Narsisti äidin suusta kuultua - jaetaan tarinoita
Narsisti äiti on kertonut minulle suoraan, että olen hänen lempilapsensa. Verrattuna siskooni. Asia painaa minua, koska olen läheinen siskoni kanssa ja haluaisin kertoa hänelle asioita. Tätä en voi kuitenkaan kertoa koskaan.
Olen myös kuullut äitini toisaalta kertovan puolisolleen, että hämmästyttävää kyllä, rakastaa jopa enemmän hänen lastaan, kuin omia lapsiaan.
Mitä itse narsisti äiti päästänyt suustaan?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin isoäitisi. Sulla on isoäidin otsa. Sulla on isoäidin leuka. Sulla on yhtä levee perse kuin isoäidillä.
Nämä. Minussa ei ollut koskaan mitään hyvää. Yliopistoonkin pääsin tuurilla.
Minussakaan ei ole mitään hyvää, olen täysin vääränlainen ihminen, mikä minulle on ivallisesti kerrottu.
"Mitähän sustakin olisi tullu, jos isäs olis saanu sut kasvattaa?"
Tämä noin kymmenvuotiaalle.
"Mitähän isästäs olis tullu, jos olis saanu käydä koulua?"
Kun jokin koe meni penkin alle.
"Susta ei o mihinkään, ei mihinkään!"
Tommosesta ei mitään tu, ei yhtään mitään!"
Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Äiti, isä, veljeni ja tämä lapset olivat yhdessä viikon Espanjassa.
Joitakin vuosia sen jälkeen matkoista puhuttaessa sanoin äidilleni, ettemme ole koskaan olleet koko porukalla matkalla.
Tähän äiti: Höh, oltiinhan me Espanjassa.
Selvä merkki narsismista!
(ei ihme, että palstalaisten lähipiiristä 90 % on narsisteja, vain palstalaiset itse ovat narsismista vapaita pulmusia ja uhreja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää sinua kun olet kuin isäsi.
Sitten kun isänne kuolee (tähän ei tullut koskaan jatkoa. En tiedä mitä äitini olisi tehnyt)
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Yleisesti sinä nyt oot tommonen
Teen sinut perinnöttömäksi
Ja en ole tekemisissä äitini kanssa.
No olihan ne huonot paperit, mitä narsistista tuossa on?
Varmaan se, että mikään yli kasin ei ole huono keskiarvo.
Vierailija kirjoitti:
Et jättänyt minulle muuta vaihtoehtoa totesi äitini kun oli pahoinpidellyt minut 4-vuotiaana tajuttomaksi. Kidutusta oli pitkään ja lopulta äityi niin pahaksi sen pahoinpitelyn aikana että pissat tuli housuun ja taju lähti. Pahoinpitelyn aikana hän hoki: Miksi teit tämän minulle, miksi teit tämän minulle. Seuraavana päivänä totesi että häntä niin säälitti kurittaa minua, mutta hänen oli pakko. Perussyynä pahoinpitelyyn oli se kun olin insestin uhri ja keimailin isälleni kuulemma. Äitinikin oli väärällä tavalla kiinnostunut kehostani. Tämä on vaikuttanut koko elämääni pilaten lähes kaiken. Pitkään uskoin olevani itse syyllinen, kuten minulle aina vakuutettiin.
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo- tulos - sait sitten pazkapaperit ka 8.1. Pikkusisko sanoi että olis tappanut itsensä jos yo-tulos olis ollut huono
Siis lukion ka. Vai? Ei yo-papereissa ole tuollaisia.
Kyllä siinä samassa pitäisi tulla päästötodistus... kyselehän jos olet jäänyt ilman ;)
Päästötodistuksia saa nykyään katsastusasemilta. Kouluista tulee tutkinnon päättötodistuksia. Mikä on loogista, sillä ei sinne kouluun jäädä, vaikkei tutkintoa saisikaan suoritettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun isänne kuolee (tähän ei tullut koskaan jatkoa. En tiedä mitä äitini olisi tehnyt)
Ihan hyvät lukiopapereiksi.
No eivät kyllä ole. Olisin itsekin ollut pettynyt. Ei yhtään narsistista, jos vanhempi mainitsee asiasta.
Mikään yli kasin ei ole huono, saati paska. Narsistista on selittää omaa pettymysrajaansa yleisesti päteväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista ei ole mikään erityisesti narsismin ilmentymä. Perinnöttömäksi jättäminen esimerkiksi on ollut aivan yleinen sanonta vanhemmalla kansalla. Olisitko vähän yliherkkä?
Kuka pölöpää sanaa mitään noista lapselleen?
Ihan oot kuin isäs.
En usko, että sulla on edes oikeita kavereita, kuka tuollaisen kanssa haluaisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista ei ole mikään erityisesti narsismin ilmentymä. Perinnöttömäksi jättäminen esimerkiksi on ollut aivan yleinen sanonta vanhemmalla kansalla. Olisitko vähän yliherkkä?
Paha ihminen sanoo noin. Ihan sama onko narsisti vai muuten päästään pipi. Eri.
Ei siinä ole mitään erityise
Mene nyt vit tuun siitä lässyttämästä. Jokainen noista lauseista on sellainen, ettei niitä lapselle sanota.
