Haluan pitää noin vuoden breikin työelämästä!
Olen 57 vuotias ja haluan noin vuoden vetää lonkkaa. En ole koskaan ollut työtön, miten toimia että tämä onnistuu ja saan maksimaaliset tuet ( ansiosidonnaisen työttömyyspäivä rahan), enkä pakkotyöllisty? Vieläkö pitää kerran kuukaudessa hakea 4 työpaikkaa? Kuka sitä kyttää? Onko se aivan sama mitä töitä haen? Voinko hakea tosiaan vaikka kunnanjohtajaksi ja se riittää? Kaikki vinkit kehiin. Vapaa pätkä tulee nyt 40 vuoden työputken jälkeen tarpeeseen! Sitten voin taas raataa ehkä eläkeikään asti
Kommentit (88)
Jos olet rohkea ja rahaa elämään riittää, irtisanoudu. Meitä on monia satoja/tuhansia motivoituneita, korkeasti koulutettuja, kokeneita ja ruuhkavuosiaan (ts.rahan tarpeessa olevia) eläviä nyt työttömänä. Eli luovu vain työstäsi, meistä joku mielellään nappaa sen. Ja tehdään kaikkemme, ettei siitä tartte luopua.
Vierailija kirjoitti:
Naivi tai boomeri, ihan sama. Trolli tää ei ainakaan mun suunnasta ole. En tiedä muista. En ole ollut samalla työnantajalla 40 vuotta vaan vaihdellut fiiliksen mukaan. Aina on töitä ollut ja tullut. Jotain se harmittaa näköjään..Mä oon vaan varmaan niin kiva, fiksu ja monipuolinen tyyppi etten ole päätynyt työttömäksi vielä, vaikka välillä olisin sitä ihan toivonutkin. Epätoivon haistaa kaukaa ja sitä en ole tuntenut koskaan, en nytkään. Ja kyllä täällä taloudellisesti pärjätään, ei tartte siitä huolestua.
"Mä oon vaan varmaan niin kiva, fiksu ja monipuolinen tyyppi etten ole päätynyt työttömäksi"
Eli kaikki tahdon vastaisesti työttömät on sitä koska ovat ärsyttäviä, tyhmiä ja yksipuolisia? Joo, boomer mikä boomer. Ei kun siitä vaan irtisanoutumaan, tule sitten kertomaan oletko työnantajien mielestä vielä "kiva, fiksu ja monipuolinen" kun olet noin 60v pitkäaikaistyötön (= yli vuosi työttömänä).
Vierailija kirjoitti:
Olet niin pätevä ja asiastasi varma, et mars sanomaan itsesi irti. Mitä väliä sillä on pitääkö hakea neljää paikkaa kuukaudessa. Ihme jankuttamista.
Just. Tuskailin aikanaan työpaineiden ja ylitöiden kanssa kun työkaveri sairastui vakavasti enkä saanut apua. Naisystävä sanoi että ota loparit, tule hänelle kesäksi ja katsele sitten. Niin tein, lopputili oli aika muhkea, lomarahat, ylityöt ja pekkaset sisällä. En edes ilmoittautunut työkkäriin, olisin vaan saanut karenssia. Auttelin kavereita ajan kuluksi, matkustelin. Uusi työ alkoi syksyllä silloin kun halusin. Töitähän riittää, niinhän sitä sanotaan.
Paljon on pahaa mieltä täällä ihmisillä :/
Vierailija kirjoitti:
Paljon on pahaa mieltä täällä ihmisillä :/
Eiköhän olisi enemmän pahansuopaa kannustaa kuusikymppistä irtisanoutumaan suin päin. Töiden saamisen vaikeudesta huomauttaminen on ystävällistä, ei ilkeää. Ap ei tunnu ymmärtävän nykypäivän realiteetteja ollenkaan.
Mene hakemaan masennus uupumuksesta. Tosin joudut hoitoihin eikä ole varmuutta, saatko vapaata koko vuodeksi.
Suosittelen ruotsissa 6kk työsuhdetta ja 6kk ansiosidonnaista siellä on turvaverkot ehjät ei kuten suomessa missä Kokoomus tuhonnut kaiken