Ongelmani on rekrykonsultit
Koska en juuri nyt ole työssä, ne tarjoaa mulle paskaduuneja paskalla palkalla ja huonoihin firmoihin.
Kuvitteleeko ne, että työnhakija olisi jotenkin köyhä ja alisteisessa asemassa? Pieleen meni.
Kommentit (50)
Mun pitäisi olla koulutekseni ja työkokemukseni perusteella parasta A- ryhmää. Mun ikäiset miehet palkattaisiin vastaavalla taustalla toimareiksi alta viisikymppisenä. Ei ole puhelin soinut.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että sua yritetään auttaa AP
Päinvastoin. Auttaminen tarkoittaisi auttamista ylös- ja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihinmeno on juuri askel tuohon suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Paikalla on väliä.
Naiset syrjäytetään työelämästä headhuntereiden toimesta tietyn ikäisinä.
On aivan turha hakea osaamistaan vastaavaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päivä työelämän ulkopuolella vähentää arvoasi potentiaalisena työntekijänä.
Tiedän. Ei se ole mun vika.
Headhunter-business pitäisi lopettaa. Ei ne voi olla portinvartijoina estämässä työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päivä työelämän ulkopuolella vähentää arvoasi potentiaalisena työntekijänä.
Se on oma vikasi, jos ei työt maistu.
Kukaan ei halua huonompaan, vaan ylöspäin tai vähintään samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oma vikasi, jos ei työt maistu.
Kukaan ei halua huonompaan, vaan ylöspäin tai vähintään samaan.
Työttömänä on nollatasolla. Mikä vaan homma on askel ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Headhunter-business pitäisi lopettaa. Ei ne voi olla portinvartijoina estämässä työllistymistä.
Miten niin, mä olen vaihtanut viimeiset kaksi kertaa työpaikkaa headhunterin kautta. Ne mitään portinvartioita ole, vaan enemminkin etsivät asiantuntijoita, joita on vaikea löytää. En minä niihin työpaikkoihin muuten olisi edes hakenut (ei ne kyllä tainnut edes olla missään julkisessa haussa), ellei headhunter olisi soittanut. Tietysti on erilaisia rekrykonsultteja, ap esim. puhuu varmaan aika erilaisesta meiningistä.
Mut joo, mun ongelma headhuntereiden kanssa on, että ne soittelee vääriin aikoihin :D Siis saattaa tulla tarjouksia paljonkin, kun et ole halukas vaihtamaan (ja silloin ne niiden puhelut tuntuu ihan puhelinmyynniltä, johon yrität vastaata joo, kiitos, en ole kiinnostunut), ja sitten kun ehkä olisit, kukaan ei soita.
Itse en olisi tässä missä nyt olen, jos rekrykonsultti ei olisi ollut sitä mahdollistamassa. Oma kokemukseni siis todella positiivinen. Sai parhaat ominaisuuteni ja osaamiseni esiin, ja sain sen haaveilemani työpaikan.
Headhuntereita käytetään, kun johto laiminlyö tärkeimmän tehtävänsä eli henkilöstön hankinnan ja valinnan. Joku psykologi ei tajua p-kakaan teknisten, kaupallisten yms oikeasta osaamisesta, puhumattakaan vaikka lääketieteen tai juridiikan osaajien syväosaamisesta. Ja tämän vuoksi ihmisten johtamisen ja osaamisen laadun arviointi perustuu todella pinnallisiin asioihin.
Kannattaa ehdottomasti mennä töihin vaikka ei unelmien pesti olisikaan. Se on silti askel kohti jotain uutta, opit varmasti jotain ja saat kokemusta sekä kontakteja.
Missä tahansa voi tehdä hyvän vaikutuksen ja helpointa on loistaa harmauden keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin, mä olen vaihtanut viimeiset kaksi kertaa työpaikkaa headhunterin kautta. Ne mitään portinvartioita ole, vaan enemminkin etsivät asiantuntijoita, joita on vaikea löytää. En minä niihin työpaikkoihin muuten olisi edes hakenut (ei ne kyllä tainnut edes olla missään julkisessa haussa), ellei headhunter olisi soittanut. Tietysti on erilaisia rekrykonsultteja, ap esim. puhuu varmaan aika erilaisesta meiningistä.
Mut joo, mun ongelma headhuntereiden kanssa on, että ne soittelee vääriin aikoihin :D Siis saattaa tulla tarjouksia paljonkin, kun et ole halukas vaihtamaan (ja silloin ne niiden puhelut tuntuu ihan puhelinmyynniltä, johon yrität vastaata joo, kiitos, en ole kiinnostunut), ja sitten kun ehkä olisit, kukaan ei soita.
Yhden työpaikan olen saanut headhuntereiden kautta. Nyt asia on mua vastaan. Olen väärää sukupuolta, liian koulutettu ja osaava. Ikääkin on 49. En siis satu vahingossakaan headhuntereiden haaviin. AP
Psykologit osaavat ehkä karsia hulluimmat hakijat joukosta, mutta muuta eivät osaa arvioida ja johto luottaa noihin aivan liikaa. Toki johto voi loppuarvioinnissa haastatella pari hakijaa, mutta siihen se sitten jääkin. Kovaäänisin itsensä kehuja valitaan aina.
Tsekasin eläkekäni ja sen mukaan jään eläkkeelle vuonna 2044. Jos mä jo nyt olen firmojen ja headhuntereiden mukaan liian vanha ja osaava ja mulle pitäisi antaa hyvä paikka..
Ei mulla mitään hätää ole. Ollaan sitten ilman palkkatöitä vuoteen 2044, jos mä kerran olen liian vanha työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti mennä töihin vaikka ei unelmien pesti olisikaan. Se on silti askel kohti jotain uutta, opit varmasti jotain ja saat kokemusta sekä kontakteja.
Missä tahansa voi tehdä hyvän vaikutuksen ja helpointa on loistaa harmauden keskeltä.
Et sitten ole nähnyt konkurssia ja mitä siitä,seuraa.
Töitä voi hakea myös ilman rekrykonsultteja tai headhuntereita.
Toivottavasti löydät pian työpaikan ja elätät itsesi.