Onko sinusta tullut kaiken jälkeen erakko?
Niin paljon kaikkea ikävää sattunut ihmisten kanssa ilman omaa syytä. Haluan vaan elää erakkona. Työ on vielä välttämätön paha. Yksinolo on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Harmi, etten voi tehdä työtäni etänä. Kotona riittää vaikka mitä puuhaa. Pakolliset kotityöt ja sitten kaikkea mukavampaa puuhaa, esim. lukemista, elokuvia, käsitöitä, askartelua jne. Ja ulkoilu on ihanaa, kunhan saa ulkoilla omassa rauhassa. Eheyttävää tämä erakoituminen. Kun pääsen eläkkeelle, vaihdan paikkakuntaa ja erakoidun vielä enemmän.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos aloituksesta. Olen AINA ollut hyvin sosiaalinen ja iloinen tyyppi. Nyt kyn työelämää takana jo tarpeeksi ja kokemuksia sieltä sekä ihmisten parissa työskentelystä ylipäätään, niin kaiken paskan jälkeen erakoituminen on pikkuhiljaa alkanut hiipiä elämääni, eli tunnen suurta nautintoa, kun saan funtsia ongelmia ja niiden ratkaisuja oman mallin mukaan yksin, en kaksin, en kolmisin, enkä nelisin. Erakkous on myös tietynlainen haaste, jossa toisen henkilön apu olisi toivottavaa, mutta jos avunpyyntö ja toimeentuleminen aiheuttaa kerta toisensa jälkeen konfliktin, olipa itse miten kohtelias ja hyväkäytöksinen tahansa, on erakkous oikeastaan ainoa ratkaisu. Säälittävää, että ihmisten kanssa ei tule toimeen, haluavat vääntää ja kääntää sekä ymmärtää kaikki tietoisesti väärin ja sanelevat, irvailevat ja piikittelevät lähes kaikesta mistä vain piikin löytävät. Onnea meille erakoille valitsemallamme tiellä!
TÄMÄ ON NIIN PARAS KIRJOITUS🥰JUURIKIN NÄIN🥰
Kaikki käännetään pahaksi tai seksiin. Ihan mitä vaan sanoo, niin tulkitaan väärin ja kerrotaan myös muille, että miten ilkeästi sanoi. Vaikka ei ole itse tarkoittanut mitään pahaa. Saa sitten koko työyhteisön kimppuun irvailemaan. Sitten kun hymyilee ja on muuten vaan iloisella mielellä, niin on yrittänyt iskeä jotakin. Ihmisten kanssa ei tule muuta kuin pettymyksiä ja ongelmia. Haluan elää rauhassa. On pakko erakoitua. En jaksa tapella. Sitten vielä, sekin, kun en ole halunnut omia lapsia, niin olen saanut kuulla olevani laiska, lastenvihaaja, viallinen, itsekäs, miestennielijä jne. Vaikka olen aseksuaali ja ahkerampi kuin ne, joilla on lapsia. Vaikea löytää samanlaista miestä, joka ei tykkää seksistä. Olen aina halunnut vapauttaa miehet. Mutta en ole kertonut ihmisille, että olen aseksuaali. Tässä varsinainen miestennielijä. En enää halua miestä enkä muutenkaan olla ihmisten kanssa. Täydellinen erakoituminen on ainut tavoitteeni enää. Se on totaalisesti minun juttuni. Miten en ole aiemmin tajunnut. Töissä saan ihmisistä tarpeekseni. Se on vielä välttämätön paha. Raha kun ei kasva puussa.
Ihmiset ovat tosi ilkeitä. Minulla on ystävä. Joka aiemmin asui omistusasunnossa. Sitten kun jäi eläkkeelle, niin möi omistusasuntonsa ja vaihtoi paikkakuntaa ja muutti vuokralle yksityiselle. On siisti ihminen ja pitää hyvää huolta koirastaan. Milloin tulee isännöintitoimiston kautta lappua, että kuuluu ääniä liikaa. Milloin on telkkari liian isolla, vaikka telkkari on normaali äänellä, kuulo on hyvä, ei ole vikaa kuulossa. Vieraat pitävät ääntä, ihan normi vieraita käynyt, ei mitään juhlia ole ollut. Milloin tupakka haisee käytävässä, vaikka käy ulkona tupakalla ja polttaa harvoin jne. Eläinsuojeluyhdistyksestä tulee lääkäri tarkistuskäynnille, että koiralla on huonot olot, on ilmoitettu niin. Vaikka koti on siisti, ruokaa on yllin kyllin, on aikaa ulkoiluttaa koiraa kun on nyt eläkkeellä ja koiralla ei ole muutenkaan mitään hätää, varmasti on hyvä olla. Haluavat ilmeisesti savustaa hänet ulos, kun asuu siellä vuokralla.
Maailma on mennyt niin hulluksi ja ihmiset ilkeiksi, että ei ole muuta mahdollisuutta kuin erakoitua, jos haluaa säilyä tasapainoisena. Työpaikoillakin on ihan sairasta meininkiä. Vähällä väellä teetätetään paljon töitä. On eripuraisuutta, kinaa, valtapeliä, kateutta ja katkeruutta. Töiden jälkeen mikään ei ole niin ihanaa kuin erakkous. Oma seura ja omat puuhastelut voittavat ihmisseuran mennen tullen. Ihmisten kanssa olo on suoranaista Itse kidutusta. Kuka sellaista haluaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan itsestään, omista asioistaan sekä lapsistaan ja koiristaan. Ei kiinnosta kenenkään asiat. Ei anneta edes suunvuoroa.
Se itsetehostuksen tarve on vaan joillakin valtava. Kerskutaan menestyneestä jälkipolvesta. Lässytetään koirastakin ja sitä pitäisi kait ihailla. Joskus tuntuu, että haluavat tällä tavoin painaa toista alas ja mitätöidä. Eipä siinä sitten haluta kertoa omia kuulumisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siis aivan käsittämätöntä kuinka ilkeitä ja pahantahtoisia suurinosa ihmisistä nykyään on. Ihan alkeellisetkin käytöstavat puuttuvat. Iän myötä olen alkanut vältellä ihmisseuraa, vaikka ihan pienestä pitäen olen ollutkin enemmän omissaoloissani viihtyvä.
👵🏻: YYYHYY IHMISET ON TUHMIA JA ILKEITÄ YYYHYYY?
Miksi osallistut ketjuun? Tällaiset kommentoijat voisivat suoraan aloittaa, tämäkin, oman kommenttinsa mukaisella otsikolla. Et nimittäin keskustele, eikä sinulla ole annettavaa tälle aiheelle. Tee siis oma ei rakentava- aloitus ja katso mitä saat aikaiseksi. Tämä on väärä paikka sinun kerätä huomiota.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka elää yksin tai ovat yksinäisiä ovat viallisia ihmisiä.
Jännästi kuitenkin kaikki ihmisten elämässä tähtää siihen, että saa mahdollisimman paljon omaa tilaa, eikä joudu elämään yhteisöllisesti ja jakamaan tilaansa muiden kanssa.
Ei ihminen ole niin sosiaalinen eläin kuin väitetään. Ainoastaan oma perhe kiinnostaa, kaikkia ei sekään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kovasti te ns erakot täällä juttelette toisille ihmisille, kirjoitatte pitkiä horinoita ja peukutatte. Ette pysty elämään yksin!
No, löysipäs keskusteluun myös tätäkin halveksiva ihminen! Oletko tiedostanut mistä traumasi mahtaa johtua? Lausahduksesi on kuin narsismin ilmentymä, joten tällä tyylillä paljastat itsesi muille ihmisille. En toivota onnea valitsemallesi tielle, vaan viisautta etsiä apua, ennenkuin pilaat kaikkien läheistesi elämän. Vai eikö heitä ole, kun purat pahaa oloasi täällä ventovieraisiin ihmisiin?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on joitakin ystäviä ja tapaaminen tuntuu olevan kiven takana. Yhtä työtä ja tuskaa, joten olen antanut olla. Ottakoot itse yhteyttä. Tekosyitä riittää. Kiire muka, eläkeläisellä. Kun tekstaan niin vastaa töykeästi ettei jouda nyt kirjoittelemaan eikä jaksa. Vastaan siihen että oletko kuullut soittamisesta?? Minulle saa soittaa. Mutta ei niin ei. Suksikoot sitten vattuun koko akka. Toinen ystävä: draamakuningatar. Jos sanon jotain vähänkään väärin, niin tämä pahoittaa mielensä ja kirjoittelee rumia. Hänen seuransa alkaa olla epämiellyttävää koska ei voi koskaan olla aidosti oma itsensä. Ainut ystäväni on mieheni ja vähät sukulaiseni. Muuten erakoidun kotiin. Niin sanotuista ystävistäni olen saanut tarpeekseni.
Vaikutat katkeroituneelta, etkä kovin mairittelevasti kirjoita ystävistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo mitkä ihmistyypit menestyvät, ovat he niitä, jotka nauramatta gusevat toisten taskuun, mustamaalaavat, kiusaavat, tekevät elämisen sietämättömäksi (esim. työyhteisöissä), valehtelevat sujuvasti, hyökkäävät, käyttäytyvät erittäin epäkohteliaasti, kolaavat toiset sivuun vaikka väärin keinoin. NÄMÄ OVAT MENESTYJIÄ ja jos näitä "menestyjiä" kohtaan tekee vastarintaa tai edes puolustautuu, on sota valmis, eli kaikki toimeentuleminen perustuu aina siihen, että joku tai jotkut ovat tavalla tai toisella kyykyssä jo oletusarvona, ja jos tämä kyykkääminen ei onnistu, se laitetaan onnistumaan ja silloin jää omat varpaat alimmaiseksi, en suostu vaikka erittäin moni on yrittänyt paloitella minua 100 gramman pakettiin, nousen aina ylös.
Tästä tulee mieleen:
Koulukiusaajapressa
Nykyinen kiusaaja trump
Sinne suuntaan hyvää vauhtia menossa. Viihdyn itsekseen. Juuri muu kuin työ ei motivoi.
M52
Ja kovasti vielä pelotellaan dementiasta, jos ei ole paljon sosiaalisia suhteita. Mitä järkeä on edes seurustella sellaisten kanssa, jotka ilkeilevät edessä ja juoruavat takana. Tämä pätee sukulaisiin ja naapureihin. Sitten pitäisi vielä etsiä harrastuspiirejä, ettei jäisi yksin. Vahinko vaan, että niissäkin vallitsee suoranainen pudotuspeli ja toisten nokittelu. Onneksi voi harrastaa itsekseenkin, esim. hyvät kirjat, musisointi, käsityöt. Eikä siitä tarvitse edes tehdä kovin suurta numeroa, kuten nykyään on tapana.
Olen nähnyt todella ikävän työpaikkakiusaamisen. Jostakin syystä eräässä työpaikassa otettiin eräs henkilö kiusaamisen kohteeksi. Oli tosi ikävää piikittelyä ja naljailua. Sitä kesti kauan. Kiusattu henkilö sitten jotenkin sairastui, jäi töistä pois ja alkoi lähetellä töihin viestejä ihmisille ja haukkui takaisin. Oli hiljainen ja kiltti ihminen. Naureskeltiin sitten ja pilkattiin niitä viestejä. Itse en osallistunut kiusaamiseen eikä ihan kaikki. Varmasti ei enää ikinä kykene töihin.
Ihmisten kanssa olo on pahantahtoista ja ilkeää. Mieluummin on yksin. Itsensä korostamista ja toisen mollaamista. Yleensä puhutaan vaan itsestään ja omista asioistaan. En oikein enää osakaan olla ihmisten kanssa. Välttelen. Pelottavaa, että mitä taas suustaan päästävät. En ole koskaan tykännyt koirista ja kerroin sen eräälle naapurille, että olen huono koirien kanssa. Toi koiran lähelleni. Kertoi kaikille sen ja porukalla ilkkuivat, että täällä on koiravaara jne. Virnuilivat ja ilkeilivät.
Vierailija kirjoitti:
Ja kovasti vielä pelotellaan dementiasta, jos ei ole paljon sosiaalisia suhteita. Mitä järkeä on edes seurustella sellaisten kanssa, jotka ilkeilevät edessä ja juoruavat takana. Tämä pätee sukulaisiin ja naapureihin. Sitten pitäisi vielä etsiä harrastuspiirejä, ettei jäisi yksin. Vahinko vaan, että niissäkin vallitsee suoranainen pudotuspeli ja toisten nokittelu. Onneksi voi harrastaa itsekseenkin, esim. hyvät kirjat, musisointi, käsityöt. Eikä siitä tarvitse edes tehdä kovin suurta numeroa, kuten nykyään on tapana.
Aivan samaa mieltä. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt todella ikävän työpaikkakiusaamisen. Jostakin syystä eräässä työpaikassa otettiin eräs henkilö kiusaamisen kohteeksi. Oli tosi ikävää piikittelyä ja naljailua. Sitä kesti kauan. Kiusattu henkilö sitten jotenkin sairastui, jäi töistä pois ja alkoi lähetellä töihin viestejä ihmisille ja haukkui takaisin. Oli hiljainen ja kiltti ihminen. Naureskeltiin sitten ja pilkattiin niitä viestejä. Itse en osallistunut kiusaamiseen eikä ihan kaikki. Varmasti ei enää ikinä kykene töihin.
Itse asiassa myös sinä osallistuit, jos et puuttunut asiaan mitenkään. Hiljaisuudella hyväksyt ja olet osallinen aivan samaan tapaan kuin rikoslaissa. Tuomiosi on tosi tekijää vähäisempi.
Haluan erakoitua. Aina haukutaan hoitajia joka paikassa. Kaikki sukulaiset haukkuvat. Anoppi eri toten. Olen sairaanhoitaja. Muutenkin raskas työ, niin joka paikassa, mihin menen, niin haukutaan. Laiskoja ollaan ja palkkaa pitäisi saada lisää.
En kaipaa minkaanlaista sosiaalisuutta en missään muodoissaan enkä kenenkään kanssa. Enkä tykkää ihmisistä, lapsista enkä eläimistäkään. Eikä kiinnosta alkoholi, tupakka, kahvi, ylensyönti eikä seksi. Nautin olla kotonani omissa oloissani ja ulkoilua sekä kuntoilua harrastan ja paljon.
Ihana sinä. Minäkin tilaan hierontamaton ensi tilassa! Kukat mulla jo on ja kirjat. Ja erakkous.