Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummohan se taas tietysti paremmin tietää, paljonko pitää lapsella olla päällä!

Vierailija
28.02.2025 |

Ajatelkaa, kun lapsi sentään on jo kohta 9 v, mutta minähän en tietenkään osaa valita sopivia vaatteita. En tietenkään. Tilanne se, että lapsi oli menossa isovanhempien kanssa ulkoilemaan, me puettiin valmiiksi ja hakivat lapsen pihalta mukaansa. Mittarissa oli jo +5 astetta ja ihan tyyni keli. Ajattelin, että kyllä siellä tarkenee vähemmälläkin, liikkuvat kuitenkin koko ajan, ja kun on juuri hankittu softshellpuku, niin voisi laittaa nyt sen. Joten puettiin softshelltakki- ja housut, niiden päälle ohuet kurahousut, villasukat, kumpparit, trikoopipo, kauluri, villatumput ja kurahanskat. Mummo valitti hysteerisenä, että kyllä olisi pitänyt olla vielä toppavaatteet, koska luntakin vielä on maassa! Ja paksumpi pipo ja toppahanskat blaa blaa blaa. Ja minä kysyin myöhemmin lapselta, että paleliko, niin sanoi, että ei yhtään!

Kai mun pitää antaa tuo huostaan, koska en vaan osaa. Oliko tämä nyt oikeasti jäätävän liian vähän vaatetta ja tuleeko kohta keuhkokuume?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti mun mielestä! Passiivisempaan pihalla oloon toppavaatteet ehkä paremmat.

Vierailija
2/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mummo tietää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että nuo dementikot eivät ole koskaan kuulletkaan Soft Shellistä. Näyttää ohuelta, vaikka on lämmin.

Vierailija
4/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä mummo tietää...

Riippuu tietysti siitä, paljonko perintöä on tulossa.

Vierailija
5/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan sopivasti. Oma 9-vuotias kyllä laittaa vielä kouluun paksun pipon, toppavaatteet ja -hanskat, mutta ei käytä kuravaatteita tai kauluria/huivia. Suosii muutenkin yhtä paksua kerrosta enemmän kuin kerrospukeutumista, esimerkiksi käyttää mieluummin goretex-talvikenkiä kuin saappaita ja villasukkia.

Vierailija
6/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmoista elämän kärsivällisyyskoulua. Ei pidä päästää ihon alle. Pian ne muksut ei enää anna muitten valita vaatetustaan.

Vierailija
7/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään aikoo istua jossain maassa, pulkassa, keinussa whatever, laittaisin toppahousut ja takki voi olla ohuempi.

Vierailija
8/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen että lapsen isovanhemmat haluaa olla tämän elämässä mukana ja ovat huolehtivaisia eikä esim välinpitämättömiä juoppoja, ja lakkaa rutisemasta joutavista asioista. 

Vierailija
9/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se oli ennen vanhaan. Niin kauan kuin on pienikin lumikönttä maassa, piti pukea talvivaateet. Muuten ois vilustunut

Vierailija
10/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen että lapsen isovanhemmat haluaa olla tämän elämässä mukana ja ovat huolehtivaisia eikä esim välinpitämättömiä juoppoja, ja lakkaa rutisemasta joutavista asioista. 

No en mä nyt ihan tosissaan tosissaan valita, mutta hassua silti koska a) ei ole todellista paleltumistavaaraa näin lämpimällä ja b) iso lapsi osaa sanoa itse, jos paleltaa.

Vierailija
11/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä kuravaatealoituksia.

Vierailija
12/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten ne oikeasti tekivät ulkona? Kun me mentiin samanikäisen kanssa pulkkamäkeen, kyllä me laitettiin ihan toppahaalari kuriksien alle, eikä se ollut liikaa. Maa on oikeasti kylmä, vaikka on lämpöasteita.

Vierailija
13/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, me ollaan mummon puolella! Hyvä mummo, go go!

Vierailija
14/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks trikoo pipo ole enemmän kesä tai loppukevään pipo ?

Vierailija
15/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt ihan tosissaan tosissaan valita, mutta hassua silti koska a) ei ole todellista paleltumistavaaraa näin lämpimällä ja b) iso lapsi osaa sanoa itse, jos paleltaa.

Valitat silti aivan liikaa kun sun pitäisi olla kiitollinen. 

Vierailija
16/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puit hyvin ja muut ei saa ikinä kävellä vanhempien päätösten yli, piste.

Mummon aikaan ei oltu kuultukaan softshellistä, mikä on hyvä keksintö mielestäni.

Itselläni on 2 pientä lasta.

Vierailija
17/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä puit hyvin ja muut ei saa ikinä kävellä vanhempien päätösten yli, piste.

Mummon aikaan ei oltu kuultukaan softshellistä, mikä on hyvä keksintö mielestäni.

Kiitos! 🧡

Vierailija
18/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikiaikainen ilmiö. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä vähemmän se liikkuu ja sitä hitaammin veri kiertää, eli tulee helposti kylmä. Ja sitä enemmän pitäisi olla liikkuvilla lapsilla vaatetta päällä! Lapsi tarvitsee yhden lämpimän kerroksen vaatetta lisää sitä mukaa, kun mummolle tulee viisi vuotta ikää lisää. Ääh! 

Vierailija
19/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa vaikka ap ois pukenut lapsensa uimapukuun? 

Vierailija
20/125 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitat silti aivan liikaa kun sun pitäisi olla kiitollinen. 

Anteeksi, piti vähän päästä avautumaan. Nyt olen taas rauhallinen!