Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa olla vuodesta toiseen köyhä kuin kirkonrotta

Vierailija
03.08.2024 |

En vain saa taloutta kuntoon millään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos voisi ostaa vaikka sushia tai mansikoita miettimättä niiden hintaa sen enempää.

Ap

Vierailija
2/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa kuntoon? Minä nousin köyhyydestä, miksi sinäkin et pystyisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elät vuodesta toiseen muuttamatta mitään asioita tekemisissäsi, miten voit kuvitella, että taloudellinen tilanteesi muuttuisi paremmaksi kuin taikaiskusta? 

Vierailija
4/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä ihmisiä mitkä odottelee lottovoittoa kohdalle vai niitä, jotka tekee töitä edes sen pienen rahan eteen isompaa kuva miettiessä?

Vierailija
5/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elät vuodesta toiseen muuttamatta mitään asioita tekemisissäsi, miten voit kuvitella, että taloudellinen tilanteesi muuttuisi paremmaksi kuin taikaiskusta? 

Ilman resursseja, eli rahaa, tässä maassa on mahdotonta tehdä yhtään mitään, kuten parantaa asemaansa. Heikennykset tuhoavat niin paljon enemmän kuin millään tekemisellä pystyy parantamaan, vaikka olisi töissäkin, irtisanomissuojaa heikennetään, palkankorotuksista ei kannata edes puhua, raadat vaan entistäkin vähemmän rahan takia entistäkin turvattomammassa työsuhteessa, ansiosidonnaista työttömyysturvaakin heikennetään, asumistukea heikennetään vaikka asumiskulut, vuokrat, jne. kallistuvat siitä huolimatta, ym. ym.

Ei tavallinen ihminen pysty enää mitään vaikuttamaan omaan elämäänsä, muut vaikuttavat niin valtavan negatiivisesti ja sellaisella ylivoimalla ettei siihen pysty vaikuttamaan mitään.

Vierailija
6/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa kuntoon? Minä nousin köyhyydestä, miksi sinäkin et pystyisi. 

En oikein tiedä. Varmaan siksi, etten saa hyväpalkkaista työtä ja jos joskus saan rahaa säästöön, niin tulee joku yllättävä meno, johon ne on pakko käyttää. Olen myös yli kymmenen vuotta ollut sinkkuna ja maksanut yksin kaikki kulut.

Ap

Vierailija
7/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole tienannut enempää kuin maksimissaan 2100 euroa kuukaudessa, yleensä nettosumma pyörinyt 1600-1800 hujakoilla. Joillekin tuo ei riittäisi mihinkään, minulle hyvin. Mulla on auto ja lapsikin ja ihan normaali vuokra ym kulut. Säästössä on viisinumeroinen summa, pienistä puroista kertynyt. 

Vierailija
8/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole tienannut enempää kuin maksimissaan 2100 euroa kuukaudessa, yleensä nettosumma pyörinyt 1600-1800 hujakoilla. Joillekin tuo ei riittäisi mihinkään, minulle hyvin. Mulla on auto ja lapsikin ja ihan normaali vuokra ym kulut. Säästössä on viisinumeroinen summa, pienistä puroista kertynyt. 

Kuinka monta vuotta olet asunut yksin lapsesi kanssa?

Vierailija
9/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo olekaan mikään erityisen pieni palkka...

Vierailija
10/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuti ruikuti.

Vierailija
11/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 nettona on ihan hyvä liksa. Ja lapsesta saa elatusta. Mut koitappa elää 500 kuussa, maksat siitä summasta velkaa (200 - ) koko ajan pois eli et saa edes mitään pieniä puroja säästöön. Loppusummasta menee vielä pakolliset sivukulut.

Vierailija
12/12 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä siitä, että olet lähinnä rottaan verrattavissa.