Onko sinusta tullut kaiken jälkeen erakko?
Niin paljon kaikkea ikävää sattunut ihmisten kanssa ilman omaa syytä. Haluan vaan elää erakkona. Työ on vielä välttämätön paha. Yksinolo on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Harmi, etten voi tehdä työtäni etänä. Kotona riittää vaikka mitä puuhaa. Pakolliset kotityöt ja sitten kaikkea mukavampaa puuhaa, esim. lukemista, elokuvia, käsitöitä, askartelua jne. Ja ulkoilu on ihanaa, kunhan saa ulkoilla omassa rauhassa. Eheyttävää tämä erakoituminen. Kun pääsen eläkkeelle, vaihdan paikkakuntaa ja erakoidun vielä enemmän.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille erakoille: haudassa saisitte olla vielä rauhallisemmin.
Kaikki aikanaan, kuten sinullakin.
Täällä jotkut ovat kateellisia erakoiden valitsemaan elämään, voi voi teitä parkoja, eikö teidä parisuhde taaskaan toimi ?
Haluan olla vapaaehtoisesti iloinen ja tyytyväinen puolierakko. Viihdyn hyvin itsekseni, harrastan lukemista ja käyn salilla. Minulla on pari läheistä ystävää. En kaipaa joka päivä ihmisiä ympärilleni. Saan voimaa hiljaisuudesta, toiset tarvitsevat ääniärsykkeitä. Voin itse päättää, minkä verran olen yhteydessä muihin vaikka puhelimitse tai sähköpostitse. Elän pientä elämää tyytyväisenä.
Tavallaan. Olen sosiaalinen introvertti, jonka akut kuluvat pois liiallisesta sosieteeraamisesta. Silloin on hyvä olla yksin. Tämän tajuavat vain muut introvertit.
Ketjun väliin taisi eksyä miehiä/naisia joille kukaan ei pitkään aikaan ole antanut pillua eikä pallia!
en ihan erakko kun perhettä on, mutta muuten mietin tapaamiseni hyvin tarkkaan. Uusia ystäviä en kaipaa kun ei niille parhaille vanhoillekkaan tahdo löytyä aikaa. Parasta on vaimon kanssa kahdestaan mökillä, meillä on hauskaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kovasti te ns erakot täällä juttelette toisille ihmisille, kirjoitatte pitkiä horinoita ja peukutatte. Ette pysty elämään yksin!
Kirjoittaminen on sallittua kaikille, sekä erakoille että sinunkaltaisille pösilöille, näpyttele rauhassa!
Noin sitä selitetään musta valkoiseksi. Erakko et ole etkä aitoon erakkouteen pysty.
Olen vegaani mutta syön kyllä lihaa kun muut eivät näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kovasti te ns erakot täällä juttelette toisille ihmisille, kirjoitatte pitkiä horinoita ja peukutatte. Ette pysty elämään yksin!
Kirjoittaminen on sallittua kaikille, sekä erakoille että sinunkaltaisille pösilöille, näpyttele rauhassa!
Noin sitä selitetään musta valkoiseksi. Erakko et ole etkä aitoon erakkouteen pysty.
Miksi olet noin katkera, eikö ole puolisoa, kohdeltiinko sinua lapsena kaltoin, valitse erakkous, niin eheydyt ja näet maailman kirkkaimmassa valossa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut ovat kateellisia erakoiden valitsemaan elämään, voi voi teitä parkoja, eikö teidä parisuhde taaskaan toimi ?
Ahaa, olet siis frigidi etkä erakko.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi teille erakoille:
Tutkimus: Masennuslääkkeet kiihdyttävät dementiaa
No just siksi erakoidun ettei tarvitse syödä masennuslääkkeitä, muuten en tätä sairasta yhteiskuntaa jaksaisi. Pysyn terveempänä erakkona. Enkä ole koskaan turvautunut masennuslääkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, olet siis frigidi etkä erakko.
En ole frigidi, minulla on DILDO, erakoille sopiva väline, toimii hyvin !
Olen joutunut elämään todella vaikean elämän. Ongelmia, vaikeuksia ja ikäviä tapahtumia on riittänyt paljon. Haluan oikeasti erakoitua ainakin osittain kun en ole jaksanut enää vuosiin. Valitettavasti tämä ei nykyisellään ole mahdollista. Toki vietän jo nykyisellään paljon aikaa omissa oloissani ja sosiaalisen kanssakäymiseni määrä on vähäinen, mutta ei tämä riitä. Kärsin toki koko ajan pahenevista mielenterveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin katkera, eikö ole puolisoa, kohdeltiinko sinua lapsena kaltoin, valitse erakkous, niin eheydyt ja näet maailman kirkkaimmassa valossa.
Jos kerran olet erakko etkä tarvitse esimerkiksi mielialalääkkeitä, miksi silti vielä luet noita paskoja self help -opuksia joista kaikki käsitteesi tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Olen vegaani mutta syön kyllä lihaa kun muut eivät näe.
Syötkö lihaa Ramadanin aikaan, silloin kun pimeys laskeutuu eikä Allah näe ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen? Jos nettiä ei olisi keksitty, lukisin kirjoja, katsoisin televisiota ja puuhailisin muuta. Tämä keskustelupalsta on siitä kiva, että voi valita ne keskustelut mihin osallistuu. Tällä hetkellä mukava lukea muiden kokemuksia erakkoudesta.
Ketjusta muodostui juuri se, miksi erakkona on hyvä elää, sekaan tuli juuri heitä, joilla elämässä on kaikki päin persettä, toisten elämäntapavalintakin on kateuden aihe !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet erakko etkä tarvitse esimerkiksi mielialalääkkeitä, miksi silti vielä luet noita paskoja self help -opuksia joista kaikki käsitteesi tulevat.
Olenko sinulle tilivelvollinen, käsittääkseni en. Huolehdi vain omasta likaisesta piiristäsi, äläkä utele muiden elämää. Onko sinulla tylsää ?
Mä on herkkä introvertti, älykäs mutta lievästi autistinen (diagnoosi on). Mitä muuta voisin olla, miten muuten elää kuin erakkona?
Haavemaailmassa voin kuvitella olevan mukavia, hyväksyviä ihmisiä, mutta vain siellä.
N60
Hehe, näkisit vaan miten paljon tämän ketjun akat syö niitä.