Onko sinusta tullut kaiken jälkeen erakko?
Niin paljon kaikkea ikävää sattunut ihmisten kanssa ilman omaa syytä. Haluan vaan elää erakkona. Työ on vielä välttämätön paha. Yksinolo on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Harmi, etten voi tehdä työtäni etänä. Kotona riittää vaikka mitä puuhaa. Pakolliset kotityöt ja sitten kaikkea mukavampaa puuhaa, esim. lukemista, elokuvia, käsitöitä, askartelua jne. Ja ulkoilu on ihanaa, kunhan saa ulkoilla omassa rauhassa. Eheyttävää tämä erakoituminen. Kun pääsen eläkkeelle, vaihdan paikkakuntaa ja erakoidun vielä enemmän.
Kommentit (234)
Tämä on lohdullinen ketju. Hyvä ymmärtää, että meitä on muitakin.
Ihmisiltä ei ole odotettavissa mitään hyvää. Erakkous on parasta, mitä voi olla. En kaipaa minkaanlaista sosiaalisuutta. Ainut keino säilyttää järkensä.
Mitäpä sitä rahattomana työttömänä muutakaan voi tehdä? Yksin kotona vettä juoden ja kuivaa näkkileipää nakertaen.
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä kun te erakot vanhempana tarvitsette ympärivuorokautista hoitoa, että miten se mahtaa onnistua.
Niin, ne lukuisat ystävät varmasti hoitaisivat sen ympärivuorokautisen hoidon?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että mihin vaan menee tai kenet vaan tapaa, niin on sitä itsensä korostamista ja toisen mollaamista. Ihan oikeasti pelkään ihmisiä. Paljon onnellisempi olen yksin. Naapurikin koko ajan kehuu omilla lapsillaan ja koiralllaan. Ja entinen ystäväni sillä, että kuinka tarkka hän on ja kuinka siisti koti on jne. Ihan tavallisia lapsia ja tavallista rumempi koira. Itselläni on asiat hyvin, mutta en harrasta itseni korostamista ja toisen mollaamista. Mieluummin erakoidun. Siskoni kehuu kuinka ahkera hän on, vaikka olen paljon aikaansaavampi kuin hän. Yritetään mitätöidä kaikin tavoin. En halua alkaa ilkeäksi, mieluummin erakoidun.
Tavallista rumempi koira 😂😂
Pelkään ihmisiä ja välttelen sen minkä kerkeän. Kaikki ovat piruja ja pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kovasti te ns erakot täällä juttelette toisille ihmisille, kirjoitatte pitkiä horinoita ja peukutatte. Ette pysty elämään yksin!
Kirjoittaminen on sallittua kaikille, sekä erakoille että sinunkaltaisille pösilöille, näpyttele rauhassa!
Noin sitä selitetään musta valkoiseksi. Erakko et ole etkä aitoon erakkouteen pysty.
Voi hyvänen aika. Onko erakoissakin aitoja ja epäaitoja? Itse ajattelen , että kukin tyylillään, saa olla sen verran erakko kuin itselle sopii. Ikävää on se, jos joutuu jostain syystä elämään erakon elämää vastoin tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä niin kaiken jälkeen erakoutunut.
En minä minkään ihmisten takia erakoituisi vaan iän myötä haluaa luopua jo sellaisesta kaikesta turhasta missä ei enää mitään mielenkiintoa ole. Ihan mahdotonta ja luonnotontakin erakoitua kokonaan. Ehkäpä haluan osa-aika erakoksi. 😁
Sehän vaatii terveenäkin pysymistä jos meinaa erakoitua kokonaan eikä tarvitse kenenkään apuakaan milloinkaan kunnes kupsahtaa johonkin piilopirttiinsä.
Ei erakoituminen nyt sitä tarkoita ettei koskaan missään näe ketään tai puhu kenellekään eikä ikinä pyydä keneltään apua. Ei tarvi nyt vaatia jotain " puhdasoppisuutta".
Se on pitkä ja kivinen tie kulkea ihmisten kanssa, ennen kuin huomaa, että erakkous onkin parasta. Miten helppoa on olla erakkona ja miten vaikeaa oli olla ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo mitkä ihmistyypit menestyvät, ovat he niitä, jotka nauramatta gusevat toisten taskuun, mustamaalaavat, kiusaavat, tekevät elämisen sietämättömäksi (esim. työyhteisöissä), valehtelevat sujuvasti, hyökkäävät, käyttäytyvät erittäin epäkohteliaasti, kolaavat toiset sivuun vaikka väärin keinoin. NÄMÄ OVAT MENESTYJIÄ ja jos näitä "menestyjiä" kohtaan tekee vastarintaa tai edes puolustautuu, on sota valmis, eli kaikki toimeentuleminen perustuu aina siihen, että joku tai jotkut ovat tavalla tai toisella kyykyssä jo oletusarvona, ja jos tämä kyykkääminen ei onnistu, se laitetaan onnistumaan ja silloin jää omat varpaat alimmaiseksi, en suostu vaikka erittäin moni on yrittänyt paloitella minua 100 gramman pakettiin, nousen aina ylös.
Nämä jotka kuvittelevat olevansa menestyneitä, minä kutsun heitä menehtyneiksi - henkisesti menehtyneiksi.
Tähän tulokseen olen tullut itsekin. Ei ihmisiltä ole mitään hyvää odotettavissa. Itsensä kerskuntaa ja toisen mollaamista. Ihmisten kanssa olo on pahantahtoisia ja ilkeää. Vie kaiken energian. Yksinolo on voimaannuttavaa. Siivoaminenkin on paljon järkevävämpää ja mielekkäämpää sekä terapeuttisempaa kuin ihmisten kanssa olo. Senkin ajan voi käyttää kotitöihin kuin jutella ihmisten kanssa turhanpäiväisiä. Inhoan ihmisten ikäviä luonteenpiirteitä, kuten esim. mustasukkaisuus, kateellisuus, katkeruus, halveksunta, alistaminen jne. Lapsetkin ovat ärsyttäviä ja rasittavia. Oikein Minä itse ihmisiä. Ihana, kun saa rauhassa erakoitua. En edes yritä olla enää sosiaalinen. Ajan hukkaa.
Täällä nyt yli puolet elämästäni erakkona viettänyt nainen 37 v. Viimeksi kavereita 18-vuotiaana ja siitä lähtien yksin. Tapaan vain äitiäni, isääni ja veljeäni. Hekin asuvat kaikki eri paikkakunnilla joten suht harvoin nähdään.
Joo oon aika erakko. Tullu jotenkin mitta täyteen monista ihmisistä. Liikaa antanut toisille. Sit takasi saanu pelkkää sittiä. Pakko laittaa rajat ihmisten käytökselle. Ei vaan jaksa.
Helpompi elää omaa rauhaisaa elämää. Käy kylillä kun on hiljaisempaa. Ei ruuhkat kiinnosta. Eikä pahemmi mitkään juhlapyhät.
Voikun saisikin elää ihan rauhassa erakkona, mutta se perhanan te-keskus ei anna siihen mahdollisuutta, ovat aina kimpussa ja tyrkyttämässä johonki hommaan.
Vahvasti siihen suuntaan olen menossa. Pari vuotta työelämää vielä jäljellä ja huomaan koko ajan vähemmän ja vähemmän pitäväni ihmisistä. Olen kyllä aina ollut itsekseni viihtyvä. Varmaan sitten kuolen sinne jonnekin yksiööni ja kukaan ei tiedä kaivata.
Koira tai kissa on hyvä kaveri. Saa pitää jostain huolta ja saa takaisin pyyteetöntä rakkautta. Koira vielä vie meikäläisen ulos useamman kerran päivässä.
On. Näin erakkona tuloo halavemmaksi ei tartte siätää persuja eikä akkain sillinlöyhkää. Mulon tervehet kädekki.
Mieluummin erakko, kuin paskassa seurassa.
🖤
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin erakko, kuin paskassa seurassa.
🖤
Ja saa vielä rauhassa olla tasan niin outo/omanlainen, kuin on. Aivan parasta.
- Minttu. 🧿
No joo. Eksä oli niin huono kokemus, että olen ollut sinkkunasen jälkeen vapaaehtoisesti. Viimeisin työkokeilu antoi myös karun kuvan tämän päivän työ maailmasta. Ehkä tulevaisuus tuo molemmille rintamille muutoksen.