Työikäisistä valtaosa jätti influenssarokotuksen ottamatta, siis OSTAMATTA
Sitähän ei terve työikäinen julkisesta terveydenhuollosta saa. Ylen toimittajilla on kattava työterveyshuolto, niin heiltä varmaan unohtuu tällaiset.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jutussa syytetään, että työikäiset ottavat laiskasti influenssarokotteita. Voi olla rahastakin kiinni.
Eläkeläiset saavat tämänkin ilmaiseksi.
Ja "Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 40 euroa influenssarokotteesta. Tuli halvemmaksi kuin mahdollinen viikon saikku.
T. Pienyrittäjä
Ja mitä hittoa täällä horistaan, en kyllä saanut rokotteesta mitään oireita jonka takia olisi tarvinnut olla töistä pois.
Hyvä, ettet saanut mitään oireita.
Itse olen kerran ottanut ja sen jälkeen olin viikon pois töistä, kuume huiteli 39 asteessa usean päivän ajan. Eli näin perusterveenä en ota rokotusta. Jos jatkossa kuulun johonkin riskiryhmään, niin harkitsen sitten uudelleen.
Kuinka moni tajuaa, että se on vain influenssarokote? Se ei suojaa viruksilta, jotka eivät ole influenssaviruksia? Luulenpa että moni teistä ei sisäistä tätä faktaa. Voit sairastua muuhun tautiin joka tapauksessa. Kaikki flunssat ei ole influenssia.
"Influenssa on tavallista nuhakuumetta eli flunssaa harvinaisempi ja vakavampi vaiva. Kausi-influenssalla tarkoitetaan A- ja B-virusten aiheuttamaa hengitysteiden tulehdusta, kun taas flunssaa aiheuttaa moni eri virus. Influenssa alkaa äkillisemmin ja on oireiltaan flunssaa rajumpi"
Olen sijaisena, joten ilmaiset influenssarokotukset eivät koske minua. Silti maksan joka vuosi mielellään 52 euroa, että olen suojassa varsin ikävältä ja rankalta taudilta. Syön myös terveellisesti, liikun ja pesen käsiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, jutussa syytetään, että työikäiset ottavat laiskasti influenssarokotteita. Voi olla rahastakin kiinni.
Missä?
Siihen rokotuksen ottamatta jättämiseen taitaa olla lähinnä kaksi syytä: toisaalta se, jos sen joutuu itse ostamaan - niin kuin nykyään yleisesti joutuu - ja toisaalta se, että etukäteen maallikon on aika hankala tietää, kuinka virulentit variantit ovat kunakin vuonna lähdössä liikenteeseen tai kuinka hyvin rokotteeseen sisällytetyt taudinaiheuttajat vastaavat tautikauden todellista tilannetta.
Mutta jos vastuullisesti haluaa toimia, niin eihän se rokote vielä niin kallis ole, etteikö sitä normaalituloinen henkilö saisi helposti vuosittain hankituksi, ottaen huomioon, että sen haitat ovat ainakin toistaiseksi pysyneet keskimääräiseen hyötyyn verrattuina jokseenkin vähäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Jokaikisessä terkkarissa yli 65-vuotiaat. Oletko sinä lukutaidoton, kun et ole aiemmista linkeistä ja viesteistä osannut tuota tietoa omaksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Jokaikisessä terkkarissa yli 65-vuotiaat. Oletko sinä lukutaidoton, kun et ole aiemmista linkeistä ja viesteistä osannut tuota tietoa omaksua?
Niin yli 65-vuotiaat saavat. Eivät kaikki eläkeläiset.
terv. Eläkeläinen 64-v.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki työikäisethän saa tuon ilmaiseksi työterveyshuuollosta.
Itse en ottanut koska rokotusaikoja ei saa enää Mehiläisen pienemmälle toimipisteelle työpaikan lähellä (kaupungin ulkopuolella). Olisi pakko tukkia keskustan toimipisteeseen missä surkeasti parkkipaikkoja eikä ilmaista pysäköintitilaa missään.
Mutta terveenä pysytty tähän asti ilmankin rokotetta.
Lähes kaikki?
Olen työtön, teen keikkaa. Ei ole työterveyshuultoa.
Itse olen ottanut jo vuosikaudet, ei ole tullut oireita, tavallista flunssakin olen sairastanut noin 10 vuotta sitten. Olen kuusikymppinen. Aiemmin otin lähinnä siksi, että lähipiirissä oli riskiryhmäläisiä (vanhuksia), nykyisin jo ihan itseni vuoksi.
Sanot terkkarissa, että lähipiirissäsi on riskiryhmäläisiä, joiden kanssa olet jatkuvasti tekemisissä. Rokote tulee. Ei sitä tarvitse sen kummemmin alkaa todistelemaan.
Miehelle tarjosi työnantaja, minun olisi pitänyt ostaa mutten ostanut
Meillä työnantaja tarjosi maksutta ja työajalla vielä. Sai käydä itse työajalla työterveydessä, ja yhden päivän työterveydestä oli hoitaja rokottamassa paikan päällä. Yllätys oli, miten harva otti rokotuksen. Ei tuota oikein helpommaksi olisi voitu enää tehdä..
Meillä työnantaja tarjoaa rokotteen. Itse kävin hakemassa, muutama läheinen työkaveri ei. Yksi sairasti influenssaa pari viikkoa, toisella alkoi juuri.
Maksuttomat rokotukset otan, itse en niistä maksa. Työnantajalle sairastaminen maksaa.
Kaikilla työikäisillä, esim. freelancereilla, ei ole työterveyshuoltoa.
Viime syksyn linjauksen mukaan influenssa- ja koronarokotus annettiin portaittain maksutta terveysasemalta vain riskiryhmään kuuluville ja heidän läheisilleen.
Rokoteuskovaiset. Ottavat piikkejä ja heti sairastuvat tautiin jota vastaan ottivat piikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Kaikki eläkeläiset eivät ole yli 65-vuotiaita eivätkä kaikki yli 65-vuotiaat ole eläkeläisiä, idiootti.
Anopilla oli koko käsivarsi turvonnut, pahasti monelle asialle kun on allerginen. Ttl oli neuvonut, että yrittää vastedes olla ottamatta rokotuksia enää. Koronan kakkosesta tuli rytmihäiriöitä, eli jätti rokotukset siihen. Me tehdään niin, että me muut otetaan rokotukset, jottei suotta viedä pöpöjä hänen talouteensa.