Pitääkö mun oikeasti ilmoittaa 160e synttärilahja Kelaan kun saan toimeentulotukea?
Mä siis saan perustoimeentulotukea, ja oli synttärit tällä viikolla. Sain lahjaksi 160e rahaa...Pitääkö nuo nyt sitten lain mukaan ilmoittaa tuloksi Kelaan kun haen perustoimeentulotukea?? Näin mulle väitettiin 😕😕
Kommentit (92)
Pitää, Kela sitten vähentää tuon 160€ tulevista korvauksista
Ei kukaan tiedä sun käteisvaroistasi. Et tietenkään ilmoita niitä.
No ei tietenkään, mitä oikein sekoilet? Kaikki raha pidetään mitä pidettävissä on.
Kukaan ei tule sun lompakkoasi tutkimaan.
Lain mukaan pitää, mutta vain tyhmä ilmoittaa, jos raha annettiin käteisenä.
Lain mukaan pitää myös ilmoittaa, verotuksessakin, ne tulot, jotka on saanut palauttamalla sellaisia pantillisia pulloja ja tölkkejä, joita ei ole itse ostanut.
Mutta moniko ilmoittaa?
Itse ilmoitan aina kaikki saamani lahjat ja löytämäni panttipullot.
Taivaspaikkasi on peruttu, jos et ilmoita.
Lain mukaan pitää ilmottaa. Nyt voit sitte miettiä millanen ihminen olet; lainkuuliainen vai kriminaali?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita vaan. Olethan tyhmä.
😂😂😂😂
Tai sovi lahjan antajan kanssa, että hän vaihtaa rahat lahjakortteihin ruokakauppaan. Näin sulla ei ole huono omatunto, jos muuten olisi.
Jos ne tuli tilille niin sieltähän ne sen näkevät ja tuki laskee saman verran. Jos sait käteisenä niin omatunnon mukaan voit ilmoittaa, tai sitten käydä hassaamassa ne kenenkään tietämättä.
Jos tilillä, näkevät vaikket erikseen ilmoittaisi. Jos käteisenä, älä ilmoita.
Ei kai nyt kukaan niin tampio ole, että käteisvarojaan Kelalle ilmoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan pitää ilmottaa. Nyt voit sitte miettiä millanen ihminen olet; lainkuuliainen vai kriminaali?
Sinä ainakin olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule sun lompakkoasi tutkimaan.
Oletko varma kun Aro valitaan Kelan pääjohtajaksi?
Olisit ottanut tavarana, mutta saa sen palautettua niin ei tule ongelmaa. Kelalle kaikki raha on käyettävissä olevaa.