Vierailija kirjoitti:
Et jättänyt minulle muuta vaihtoehtoa totesi äitini kun oli pahoinpidellyt minut 4-vuotiaana tajuttomaksi. Kidutusta oli pitkään ja lopulta äityi niin pahaksi sen pahoinpitelyn aikana että pissat tuli housuun ja taju lähti. Pahoinpitelyn aikana hän hoki: Miksi teit tämän minulle, miksi teit tämän minulle. Seuraavana päivänä totesi että häntä niin säälitti kurittaa minua, mutta hänen oli pakko. Perussyynä pahoinpitelyyn oli se kun olin insestin uhri ja keimailin isälleni kuulemma. Äitinikin oli väärällä tavalla kiinnostunut kehostani. Tämä on vaikuttanut koko elämääni pilaten lähes kaiken. Pitkään uskoin olevani itse syyllinen, kuten minulle aina vakuutettiin.
Tämä äitisi käytös viittaa psykopatiaan. Tosin psykopaatithan ovat myös narsisteja.
Mikä tämä merkillinen yhdistävä tekijä monessa on, tämä iva isää kohtaan? Vihasiko/vihaavatko nämä äidit miehiään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvät lukiopapereiksi.
No eivät kyllä ole. Olisin itsekin ollut pettynyt. Ei yhtään narsistista, jos vanhempi mainitsee asiasta.
Mikään yli kasin ei ol
vapautan tämän "huonotokarisen" muutenkin pahasta ja kerron nyt opiskeluun liittyvän faktan: kasin todistuksella valmistuvat ovat älykkäämpiä kuin kympin oppilaat, koska he haluavat kehittää itseään monipuolisemmin. Kympin oppilailla se osaaminen perustuu kouluun soveltuvaan temperamenttiin, opettajan miellyttämiseen ja ylisuorittamiseen, ei älykkyyteen. Eli voit onnitella itseäsi, joka sait kasin todistuksen, eli noihan on hyvät paperit.
Olen kuullut juttuja ihmisistä, jotka heittäytyivät ikkunasta kun saivat 9,1 paperit lukiosta. Voisiko vähän höllentää sitä pipoa kumminkin, mutta jostain noikin vaatimukset kumpusivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, että mikään yli kasin ei ole huono keskiarvo.
Mun mutsi tokaisi samaa, vietyäni reippaana yläasteen todistuksen nähtäville, jossa keskiarvo oli 8,4, että: olishan tuo kyllä voinut parempikin olla. Se jäi kyllä muistiin, ja pilasi koko kevätjuhlapäivän fiiliksen.
Sittemmin olen yliopiston suorittanut, koko ajan työelämässä ollut, mutta edes maisterintutkielmani ei saanut äitini suupieliin kuin kummallisen mairean virnistyksen.
-Soitin sulle koska en ole saanut siskoasi kiinni. Voitko hakea sen puhelimeen?
Äiti soitti ekaa kertaa 3,5 kk jälkeen kun taas lempisiskon kanssa puhelimessa jutteli pitkät puhelut päivittäin. Asuttiin kimppakämpässä niin tiesin.
Perus tärkeä keskustelu heti vanhempien erottua: Olette pilanneet mun elämän. (Äiti oli tyhmänä teininä hommaamalla hommannut lapsia. Osasin 6-vuotiaana sanoa, että äiti itse oli pilannut elämänsä kun ei tehnyt aborttia ja ohjasin siskonikin poistumaan paikalta. Tämä ei lisännyt suosiotani)
- Koska olet tollainen idiootti, että pilaat aina kaiken! Sain sairaskohtauksia kesken reissujen koska minulla oli kaksi neurologista sairausta, joista toisesta äiti tiesi, koska diagnoosi, mutta jätti kokonaan hoitamatta tai tutkittamatta. Välillä olin tuntikausia ulkona tajulkankaalla kunnes sisko löysi. Asuttiin aika pahalla seudulla.Olin ihan pikkutyttö.
Vierailija kirjoitti:
Mm.Narsistinen äitini jaksoi aina lapsena kertoa minulle, kuinka pilasin hänen elämänsä ja ilman minua hänen elämänsä olisi ollut mahtavaa. Kerran sanoi, että juokse auton alle ja tapa itsesi (olen ollut varmaan alta kouluikäinen).
Kaikenlaista vuosien varrella. Emme ole tekemisissä.
Meidän äitimme taas tarinoi aina salaperäisesti ihan kuin emme olisi kuulleet "jos noita ei olisi ollut, niin olisin sen talon laittanut myyntiin ja lähtenyt merille.." "jos noita ei olisi ollut, niin olisin *joku aivan järjetön haave mistä kuulimme myös lapset ensimmäistä kertaa ja joka yleensä oli aiemmin äidin dumaama ajatus, eli ihan keksittyjä juttuja"
Tämä ihana äiti siis syytti kolmea lastaan siitä, että ylipäätään teki meidät eikä jättänyt lapsilukua vaikka yhteen tai kahteen, ja siitä, että kusi lahjakkaasti talokauppansa. Lisäksi mitä ihmettä hän meni selittämään tuollaisia meidän kuulten ylipäätään? Noi kaikki oli sitä paitsi aikuisen vastuulle kuuluvia juttuja, joita ei voi laittaa lasten tiliin mitenkään.
Jalka oli jotenkin sijoiltaan, mutta äiti ei pitänyt sitä tärkeänä asiana.
Vierailija kirjoitti:
Silmitöntä väkivaltaa. Tulee mieleen Milo ja Vilja Eerika.
Olet kuin isoäitisi. Sulla on isoäidin otsa. Sulla on isoäidin leuka. Sulla on yhtä levee perse kuin isoäidillä.
Nämä. Minussa ei ollut koskaan mitään hyvää. Yliopistoonkin pääsin tuurilla.