Yksityislääkärissä käynti 715.50€
Hesarissa tänään juttua,kuinka mies oli mennyt Terveystaloon kuumeilun vuoksi. Lääkäri+keuhkortg+lab+toimistomaksu+kantamaksu ym. kuuluvat maksut 715.50€. Seuraavana aamuna soitti lääkäri, velotus puhelusta 81.20. Törkeetä rahastusta.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus just pumppasi lisää rahaa yksityisille terveysjäteille.
Juu, jaetaan suoraan osinkoina omistajille. Näin se nyt on!
Suosikaa pieniä yksityisiä, eikä näitä kolmea ylihintaista jättiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kuukautiset jopa viikon välein, mutta en mene lääkäriin. Ei ole työttömänä rahaa.
Toimeentulotuesta maksetaan terveysaseman lääkärikäynti 28 eur varattomille. Pistä Netflix poikki ja wolttaa vähemmän niin rahat riittävät paremmin.
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea.
Mun puoliso saa pientä palkkaa ja työmarkkinatuki 595 netto menee lapsiin.
Ihmiset ei käy lääkärissä ja that's it.
Ei ole netflixiä, en volttaa, en juo alkoholia, en polta tupakkaa, ei ole lemmikkiä, ei ole saunavuoroa, en käy parturissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ihmiset käy gynellä?"
No viimeksi kävin, kun tuli vaivoja, ja sain heti ajan gynelle. No se oli bakteerivaginoosi, ja sain siihen lääkekuurin.
Eikös bv hoideta nykyään käsikauppalääkkeellä? En tiedä, ei ole vaivoja niin ei tarvitse gyneä. Kaapissa on virtsislääkekin reseptivapaasti, jos
En tiedä, sain kahdet eri lääkkeet, joista toista piti säilyttää jääkaapissa. Olen tyytyväinen että menin gynelle, kun oli jo kipujakin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kuukautiset jopa viikon välein, mutta en mene lääkäriin. Ei ole työttömänä rahaa.
Toimeentulotuesta maksetaan terveysaseman lääkärikäynti 28 eur varattomille. Pistä Netflix poikki ja wolttaa vähemmän niin rahat riittävät paremmin.
Lapseni on toimeentulotuella. Hänelle on maksettu päivystyskäynnit ja kaikki hammaslääkärit. Meillä on onneksi vielä 3 kk jono hammaslääkäriin ja päivystykseen pääsee. Ymmärrän että pääkaupunkiseudulla ei pääse lainkaan kuin muukalaiset.
Lääkärit tienaa ja osa ihmisistä ei käy ollenkaan lääkärissä.
Niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on toimeentulotuella. Hänelle on maksettu päivystyskäynnit ja kaikki hammaslääkärit. Meillä on onneksi vielä 3 kk jono hammaslääkäriin ja päivystykseen pääsee. Ymmärrän että pääkaupunkiseudulla ei pääse lainkaan kuin muukalaiset.
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea. Pitää asua yksin vuokralla, että saa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tuo juttu olisi ollut niin, että eläinlääkärissä käynti maksoi 712 euroa? Luulenpa, että siinä olisi vaan maksettu nikottelematta, kun mamin rescue on pipi. Mutta jos itseen pitää laittaa 712 euroa, niin heti juttu hesariin? Eläkeläismies sai kuitenkin palvelua, tuskasta tuloksiin tunnissa ilman jonottelua jossain vetoisessa terveyskeskuksessa, jossa olisi ehkä todettu vaan, että joku flunssa sulla on, tule kolmen päivän päästä uudestaan jos oireet jatkuu.
Eihän hän ole voinut olla tietämätön, että yksityisellä joutuu maksamaan itse.
Eläinlääkäritkin aina kertoo kustannusarviot ennen kuin tekee mitään mikä maksaa lisää perus-vastaanottokäynnin lisäksi. Ja asiakas saa kustannukset kuultuaan päättää, teettääkö tutkimuksen tai hoidon vai ei.
Sitähän tämä Terveystalon asiakaskin tässä valitti, ettei hänelle kerrottu hinnoista. Jos olisi kerrottu, hän olisi voinut esim. päättää, että röntgentutkimuksen hinta on turhan kova, että hän ei teetäkään sellaista yksityisellä vaan menee julkiselle sitä varten (jos julkinenkin puoli arvioi että tutkimus on tarpeen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole netflixiä, en volttaa, en juo alkoholia, en polta tupakkaa, ei ole lemmikkiä, ei ole saunavuoroa, en käy parturissa.
Ja me asutaan vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän nämä uudet ilmaiset online lääkärit jotka on käyttäjälle ilmaisia? Ei tietty riitä kaikkeen, mutta moneen kyllä. Käykää katsoo! Ottavat maksun suoraan kelalta.
Tämä on hyvä. Olen käyttänyt digilääkäriä halpuuden takia. On mukava jutella jonkun kanssa oireista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalit taksat jos itse maksaa,turhaa nillitystä.
Niin, jos maksaa itse. Usassakin meillä.galvat lääkkeet on valtavan kalliita, koska ne maksaa vakuutus.
Minullekin lääkäri suorastaan tyrkytti tuota "soitan sulle parin päivän päästä juttua", eikä sanallakaan maininnut, että kyseessä on super kallis maksullinen palvelu, sain sen käsityksen, että kuuluisi hintaan, törkeää ja tyypillistä lääkäri-käytöstä, heistä aina huomaa, että he eivät ihmisistä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viimeksi kävin, kun tuli vaivoja, ja sain heti ajan gynelle. No se oli bakteerivaginoosi, ja sain siihen lääkekuurin.
Eikös bv hoideta nykyään käsikauppalääkkeellä? En tiedä, ei ole vaivoja niin ei tarvitse gyneä. Kaapissa on virtsislääkekin reseptivapaasti, jos
En tiedä, sain kahdet eri lääkkeet, joista toista piti säilyttää jääkaapissa. Olen tyytyväinen että menin gynelle, kun oli jo kipujakin paljon.
Eihän sitä ongelman laatua voi tietää, ellei käy lääkärillä. Ehkä seuraavalla kerralla oireeton tuttuja ja voi skipata gynen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, toki tuossa tapauksessa kun on ollut jo paha. Mä aloitan aina testaamalla kotikonstit ja käsikaupan ensiksi. Tuo urincurkin lopetti virtsikset, kun ostin sen kaappiin. :-p Syvä inho lääkäreitä kohtaan johtuu perussairauksista, joiden puolesta joutuu ramppaamaan verikokeissa tutkimuksissa ja vastaamaan kyselyihin. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja me asutaan vuokralla.
Jos saa hetkeksi työn niin siitä säästetään rahaa, jotta saa työttömyysaikana lapsille ruokaa. Työmarkkinatuki 595 netto ei tahdo riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mehän emme tiedä, mikä vastaavan kustannus on julkisella.
Ei tullut takaisin soittoa niin työnantaja määräsi yksityiselle, piti maksaa 267e, että sai 250e palkkaa, hullua.
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan puutuu vielä arvonlisävero. Oikea hinta on 715,50 +ALV 25,5% = 897,95 EUR.
Se, ettei lääkäripalveluissa peritä alvia, on eräs lääkärikunnan törkeimpiä, ja samalla ovelimpia, vedätyksiä. Sillä tavalla saadaan rahastettua asiakkaalta enemmän omaan taskuun.
Tuo on määrätty Arvonlisävero laissa.
Koskee kaikkia terveydenhuollon palveluja. Niin julkisia kuin yksityisiä.
Tähän kuuluvat esim. fysioterapeutit, hierojat, hammashoidot, suuhygienikot, apuvälineteknikot, ym. , ihan kaikki terveydenhoito, jinka antaa laillistettu terveydenhuollon työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Minullekin lääkäri suorastaan tyrkytti tuota "soitan sulle parin päivän päästä juttua", eikä sanallakaan maininnut, että kyseessä on super kallis maksullinen palvelu, sain sen käsityksen, että kuuluisi hintaan, törkeää ja tyypillistä lääkäri-käytöstä, heistä aina huomaa, että he eivät ihmisistä välitä.
Ei ne ymmärrä, että se työttömän lapsi on sitten 4 päivää ilman ruokaa, jos noin tekee.
Suomalaiset ovat niin upporikkaita, että antavat esim huijaussilmäklinikan tehdä täysi tarpeettoman leikkauksen, joka maksoi siiten jotain 10 000 euroa.
Mä en ole erityisen köyhä, mutta AINA kysyn esim. aikaa varatessani, että mitä tämä ja tämä toimenpide maksaa. Esim. jotkut rokotteet ovat kalliita ja niitä ei julkisella saa, kuin jotkut rajatut ryhmät. Joku punkkirokotekin maksaa yli 200 euroa.
Hinnastoja on netissäkin. Sitten itketään palstoilla ja mediassa, mikä järkytys lasku oli.
sinun ikäiseltä ei edes oteta enää papaa, vaan hpv-näyte. Jos siinä olisi jotain ongelmaa, niin tutkittaisiin papa. Nyt gynekologisi, koki, että olisi viisainta ottaa papa samantien. Ehkäpä hän oli sen vuoksi sinulta sitä papkoetta ollut ottamassa.