Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan pitää noin vuoden breikin työelämästä!

Vierailija
28.02.2025 |

Olen 57 vuotias ja haluan noin vuoden vetää lonkkaa. En ole koskaan ollut työtön, miten toimia että tämä onnistuu ja saan maksimaaliset tuet ( ansiosidonnaisen työttömyyspäivä rahan), enkä pakkotyöllisty? Vieläkö pitää kerran kuukaudessa hakea 4 työpaikkaa? Kuka sitä kyttää? Onko se aivan sama mitä töitä haen? Voinko hakea tosiaan vaikka kunnanjohtajaksi ja se riittää? Kaikki vinkit kehiin. Vapaa pätkä tulee nyt 40 vuoden työputken jälkeen tarpeeseen! Sitten voin taas raataa ehkä eläkeikään asti

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on laskenut niin paljon sekä kestoltaan että tasoltaan, että laske tarkkaan voitko sen varaan ylipäätään heittäytyä. Ja miten niin vuoden tauko... Jos nyt irtisanoudut, ei ole mitenkään varmaa että saat enää koskaan töitä, noin kuusikymppisenä vielä.

Vierailija
2/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt jo 9 vuotta lomaa. Hyvin menee ja hyviin onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin pitää syssymmällä parin kk:n breikin. Matkustaa Italiaan muutamaksi viikoksi. Ihastua maahan ja keksiä jotain duunia ja jäädä loppuvuodeksi. Ens vuonna sitten vois miettiä töitä Suomessa :D Nyt oon ihan burnoutin partaalla kohta ku työskentelen lakialalla sihteerinä valtiolla. N33

Vierailija
4/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on varma työpaikka odottamassa niin mikäs siinä sitten. Muuten saattaa tulla itku pitkästä ilosta.

Vierailija
5/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ensin säästää niin että pärjää omin rahoin minimibudjetilla sen breikin ajan, ottaa vain töistä palkatonta jos se onnistuu. Sitten on vielä paikka jonne palata.

Vierailija
6/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuosi heti kerralla? Usein eläkkeelle joutuvat kyllästyy toimettomuuteen kuukaudessa ja kaipaa takaisin töihin, masentuu ja kuolee tuollaisen työputken jälkeen.

Itse ottaisin vaikka kuukauden virkavapaata joka vuosi eläkeikään asti, niin ehtii tottua toimettomuuteen eikä tule vieroitusoireita.

Vierailija
7/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on varma työpaikka odottamassa niin mikäs siinä sitten. Muuten saattaa tulla itku pitkästä ilosta.

No en nyt tiiä. Joskus pitää uskaltaa hypätä tuntemattomaan ja ottaa riskejä elämässä.

-sivusta

Vierailija
8/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nykyään tukia juuri saa ja kun on huono 11% työttömyystilanne niin et Ehkä enää palaa muita kuin tyôkokeiluihin

Vierailija
9/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään varmaa todellakaan ole, mutta joskus pitää vaan uskaltaa ottaa riskejä. Mutta tosiaan voisiko joku kertoa mitä se vaatii se 4 työpaikan hakeminen? Voinko hakea mitä vaan?

Vierailija
10/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä et saa välttämättä enää töitä vaikka cv olisi miten virheetön tahansa. Jos irtisanoudut paree valmistautua siihen että "loma" kestää loppuelämän.

Vierailija
11/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat minimit 

jos on omaisuutta ET saa asumistukea 

Vierailija
12/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin melkein toivotaan yt:tä ja mustaa lappua. Motivaatio täysin nolla ja haluaisin tehdä jotain mikä kiinnostaisi ja päivät eivät tuntuisi niin pitkiltä. Meillä ei olisi tuosta taloudellista ongelmaa.

