Trumpin ja Zelenskyn keskustelu eskaloitui
Meinasi sydän tulla rinnasta läpi kun kuunteltiin. Huhuhuh.
Kommentit (1048)
"Mitään muuta uskottavaa turvatakuuta ei ole kuin Yhdysvaltojen joukot, jos sopimus tehdään Ukrainan ja Yhdysvaltojen välillä. Ei Putin ainakaan mitään muuta kunnioita."
Torvi. Ukraina ei tarvitse mitään ulkopuolisia joukkoja. Ukraina tarvitsee aseita, ja takuut että niitä aseita tulee tarpeen mukaan jatkossakin.
Vance ja Trump yrittivät puristaa paskatkin Zeleltä housuihin. Oli altavastaaja, siis Z, muttei sentään myynyt maansa mineraalivarantoja jonkin epämääräisen diilin nimissä ja verukkeella.
Pelottavaa käytöstä USA:n johtokaksikolta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa fox live newsin kommenttifeediä ja kaikki ovat kauhuissaan trumpin ja vancen käytöksestä. Siis huom fox newsillä😳
Tämä
Näyttää siltä, että Trump tekee rauhan Venäjän ehdoilla, koska se on hänelle helpompi tie. Lisäksi Usa pyrkii hyötymään molemmista maista, Ukrainasta ja Venäjästä taloudellisesti. Mikään tulee tuskin menemään oikeudenmukaisesti Ukrainan kannalta. Pahaa pelkään, että Putin vie ja saa kaiken, mitä haluaa. Siksi pyrkivät nyt vain saamaan mineraalisopimuksen kiristettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No öö jos mä nyt menisin tapaamaan sen maan johtajaa joka on de-facto ainoa syy että olen ylipäätään hengissä vielä tai maani olemassa niin kyl mä varmaa aika nöyrästi siinä olisin.
Joskus on parempi vaan nieleskellä hiukan, vaikka ikävältä tuntuisikin. Harva sitä alkaa edes pomolleen nassuttamaan.
Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt niin Trump vaatii Ukrainan mineraaleja antamatti mitään vastineeksi. Siis ei lupaa mitään. Eihän sellaiseen voi suostua. Mitä ukrainalaiset siitä hyötyisivät. Niiltähän huijattiin pois jo ydinaseetkin.
Jos Yhdysvaltalaisia kaivostyöntekijöitä menisi Ukrainaan ja heidän infraa alettaisiin tekemään sinne, niin eikö siinä ole jo käytännössä turvatakuut? Eihän Putin sellaisia uskaltaisi tuhota, koska sen jälkeen olisi ydinaseet menossa kohti Moskovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolan pääministeri
Dear
, dear Ukrainian friends, you are not alone.
2,2 milj. näyttöä
Haha lohduttaa varmaan vtusti 😀
Usan tuki meni mut onneks Puola hei on meen kaveri
Trump ylisti Puolan äsken maasta taivaisiin.
Se Trumpin entinen neuvonantaja joka sanoi, ettei Trump ole ihan normaali, oli täysin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi yleensäkin usa ja eurooppa on syytänyt rahaa ukrainaan.
Luulivat, että Venäjä romahtaa pakotteilla, mutta vituiksi meni
Olisi pitänyt heti alkuunsa iskeä massiiviset pakotteet ja jo vuonna 2014. Lisäksi olisi pitänyt hyödyntää venäläisiltä takavarikoitu omaisuus. Mutta Eurooppa oli tehnyt itsensä liian riippuvaiseksi Venäjästä.
Trumppi lupasi rauhan päivässä, jos hänestä tulee pressa. Sitten äijälle selvisi, ettei rauhan saaminen aikaan olekaan ihan yksinkertainen juttu. Ei mikään sukkela diilitemppu, vaan se vaatii vahvaa diplomaattista kokemusta. Trump yrittää nyt pestä kätensä lupauksestaan osoittamalla, ettei Ukraina halua rauhaa, vaikka hän kaikkensa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Zelenskyn käytös ei ollu hyvää, hän puhui päälle törkeästi eikä kuunnellut.
Olen tässä täysin Trumpin puolella kyllä. Trump haluaa rauhan ja sanoi suoraan, että Ukraina on kusessa, jos USA ei auta ja että ollaan jo annettu miljardeja avuksi. Ja että aselepokin saadaan heti, jos halutaan.
Miksei sitten luvannut turvatakuita? Ei Z voi mineraaleja maastaan luovutella ilman varmuutta rauhasta. Ei näet oikein ole luotettava diilimies tuo oranssi putinin piski.
Meinaatko oikeasti, että Venäjä suostuisi sellaiseen diiliin, että Yhdysvaltojen joukkoja olisi heidän rajoillaan? Valoja päälle nyt.
Missä kohtaa on sanottu että turvatakuu olisi USAn joukkoja?
Meidänkin pitääkipin kapin hankkia ydinase.
Aikamoisia mielipiteitä netissä. Eräskin amerikkalainen kertoo katsoneensa koko kiistelyn huutaen samalla "kuole!" Trumpille.
Trump saattoi tehdä valtavan virheen, kun halusi tehdä tästä tv-shown, menneitä muistellakseen.
Siinä paljastui vähän enemmän, kuin oli tarkoitus.
