Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityislääkärissä käynti 715.50€

Vierailija
27.02.2025 |

Hesarissa tänään juttua,kuinka mies oli mennyt Terveystaloon kuumeilun vuoksi. Lääkäri+keuhkortg+lab+toimistomaksu+kantamaksu ym. kuuluvat maksut 715.50€. Seuraavana aamuna soitti lääkäri, velotus puhelusta 81.20. Törkeetä rahastusta.

Kommentit (334)

Vierailija
41/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on keuhkokuume eikä saa julkiselle aikaa niin en minä työttömänä yksityiselle mene, ei ole rahaa.

Yhteiskunta maksaa vaan loppuelämän työkyvyttömyyseläkkeen, kun keuhkot pilataan. Ei siinä se kummempaa.

Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta, lisää vaan eläkeläisiä.

Vierailija
42/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on alkanut syntymään pieniä edullisia yksityisiä lääkäreiden vastaanottoja ja etäpalveluja, joissa hinnat on matalat, jopa ilmaiset eli palvelevat Kela-korvausta vastaan. Nämä ylihintaiset muutamat jätit jää jalkoihin.

Olen käynyt gynellä terveystalossa, joka on mehiläistä ja pihlajalinnaa halvempi. Hinta näkyy varatessa ja vastaanotolla gyne ilmoittaa toimenpiteen hinnan erikseen kysymättä. Naisena siellä on pakko käydä välillä. 

Itse en ole koskaan käynyt gynellä. Olen 53-vuotias.

Ei ole vakituista työpaikkaa joten ei ole rahaa käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on alkanut syntymään pieniä edullisia yksityisiä lääkäreiden vastaanottoja ja etäpalveluja, joissa hinnat on matalat, jopa ilmaiset eli palvelevat Kela-korvausta vastaan. Nämä ylihintaiset muutamat jätit jää jalkoihin.

Olen käynyt gynellä terveystalossa, joka on mehiläistä ja pihlajalinnaa halvempi. Hinta näkyy varatessa ja vastaanotolla gyne ilmoittaa toimenpiteen hinnan erikseen kysymättä. Naisena siellä on pakko käydä välillä. 

Miksi ihmiset käy gynellä?

Vierailija
44/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kela-eläteille tuo palvelu

Olet väärässä, palvelun voi saada ostosopimuksena!

Mikä seteli se nyt on nimeltään!

Vierailija
45/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ollaan menossa koko ajan, terveyskeskukset ajetaan alas pikkuhiljaa!

Vierailija
46/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset käy gynellä?

Hammaslääkärissä olen käynyt viimeksi vuonna 2012.

Vierailija
47/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevi halusi sunnuntaina lääkäriin, röntgeniin ja labraan.

Miksi ei mennyt "maailman parhaaseen terveydenhuoltoon"? Totuus on että ei olisi otettu edes jonoon, vaan sanottu että soittele maanantaina omaan terveyskeskukseen. (Josta olisi viikon päästä soitettu takaisin)

Vierailija
48/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihmiset ei käy lääkärissä.

Ei ole rahaa maksaa yksityiselle.

Vierailija
49/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa maksaa itse yksityisestä lääkäripalvelusta niin sitten niitä ei pidä käyttää vaan pitää mennä julkiselle,ihan turhaa kauhistelua hinnoista.

Ei se ole ollenkaan turhaa kun meitä kaikkia yritetään väkisin ajaa kokoomuksen toimesta pelkän yksityisen varaan ja juokisia varojakin heille ohjataan.

Meidät yritetään tappaa hinnoittelemalla suomalaiset ulos suomesta, tämä lähestyy sotaa, siitä PITÄÄ voida puhua.

Vierailija
50/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut käännytettiin pois julkisen päivystyksestä ja 3 viikon päästä, kun tauti ei ollut vieläkään mennyt ohi todettiin keuhkokuume.

Julkinen vaan sanoo,  että ei ole aikoja.

Ei sano, mikäli on tosissaan sairas.  

Flunssan ja yskän takia ei kannata lääkäriin mennä.  Tämäkin mies oli saanut lääkkeeksi vain limaa irroittavaa yskänlääkettä.

Kyseessä oli ollut influenssa.   Elle ole yli viikon KORKEAA KUUMETTA, eikä muita oireita, ei lääkäriä tarvita.

Influenssa on virustauti, siihen ei ole lääkettä.

Ja huomatkaa:  Tuosta laskusta lääkärinpalkkio oli vain 188 euroa, josta Kela-korvauksen jälkeen jäi maksettavaa 179 €.

Muut kulut olivat tutkimuskuluja.  Ja toimistomaksu lisäksi n. 40 €.

Vierailija
51/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri näin että sunnuntaina joko maksat itsesi kipeäksi tai jonotat tuntikausia julkisella. Toki yksityiselle harvemmin mennään ilman vakuutusta. Itse en ainakaan menisi. Suuri osa esim. Terveystalon asiakkaista on juuri työterveysasiakkaita. Kannattaa olla onnellinen hyvästä työterveydestä, mutta vanhuuden päiville ottaa sitten vakuutus, jos vielä saa. Kaikkein paras vaihtoehto toki on ottaa vakuutus heti lapselle. Mulla on on omien vanhempien ottama vakuutus ja omille lapsille oon ottanut jo ennen syntymää. Tähän on tultu, Ameriikan malli meilläkin pikkuhiljaa on perusterveydenhuollossa. Erikoissairaanhoito julkisella kyllä toimii edelleen hyvin, kun on vierestä seurannut läheisten hoitoa vakavien sairauksien suhteen.

Vierailija
52/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi piti mennä yksityiselle, olisi mennyt julkiselle. Kävin itse hakemassa terveyskeskuslääkäriltä lähetteen julkisen puolen gynelle, koska koin, että oli sellainen oire, jonka vuoksi tarvitaan gynekologin tutkimus (+käypä hoitosuosituksessakin näin mainittiin). Toki aikaa meni enemmän kuin jos olisin mennyt suoraan yksityiselle, mutta säästin siinä tonnin.

Vierailija
53/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihmiset ei käy lääkärissä.

Ei ole rahaa maksaa yksityiselle.

Ansiosidonnainen on leikattu ja moni ei saa sitä kerättyä eli saa 595 työmarkkinatuen.

Ja eläke tulee olemaan 986 takuueläke.

Eli eivät tule koskaan käymään yksityisellä lääkärissä. 

Sitten ei vaan käydä lääkärissä.

Ambulanssi vie päivystykseen, jos taju lähtee. Tai jos on yksin kotona niin sitten ei, mutta.

Vierailija
54/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulette pallopäät jos julkinen terveydenhoito ei toimi eikä aikoja saa vaikka on kipeä. Pitäisikö jäädä kotiin ja mahdollisesti kuolla kuin se että menee yksityiselle? Kun tämä tilanne on ajettu sellaiseksi että köyhienkin pitää käydä yksityisellä koska julkista terveydenhoitoa ei vain ole. 

Vierailija
55/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli suosittu yksityinen terveysasema, joka oli oikein hyvä ja edullinen. Käynti oli ehkä noin 60-80 euroa, siinä missä julkisella maksaa 30-66 €. Kävin mielummin siellä, kuin surkealla julkisella jonne ei tahtonut saada aikoja, ja jos sai ajan, oli kielitaidottomat lääkärit myös työkyvyttömiä.

Pihlajalinna osti pois tämän lääkäriaseman ja hinnat tuplasi, osa jopa triplasi. Siihen loppui käynnit.

Hinnat kuitenkin kertoo sen, että näissä jättiyhtiöissä hinnoissa on reilusti ilmaa. Tervetuloa uudet pienet lääkäreiden omia vastaanotot. Onneksi on jo tullutkin. 

Vierailija
56/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmiset käy gynellä?"

No viimeksi kävin, kun tuli vaivoja, ja sain heti ajan gynelle. No se oli bakteerivaginoosi, ja sain siihen lääkekuurin. 

Vierailija
57/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulette pallopäät jos julkinen terveydenhoito ei toimi eikä aikoja saa vaikka on kipeä. Pitäisikö jäädä kotiin ja mahdollisesti kuolla kuin se että menee yksityiselle? Kun tämä tilanne on ajettu sellaiseksi että köyhienkin pitää käydä yksityisellä koska julkista terveydenhoitoa ei vain ole. 

No sitten kuollaan.

595 työmarkkinatuesta maksetaan vuokraa ja ruokaa. Ei yksityislääkäriä todellakaan.

Vierailija
58/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ihmiset käy gynellä?"

No viimeksi kävin, kun tuli vaivoja, ja sain heti ajan gynelle. No se oli bakteerivaginoosi, ja sain siihen lääkekuurin. 

Ai jaa. Moni ei käy, vaikka olisi mikä.

Vierailija
59/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut pakko käydä, kun ei ole päässyt julkiselle. Ystävällä oli vuotoja, eikä päässyt julkiselle. Arvaatte mikä sieltä löytyi heti kun meni yksityiselle ultraan. 

Vierailija
60/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin 6 kuukautta määräaikaisessa työssä niin vakituiset puhui gyne käynneistä.

Itse en ole koskaan käynyt joten olin vaan hiljaa.

Olen 53-vuotias. Jos saa joskus vakituisen työpaikan niin ehkä sitten voin harkita.