuorten siivellä. 

En ole kerännyt mitään varallisuutta sun siivelläsi vaan omalla työlläni ja nyt olen nauttinut työeläkkeestäni peräti kuukauden.

Vierailija
322/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En auta eläkeläistä joka tarttee apua, koska maksan hänen eläkkeensä

Voi ressukkaa,nämä eläkeläiset maksoi sinunkin neuvolat ja koulutuksen.Sinä et maksa sun eläkemaksuilla yhtään mitään.

Voi voi ja nyt maksetaan palkasta yhtä lailla kouluja ja neuvoloita + 1600000 eläkeläisen terveydenhoito ja eläkkeet.

Sinä et mun eläkettäni maksa. -eläkeläinen vm.2025

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien työtätekevien ihmisten palkoista peritään työeläkemaksu.

Työntekijän osuus työeläkemaksusta on vuonna 2025:

1752-vuotiailla 7,15 % palkasta

5362-vuotiailla 8,65 % palkasta

63 vuotta täyttäneillä 7,15 % palkasta.

Työtä tehneet ovat osin itse rahoittaneet oman eläkkeensä, ja kun on 40 vuotta ollut palkkatyössä, on eläkkeen suuruus n. 50-60 prosenttia palkasta.

Arvaa paljon tuo maksu on ollut suurimman osan suurten ikäluokkien työurasta? Se on ollut 0%

Tarkistahan tietosi.

Vierailija
324/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ressukkaa,nämä eläkeläiset maksoi sinunkin neuvolat ja koulutuksen.Sinä et maksa sun eläkemaksuilla yhtään mitään.

Ja me maksetaan seuraavan ikäluokan koulutus ja neuvola sekä teidän vuosikymmenien seniorilomanne.

Niin teimme mekin.

Vierailija
325/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoret valittavat eläkeläisten omaisuudesta? Tehkää itse 40 vuotta töitä, älkää käykö ulkomailla tuona aikana kuin 5 kertaa ja harrastakaa vain maksuttomia asioita. Niin teilläkin on iso omaisuus. Ihan itsestänne kiinni, mihin rahanne menevät.

Nuoret ei voi vaan mennä töihin, seuraisit aikaasi. 

Ydinkysymys onkin, että miksi heidän lapsensa ovat päivähoidossa (hinta yhteiskunnalle noin 1800 e/kk), vaikka he itse ovat kotona ja valittavat, että eläkeläiset saa kaiken ja he ei mitään. Eläkeläinen kun maksaa itse vastaavasta 5-päiväisestä päivätoiminnasta vähän yli 2700 e/kk eikä edes ole mitään nollamaksuluokkaa, kuten lasten päivähoidossa.

Ja jos ei ole töitä, niin miksi ihmeessä asettua kadehtimaan niitä, jotka teki työpaikkansa itse. Ai niin, yrittäjällä voi olla

Ei voi verrata. Lapsiperheet ovat järkevä sijoituskohde, eläkeläiset eivät.

Vierailija
326/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa leikata vielä 9 miljardia.

Alle 2 miljardin ansiosidonnaisesta ei voi enää leikata.

"Kokoomus ehdotti jo viime kesänä, että myös eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-n-tiedot-elakeleikkauksista-yha…

Itse veikkaan, että eläkeläiset siirretään vielä yleisen asumistuen piiriin, kun hallitus etsii lisäsäästöjä.

Vierailija
327/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään omaisuudesta vaan tuloista. Saavathan opiskelijat ja työttömätkin joistain asioista alennusta.

Mutta kyllä sitä omaisuuskin on rahaa ja kerätty silloin kun eläkemaksut minimaalisia. Ei nykypalkoista nuoremmat voi säästää.

Ja usein eläkeläisillä on tulotkin paremmat kun työssäkäyvällä. Puhumattakaan siitä että meillä on perhe elätettävänä, talot maksettavana yms.

Kenen sinä kuvittelet maksaneen niiden eläkeläisten talot ja elättäneen niiden perheen??? Kyllä ne eläkeläisetkin on sen talonsa maksaneet ja lapsensa elättäneet ohan itse ja tiukoilla olleet. Ei sitä ennenkään niillä palkoilla ole säästetty, ennen kuin sitten, kun lapset on muuttaneet kotoa ja talo saatu maksettua. Sitä ennen on joka penni venytetty, mutta ei kyllä tullut mieleenkään kadehtia silloin eläkeläisiä. 

Ja mitä niihin palkkoihin tulee, niin olen ollut yli 40 vuotta työelämässä ja nyt kun kohta pääsen eläkeelle, on palkka noussut pikkuhiljaa ruhtinallaiseen 2400e/kk ja tuossa on jo kaikki ikälisät.   On raskas sekä vastuullinen työ. Palkat on nykyään paljon paremmat, kuin mitä ne on ennen olleet. Todella pienillä palkoilla sitä työtä on ennen  tehty. 

Ja  ennen  asuttiin opiskeluaikoina jonkun talon yläkerrassa vuokralaisina  yhdessä huoneessa, eikä siellä ollut pesumahdollisuukisia eikä keittomahdollisuuksia, nykyään opiskelijoillakinon yksiöt.

Ja asuttiin vuosikaudet perheellisinäkin  vuokralla yksiöissä tai jonkun omakotitalon yläkerrassa, ennen kuin päästiin kiinni omaan asuntoon ja se ensiasunto oli monesti se yksiö. 

Nykyään ostetaan suoraa iso asunto ja jos talo rakennutetaan, siinä on heti kaikki herkut ja kaikki viimeisenpäälle. Ennen asuttiin paljon vaatimattomammin, ei ollut tavallisella ihmisellä varaa sellaisiin taloihin/asuntoihin, jossa nykyään asuu kaikki vaikka olivat miten "köyhiä" tahansa. 

Ei olis munnojen eikä vaarien aikaanakaan rahat nuorilla/perheellisillä riittäneet sellaiseen elintasoon, mihin nykyään kaikki on tottuneet. Silloin elettiin niin vaatimattomasti, ettei sitä nykyihminen edes voi ymmärtää. 

Vierailija
328/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä tehneet ovat osin itse rahoittaneet oman eläkkeensä, ja kun on 40 vuotta ollut palkkatyössä, on eläkkeen suuruus n. 50-60 prosenttia palkasta.

Arvaa paljon tuo maksu on ollut suurimman osan suurten ikäluokkien työurasta? Se on ollut 0%

Ja taas kerran: kaikki eläkeläiset eivät ole suuria ikäluokkia. Itse asiassa heitä on vain n. 300 000 elossa (kaikkiaan eläkeläisiä 1.6 milj).

Itse ehdin maksaa työntekijän työeläkemaksua 31 vuotta ennen eläkkeelle jäämistä (1993-2024). Että se siitä 0-prosentista.

Vierailija
329/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?

Osin kyllä sillä nuorten kustannuksella eläkeläiset ovat vairauttaan keränneet ja nytkin elävät nuorten siivellä. 

Kerroppa lisää.Olin yksityisellä töissä vuosikymmeniä.Millä tavalla minun työllä tienattu omaisuus on kerätty nuorten kustannuksella?

Vierailija
330/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kerännyt mitään varallisuutta sun siivelläsi vaan omalla työlläni ja nyt olen nauttinut työeläkkeestäni peräti kuukauden.

No tässä täytyy tosiaan tehdä ero koska on eläköitynyt. Nyt eläköityneet ovat lähestulkoon maksaneet itse eläkkeensä ja kärsivät eläkeuudistuksessa myös. Suurin osa tietää , ketkä ne eläkekusettajia ikäluokat ovat ja 60-lukulaiset eivät siihen kuulu , sanotaanko sekin nyt selvyydeksi. 

Vierailija
331/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saavat kylläkin parhaat alennukset.

Eläkeläisten alennukset jostain kulttuurilipuista ovat 1-3 euron luokkaa. En käyttäisi aikaani sen kadehtimiseen.

Mutta tosiaan, jos alennuksia kaipaat, ryhdy työttömäksi.

Lista paikoista, joissa työttömille kovemmat alennukset kuin eläkeläisille? Esimerkiksi Matkahuolto ei tarjoa työttömille minkäänlaisia alennuksia.

Vierailija
332/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me maksetaan seuraavan ikäluokan koulutus ja neuvola sekä teidän vuosikymmenien seniorilomanne.

Niin teimme mekin.

No että maksaneet sillä tyel-maksua ei teiltä kerätty kuin vähän työuranne lopussa.

Vierailija
333/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoretkin saavat vielä runsain mitoin sitten, kun olevat eläkkeellä. HAHAHAHAHAHA, NIIN VARMAAN!

Vierailija
334/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kokoomus ehdotti jo viime kesänä, että myös eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon."

Itse veikkaan, että eläkeläiset siirretään vielä yleisen asumistuen piiriin, kun hallitus etsii lisäsäästöjä.

Vierailija
335/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ja nyt maksetaan palkasta yhtä lailla kouluja ja neuvoloita + 1600000 eläkeläisen terveydenhoito ja eläkkeet.

Sinä et mun eläkettäni maksa. -eläkeläinen vm.2025

Kyllä sitä vain maksetaan. 

Vierailija
336/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran: kaikki eläkeläiset eivät ole suuria ikäluokkia. Itse asiassa heitä on vain n. 300 000 elossa (kaikkiaan eläkeläisiä 1.6 milj).

Itse ehdin maksaa työntekijän työeläkemaksua 31 vuotta ennen eläkkeelle jäämistä (1993-2024). Että se si

Tuolle yhdelle jankuttajalle ei millään mene perille vaikka kuinka selittää.Siksi se muita kadehtii kun omat kyvyt ei riitä mihinkään.

Vierailija
337/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ELÄKKEISTÄ ETTE AINAKAAN SAATANA LEIKKAA!!

Vierailija
338/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikänsä , eli max 60v asti. Toista se on meillä nuoremmilla sukupolvilla, jotka pääsevät eläkkeelle 71v, jos eivät ole kuolleet ennen sitä.

Miten niin max 60v asti? Pääsin just eläkkeelle, 66v tulee mittariin. Miten olisin voinut lopettaa työt kuusikymppisenä?

Vierailija
339/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistahan tietosi.

Tarkista itse. Gooleta vaikka " koska tyel-maksuja alettiin periä työntekijöiltä"

Vierailija
340/1597 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin teimme mekin.

No että maksaneet sillä tyel-maksua ei teiltä kerätty kuin vähän työuranne lopussa.

Älä viitsi valehdella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän