Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, kun näet kadulla suomalaisen naisen ja mustaihoisen vauvan/taaperon?

Vierailija
08.03.2007 |

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ruma ja lihava ja suoraan jostain lähiöstä reväistyn näköinen, niin ajattelisin, että ei ole varmaan saanut muuta miestä kuin jonkun somalin. Jos äiti olisi kaunis ja hyvin toimeentulevan oloinen, niin ajattelisin, että lapsi on joko adoptoitu tai sitten mies on amerikkalainen tms. länsimaalainen mustaihoinen. MUTTA joka tapauksessa lapsesta varmasti ajattelisin, että onpa suloinen pikku nappisilmä.

Vierailija
2/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se toljottelu ei ole ihonväristä kiinni. Liikkuu varmaan missä porukassa liikut. Ei mun tuttavilla ainakaan lapset toljottele kun heille puhun. Ja tunnen sekä kikkarapäisiä lapsia, että eurooppalaisia ja aasialaisia, mukaan mahtuu myös amerikkalaisia. Ne lapset jotka toljottaa ja tuijottaa (mitä itse olen nähnyt) ovat olleet joko lievästi kehitysvammaisia suomalaisia tai sitten sellaisia suomalaisia sosiaalitapauksia. Somalialaisia en tunne (afrikkalaisia kylläkin) joten en voi siihen ottaa kantaa kun ei ole varmaa tietoa, mutta kaikkein suloisin poika jonka olen nähnyt on ollut juuri puoliksi afrikkalainen. Ja kun poika oli vielä erittäin hyvin käyttäytyvä ja sosiaalinen, niin oli kyllä ilo silmälle.

Mun kokemuksen mukaan sellaiset lapset joiden toinen vanhempi on ulkomaalainen ovat sosiaalisempia ja paremmin kasvatettuja kuin suomalaiset tuntemani lapset. He ovat myös ihanan suvaitsevia ja mitään kiusaamista ulkoisten asioiden takia en ole huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kirjoituksesi ennakkoluuloinen. Samanlainen rasisti olet kuin muutama muukin tässä ketjussa. Ikävää että kaikki pitää aina yleistää ihonvärin mukaan.

Vierailija
4/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen nähnyt vain suomalaisia toljottelevia lapsia johtunee siitä että asun suomessa. Kirjoitukselle halusin kertoa että joka kansallisuudessa on näitä toljottelijoita, mutta se ei ole ihonväristä kiinni. Johtunee joko kehitysvammasta tai sosiaalisesta taustasta. Esim. köyhissä maissa joissa ihmisillä ei ole koulutuksta toljottelu on yleisempää. On eroa kuljetko slummialueella vai hienostokujalla.

Ulkomaillakin asuneena ja ulkomaisen miehen omaavana, voin sanoa että Suomi on valitettavasti yksi pahimmista " toljottelu" maista vaikka meillä pitäisi olla koulutuskakin. Kyse ei mielestäni ole niinkään rasismista vaan tiedon puutteesta. Täällä outo ja erilainen on " paha" ja sitä varotaan kun monissa maissa outo ja erilainen on ihailtua. en nyt tarkoita että sitä ihaillaan ja siihen pyritään, vaan esim. valkoinen lapsi aasiassa saa erikoishuomiota ja se on positiivista. Muut lapset tulevat puistossa leikkimään eikä niin kuin Suomessa jossa mustaa lasta katsotaan pitkin nenänvartta (sekä vanhemmat että lapset).

Vierailija
5/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmeisesti adoptoinut, koska

1. ei saa omaa lasta

2. ei halua miesta

tai vaihtoehto 3

on saanut sen mustan miehen kanssa

Mita valia ja keta kiinnostaa

Vierailija
6/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tunne KETÄÄN, joka ajattelisi yhtä rasistisesti, tai edes nimettömänä kehtaisi kirjoitella vastaavaa. Ällöttää ja puistattaa lukea tuollaista natsisontaa.

Tummat (oikeastaan kaikki) lapset ovat mielestäni älyttömän suloisia. Mutta tässä nähdään taas, kuinka tynnyrissä kasvaneita suomalaiset ovat: suurin osa on käynyt ulkomailla tasan Tallinnassa ja Kanarialla, ja laukovat sitten täällä älykkäitä mielipiteitä tyhmistä ja rumista ulkomaalaisista. Pienellä kielten ja kulttuurien opiskelulla voisi mielipiteet hieman muuttua.

Mutta nämä megarasistithan ovat aina niitä juuri ja juuri yläasteen selvittäneitä huonosti koulutettuja idiootteja, jotka ovat oppineet arvonsa suoraan vanhemmiltaan eivätkä osaa niitä itse kyseenalaistaa. Ei niistä kannata välittää. Ymmärtäisivät vain olla hiljaa, etteivät paljasta omaa tyhmyyttään. Sääliksi käy.

Onnea adoptioon, mikäli siihen aiotte ryhtyä. Minä kulkisin tumman lapsen kanssa pää pystyssä, olisinpahan pystynyt antamaan jollekulle mahdollisuuden parempaan elämään.

Vierailija
7/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mun kokemuksen mukaan sellaiset lapset joiden toinen vanhempi on ulkomaalainen ovat sosiaalisempia ja paremmin kasvatettuja kuin suomalaiset tuntemani lapset. He ovat myös ihanan suvaitsevia ja mitään kiusaamista ulkoisten asioiden takia en ole huomannut."

Kannattaakin yleistää KAIKKI SUPISUOMALAISET LAPSET suvaitsemattomiksi kiusaajiksi oman pienen kokemuksen mukaan.

Jos noin saa sanoa niin saa sanoa myös esimerkiksi että kaikki Suomessa asuvat mustat miehet on raiskaajia koska minut on raiskannut musta mies. Ymmärrätkö nyt ennakkoluuloisuutesi?

Vierailija
8/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomessa asuvat suomalaiset miehet ovat raiskaajia koska minut on raiskannut suomalainen mies. Ymmärrätköhän sinä nyt oman ennakkoluuloisuutesi?

Vierailija
9/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni esimerkiksi japanilaiset ovat esim. somaleita kauniimpia. Se on minun mielipiteeni. Minulla itselläni on aasialainen mies ja olen matkustanut ympäri maailmaa, en koe olevani mitenkään rasisti. Sama juttu kuin jonkun lempiväri on punainen ja jonkun toisen vihreä. Ei se silti tarkoita että ei voisi esim. pitää vihreitä vaatteita vaikka se ei olisikaan oma lempiväri.

Vierailija:

Onneksi en tunne KETÄÄN, joka ajattelisi yhtä rasistisesti, tai edes nimettömänä kehtaisi kirjoitella vastaavaa. Ällöttää ja puistattaa lukea tuollaista natsisontaa.

Tummat (oikeastaan kaikki) lapset ovat mielestäni älyttömän suloisia. Mutta tässä nähdään taas, kuinka tynnyrissä kasvaneita suomalaiset ovat: suurin osa on käynyt ulkomailla tasan Tallinnassa ja Kanarialla, ja laukovat sitten täällä älykkäitä mielipiteitä tyhmistä ja rumista ulkomaalaisista. Pienellä kielten ja kulttuurien opiskelulla voisi mielipiteet hieman muuttua.

Mutta nämä megarasistithan ovat aina niitä juuri ja juuri yläasteen selvittäneitä huonosti koulutettuja idiootteja, jotka ovat oppineet arvonsa suoraan vanhemmiltaan eivätkä osaa niitä itse kyseenalaistaa. Ei niistä kannata välittää. Ymmärtäisivät vain olla hiljaa, etteivät paljasta omaa tyhmyyttään. Sääliksi käy.

Onnea adoptioon, mikäli siihen aiotte ryhtyä. Minä kulkisin tumman lapsen kanssa pää pystyssä, olisinpahan pystynyt antamaan jollekulle mahdollisuuden parempaan elämään.

Vierailija
10/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille " lapsellisille" vaihtoehtoina on näitä maita, joista tulisi tummaihoisia lapsia tai venäjä, jossa lapsilla paljon diagnooseja. Miehen mielestä rasismi on valtava riski ja uhka ja on vakuuttunut, että lasta kiusattaisiin koulussa. En ole itse tähän uskonut niin paljon, mutta ehkä se todella pitää paikkansa. Täällähän on paikalla ne ihmiset (äidit), jotka kasvattaa tulevat rasistit ja koulukiusaajat... :(

Joten tehdään sitten lisää biolapsia. Vituttaa vaan, että adoption suurin este on idiootit suomalaiset.

Vierailija
11/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä pöljä kirjoitin siihen jotain juupa jaapaa, vaikka oikeesti mua ei hetkauta mitenkään kuka kadulla vastaan tulee ja minkä värisen kanssa

Vierailija
12/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavallahan tuo 90 ajattelee. Kun yksi tekee jotakin, yleistää hän sen koskemaan kaikkia muitakin samanlaisia. Huvittavinta tässä on se että 90 pitää itseään suvaitsevaisena ihmisenä mitä hän ei todellakaan ole tuollaisilla kommenteillaan.

Vierailija
13/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärtänyt 90:n kirjoitusta lainkaan niinkuin sinä. Joten luetkohan tai löydätkö sinä jotain merkityksellistä hänen kirjoituksestaan sieltä rivien välistä?

Ymmärsitköhän minunkaan ajatustani? Luuletko nyt, että tosissani ajattelen kaikkien suomalaisten miesten olevan raiskaajia?

96

Vierailija
14/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleistä että kaikki ulkomaalaiset ovat, vaan minun tuttavapiirissäni kaikki. Mutta minä en tunne sosiaalitapauksia (joita löytyy joka ihonväreistä).

Mutta minun kokemukseni mukaan (kouluissa ja tarhoissa) supi-suomalaiset lapset syrjivät lasta jos ei puhu kunnolla suomea, on jotenkin erilainen ulkoisesti. Ja tämä ei ole sosiaalisesti huonompien suomalaisten ongelma vaan yleensä päinvastoin. Oman siskoni tytär esim. puhuu toisista tyyliin että en voi olla sen ystävä kun se on niin lihava tai ruma. Tai lapseni tarhassa kukaan suomalaisista lapsista ei leikkinyt yhden pojan kanssa kun ei osannut suomea (käy enkku-tarhaa), eli vaikka kaikki muutkin osasivat englantia niin silti eivät ottaneet leikkeihin. Ja sanon vielä että mulla ei ole oma lehmä ojassa, mun lapset eivät ole tulleet kiusatuksi koska osaavat hyvin suomea ja ulkonäöllisesti eivät ole kovinkaan poikkeavia.

Ja siis tiedän paljon suomalaisia jotka ovat suvaitsevaisia ja heidän lapsensa eivät kiusaa, mutta minun kokemuksen mukaan ulkomaalaiset jotka täällä Suomessa asuu on suvaitsevampia. Mutta toisaalta kun asuin ulkomailla, niin siellä olevat suomalaiset olivat paljon suvaitsevampia kuin moni paikallinen.

En ole rasisti, mutta toivoisin että suomalaiset kasvattaisivat lapsensa paremmin. Enkä yleistä että kukaan ei osaisi kasvattaa lapsiaan, mutta liian moni kasvattaa lapsensa minun mielestäni huonosti (tai ei opeta perussääntöjä).

Vierailija
15/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta tippaakaan, kuka kenetkin rankkaa kauneimmaksi roduksi. Olen kauhistunut siitä, kuinka täällä yleistetään mustat suoraan tyhmiksi ja rumiksi.

Sitä paitsi minut on kasvatettu niin, että vaikka jotakuta pitäisinkin esteettisesti vähemmän kauniina ihmisenä kuin jotain toista, en ainakaan sano sitä ääneen. Jotain muita arvoja pitäisi olla kuin nämä ulkoiset arvot. Mielipiteistä ja makuasioista saa ja pitää kiistellä, mutta nämä kauneusihanteet... jotenkin tuntuu, että aika pinnallista porukkaa kun arvottaa ihmisiä ulkonäön perusteella.

-94.

Vierailija
16/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ottais sellaista meille edes siivoojaksi, varmaan häviäis pöytähopeat.

Vierailija
17/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 ajattelee juuri noin: kun yksi suomalainen raiskaa, ovat kaikki muutkin suomalaiset raiskaajia.

Lue vielä ajatuksen kanssa viestistä 90:

" Mun kokemuksen mukaan sellaiset lapset joiden toinen vanhempi on ulkomaalainen ovat sosiaalisempia ja paremmin kasvatettuja kuin suomalaiset tuntemani lapset. He ovat myös ihanan suvaitsevia ja mitään kiusaamista ulkoisten asioiden takia en ole huomannut."

Hän yleistää oman PIENEN kokemuksenssa mukaan että suomalaiset lapset on huonosti kasvatettuja, ei-sosiaalisia, suvaitsemattomampia jne.

Kun tuollaisen yleistyksen saa tehdä suomalaisista niin miksei sitten yleistystä myös ulkomaalaisista?

Ihminen jonka omassa pienessä kokemuspiirissä on ulkomaalaisen tekemä raiskaus saa siis 90 logiikan mukaan yleistää että kaikki ulkomaalaiset ovat raiskaajia.

Tuollainen yleistäminen on erittäin naurettavaa kun niitä tehdään oman pienen kokemuspiirin mukaan. Ne eivät ole mitenkään totuudenmukaisia ottaen KAIKKI ihmiset huomioon.

Vierailija
18/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tummat ihmiset on alempiarvoisia, ei sille mitään voi, eikä tarvitsekaan voida.

Mä en kyllä ottais sellaista meille edes siivoojaksi, varmaan häviäis pöytähopeat.

Vierailija
19/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällaisessa ketjussa nyt varmaan voi kuitenkin sanoa kun aiheeksi kerran tuli, se nyt vain on totta että jokaista jotkut miellyttävät silmää enemmän kuin toiset.

Vierailija:

Minua ei kiinnosta tippaakaan, kuka kenetkin rankkaa kauneimmaksi roduksi. Olen kauhistunut siitä, kuinka täällä yleistetään mustat suoraan tyhmiksi ja rumiksi.

Sitä paitsi minut on kasvatettu niin, että vaikka jotakuta pitäisinkin esteettisesti vähemmän kauniina ihmisenä kuin jotain toista, en ainakaan sano sitä ääneen. Jotain muita arvoja pitäisi olla kuin nämä ulkoiset arvot. Mielipiteistä ja makuasioista saa ja pitää kiistellä, mutta nämä kauneusihanteet... jotenkin tuntuu, että aika pinnallista porukkaa kun arvottaa ihmisiä ulkonäön perusteella.

-94.

Vierailija
20/103 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuollainen yleistäminen on erittäin naurettavaa kun niitä tehdään oman pienen kokemuspiirin mukaan. Ne eivät ole mitenkään totuudenmukaisia ottaen KAIKKI ihmiset huomioon.

Oletpas aika hassu :D

102

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän