Työikäisistä valtaosa jätti influenssarokotuksen ottamatta, siis OSTAMATTA
Sitähän ei terve työikäinen julkisesta terveydenhuollosta saa. Ylen toimittajilla on kattava työterveyshuolto, niin heiltä varmaan unohtuu tällaiset.
Kommentit (186)
ai nytkö rokotellaan jo nuhaakin vastaan? kuinka huono pitää oman immuunijärjestelmän olla, että pitää rokottaa? kun juuri rokotusten takia lentsut on kehittynyt supertaudeiksi, eli antibiootti resistenteiksi. epäilen, että teitä on nyt vedetty huulesta ja rajusti. harmittääko kun menitte vipuun?
Vierailija kirjoitti:
Rokoteuskovaiset. Ottavat piikkejä ja heti sairastuvat tautiin jota vastaan ottivat piikin.
Niinhän sinä raukka luulet. Tiedoksesi, luulo ei ole tiedon väärti. Onko sinulla muitakin rajoitteita aivojesi toiminnassa?
Työnantaja ei tarjonnut sitä ja nyt töissä pyyhkii influenssa aalto. Pomo yritti kysellä, josko olisin myöntyväinen siirtämään minulle myönnettyä vuosilomaa, kun ei ole terveitä työntekijöitä. Sanoin, ettei ole minun ongelmani, että kaikki ovat sairaana lomani aikaan. Ehkä ensi vuonna saadaan rokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jutussa syytetään, että työikäiset ottavat laiskasti influenssarokotteita. Voi olla rahastakin kiinni.
Eläkeläiset saavat tämänkin ilmaiseksi.
Missä?
Jokaikisessä terkkarissa yli 65-vuotiaat. Oletko sinä lukutaidoton, kun et ole aiemmista linkeistä ja viesteistä osannut tuota tietoa omaksua?
Kaikki eläkeläiset eivät ole yli 65-vuotiaita eivätkä kaikki yli 65-vuotiaat ole eläkeläisiä, idiootti.
Saa se 65-vuotias ilmaisen rokotteen, vaikka olisi töissä, torvelo. Alle 65 v on todnäk TKEllä, eli on erittäin todennäköistä, että on joku sairaus, joka antaa jo itsessään rokotuksen. Järjen käytön köyhyyttä on myös se, että 64 v terve eläkeläinen ei osaa rokotustilanteessa sanoa, että lähipiirissä on riskiryhmäläisiä. Ei nämä rokottajat yleensä mitään paperitodisteita kysele.
Vierailija kirjoitti:
ai nytkö rokotellaan jo nuhaakin vastaan? kuinka huono pitää oman immuunijärjestelmän olla, että pitää rokottaa? kun juuri rokotusten takia lentsut on kehittynyt supertaudeiksi, eli antibiootti resistenteiksi. epäilen, että teitä on nyt vedetty huulesta ja rajusti. harmittääko kun menitte vipuun?
Influenssa on virus. Viruksiin ei tepsi antibiootit. Antibiootit tuhoavat vain bakteereita.
Vierailija kirjoitti:
Kausi-influenssaa vastaan on rokotettu jo kauan. Ei ole mikään uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo paljoa maksanut, rokottaminen. Viitseliäisyydestä kiinni.
No paljonko maksoi?
Helsingissä se on 44 e rokotuspisteellä (Ateneuminkuja). Muualla varmaan vähän halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssa on virus. Viruksiin ei tepsi antibiootit. Antibiootit tuhoavat vain bakteereita.
Jäykkäkouristus eli tetanus on grampositiivisen Clostridium tetani- eli jäykkäkouristusbakteerin aiheuttama hengenvaarallinen tauti.
"Taudin ennaltaehkäisyyn on saatavilla hyvin tehokas rokote"
https://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4ykk%C3%A4kouristus
Vierailija kirjoitti:
Sain sen riskiryhmäläisenä ilmaiseksi.
Pieni hinta se olisi maksaakin. Olen aiemmin hakenut ns punkkibussilta.
Osalla punkkibusseista tosiaan on harhaanjohtava nimi, koska sieltä saa muitakin kuin puutiaiasaivokuumeelta suojaavia rokotuksia.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 40 euroa influenssarokotteesta. Tuli halvemmaksi kuin mahdollinen viikon saikku.
T. Pienyrittäjä
Ja mitä hittoa täällä horistaan, en kyllä saanut rokotteesta mitään oireita jonka takia olisi tarvinnut olla töistä pois.
Hyvä, ettet saanut mitään oireita.
Itse olen kerran ottanut ja sen jälkeen olin viikon pois töistä, kuume huiteli 39 asteessa usean päivän ajan. Eli näin perusterveenä en ota rokotusta. Jos jatkossa kuulun johonkin riskiryhmään, niin harkitsen sitten uudelleen.
Onkohan sulla joku immuunivaje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäykkäkouristus eli tetanus on grampositiivisen Clostridium tetani- eli jäykkäkouristusbakteerin aiheuttama hengenvaarallinen tauti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4ykk%C3%A4kouristus
Niin? Miten tämä liittyy mihinkään?
Miten ihmiset selvisivät ennen rokotuksia?
Tietysti oma immuunipuolustus on ,jos sitä ei ole heikennetty pistoskuormalla.
Työnantaja tarjoaa rokotuksen kaikille halukkaille mutta eihän se pakollinen ole kuten puolisollani kun sairaanhoitajana työskentelee. Ottaisin kyllä vaikka pitäisi maksaa sillä otan muitakin maksullisia rokotteita suojatakseni itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4ykk%C3%A4kouristusNiin? Miten tämä liittyy mihinkään?
"Influenssa on virus. Viruksiin ei tepsi antibiootit. Antibiootit tuhoavat vain bakteereita." ( rokote bakteeria vastaan?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo paljoa maksanut, rokottaminen. Viitseliäisyydestä kiinni.
Rokoteaineen sai alle parilla kympillä. Rokottaminen ei maksanut mitään (tk:n rokotuspiste pisti). En pitänyt kalliina. Otan aina rokotteen, koska lähipiirissä on ihmisiä, joille influenssa voisi oikeasti olla vaarallinen. Enkä sitä muutenkaan haluaisi.
Meillä tk on aivan tukossa, sinne ei saa mitään aikoja.
Mä olen töissä apteekissa, ja vaikka minusta siellä tartuntariski (varsinkin asiakkaista) on todella pieni, niin olen silti tosi hyvilläni, että me saamme käydä julkisella otattamassa rokotteen maksutta. Tosin ei se rokotekaan paljon maksa, isoin asia siinä on minusta se vaiva. Oisko rokotteen hinta jotain 14-15e?
Tosin totta varmaan sekin, että riskiryhmäläisten läheiset sen saavat helposti myös, kun vain viitsii sanoa, että on sellainen.
En ota.
Saisin sen pienen työnantajan järkkäämästä työterveydestä, lisäksi meillä on työkykyvakuutus josta saa KAIKKI kulut johonkin rajaan asti (pl. hammaslääkäri ja gynen määräaikaishuollot).
Harvinaisuus olen sitten siinäkin mielessä että lähipiirissä ei ole riskiryhmäläisiä. Ehkä harkitsisin jos mies tai teini sairaistaisi syöpää... mutta mistä mä sen influenssan saisin kun ei ole 50 vuoteen muhun tarttunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Rokote esittelee taudinaiheuttajan pienen osasen elimistölle ilman taudin puhkeamista ja se vahvistaa ihmisen immuunipuolustusta, niin ettei hän saa tautia.
Vähän niin kuin ihmisille näytettäisiin ennakolta syksyllä karhun pää, ei koko karhua, että tietävät heti puolustaa, jos sen näköinen otus talvella hyökkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jutussa syytetään, että työikäiset ottavat laiskasti influenssarokotteita. Voi olla rahastakin kiinni.
Eläkeläiset saavat tämänkin ilmaiseksi.
Missä?
Jokaikisessä terkkarissa yli 65-vuotiaat. Oletko sinä lukutaidoton, kun et ole aiemmista linkeistä ja viesteistä osannut tuota tietoa omaksua?
Kaikki eläkeläiset eivät ole yli 65-vuotiaita eivätkä kaikki yli 65-vuotiaat ole eläkeläisiä, idiootti.
Saa se 65-vuotias ilmaisen rokotteen, vaikka olisi töissä, torvelo. Alle 65 v on todnäk TKEllä, eli on erittäin todennäköistä, että on joku sairaus, joka antaa jo itsessään rokotuksen. Järjen käytön köyhyyttä on myös se, että 64 v terve eläkeläinen ei osaa rokotustilanteessa sanoa, että lähipiirissä on riskiryhmäläisiä. Ei nämä rokottajat yleensä mitään paperitodisteita kysele.
Totta. Ei ne kysele edes sitä, oonko oikeasti farmaseutti :) (ja siis oon)
Vaikka olisi itse terve, niin joku läheinen voi kuulua riskiryhmään. Sekin voi olla peruste ilmaiselle rokotukselle. Näin mulle sanottiin terveysasemalla.