Olenko tunneköyhä/tympeä ihminen, kun en tykkää hirveästi puhua ihmisille (ylipäätään)?
En tykkää olla tentattavana esimerkiksi sukulaisten juhlissa, missä kysellään kaikki tapahtuvat viimeisten kuukausien ajalta. Jokin kaukainen sukulainen saattaa yhtäkkiä mainita minun olemassaolon sanomalla: "Ompas ap ujo, mitäs sinä olet tehny". En ole kovin läheinen sukulaisten kanssa, mutta menen kohteliaisuudesta paikalle.
En todellakaan ole sellainen ihminen, joka kaupassa jää juttelemaan myyjille, tai ylipäätään yrittäisi kehitellä "ompas se pakkasta pitänyt" tyyppisiä keskusteluja.
Toisaalta koen, että pitäisi olla aktiivisempi tässä asiassa, kun se varmaan vaikuttaa ihan älyttömästi mun. Tämä "tuppisuuna" oleminen on kyllä toisaalta ihan tietoinen päätös. Kaikki ihmiset todellakaan eivät ole mukavia, ja parempikin, että eivät tiedä minusta juurikaan mitään.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Monista muistakin kirjoitusvirheistä voidaan syyttää ääntämistä: niimpä, kumpa, ompa. P:n edellä n ääntyy m:ksi, joten pitää vain tietää, että pa (pä) -liitteen edellä säilyy kirjoitettaessa sama n, joka on sanan lopussa (niinpä, kunpa, onpa)
Unohdin käydä koulussa.
AP
Et vaan introvertti joita on noin puolet ihmisistä
Eri tasoisia
No, kyllä se ujous siitä katoaa, kun itsekeskeisyys katoaa iän myötä.
Sitten huomaat vanhempana ihmisenä miten höpöttelet kassoille ja muille tuntemattomille ihmisille, kissoille, koirille ja vaikka linnuille.😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monista muistakin kirjoitusvirheistä voidaan syyttää ääntämistä: niimpä, kumpa, ompa. P:n edellä n ääntyy m:ksi, joten pitää vain tietää, että pa (pä) -liitteen edellä säilyy kirjoitettaessa sama n, joka on sanan lopussa (niinpä, kunpa, onpa)
Unohdin käydä koulussa.
AP
Oppia ikä kaikki, meille kaikille.😉
Olet ihminen joka elää elämäänsä omanlaisellansa tavalla
Mä ajattelin joskus, että suurin osa ihmisistä on tyhmiä. Sitten tajusin, niinhän me ollaan kaikki eiku.
Ainakin silloin on kun sille puhutaan se esittää kuin ei kuulisi ja ylen katsoo puhujan. Se on noloa hänelle.
Et ole tunneköyhä. Sen todistaa jo se, että edes mietit että oletko. Jos olisit, vaivaisiko asia sinua? Ei vamastikaan. Tietysti minä täällä en tunne sinua ollenkaan, joten.. sinä tunnet itsesi, luota siihen.
Joskus ihminen voi olla jopa niin tunneihminen, että hänen on sen takia vaikea olla ihmisten kanssa. Älykkyys vaikuttaa myös, ja epätasainen kykyprofiili. Ja miten paljon tarvitsee olla yksin, onko introvertti.
Monet ihmiset jotka haluaa olla ihmisten kanssa ja jutella, voi silti olla kömpelöitä ja jäykkiä, ja jos yhteyksissä on vähän, kysymykset voi vaikuttaa tönköiltä. Kun ei tunne toista ihmistä hyvin, keskustelu voi sillon olla vaikeaa. Ja kysely voi tuntua utelulta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten huomaat vanhempana ihmisenä miten höpöttelet kassoille ja muille tuntemattomille ihmisille, kissoille, koirille ja vaikka linnuille.😉
Minun tuntemat itsekeskeiset ihmiset ovat kyllä aikamoisia hölösuita,ujoimmat taasen eivät tuo itseään juuri esille millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemat itsekeskeiset ihmiset ovat kyllä aikamoisia hölösuita,ujoimmat taasen eivät tuo itseään juuri esille millään lailla.
Jep. Eivät lakkaa puhumasta.
Sukulaiset ovat ärsyttäviä. Peilataan ja vertaillaan elämiä keskenään ja jos joku elää toisin, niin se se vasta kamalaa onkin.