Tilaisuudessa puututtiin todella lapsellisesti jopa siihen, miten Zelensky on pukeutunut. Amerikkalaiset kuulemma katsovat sen olevan epäkunnioittavaa, että saapuu tällaiseen tilaisuuteen ilman pukua.😂 Että voihan kekkales! Joku jopa uteli, onko Zelenskyllä edes yhtään pukua. Voiko siis pinnallisemmaksi ja turhemmaksi enää puheet ja kysymykset mennä! Tarkoitus on saada aikaan rauha ja jotkut takertuvat johonkin vaatteisiin.
Zelenskyn pukeutuminen on ainakin itselleni käynyt selväksi ilman sanomistakin, että hän pukeutuu niin kuin pukeutuu nimenomaan sen takia, että hänen kansansa on sodassa, eikä hän halua keikaroida puvussa tällaisena aikana, kun kansalaiset ryömivät tantereilla. Ja niin hän myös vastasi, että kun sota on ohi, niin sitten hän taas laittaa puvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahallista nöyryyttämistä.
Käsittämätöntä sikailua Trumpilta. Jos joku vielä kehtaa väittää, että Trumppi ei ole Putinin puolella, niin on sokea ja kuuro.Enemmän ja enemmän alkaa epäilyttää, että Putinilla on jotain todella raskauttavaa, millä kiristää ja painostaa Trumpia. Onhan Trump ravannut Moskovassa ainakin 80-luvulta lähtien.
Tämä nyt on ollut täysin selvää jo kauan.
Kyllä on. Julkinen salaisuus. Mutta esim. se ei ole salaisuus että venäläiset (lue KGB) omisti lukuisia asuntoja Trump towerista, oliko peräti kokonaisen kerroksen.723
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No öö jos mä nyt menisin tapaamaan sen maan johtajaa joka on de-facto ainoa syy että olen ylipäätään hengissä vielä tai maani olemassa niin kyl mä varmaa aika nöyrästi siinä olisin.
Joskus on parempi vaan nieleskellä hiukan, vaikka ikävältä tuntuisikin. Harva sitä alkaa edes pomolleen nassuttamaan.
Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt niin Trump vaatii Ukrainan mineraaleja antamatti mitään vastineeksi. Siis ei lupaa mitään. Eihän sellaiseen voi suostua. Mitä ukrainalaiset siitä hyötyisivät. Niiltähän huijattiin pois jo ydinaseetkin.
Jos Yhdysvaltojen työntekijöitä ja infraa olisi Ukrainassa, niin luuletko, että Putin uskaltaisi niitä tuhota? Se olisi käytännössä itsemurha hänelle.
Toisaalta, luuletko että Usa uskaltaa sijoittaa infraansa ja työntekijöitään paikkaan mitä Venäjä pommittaa.
Meillä on tästä ennakkotapauksia, joista tuorein lienee Georgia 2008. Amerikkalaiset lähti pois kun Venäjä tuli rajan yli. Hummerit vaan jäi.
Noin ei vain käyttäydytä virallisissa maiden välisissä julkisissa tapaamisissa. Kyseessä ei ole tv-viihde, mihin Trump jossain välissä viittasi, vaan kansakuntien kannalta isot kohtalonkysymykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zelenskyin on turha nöyristellä. Hän on selvinnyt lukuisista attentaateista henkeään kohtaan. Joutunut todistamaan kansaansa kohdistetun holo-kaustin. Zelenskyi on moraalisesti oikeassa, Trump väärässä. Yhdysvallat on petturi.
Kansansa? Zelensky on juutalainen, ei ukrainalainen. Tutustupa näiden kahden porukan historiallisiin väleihin. :D
Ukrainassa on aika paljonkin juutalaisia. Juutalaisuus ei ole kansallisuus, persu hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista katsottavaa. Olisivat hoitaneet koko neuvottelun poissa kameroiden edestä. Eihän Putinin ja Trumpin neuvottelujakaan televisioitu. Putin on tyyni ja valehtelee sujuvasti, Zelensky on temperamenttinen ja suora.
Tuo oli vasta lehdistötilaisuus. Neuvotteluihin saakka ei päästy. Lounaskin jäi Zeleltä syömättä. Eiköhän hän sen kestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän sodan pitää loppua NYT! Ukrainan pitää myöntää tappionsa ja harjoittaa diplomatiaa, aivan kuten Suomenkin vuonna 1944. Ihmishenget ovat tärkeämpiä kuin joku saatanan raja ja neliökilometrit.
Mielenkiintoiset alapeukut tässä kommentissa. Ihmiset siis haluavat sodan jatkuvan ja yhä useamman kuolevan? Mitä helvettiä???
Koska ei ole mitään takuita siitä, että peace à la Trump tulee johtamaan pysyvään rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän sodan pitää loppua NYT! Ukrainan pitää myöntää tappionsa ja harjoittaa diplomatiaa, aivan kuten Suomenkin vuonna 1944. Ihmishenget ovat tärkeämpiä kuin joku saatanan raja ja neliökilometrit.
Mielenkiintoiset alapeukut tässä kommentissa. Ihmiset siis haluavat sodan jatkuvan ja yhä useamman kuolevan? Mitä helvettiä???
Kyllä, jokainen kuollut rysy on askel kohti pysyvää rauhaa.
Ihan itse hän on idiootti. Ei siinä Putinin apua tarvita, vai luuletko tosissasi, että Trumppi olisi tosi kiva mies, jos vaan ei olisi Putinin talutusnuorassa?