Pitääkö mun oikeasti ilmoittaa 160e synttärilahja Kelaan kun saan toimeentulotukea?
Mä siis saan perustoimeentulotukea, ja oli synttärit tällä viikolla. Sain lahjaksi 160e rahaa...Pitääkö nuo nyt sitten lain mukaan ilmoittaa tuloksi Kelaan kun haen perustoimeentulotukea?? Näin mulle väitettiin 😕😕
Kommentit (92)
Ei tarvitse ilmoittaa käteisestä.
Kela ottaa sinuun yhteyttä ensi viikolla ja kysyy oletko saanut rahaa synttärilahjaksi. Kannattaa olla rehellinen.
Kelalla on keinot selvittää totuus asiassa. Kela seuraa meitä kehdosta hautaan.
Aika moni täällä tuntuu kehottavan rikokseen = petokseen josta saa vankilatuomion.
Olen järkyttynyt
Siis ketä oikeasti kiinnostaa joku 160 e. Ainoastaan jos olet niin tyhmä että olet kaikille siitä kertonut. Sitten on pakko kertoa sillä joku kyllä käräyttää sut.
Onko tuon summan pitäminen edes rikos?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni täällä tuntuu kehottavan rikokseen = petokseen josta saa vankilatuomion.
Olen järkyttynyt
Joo, Suomen vankilat on just näiden synttärilahjojen takia täynnä. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan pitää myös ilmoittaa, verotuksessakin, ne tulot, jotka on saanut palauttamalla sellaisia pantillisia pulloja ja tölkkejä, joita ei ole itse ostanut.
Mutta moniko ilmoittaa?
Kiitti vinkistä Ilmoitan piruuttani seuraavassa veroilmoituksessa tyhjät pullot.
Ajattelin ilmoittaa sillä löysin pullon ja palautin. Tosin ilmoittaminen voi vaikeutua Sillä palautus meni Mieli Ry:lle. Joku selvityspyyntö tulossa? Tai ehdollinen vankeustuomio!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt
Säkö määrittelet miten lakia saa rikkoa?
Katso millaisen tuomion petoksesta voi saada
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita vaan. Olethan tyhmä.
Niin, tyhmä olet jos ilmoitat.. parempi vaan kusettaa muiden rahoja koska moni muukin tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt
Säkö määrittelet miten lakia saa rikkoa?
Katso millaisen tuomion petoksesta voi saada
Jokaimen määrittelee ihan itse miten ja kuinka paljon lakia rikkoo.
Käteinen käteinen käteinen.
Itse jos käyn alkossakaan, nostan rahat ja maksan käteisellä koska tästäkin on mussutettu.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan pitää myös ilmoittaa, verotuksessakin, ne tulot, jotka on saanut palauttamalla sellaisia pantillisia pulloja ja tölkkejä, joita ei ole itse ostanut.
Mutta moniko ilmoittaa?
Voiko laittaa myös selvityksen kuluista? Polttoainekulut sinne kauppaan ajellessa? Siitä yhdestä purkista jonka löysin syksyllä.
Jos haluaa olla kelahuijari ja rikollinen, niin ei ilmoita.
Jos sait sen käteisenä, niin eihän Kela siitä mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta moniko ilmoittaa?
Vähäpätöisiä lahjoja ei tarvitse ilmoittaa verottajalle. Toki jos saa samalta henkilöltä niin paljon rahaa että siitä menee lahjavero, niin silloin asia on eri.
Tuollaisesta mihinkään vankilaan täysihoitoon pääse, saa sakkoja sekä rikosuhrimaksun bonuksena ja tietysti rikoshyöty tuomitaan valtiolle menetetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen käteinen käteinen.
Itse jos käyn alkossakaan, nostan rahat ja maksan käteisellä koska tästäkin on mussutettu.
Samoin Viron matkat on maksanut kaveri ja hotellit minä paikan päällä. Käteistä on muutenkin hyvä olla jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta moniko ilmoittaa?
Kiitti vinkistä Ilmoitan piruuttani seuraavassa veroilmoituksessa tyhjät pullot.
Veroilmoitus tarkastetaan automaattisesti, ei kukaan ihminen näe piruiluasi vaan kone laskee siitäkin verot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt
Eikun puolet on pullojen ja purkkien palauttajia :) suurrikollisia.