Vierailija
13/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 47 kun sain loppastilin, kun firma meni nurin. 3-vuorotyötä vuoroviikoin, vkl vapaa takana 27 vuotta. olen kiitollinen että tuli stoppi koska olin henkisesti aivan loppu vuorotyön rasituksiin ja haittoihin joita hieman myös alkoholilla korjasin, tajusin myöhemmin. olin vuoden ansiosidonnaisella, tein elämäntaparemonttia, tutustuin lapsiini paremmin, olin koti-isä, sain molemmat lapset mukaan muutamiin yhteisiin liikuntaharrastuksiin, opeteltiin terveellisempää syömistä, rentoutumista, palautumista. Tämä tuli todella tarpeeseen. Tahallaan välttelin työtä kun ok ansiosidonnainen sekä se palkka jonka sain elämäntaparempasta.

Pääsin vuoden työttömyyden jälkeen jakeluautoa ajaamaan, päivätöihin. Olen todella kiitollinen tosta työttömyysjaksosta jonka aikana sain todellisen elämäntaparemontin tehtyä, sekä mahdollisuuden tutustua paremmin 2 tyttäreeni, jotka myös oli tavallaan kärsinyt siitä että iltavuoroviikkoina ei nähty, aamu tai yövuoroviikoilla olin todella väsynyt ja huonotuulinen.

Niin, olihan tuo vaimo kanssa todella kiitollinen tästä kaikest myös

Vierailija
14/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asenne tähän on se et jos en saa töitä on sitten sen ajan murhe..Tää breikki on välttämätön mun hyvinvoinnille, muuten jaksaminen loppuu ihan just. Vapaa ajan käytön ongelmia ei ole tulossa, sen tiedän varmaksi.

Vierailija
15/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa Juuso on perseestä!

Vierailija
16/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien primitiivisten ennakkoluulojen vuoksi siitä lomasta tulee loppuelämän mittainen.

Vierailija
17/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean nyt vähän kuivasti että "se juna meni jo." Viime vuonna olisit voinut pitää vuorotteluvapaata, oli viimeinen mahdollisuus pitää tuollainen vuoden kestävä loma työstä järkevällä tavalla. Nyt on vaihtoehtona pitää se vain epäedullisella ja vähemmän järkevällä tavalla.

Itse en tuohon vuorotteluvapaaseen sitten koskaan ehtinyt. Vaadittavat työvuodet taitavat täyttyä vasta nyt. Oli kyllä kuin matto olisi vedetty jalkojen alta. Yritän olla sairastumatta hautaan asti.

Vierailija
18/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 54v ja olen säästänyt vuodeksi rahat. Ei minusta ole pelaamaan tukien ja töittenvälttelyn kanssa. Mutta se pidättelee, ettei tauolta niin vaan palata. Nytkin tekeminen pitää kattava asiakaslista ja pysyä muutoksissa mukana.

taitaa säästöt jäädä pahanpäivän (työttömyys, sairasloma) varalta.

Ymmärrä kyllä hyvin ajatuksen. Kun on ikänsä töitä tehnyt (omalla alalla minimilomilla), tekisi mieli vähän huilata.

Vierailija
19/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totean nyt vähän kuivasti että "se juna meni jo." Viime vuonna olisit voinut pitää vuorotteluvapaata, oli viimeinen mahdollisuus pitää tuollainen vuoden kestävä loma työstä järkevällä tavalla. Nyt on vaihtoehtona pitää se vain epäedullisella ja vähemmän järkevällä tavalla.

Itse en tuohon vuorotteluvapaaseen sitten koskaan ehtinyt. Vaadittavat työvuodet taitavat täyttyä vasta nyt. Oli kyllä kuin matto olisi vedetty jalkojen alta. Yritän olla sairastumatta hautaan asti.

Täälläkin oli tuota suunniteltu ensi kesäksi kun putkiremppa evakko iskee, mutta kuten totesit, juna meni hallituksen toimien myötä.

Vierailija
20/88 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaakorvaus oli todella pieni, muistaakseni jotain 800€ nettona. Ansiosidonnaista laskeskelin saavani n. 1600€/kk verojen jälkeen. Säästöjäkin on ja asumistukea en tarvitse. Lähinnä mietin että mitä paikkoja mun pitää hakea. Voiko se olla vaikka autonasentaja, vaikka siihen ei ole koulutusta. Tavoite on siis välttää työllistymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän