Kannattaako ostaa yli 200k km ajettu auto?
Kommentit (85)
Kokemus vanhoista autoista on sellainen että ne voi toimia todella hyvin tai sitten on kokoajan jotain ongelmaa.
Jos ei osaa korjata itse, niin ei kannata.
kilokilometri :D
Nouse, riennä suomen kieli.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu autosta.
Mulla Ford Mondeo, ajettu vähän yli 240 000 eikä mitään vikaan ollut ikinä.
Tottakai kuluvat osat vaihdettu.
Ja juu, en ole myymässä 😅
Jos Toyota-kuskilta kysyt, niin kaikki kuluvat osat tuulilasin pyyhkijöiden sulasta alkaen ovat vikoja. Ajat siis vikapommilla.
Nykyajan sähköhärpäkkeillä varustellut autot eivät vanhene tyylikkäästi. Eli nyt halutaan kaikki 200 000 km ajetut paaliin, jotta voidaan myydä uusia kestämättömiä härpäkkeitä.
Jos on hyvin pidetty yksilö (ruostesuojattu ja ajoissa huollettu) ennen ajotietokoneiden aikaa, niitä voi ostaa vaikka 300 000 olisi mittarissa.
Toyota land cruiser 200t ajettu ei mitään ongelmaa, joku vagin tsi+dsg viritys niin kadet menee syvälle paskaan jos tuommoisen laitat.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi
...jatkan, ellei olisi Rolls
autossa lähes 190 000 ajettuna oli ,kun oon ostanut kerran paljon ajetun auton tutulta, kestänyt jo 10 vuotta ajoa, vaihteisto korjattu kerran ja jotain korjaamo käyntejä. ainoa on että sähkäkäyttöiset ovat rupee nyt oikutteleen ja muoviosien liimaukset irtoileen.edellinen omistaja pitänyt hyvin.
joku 40 000 maksanut pikkuauto toimi hyvin mutta alusta rupes ruostuun. muttei maksanut kuin 2000 e ajoin sillä varmaan jotain 8 vuotta.siinäkin vaihteisto vaihdettiin mutta muuten vaan sellasta katsastus huoltoo.
tutki auton sähkötoiminnot hyvin ja lasinpesurit ym.ja katso et huollot tehty ja ajettu ilman rässimistä.mieluiten joku vanhempi omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan sähköhärpäkkeillä varustellut autot eivät vanhene tyylikkäästi. Eli nyt halutaan kaikki 200 000 km ajetut paaliin, jotta voidaan myydä uusia kestämättömiä härpäkkeitä.
Jos on hyvin pidetty yksilö (ruostesuojattu ja ajoissa huollettu) ennen ajotietokoneiden aikaa, niitä voi ostaa vaikka 300 000 olisi mittarissa.
Se on fifty sixty saako hyvän auton vai täyden pommin. Ja jos ei osaa tehdä itse autolle mitään, noihin ei todellakaan kannata sortua.
Ei täällä ole kristallipalloa kellään. Kilsoina senverran että mikä tahansa voi hajota koska vain. No kannattaako uuden auton osto sitten kun hinta tippuu puoleen hyvin nopeasti..
Olen itse ajanut autot aina hieman alle 200 000 ja ostanut uuden. Tuossa 170 000 pintaan alkanut tulla sitä sun tätä pientä vikaa, joka alkaa harmittaan, laittanut kuntoon ja alkanut pelätä mitä seuraavaksi, siksi vaihtanut.
Ei kannata. Pitäisi olla myös tietoa aina käytetyn auton kunnosta virallisin todistuksin.
Normaalilla vaihtovälillä jakohihna on vaihtumassa toiseen otteeseen paikkoin, siinä on eka isompi remppa tiedossa jos pm-auto hihnalla. Jos on ketju, eri asia.
Mulla on vähän päälle 200000 ajettu diesel-Mersu maasturi, luotettava kuin mikä ja hyvin pidetty, kyllä tuo olis ihan järkevä ostos.
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla vaihtovälillä jakohihna on vaihtumassa toiseen otteeseen paikkoin, siinä on eka isompi remppa tiedossa jos pm-auto hihnalla. Jos on ketju, eri asia.
Toinen vaihtoehto on ajaa kunnes hihna sanoo naps ja auto paaliin.
Japanilaiset toimii hyvin ja on helppo korjata.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainankaan TESLAn dildoja
Kuka nykyään kehtaisi teslaa ostaa, uusnatd(z)it
Riippuu autosta.
Mulla Ford Mondeo, ajettu vähän yli 240 000 eikä mitään vikaan ollut ikinä.
Tottakai kuluvat osat vaihdettu.
Ja juu, en ole myymässä 😅