Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityislääkärissä käynti 715.50€

Vierailija
27.02.2025 |

Hesarissa tänään juttua,kuinka mies oli mennyt Terveystaloon kuumeilun vuoksi. Lääkäri+keuhkortg+lab+toimistomaksu+kantamaksu ym. kuuluvat maksut 715.50€. Seuraavana aamuna soitti lääkäri, velotus puhelusta 81.20. Törkeetä rahastusta.

Kommentit (334)

Vierailija
61/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on alkanut syntymään pieniä edullisia yksityisiä lääkäreiden vastaanottoja ja etäpalveluja, joissa hinnat on matalat, jopa ilmaiset eli palvelevat Kela-korvausta vastaan. Nämä ylihintaiset muutamat jätit jää jalkoihin.

Olen käynyt gynellä terveystalossa, joka on mehiläistä ja pihlajalinnaa halvempi. Hinta näkyy varatessa ja vastaanotolla gyne ilmoittaa toimenpiteen hinnan erikseen kysymättä. Naisena siellä on pakko käydä välillä. 

Itse en ole koskaan käynyt gynellä. Olen 53-vuotias.

Ei ole vakituista työpaikkaa joten ei ole rahaa käydä.

On ollut pakko käydä, kun ei ole päässyt julkiselle. Ystävällä oli vuotoja, eikä päässyt julkiselle. Arvaatte mikä sieltä löytyi heti kun meni yksityiselle ultraan. 

No, me työttömät ei käydä, vaikka olisi vuotoja. Ei ole rahaa.

Vierailija
62/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kela-eläteille tuo palvelu

Jaa. Mies oli uutisen mukaan valinnut yksityislääkärin, Terveystalon, koska se oli ollut hänen työnantajansa työterveyshuollon järjestäjä, mutta tämän uutisaiheen lääkärikäynnin aikana mies oli jo eläkkeellä.

Juu. Itse valitsi. Ja sen perusteella mitä uutisessa oireista sanottiin, hän olisi ehkä luultavasti saanut aika sutjakkaasti ajan terveyskeskukseenkin.

Mahdollisesti. 

Ja siis, hallitus nyt kaavailee, että eläkeläisille yli 65-vuotiaille tarjottaisiin mahdollisuus mennä yksityislääkärille terveyskeskustasoista lääkärikontaktia hakemaan. Just just. Meniks se niin, että ne mahdolliset labrat tulisi sitten kuitenkin julkisen labran kautta, vai olisko nekin sitte yksityisaseman labrassa tehtäviä niin kuin joku keuhkoröntgenkin. Ja samaa

Hei sinä joka vastaat että mitä tarkoittaa se, että eläkeläisellä on varaa maksaa 700 e yksityislääkärin käynnistä.

No, sulla ilmeisesti ei ole juurikaan työeläkettä, mutta tuolla tyypillä kaiketi on, kun kertoo olleensa työnantajan työterveyshuollossa ko. Terveystalossa. Niin, totta kai hänellä on varaa maksaa yksityislääkärikäynnistä sitten eläkkeelä ollessaankin. Sitä paitsi te täällä vauva.fissäkin niin kovasti paukutatte kirjoittaan että eläkeläisillä on kaikki asumisen ja muut kulut niin vähäiset, että rahaa riittää vaikka mihin. Mites nyt sitten yhtäkkiä ei oliskaan....

Ja sun kohdalla, sinä varmaan käytätkin julkisen puolen terveyspalveluita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kuukautiset jopa viikon välein, mutta en mene lääkäriin. Ei ole työttömänä rahaa.

Vierailija
64/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulette pallopäät jos julkinen terveydenhoito ei toimi eikä aikoja saa vaikka on kipeä. Pitäisikö jäädä kotiin ja mahdollisesti kuolla kuin se että menee yksityiselle? Kun tämä tilanne on ajettu sellaiseksi että köyhienkin pitää käydä yksityisellä koska julkista terveydenhoitoa ei vain ole. 

Meillä saa julkisen lääkäriajan max kahdessa viikossa.

Iisalmi

Vierailija
65/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet  ajaneet  terveydehoidon  tähän.  Yksityisille terveysjäteille  annettiin   355  miljoonaa euroa, kokoomus  on aina  ajanut  terveydenhoidon yksityistämistä   ja   apupuolue  persujen avulla se  onnistuu.

Vierailija
66/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus myös keuhkokuumeesta. Olin kuukauden kipeä, helvetinmoinen yskä. Hävetti kulkea julkisilla paikoilla. Öisin nousi kuume, aamulla laski. Odottelin vain kotona, jos menee ohi. Oli joululomat ja välipyhät. Saatoin nukkua kokoajan, kun oli pyhät ja olimme lasten kanssa sukulaisilla. Lopulta päätin soittaa päivystykseen, kun olo oli niin hirveä, että en löytänyt enää asentoa, missä hengittää. Makuulleen ei pystynyt olemaan. Koitin nukkua istuvaltaan. Piti kirjautua pankkitunnuksilla ja tehdä oirekartoitus. Tunnin päästä yöllä hoitaja soitti. Puhuimmekin puoli tuntia. Hän luuli, että olen saamassa jonkun muun kohtauksen, siksi käytti aikaa. 

Sain ohjeen mennä seuraavana aamuna päivystykseen. Olin niin väsynyt ja sairas, etten päässyt. Kului pari päivää. Päätin sitten mennä yksityisellä, kun olo oli tukala. Siellä otettiin röntgen ja todettiin keuhkokuume. Lasku oli 470 €. Tässä vaiheessa en enää välittänyt, vaan olin vain tyytyväinen, että saan apua. 

Myöhemmin sain jälkitarkastusajan julkiseen röntgeniin. Ei sieltä löytynyt enää mitään. 

Minulle on jäänyt kammo terveyspuhelimeen, kun on sanottu, että flunssa ja yskä ei ole syy tulla lääkäriin. Siksi varmaan en nytkään etsinyt apua. Vaan koitin parantua itsekseni. 

Tämä sama kammo koskee oikeastaan kaikkia sairauksia, synnytyksistä mt-ongelmiin. 

Vierailija
67/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun olin 6 kuukautta määräaikaisessa työssä niin vakituiset puhui gyne käynneistä.

Itse en ole koskaan käynyt joten olin vaan hiljaa.

Olen 53-vuotias. Jos saa joskus vakituisen työpaikan niin ehkä sitten voin harkita.

Olen ollut työtön ja silti käynyt. Kiitä onneasi jos paikkasi ovat pysyneet kunnossa, eikä vaihdevuosioireet kaada. Terv keskus lääkärit ei tunnista eikä myönnä vaihdevuosioireita vaikka ne tulee puolelle naisista. Määrätään unilääkkeitä, masennuslääkkeitä yms vaikka tarvitsisi vain laastarin vatsaan ja kaikki on taas ok. 

Vierailija
68/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan puutuu vielä arvonlisävero. Oikea hinta on 715,50 +ALV 25,5% = 897,95 EUR.

Se, ettei lääkäripalveluissa peritä alvia, on eräs lääkärikunnan törkeimpiä, ja samalla ovelimpia, vedätyksiä. Sillä tavalla saadaan rahastettua asiakkaalta enemmän omaan taskuun.

Vierailija
69/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut käännytettiin pois julkisen päivystyksestä ja 3 viikon päästä, kun tauti ei ollut vieläkään mennyt ohi todettiin keuhkokuume.

Tämä on monen ongelma. Mulla ei olisi varaa yksityiseen, mutta mulle ei edes koskaan tullut sitä kuuluisaa takaisinsoittoa, niin 1200e eläkkeestä tekee aika ison loven tuo yksityinen. No kuollaan pois, niin veronmaksajat saavat huolehtia niistä kolmesta vanhuksesta, joiden asioita olen hoitanut ja yhdestä lapsenlapsesta myös.

Vierailija
70/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ihmiset käy gynellä?"

No viimeksi kävin, kun tuli vaivoja, ja sain heti ajan gynelle. No se oli bakteerivaginoosi, ja sain siihen lääkekuurin. 

Eikös bv hoideta nykyään käsikauppalääkkeellä? En tiedä, ei ole vaivoja niin ei tarvitse gyneä. Kaapissa on virtsislääkekin reseptivapaasti, jos 

Vierailija
71/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kuukautiset jopa viikon välein, mutta en mene lääkäriin. Ei ole työttömänä rahaa.

Veikkaan, että keski-ikäisiä tulee kuolemaan paljon jo ennen eläkeikää, kun heillä ei ole rahaa mennä ajoissa lääkäriin.

Mun oli pakko käydä silmän takia lääkärissä ja henkilötunnus kysyttiin moneen kertaa, siis lääkäri kysyi, koska omakanta on lähes tyhjä.

Vierailija
72/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, Kalevi meni vanhasta tottumuksesta Terveystaloon missä työterveyshuolto oli ollut ennen eläkkeelle jääntiään. Kaleville ei jostain syystä tullut mieleenkään lähteä julkiselle puolelle jonottamaan köyhän rupuväen sekaan.

Vierailija
73/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus just pumppasi lisää rahaa yksityisille terveysjäteille. 

Juu, jaetaan suoraan osinkoina omistajille. Näin se nyt on!

Vierailija
74/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on alkanut syntymään pieniä edullisia yksityisiä lääkäreiden vastaanottoja ja etäpalveluja, joissa hinnat on matalat, jopa ilmaiset eli palvelevat Kela-korvausta vastaan. Nämä ylihintaiset muutamat jätit jää jalkoihin.

Olen käynyt gynellä terveystalossa, joka on mehiläistä ja pihlajalinnaa halvempi. Hinta näkyy varatessa ja vastaanotolla gyne ilmoittaa toimenpiteen hinnan erikseen kysymättä. Naisena siellä on pakko käydä välillä. 

Itse en ole koskaan käynyt gynellä. Olen 53-vuotias.

Ei ole vakituista työpaikkaa joten ei ole rahaa käydä.

On ollut pakko käydä, kun ei ole päässyt julkiselle. Ystävällä oli vuotoja, eikä päässyt julkiselle. Arvaatte mikä sieltä

Olen ollut työtön, etsinyt halvimman ja saanut apua. Kirpaisee tietysti, mutta olen säästänyt.

Vierailija
75/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut käännytettiin pois julkisen päivystyksestä ja 3 viikon päästä, kun tauti ei ollut vieläkään mennyt ohi todettiin keuhkokuume.

Tämä on monen ongelma. Mulla ei olisi varaa yksityiseen, mutta mulle ei edes koskaan tullut sitä kuuluisaa takaisinsoittoa, niin 1200e eläkkeestä tekee aika ison loven tuo yksityinen. No kuollaan pois, niin veronmaksajat saavat huolehtia niistä kolmesta vanhuksesta, joiden asioita olen hoitanut ja yhdestä lapsenlapsesta myös.

Minä kävin päivystyksessä ja käännytettiin pois ja kun sai 3 viikon päästä ajan julkiselle niin oli keuhkokuume.

Vierailija
76/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta maksetaan terveysaseman lääkärikäynti 28 eur varattomille. Pistä Netflix poikki ja wolttaa vähemmän niin rahat riittävät paremmin.

Vierailija
77/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti viikonloppuna mennä yksityiselle hammaslääkärille, kun yksi pahasti lohjennut hammas oli älyttömän kipeä. Hammas poistettiin ja hammaskalusto kuvattiin. Hinta 500e. Julkisella pitäisi jatkaa hampaiden korjaamista, mutta aikoja vaikea saada.

Vierailija
78/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus myös keuhkokuumeesta. Olin kuukauden kipeä, helvetinmoinen yskä. Hävetti kulkea julkisilla paikoilla. Öisin nousi kuume, aamulla laski. Odottelin vain kotona, jos menee ohi. Oli joululomat ja välipyhät. Saatoin nukkua kokoajan, kun oli pyhät ja olimme lasten kanssa sukulaisilla. Lopulta päätin soittaa päivystykseen, kun olo oli niin hirveä, että en löytänyt enää asentoa, missä hengittää. Makuulleen ei pystynyt olemaan. Koitin nukkua istuvaltaan. Piti kirjautua pankkitunnuksilla ja tehdä oirekartoitus. Tunnin päästä yöllä hoitaja soitti. Puhuimmekin puoli tuntia. Hän luuli, että olen saamassa jonkun muun kohtauksen, siksi käytti aikaa. 

Sain ohjeen mennä seuraavana aamuna päivystykseen. Olin niin väsynyt ja sairas, etten päässyt. Kului pari päivää. Päätin sitten mennä yksityisellä, kun olo oli tukala. Siellä otettiin röntgen ja todettiin keuhkokuume. Lasku oli 470 €. Tässä vaiheessa en enää välittänyt, vaan olin v

Synnytyksistä olen kuullut kolmekin tarinaa, kun on käännytetty pois julkiselta odottamaan kotiin synnytystä. Minulta lähti lapsivedet yöllä ja jatkoin unia. Ajattelin, että turha sinne on liian aukaisin mennä odottamaan. Aamupäivästä lähdettiin synnärille. Käytiin syömässä Hesessä matkalla. 

Perillä nyrpisteltiin naamaa, että olisitte voinut aikaisemmin tulla. 

Vierailija
79/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeitä nuo lääkärit!  Suomi on jakautumassa kahteen-toisilla menee todela hyvin ja toisilla todella huonosti.  Lääkärit on jotain ylijumalia jotka kaiken lisäksi kohtelee potilaita vain rahantekokoneina.  Ei ole enää potilaslääkärisuhdetta, aina uusi kasvo kun menee terveyskeskukseenkin.  Lääkäri tienaa 10mnuutissa 100e, minun koko päivän tienesti on 100e.  Järkyttävää.

Vierailija
80/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän nämä uudet ilmaiset online lääkärit jotka on käyttäjälle ilmaisia? Ei tietty riitä kaikkeen, mutta moneen kyllä. Käykää katsoo! Ottavat maksun suoraan kelalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi