Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, kun näet kadulla suomalaisen naisen ja mustaihoisen vauvan/taaperon?

Vierailija
08.03.2007 |

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ajattele mitään nähdessäni erilaisia lapsia.

Vierailija
42/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä katselen lasta lumoutuneena kun on ihanan näköinen. Kaikki erilainen on aina " eksoottisen ihanan näköistä" .

Mä tosin omaan paljon mustia ystäviäkin, jotka ovat naimisissa suomalaisen kanssa. Eikä mun oma mieskään ole suomalainen, mun lapset näyttääkin ilmeisesti adoptoiduille. Ainakin torilla kun kävelin lasten kanssa niin yksi myyjä kysyi että mistä olen lapseni hakenut. Sanoin että ihan sairaalassa kävin synnyttämässä :) Mun mies on siis aasialainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptoisin, haluaisin toki ensisijaisesti suomalaisen näköisen, mutta ne maat, joista niitä saa, eivät miellytä minua. Jostain Venäjältäkin varmaan tulee jotain kamalan narkkarin lapsia. Siis huonosti asiat on hoidettu raskausaikana.

Tämän vuoksi ottaisin sitten ruskeaihoisemman, mutta en missään nimessä sellaista mustaa " neekeriä" . Niistä ajatellaan niin negatiivisesti, että tulisi kiusatuksi ja minunkin olisi vaikeaa sopeutua niin kovin erinäköiseen lapseen.

Vierailija
44/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki adoptoisivat teveen köyhän perheen suomalaislapsen, mutta niitä ei ole saatavilla. Siksi on pakko ottaa joku ulkomaalainen. Voi kyllä joutua kiusatuksi. Lapsi on söpö pienenä, mutta monen silmissä ruma isompana ja kiusaus alkaa.

Vierailija
45/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vamaan mielessä sekä se, että isä on musta kuin adoption mahdollisuus.

Mutta tottahan se on, että suomalkaisnaisten lapsien isinä on paljon useammin afrikkalaistaustainen kuin esim. kiinalainen (tai muu orientaali) mies, joten ajatus siitä, että afrikkalaisen näköinen lapsi on biologinen ja kiinalainen adoptoitu, on tavallaan looginen ja osuu todennäköisesti oikeaan.

Miten ne valkoiset biologiset lapset m,uuten muuttavat tilannetta (siis jos ovat mukana)? Kyllähän ihmiset eroavat ja jäävät leskiksi (tai käyvät vieraissa, mikä eri ihonvärisen miehen kanssa tuo ihan ekstrariskin kärähtämisen kannalta)...

Vierailija
46/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi on söpö pienenä, mutta monen silmissä ruma isompana ja kiusaus alkaa.

Eiköhän se lähde siitä, miten ME kasvatamme tämän uuden sukupolven. Jos opetamme, että ihminen on ihminen on ihminen, niin se kiusaus loppuu. Tässä asiassa kannattaa olla värisokea!

Vierailija
47/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti näin. Meilläpäin asuu niin paljon maahanmuuttajia, ulkomailta adoptoituja ja naituja, että kyllä huomion kiinnittymiseen tarvitaan aivan jotakin muuta kuin ihonväri.

Vierailija
48/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en hirveästi ajattele yhtään mitään...

Tai sitten saatan miettiä, että onkohan lapsi kv. adoptoitu kuten meidän lapset. Yleensä jos mulla on omat lapset mukana, sen toisen äidin ilmeestä näen, onko hänkin a-äiti vai mitä hän mahtaa miettiä...

Lapsista en kyllä kohdemaata aina erota. Thaimaa ja Kiina menee sekaisin, samaten olen kerran luullut eteläafrikkalaiseksi Kolumbiasta tullutta lasta (siis mielessäni tietty).

Vierailija
49/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja adoptiolapsetkin on omia.

Vierailija
50/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ei ensinnäkään niin vain saa adoptiolasta, sijaislapsi taas ei ole lainkaan sama asia. Toiseksi, luuletko todella, että lapselle on parempi elämä kadulla tai laitoksessa kuin oman, rakastavan perheen luona?

Ap:lle... Itselleni tulee ensimmäiseksi mieleen adoptiotaustainen lapsi, mutta se johtunee siitä, että odotamme itse (tummaa) lasta adoption kautta, jatkoksi kahdelle biologiselle lapsellemme. Tsemppiä prosessiin! Mitkä maat teillä on mietinnässä, Etiopia ja Etelä-Afrikka?

Vierailija
51/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rumana nuorena ja aikuisena. En ole tätä itse keksinyt, vaan ihan lukenut yleisenä totuutena sanomalehdestä. On tainnut myös se itse lapsena adoptoitu sanoa. EN ole varma.

Vierailija
52/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ENÄÄ mahdollisuutta saada lisää biolapsia, vaikka haluaisimmekin.

Sijoituslasta emme halua, koska haluamme, että lapsi on lopullisesti ja täysin oma lapsemme, saa meidän nimemme, perii meidät yms. Arvostan suuresti kaikkia suurisydämisiä tukiperheitä ja sijoitusvanhempia, mutta me olemme päätyneet adoptioon. Ja prosessi on jo edennyt pitkälle.

AP

Vierailija
53/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko lapsuutensa täysi-ikäiseksi saakka. Lapsi olisi suomalainen, suomalaisen näköinenkin.. miksi tätä vaihtoehtoa ei voisi harkita? Sijaislapsen ottaminenhan juuri nimenomaan pelastaa sen lapsen laitoksesta - Suomessa.

Vierailija
54/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehen kaikkiin ulkomaalaisiin se pätee? Niihin vähän vajaaseen miljardiin Suomen ulkopuolella?

Mun on kyllä pakko todeta, että kyllä mun mielestä moni ulkomaalainen on kaunis! Ja moni suomalainen sairaan ruma aikuisena.

Vierailija
55/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kannata adoptoida afrikkalaista lasta, jos haluaa olla tarkka siitä, että mahdollisimman vähän kiusattaisiin. No, kiusatuksi voi tulla vaikka valkonaamakin. Kumminkin joku aasialainen eroaa ulkonäöltään paljon vähemmän suomalaisesta.

On myös mukavaa, että lasta pidetään adoptoituna, sillä jostain kumman syystä adoptoitua syrjitään huomattavasti vähemmän kuin ulkomaalaisen tänne tuomaa tai täällä saamaa lasta. Johtuu kai siitä, että adoptoitu koetaan täysin suomalaiseksi, kun sillä on täysin suomalainen kasvatus.

Vierailija
56/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiopialaiset eivät ole ihan niin tummia kuin monet muut afrikkalaiset. Toisaalta, silloin saattaisi vielä helpommin tulla sellainen käsitys, että lapsi on puoliksi suomalainen. Jos hän on selvästi todella musta (ja äiti vaalea), niin ehkä silloin katsojalle tulee mieleen, että lapsi saattaa olla myös adoptoitu.

Nämä eivät ole mitään kovin yksinkertaisia asioita! Senpä takia näitä vatvotaankin vuosikausia, ennenkuin lapsi saapuu kotiin.

AP

Vierailija
57/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei siis maitokahvi), niin pidän adoptoituna. Adoptiolapsiin suhtautuminen Suomessa oikein hyväksyvää. Jos maitokahvin väri, niin pidän biologisena lapsena, isä tummaihoinen. Muuten ei mitään negaa tai posit. ajattelua sen enempää, sillä tuttavapiriin kuuluu molempia. Totean vain itsekseni jomman kumman.

Vierailija
58/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla lapsia Sealin kanssa? Vai koskeeko " hyi helvetti" vain suomalaisnaisia?

Vierailija
59/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on ihan sama mitä muut ajattelevat minusta, tai perheestäni.

Vierailija
60/103 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoituslapset ovat kuitenkin yleensä saaneet piirteitä myös äidiltään ja värikin on vähän toisenlainen kuin täysin mustaihoisen lapsen väri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä