Mummohan se taas tietysti paremmin tietää, paljonko pitää lapsella olla päällä!
Ajatelkaa, kun lapsi sentään on jo kohta 9 v, mutta minähän en tietenkään osaa valita sopivia vaatteita. En tietenkään. Tilanne se, että lapsi oli menossa isovanhempien kanssa ulkoilemaan, me puettiin valmiiksi ja hakivat lapsen pihalta mukaansa. Mittarissa oli jo +5 astetta ja ihan tyyni keli. Ajattelin, että kyllä siellä tarkenee vähemmälläkin, liikkuvat kuitenkin koko ajan, ja kun on juuri hankittu softshellpuku, niin voisi laittaa nyt sen. Joten puettiin softshelltakki- ja housut, niiden päälle ohuet kurahousut, villasukat, kumpparit, trikoopipo, kauluri, villatumput ja kurahanskat. Mummo valitti hysteerisenä, että kyllä olisi pitänyt olla vielä toppavaatteet, koska luntakin vielä on maassa! Ja paksumpi pipo ja toppahanskat blaa blaa blaa. Ja minä kysyin myöhemmin lapselta, että paleliko, niin sanoi, että ei yhtään!
Kai mun pitää antaa tuo huostaan, koska en vaan osaa. Oliko tämä nyt oikeasti jäätävän liian vähän vaatetta ja tuleeko kohta keuhkokuume?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksänvuotias on kuitenkin sen verran iso, että eikö voi fiksusti keskustella ja sopia yhdessä mummo, lapsi ja äiti siitä, mikä on sopiva määrä vaatetta? Ei tarvitse jälkeenpäin itkeä siitä. Samoin kuravaatekäytännöstä on hyvä sopia yhdessä, koska muuten hoidossa ollessa lapsi voi helposti "unohtaa" mitä äidin kanssa on sovittu ja seuraavan kerran äidille sanotaan, että no kun ei siellä mummon luonakaan tarvinnut pukea.
Nimenomaan. Tästä on kokemusta, että tulee vaatteet kuraisena kotiin, vaikka kurikset on olleet repussa mukana. Kun kysyy, että miksei ei puettu: koska ei halunnu pukea !?!?
Miksi hän tulee kotiin kuraisena????????????????????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksänvuotias on kuitenkin sen verran iso, että eikö voi fiksusti keskustella ja sopia yhdessä mummo, lapsi ja äiti siitä, mikä on sopiva määrä vaatetta? Ei tarvitse jälkeenpäin itkeä siitä. Samoin kuravaatekäytännöstä on hyvä sopia yhdessä, koska muuten hoidossa ollessa lapsi voi helposti "unohtaa" mitä äidin kanssa on sovittu ja seuraavan kerran äidille sanotaan, että no kun ei siellä mummon luonakaan tarvinnut pukea.
Nimenomaan. Tästä on kokemusta, että tulee vaatteet kuraisena kotiin, vaikka kurikset on olleet repussa mukana. Kun kysyy, että miksei ei puettu: koska ei halunnu pukea !?!?
Miksi hän tulee kotiin kuraisena????????????????????????
no miksiköhän lapset yleensä tulee kuraisena kotiin.....
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt ihan tosissaan tosissaan valita, mutta hassua silti koska a) ei ole todellista paleltumistavaaraa näin lämpimällä ja b) iso lapsi osaa sanoa itse, jos paleltaa.
Valivalivali - ja nyt: ,,en tosissaan valita!,, Höh.
1) Se on TOSISSANI kun puhut itsestäsi! Minä tosissani, sinä tosissasi, hän tosissaan, me tosissamme, te tosissanne, he tosissaan. Mitä koulua olet käynyt kun tämä on epäselvää?
2) Jos pitää paikkansa, etteivät isovanhemmat ehkä tienneet tuosta uudemmasta tekstiilistä, miksi et kiltisti selittänyt? Aika uuno äiti olet.
Meillä oli samanlainen teatteri kun mummo haki lapset yökylään luokseen. Alkoi karmea valitus ja paasaus että ei tällaisissa vaatteissa voi lähteä ulos kun on vielä luntakin. Vaikka vesi tippuu räystäästä, ei tuule ja lapset juoksee suunnilleen kaikki ulkonaolo ajan niin pitäs tunkea paksua takkia niskaan. Tuskin on kiva hikimärkänä ulkoilla vaan siksi koska mummo tahtoo. Minusta lapsen voi pukea sen oman tarpeen mukaan eikä vain tuijottaa maassa olevaa lunta. Lupasin itselleni että mies saa hoitaa seuraavan kerran mummolaan lähdön, en ole silloin paikalla.
Tuntuuhan se siltä että mummo(anoppini) ei hyväksy/luota minun kykyyn hoitaa lapsiani, eihän se ole kivaa.