Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita
Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.
Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.
Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Siis lukion ka. Vai? Ei yo-papereissa ole tuollaisia.
Kyllä siinä samassa pitäisi tulla päästötodistus... kyselehän jos olet jäänyt ilman ;)
Lukion päättötodistuksen ka ei kerro mitään yo-tutkinnon tuloksesta. Ehkä sun kannattaa vähän kysellä apuja tuon ymmärtämiseen?
- Vien sinut pois täti-oikkuselle, jos et ole kiltti. (Alle kouluikäisenä toistuvasti).
- Aina olet tuollainen.
- Ei teidän kanssa viitsi lähteä mihinkään, kun olette tuollaisia.
- Laihduttaisit, niin voisit käyttää toisenlaisia vaatteita.
- Minulla onkin hienommat vaatteet kuin sinulla.
Äidilläni oli tapana saada minut itkemään. Kun sitten itkin, sain kuulla "älä siinä kollota, älä siinä ulise". Opettelin itkemään niin, että kyyneleet tulivat nenästä. En ymmärrä, miten se onnistui, mutta tärkeintä oli olla näyttämättä sitä, että sanat satuttivat.
Jokaiselle päivälle äidillä oli oma aiheensa. Jos ei itse keksinyt, luki päiväkirjaani. Hän oli myös erittäin taitava piilottamaan minulle tärkeitä pieniä esineitä ja koruja.
Vierailija kirjoitti:
-Soitin sulle koska en ole saanut siskoasi kiinni. Voitko hakea sen puhelimeen?
Äiti soitti ekaa kertaa 3,5 kk jälkeen kun taas lempisiskon kanssa puhelimessa jutteli pitkät puhelut päivittäin. Asuttiin kimppakämpässä niin tiesin.
Perus tärkeä keskustelu heti vanhempien erottua: Olette pilanneet mun elämän. (Äiti oli tyhmänä teininä hommaamalla hommannut lapsia. Osasin 6-vuotiaana sanoa, että äiti itse oli pilannut elämänsä kun ei tehnyt aborttia ja ohjasin siskonikin poistumaan paikalta. Tämä ei lisännyt suosiotani)
- Koska olet tollainen idiootti, että pilaat aina kaiken! Sain sairaskohtauksia kesken reissujen koska minulla oli kaksi neurologista sairausta, joista toisesta äiti tiesi, koska diagnoosi, mutta jätti kokonaan hoitamatta tai tutkittamatta. Välillä olin tuntikausia ulkona tajulkankaalla kunnes sisko löysi. Asuttiin aika pahalla seudulla.Olin ihan pikkutyttö.
Minkä ikäluokan ihmisiä olet?
Itsehän seurasin kun muutama ei-niin-vakaa ihminen hankki ensimmäisensä jo 17-vuotiaana. Oli kuulemma niin ihanaa saada perhe, eikä haittaa, vaikkei ole asuntoa, rahaa ja onhan hän lapsen isän tuntenut jo yläasteelta. Sekoilu vuosien mittaan oli myös sen mukaista, taitaa ekat satsit lapsia olla jo aikuisia. Nämä aikuistuneet lapset ovat kertoneet miten hyvin kotona on sujunut, kun nämä äidit olivat saaneet päähänsä elää nuoruuttaan ja miten kasvatuksessa ei ollut mitään punaista lankaa. Yksikin äiti oli tajunnut vasta lasten ollessa kymmenvuotiaita, että oli tullut toistaneeksi omaa lapsuutensa kaavaa, mikä oli ollut hirveän hajottava ja vahingollinen. Kyllähän se nyt selvää on, että jos äiti on kypsymätön, niin ei se äitiys ainakaan paranna asiaa. Tämä oli myös syy, miksi en halunnut lapsia kovin nuorena, koska koin, etten ole valmis ja haluan hajurakoa omaan lapsuuden ilmapiiriini etten vahingossakaan kanna sitä kamaluutta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et jättänyt minulle muuta vaihtoehtoa totesi äitini kun oli pahoinpidellyt minut 4-vuotiaana tajuttomaksi. Kidutusta oli pitkään ja lopulta äityi niin pahaksi sen pahoinpitelyn aikana että pissat tuli housuun ja taju lähti. Pahoinpitelyn aikana hän hoki: Miksi teit tämän minulle, miksi teit tämän minulle. Seuraavana päivänä totesi että häntä niin säälitti kurittaa minua, mutta hänen oli pakko. Perussyynä pahoinpitelyyn oli se kun olin insestin uhri ja keimailin isälleni kuulemma. Äitinikin oli väärällä tavalla kiinnostunut kehostani. Tämä on vaikuttanut koko elämääni pilaten lähes kaiken. Pitkään uskoin olevani itse syyllinen, kuten minulle aina vakuutettiin.
Silmitöntä väkivaltaa. Tulee mieleen Milo ja Vilja Eerika.
Kyllä. Jäin henkiin kaikesta huolimatta mieli hyvin vaurioituneena. Henkinen lyttääminen oli meillä jokapäiväistä. Minulla on mm. dissosiatiivinen identiteettihäiriö jossa varsinkin yksi osa toimii käytännössä itseäni vastaan. Näistä persoonista jotka siis tiedostan.
Narsisti äidin suusta kuultua? Miltä se sitten äidin sanomana oikein kuulosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et jättänyt minulle muuta vaihtoehtoa totesi äitini kun oli pahoinpidellyt minut 4-vuotiaana tajuttomaksi. Kidutusta oli pitkään ja lopulta äityi niin pahaksi sen pahoinpitelyn aikana että pissat tuli housuun ja taju lähti. Pahoinpitelyn aikana hän hoki: Miksi teit tämän minulle, miksi teit tämän minulle. Seuraavana päivänä totesi että häntä niin säälitti kurittaa minua, mutta hänen oli pakko. Perussyynä pahoinpitelyyn oli se kun olin insestin uhri ja keimailin isälleni kuulemma. Äitinikin oli väärällä tavalla kiinnostunut kehostani. Tämä on vaikuttanut koko elämääni pilaten lähes kaiken. Pitkään uskoin olevani itse syyllinen, kuten minulle aina vakuutettiin.
Silmitöntä väkivaltaa. Tulee mieleen Milo ja Vilja Eerika.
Kyllä. Jäin henkiin kaikesta huolimatta mieli hyvin vaurioitun
Tosi surullinen ja paha mieli puolestasi :(
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Kyllä siinä samassa pitäisi tulla päästötodistus... kyselehän jos olet jäänyt ilman ;)
Amispersulle tiedoksi: lukion päättötodistuksessa on arvosanat numeroina 4-10 ja yo-tutkintotodistuksessa improbatur-laudatur. Voi saada toisen ilman toista. Lukio on eri asia kuin YO-tutkinto, vaikka nämä yleensä suoritetaankin yhdessä.
Ei ole mitään syytä erottaa narsistiäiti tai narsisti-isä -yhdyssanoja toisistaan. Huom oikeinkirjoitus!
Lukion suorittaneen on osattava. Amikset ei kaikki osaa edes lukea ja kirjoittaa.
Eikö ole hauskaa, että narsistin mielestä muut ihmiset ovat roskaa, mutta narsisti ei ole yhtään mitään ilman muiden alistamista. Ei vois elää ilman vaikka sitä lasta jota pitää saada kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hauskaa, että narsistin mielestä muut ihmiset ovat roskaa, mutta narsisti ei ole yhtään mitään ilman muiden alistamista. Ei vois elää ilman vaikka sitä lasta jota pitää saada kiusata.
Jep. Näitä on ihan hoitoalallakin, missä ei todellakaan soisi olevan.
Minun äitini pitää minua koko ajan siskoni ja itsensä välissä ns sovittelijana. Jauhaa koko ajan minulle kuinka siskoni on paha ihminen ja lapsensa ikäviä, paitsi yksi on ihana ja fiksu. Ei halua että olemme siskon kanssa tekemisissä keskenämme. Emmekä olekaan, kun siskoni kokee, että äiti on aina häntä vastaan ja pitää vain minusta. Syyttää siitä minua. Silti kyläilevät toistensa luona ja ovat tekemisissä muutenkin, ehkä jopa enemmän kuin me. Näistä vierailuista tulee minulle aina ilkeä raportti.
Erityisesti inhoaa siskoni lapsia, paitsi sitä yhtä ja haukkuu heitä. Tuntuu että äiti valitsee aina yhden suosikin ja tällä hetkellä se on 1 siskoni lapsista. En jaksa enää äitiäni ja vähän pelkään tämän ns. suosikin tilannetta. Äiti alkaa varmaan nostaa häntä omia sisaruksiaan vastaan, kuten teki minullekin. En tiedä onko äitini narsisti, hän haluaa aina puhua itsestään eikä häntä minun asiani kiinnosta. Paitsi jos ne ovat ns huonoja uutisia. Niistä hän syttyy.
Aloittajan kannattaa muistaa, että narsistisesti käyttäytyvä vanhempi sanoo aina kullekin sellaisia asioita, joista hänelle itselleen on sillä hetkellä hyötyä. On siis ihan mahdollista, että myös sisko on saanut jossain vaiheessa kuulla olevansa äidin lempilapsi.
Meillä oli näin. Jompikumpi meistä siskoksista oli aina se parempi, ja se vaihteli, kumpi. En lainkaan usko, että äiti olisi varsinainen narsisti, mutta hänellä oli kyllä joitakin vahvoja narsistisia piirteitä käytöksessään.
Puhu rohkeasti siskosi kanssa, varsinkin jos hänkin ymmärtää äitinne narsismin. Sinä et ollut hänelle oikeasti rakkaampi vaan hän käytti tuota manipulointikeinona. Näköjään se on tehonnut loistavasti. On täysin mahdollista, että hän on sanonut samoin siskollesi.
Jos kerran tiedät jo, mikä äitisi on naisiaan, miksi suostut edelleen noihin peleihin ainakin mielessäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä samassa pitäisi tulla päästötodistus... kyselehän jos olet jäänyt ilman
Autosta saa päästötodistuksen 🤣🤣
Kandeis ehkä käydä se lukio 🤔
Tässä näitä mieleenjäävimpiä.
13-vuotiaana olin vakuuttunut, että minulla on aivosyöpä. -Olet vaan huomionhakuinen
(Terpaiaanhan minut olisi pitänyt ohjata.)
Kun minut irtisanottiin - No sehän ei tullut yllätyksenä.
n. 11-vuotiaalle -Sä et kyllä ole edes mikään nainen.
Teininä itkin kun olin masentuntut. -Älä pillitä.
Kun isäni teki kuolemaa - Älä tule käymään, koska kaaduin häntäluulleni, ymmärräthän että minulla on vaikeaa.
Sinulla on länkisääret kuten isälläsi (Itse asiassa äskettäin ortopedi sanoi minulle, että jalkani ovat harvinaisen suorat).
Onneksi paska akka on nyt kuollut ja olen vapaa. Ei ole ikävä.
Taitaa suomalaisista suurin osa olla johonkin suuntaan vinksallaan.